Soms wil je iets onthouden maar weet niet meer precies in welke discussie het stond of in welke verband. Je denkt soms; Dat is mooi gezegd. Handig. Die moet ik onthouden voor later, maar je vergeet het toch weer. Of iemand doet een totaal onlogische uitspraak. Die zijn namelijk net zo leerzaam!
Link hier naar een onvergetelijk interessant gedeelte uit een discussie, een gehele discussie of quote een bondige quote , een aardige 1, 2 tussen 2 personen. Welke discussie of discussiegedeelte vond je bijvoorbeeld de mooiste ooit? Of het meest moeizaam of vreselijk. Waar liep iemand compleet vast in zijn stellingen en leerde ervan? Een leuke schaakmat situatie tussen 2 personen. Welke discussie was bizar? Enz. enz
Laat ik beginnen met een heel gewoon bericht dat ik zojuist las waarvan ik dacht;
Goed verwoord die moet ik eigenlijk onthouden in een 'kladblok' en er een draadje voor aanmaken.
Hier een heldere voor een gelovige reflectieve uitspraak die zich goed leent voor hergebruik in een bepaald soort discussie in de toekomst. Een uitspraak die waarschijnlijk bijna iedereen tot in den treure al in z'n eigen woordkeuze heeft uitgesproken maar daarom niet minder leerzaam.

Plons schreef: Veel gelovigen verwachten van de ander dat ze de dogma’s moeten ontkrachten, terwijl het dogma zelf een aanname is, waar geen bewijzen van zijn. Ja of je moet de bijbel als een bewijs zien. Maar daar zijn de gelovigen zelf ook selectief in. Ik zie dan ook liever dan een gelovige mee gaat discussieren in meer aktuele zaken en alle dogma’s achterwege laten, en laat zien dat ze weldegelijk hun argumenten kunnen onderbouwen met logica en rede. Het liefst ga ik ook niet met iemand in discussie die met een onveranderlijke instelling een discussie instappen. Zo iemand is meestal doof voor argumenten.