Er is geen erosie van de betekenis van antisemitisme. De term verwijst nog steeds naar vijandigheid tegen Joden. Als je discriminatie van Palestijnen wilt benoemen, gebruik daar dan een passende term voor, in plaats van een bestaande term te herdefiniëren.Mus schreef: 21 apr 2026 16:29Nogmaals, jouw definitie van anti-semitisme is al een tijdje aan erosie onderhevig en begint langzamerhand zichtbaar te worden, met dank aan de zionisten van dienst, toen en nu.ChaimNimsky schreef: 21 apr 2026 16:18
Nogmaals, "Antisemitisme" betekent in het historische en het moderne gebruik specifiek vijandigheid of haat tegen Joden en heeft dus niet betrekking op Palestijnen of andere groepen.
Discriminatie van Palestijnen binnen het anti-semitisme.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Discriminatie van Palestijnen binnen het anti-semitisme.
Zionist
We kunnen hier een ja en nee spelletje van maken ChaimNimsky, maar dat gaan wij niet doen. Termen zijn altijd voor herdefinitie beschikbaar vooral bij vooruitschrijdend inzicht, dat jij en of anderen daar niet aan willen is een ander verhaal.ChaimNimsky schreef: 21 apr 2026 17:47Er is geen erosie van de betekenis van antisemitisme. De term verwijst nog steeds naar vijandigheid tegen Joden. Als je discriminatie van Palestijnen wilt benoemen, gebruik daar dan een passende term voor, in plaats van een bestaande term te herdefiniëren.Mus schreef: 21 apr 2026 16:29Nogmaals, jouw definitie van anti-semitisme is al een tijdje aan erosie onderhevig en begint langzamerhand zichtbaar te worden, met dank aan de zionisten van dienst, toen en nu.ChaimNimsky schreef: 21 apr 2026 16:18
Nogmaals, "Antisemitisme" betekent in het historische en het moderne gebruik specifiek vijandigheid of haat tegen Joden en heeft dus niet betrekking op Palestijnen of andere groepen.
Haat tegen Palestijnen is anti-semitisme zelfs wanneer dat op dit forum niet is toegestaan dat zo te noemen. Of je het nu leuk vind of niet, anti-semitisme tegen Palestijnen staat zij aan zij met de door de Duitsers verzonnen term voor jodenhaat. Dat dat zo is danken we geheel en al aan mensen als jij en al jullie bondgenoten met een ereplaats voor de Duitsers.
Voor mij doet het er niet toe of de wereld klaar is voor die realisatie of niet, er zijn wel steeds meer mensen die zich dat terdege beseffen, en zionisten die haat tegen Palestijnen hebben anti-semieten noemen, want dat is een feit.
Wanneer het zo is dat ik dat niet openlijk op dit forum zo mag benoemen ervaar ik dat als discriminatie. Kom dat maar liever onder ogen in plaats van met kul-argumenten te komen waarom haat tegen Palestijnen geen anti-semitisme zou zijn.
Laatst gewijzigd door Mus op 21 apr 2026 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Klopt. Had hier reeds geschreven dat ik emotioneel niets om Palestijnen geef. Heb ze op 7 oktober extatisch door de straten van Gaza zien dansen toen de naakte lichamen van verkrachte Israelische vrouwen werden geparadeerd en sindsdien heeft de rationele gedachte dat niet alle Palestijnen schuldig zijn en dat alle mensen ten diepste gelijkwaardig zijn, geen effect op m'n onvrijwillige haat voor hen, al doe ik m'n uiterste best me niet te verpozen in hun lijden, en kan me ook voorstellen dat die haat wederzijds is.dikkemick schreef: 21 apr 2026 16:39 Nimsky
Ik zal het anders formuleren:
Jij lijkt in emotioneel opzicht zeer weinig met Palestijnen op te hebben. Je spreekt je nauwelijks uit tegen hetgeen ze allemaal wordt aangedaan want je blijft je achter Israël scharen. Altijd een verdedigende toon ten gunste van Israël.
Moet je zelf weten zolang je mij en andere Joden maar niet lastigvalt met de gevolgen. En als je daar open en eerlijk over bent, zou ik je hoger inschatten dan mensen die hun haat onderdrukken en zichzelf moreel zuiver achten.Stel: Ik haat joden en voldoe dan volgens jou definitie aan antisemiet.
Gewoon ChaimNimsky.Hoe moeten we jou dan noemen?
Het blijven verdedigen van koloniseren, onderdrukken, pesten, martelen, verjagen en doden van Palestijnen zonder daar expliciet afstand van te nemen. Het lijkt erop dat dit topic op zijn einde loopt.Hoe noemen we het blijven verdedigen van koloniseren, onderdrukken, pesten, martelen, verjagen en doden van Palestijnen als je daar niet expliciet afstand van neemt?
Zionist
Me dunkt. Discriminatie van Palestijnen door o.a. ChaimNimsky! Bedekt onder een mantel van emoties.ChaimNimsky schreef: 21 apr 2026 18:19Het blijven verdedigen van koloniseren, onderdrukken, pesten, martelen, verjagen en doden van Palestijnen zonder daar expliciet afstand van te nemen. Dit topic gaat helemaal nergens meer over.
Antisemitisme is fout, zelfs strafbaar. De houding die jij ventileert zou even strafbaar moeten zijn.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
In je eerdere post stel je dat ChaimNimsky jou "gewoon antisemiet" noemt. In zijn bericht verwijst hij echter expliciet naar de IHRA-definitie, niet naar "gewoon antisemiet".Bonjour schreef: 21 apr 2026 14:06Dat laatste was in een topic waar ik deelnemer was en een ander modereert.ChaimNimsky schreef: 21 apr 2026 13:23
Je dreigde publiekelijk op het forum om op te stappen als je andere moderators niet op jouw lijn kon krijgen aangaande de Palestijnen-kwestie. Je hebt geen woord gehouden en bent er nog steeds. Het lijkt me vrij helder dat je het daarna over een andere boeg hebt gegooid en het is duidelijk dat je van me af wilt. Laat ik helder zijn: in mijn ogen ben je geen geschikte eigenaar en maak je misbruik van je positie. Zelfs toen Joden een "een achterbaks en leugenachtig volk" en naar aanleiding van een sarcastische opmerking serieus een "schijtvolk" werden genoemd, volgde er niets, maar je smijt maar al te graag met een waarschuwing als er notabene wordt gerefereert aan de woorden die je zelf neerschreef.
Ik wil van al die discriminerende opmerkingen af. Als het daarvoor nodig is dat jij van het forum moet, dan is het maar niet anders. Ik heb niet de gewoonte iemand weg te pesten. Je weet hoeveel moeite ik heb gedaan om 'Snelheid' op GG binnen boord te houden. Maar ik laat me hier ook niet wegpesten. En dat ben jij aan het proberen.
Dus of je past je aan of 1 van ons 2 gaat hier weg. Maar ik ben het niet.
- Kun je toelichten waarom je dit anders leest?
Dat komt op mij over als een escalatie die de discussie niet helpt.
- Kunnen we het bij de inhoud houden en de terminologie helder krijgen?
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten: . . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
.
Bonjour schreef: 21 apr 2026 14:06Dat laatste was in een topic waar ik deelnemer was en een ander modereert.ChaimNimsky schreef: 21 apr 2026 13:23
Je dreigde publiekelijk op het forum om op te stappen als je andere moderators niet op jouw lijn kon krijgen aangaande de Palestijnen-kwestie. Je hebt geen woord gehouden en bent er nog steeds. Het lijkt me vrij helder dat je het daarna over een andere boeg hebt gegooid en het is duidelijk dat je van me af wilt. Laat ik helder zijn: in mijn ogen ben je geen geschikte eigenaar en maak je misbruik van je positie. Zelfs toen Joden een "een achterbaks en leugenachtig volk" en naar aanleiding van een sarcastische opmerking serieus een "schijtvolk" werden genoemd, volgde er niets, maar je smijt maar al te graag met een waarschuwing als er notabene wordt gerefereert aan de woorden die je zelf neerschreef.
Ik wil van al die discriminerende opmerkingen af. Als het daarvoor nodig is dat jij van het forum moet, dan is het maar niet anders. Ik heb niet de gewoonte iemand weg te pesten. Je weet hoeveel moeite ik heb gedaan om 'Snelheid' op GG binnen boord te houden. Maar ik laat me hier ook niet wegpesten. En dat ben jij aan het proberen.
Dus of je past je aan of 1 van ons 2 gaat hier weg. Maar ik ben het niet.
Dit bericht werd gemeld als zijnde een overtreding van E3 nl. bedreiging. Ik kan dat er echter niet van maken.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Antisemiet als scheldwoord
Is er een scheldwoord voor anti-Palestijn?
Of je nu joden of Palestijnen afvalt, het zijn mensen met mensenrechten. En ik vraag weer: Welke groep mensen heeft de minste mensenrechten in Israël?
Kijk het journaal van 20.00 uur voor het antwoord. Zo diep triest, zeker als je bedenkt waar de onderdrukker vandaan komt. Deze vraagt er op deze wijze om, om gehaat te worden.
Door dit soort journaalbeelden neemt onbegrip versus joodse kolonisten en dus antisemitisme toe!
En DAN zeg ik: Eigen schuld.......
Want, dit kun je als fatsoenlijk mens niet maken!
Het laffe Europa worstelt er nog mee.
EU-landen worstelen met relatie met Israël, handelsverdrag nog niet opgeschort | Buitenland | NU.nl https://share.google/7ZyyBEdqXPUgCvRNE
Het is niet voor het eerst dat Europese landen worstelen met de omgang met Israël. Tot nu toe leidde dat nog niet tot grote maatregelen, maar de druk om actie te ondernemen groeit You bet!!
Slechts 4 landen zijn uitermate kritisch en willen het handelsverdrag opschorten.
Luxemburg, Spanje, Ierland en Slovenië
De rest is LAF
Is er een scheldwoord voor anti-Palestijn?
Of je nu joden of Palestijnen afvalt, het zijn mensen met mensenrechten. En ik vraag weer: Welke groep mensen heeft de minste mensenrechten in Israël?
Kijk het journaal van 20.00 uur voor het antwoord. Zo diep triest, zeker als je bedenkt waar de onderdrukker vandaan komt. Deze vraagt er op deze wijze om, om gehaat te worden.
Door dit soort journaalbeelden neemt onbegrip versus joodse kolonisten en dus antisemitisme toe!
En DAN zeg ik: Eigen schuld.......
Want, dit kun je als fatsoenlijk mens niet maken!
Het laffe Europa worstelt er nog mee.
EU-landen worstelen met relatie met Israël, handelsverdrag nog niet opgeschort | Buitenland | NU.nl https://share.google/7ZyyBEdqXPUgCvRNE
Het is niet voor het eerst dat Europese landen worstelen met de omgang met Israël. Tot nu toe leidde dat nog niet tot grote maatregelen, maar de druk om actie te ondernemen groeit You bet!!
Slechts 4 landen zijn uitermate kritisch en willen het handelsverdrag opschorten.
Luxemburg, Spanje, Ierland en Slovenië
De rest is LAF
- Peter van Velzen
- Moderator
Allereerst merk ik op dat jij enerzijds de invoering van de doodstraf tegen - wat in de praktijk zou neerkomen op alleen Palestijnen - zelf als racistisch kenmerkt, maar anderzijds negeert dat de extreme genocide van de Nazi's in de praktijk niets te maken had met hun geloof, maar met hun afstamming. De Nazi's gebruikten een rassentheorie. Discriminatie jegens Joden vanwege hun geloof heet Anti-Judaisme, maar ongeveer de helft van de Joden is atheist, en de racistische Nazi's maakten geen onderscheid tussen hen en de gelovige joden.Mus schreef: 21 apr 2026 10:13
Bovenstaande is de quote waar ik op aansloeg. Je benoemd hier dat jullie als bazen van dit forum met name het anti-semitisme tegen joden als rasisme beschouwen en ik als Palestijn voel mij daarmee buitengewoon gediscrimineerd door de moderatie.
Daarbij benoemend dat het gegeven dat iemand ‘joods’ is niks met ras te maken heeft. Met andere woorden: jodenhaat is geen rasisme, het is haat tegen iemand geloof, zoals er haat bestaat tegen het christendom en/of de islam. Bezijden dit:
Het blijkt idd dat ik e.e.a van wat je hierboven heb geïnterpreteerd als beklonken in een forumregel. Mogelijk kwam door door dat ik supergevoelig was en ben vanwege de walgelijke rascistische invoering van de doodstraf tegen Palestijnen door de zionisten in Palestina wanneer ze een zionist laten bloeden. Wat dus zoveel zeggen dat wanneer een kind een steen naar zionist gooit, dit kind de doodstraf kan krijgen, dit is anti-semitsme en het zijn nazi-praktijken tegen Palestijnen .
En dan hebben we het nog niet gehad over de doorgaande nazi-praktijken die nog altijd plaats hebben in Palestina binnen de Gazastrook, waar de zionisten nog altijd bezig zijn met het blokkeren van humanitaire hulp op zowel medische materialen als de eerste levensbehoeften, wat in het eerste geval betekent de de zionisten geen enkele moeite hebben met het gegeven dat dankzij hun handelen artsen nauwelijks tot normale medische hulp kunnen verlenen en mensen moeten opereren zonder enige vorm van verdovingen in het tweede geval met nog steeds Palestijnen aan het uithongeren zijn ect. Dit zijn, zoals gezegd, nazi-praktijken en is anti-semitisme tegen Palestijnen en behoord ook benoemd te worden als anti-semitisme en nazi-praktijken.
Dus nogmaals: ik voel mij als Palestijnse semiet gediscrimineerd wanneer hier op dit forum volgens de moderatie anti-semitisme slecht is voorbehouden aan de Joodse gelovigen ect.
En ja, dat heb je goed: ik voel mij daarmee idd verraden door de moderatie. Dus nogmaals geef lekker een waarschuwing, mij doet dat niks, het doet niks met het gevoel van verraad.
Ik zie niet in hoe je ons (op mijn voorstel genomen) besluit, om ons in de moderatie niet zozeer te bekommeren om de definitie van anti-semitisme, omdat op dit forum zowel racisme als discriminatie van welk volk dan ook gewoon niet toegestaan wordt, als verraad aan wie of wat dan ook kunt beschouwen. Verraders schenden afspraken, terwijl ik juist tracht dat niet te doen. Het is daarom dat het mij als moderator niet uitmaakt, of je de term antisemitisme aan discriminatie van joden of aan discriminatie van Palestijnen wilt koppelen. Beiden vormen van discriminatie zijn immers niet acceptabel in een vrijdenkers-discussie.
Het stelt me overigens diep teleur dat alleen jij op mijn bericht gereageerd hebt, en dat niemand anders het ook maar gelezen lijkt te hebben, en men meer geïnteresseerd lijkt in onderlinge meningsverschillen dan in een goede moderatie. Ik wil jou nog een laatste woord gunnen, maar daarna sluit ik - denk ik - dit topic.
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 22 apr 2026 04:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wens u alle goeds
Ik ben ook teleurgesteld. Ik heb teleurgesteld dat onvolledig bent en jij hier zomaar het het Duitse narratief over wat ras is of niet overneemt. Je beseft toch wel dat de het de Duitsers waren die het jodendom tot schijnras hebben gemaakt? Ze keken niet alleen naar de generatie van dat moment. Je kon honderdduizend keer atheïst zijn maar wanneer je de pech had opgegroeid te zijn bij een joods gelovig gezin dan was je het haasje. Had de pech dat ook je ouders atheïst waren maar je grootouders niet dan was je het haasje, wanneer atheïst was maar wel de Joodse feestdagen aanhield, dan was je het haasje ( overigens mag ik hier wel het haasje zeggen want ik vergelijk nu mensen met hazen en dat schijnt ongepast te zijn zo begreep ik). Met andere woorden, het ging om geloof en het gaat dankzij de Duitsers nu over een schijnras dat men joods noemt.Peter van Velzen schreef: 22 apr 2026 04:43Allereerst merk ik op dat jij enerzijds de invoering van de doodstraf tegen - wat in de praktijk zou neerkomen op alleen Palestijnen - zelf als racistisch kenmerkt, maar anderzijds negeert dat de extreme genocide van de Nazi's in de praktijk niets te maken had met hun geloof, maar met hun afstamming. De Nazi's gebruikten een rassentheorie. Discriminatie jegens Joden vanwege hun geloof heet Anti-Judaisme, maar ongeveer de helft van de Joden is atheist, en de racistische Nazi's maakten geen onderscheid tussen hen en de gelovige joden.Mus schreef: 21 apr 2026 10:13
Bovenstaande is de quote waar ik op aansloeg. Je benoemd hier dat jullie als bazen van dit forum met name het anti-semitisme tegen joden als rasisme beschouwen en ik als Palestijn voel mij daarmee buitengewoon gediscrimineerd door de moderatie.
Daarbij benoemend dat het gegeven dat iemand ‘joods’ is niks met ras te maken heeft. Met andere woorden: jodenhaat is geen rasisme, het is haat tegen iemand geloof, zoals er haat bestaat tegen het christendom en/of de islam. Bezijden dit:
Het blijkt idd dat ik e.e.a van wat je hierboven heb geïnterpreteerd als beklonken in een forumregel. Mogelijk kwam door door dat ik supergevoelig was en ben vanwege de walgelijke rascistische invoering van de doodstraf tegen Palestijnen door de zionisten in Palestina wanneer ze een zionist laten bloeden. Wat dus zoveel zeggen dat wanneer een kind een steen naar zionist gooit, dit kind de doodstraf kan krijgen, dit is anti-semitsme en het zijn nazi-praktijken tegen Palestijnen .
En dan hebben we het nog niet gehad over de doorgaande nazi-praktijken die nog altijd plaats hebben in Palestina binnen de Gazastrook, waar de zionisten nog altijd bezig zijn met het blokkeren van humanitaire hulp op zowel medische materialen als de eerste levensbehoeften, wat in het eerste geval betekent de de zionisten geen enkele moeite hebben met het gegeven dat dankzij hun handelen artsen nauwelijks tot normale medische hulp kunnen verlenen en mensen moeten opereren zonder enige vorm van verdovingen in het tweede geval met nog steeds Palestijnen aan het uithongeren zijn ect. Dit zijn, zoals gezegd, nazi-praktijken en is anti-semitisme tegen Palestijnen en behoord ook benoemd te worden als anti-semitisme en nazi-praktijken.
Dus nogmaals: ik voel mij als Palestijnse semiet gediscrimineerd wanneer hier op dit forum volgens de moderatie anti-semitisme slecht is voorbehouden aan de Joodse gelovigen ect.
En ja, dat heb je goed: ik voel mij daarmee idd verraden door de moderatie. Dus nogmaals geef lekker een waarschuwing, mij doet dat niks, het doet niks met het gevoel van verraad.
Ik zie niet in hoe je ons (op mijn voorstel genomen) besluit, om ons in de moderatie niet zozeer te bekommeren om de definitie van anti-semitisme, omdat op dit forum zowel racisme als discriminatie van welk volk dan ook gewoon niet toegestaan wordt, als verraad aan wie of wat dan ook kunt beschouwen. Verraders schenden afspraken, terwijl ik juist tracht dat niet te doen. Het is daarom dat het mij als moderator niet uitmaakt, of je de term antisemitisme aan discriminatie van joden of aan discriminatie van Palestijnen wilt koppelen. Beiden vormen van discriminatie zijn immers niet acceptabel in een vrijdenkers-discussie.
Het stelt me overigens diep teleur dat alleen jij op mijn bericht gereageerd hebt, en dat niemand anders het ook maar gelezen lijkt te hebben, en men meer geïnteresseerd lijkt in onderlinge meningsverschillen dan in een goede moderatie. Ik wil jou nog een laatste woord gunnen, maar daarna sluit ik - denk ik - dit topic.
Het is afschuwelijk wat de Duitsers met al hun slachtoffers deden, waaronder de mensen met die joods waren of een joods-gelovige afkomst hadden in de voorgaande generaties, maar wordt het niet eens tijd dat we de Duitse leugens, propaganda, achter ons gaan laten en de realiteit van dat gegeven tot ons laten doordringen in plaats van onszelf te blijven besmeuren in naam en bescherming van de zionistisch propaganda-machine die dankbaar gebruik maakt van die leugens. Met name omdat wij Palestijnen de prijs van al die leugens maar blijven betalen?
Wat ik niet begrijp is dat jij niet begrijpt dat ik mij gediscrimineerd voel wanneer je de Duitse definitie, de rest van de wereld niet uitgesloten, over wat anti-semitisme is zomaar klakkeloos overneemt. Niet dat je daar schuldig aan bent, want je bent nu eenmaal opgegroeid met dat narratief, dus ik begrijp het dan toch een stuk beter dan ik dacht. Ik probeer jou en anderen daar van bewust te maken dat het een vals narratief is, waar de hele wereld door wordt gegijzeld en men angstvallig aan vasthoudt. Onwetend dat anti-semitisme is zijn puurste vorm plaats vind in het midden-oosten en dan met name in Palestina en dan hebben we het over de Palestijnen. Niet pas een jaar of drie, na 7 okt 2023 maar al ruim voor de tweede wereldoorlog toen de zionisten voet begonnen te krijgen in Palestina.
Ik noem dat anti-semitisme ook om aan de zionisten van dienst duidelijk te maken waar zij mee bezig zijn. De bevolking die afkomstig is van de europese, Amerikaans/britse ect joden weten maar al te goed wat anti-semitisme voor hen betekent heeft. Het is voor mij belangrijk dat zij gaan beseffen dat zij daar niet voor onder doen en dat is buiten het feit gerekend dat mijn volk niet Europees, Amerikaans/Brits of wat ook is maar van Palestina afkomstig tot in deze generatie en daarmee een Semitisch volk is.
Dit alles gezegd hebbende, Peter, het punt is dat jij en anderen je niet bekommeren maar ik dus wel, voor wat dat voor jou waard is.
En waarom bekommer ik mij wel. Elke dag worden mijn mensen op gruwelijke manieren vermoord in naam van het anti-semitisme zonder dat ook maar een hond, althans zij die niet verder kijken dan de neus lang is vanwege onwetendheid of pure onwil, ook maar één moment nadenkt over welk volk hier nu precies wordt vermoord elke dag opnieuw.
Dus ja, ik ervaar dat als discriminatie, zelfs wanneer jij van goede wil en alle moderatoren met jou, ervaar ik hier discriminatie en het is aan mij het daar over te hebben, juist omdat jullie en vele anderen je van geen kwaad bewust zijn.
Tenzij jij terug wilt reageren, is het voor mij prima om dit topic te sluiten want ik heb mijn punt gemaakt en heb nooit gedacht dat ik dat punt ooit nog eens in vrijheid zou kunnen maken. Alleen dat al maakt het belangrijk.
Anti-semitsme is afschuwelijk of het nu tegen de Joodse gelovigen is of tegen Palestijnen is.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Ik heb te doen met mensen als Mus die zich godv%<÷@# moeten verdedigen. Die moeten gaan uitleggen dat Palestijnen het niet al te best hebben in dat heilige land en de directe omgeving hiervan.
Het feit dat dit (die uitleg) blijkbaar nodig is, is.......
Ik heb er geen woorden voor.
Sorry!
Het feit dat dit (die uitleg) blijkbaar nodig is, is.......
Ik heb er geen woorden voor.
Sorry!
Ik zou best willen reageren, maar ik weet eigenlijk niet wat ik met jullie discussie aanmoet en ik weet ook niet of het nuttig zou zijn om te reageren? Dus schrijf ik maar wat ik vind en voel als ik jullie lees.
Allereerst is wegzetten of haten (vernietigen etc. ) van een volk (of zelfs meerdere volken) afschuwelijk, niks nieuws, zéker als het ook nog met domme, onnodige, kwaadaardige oorlogen en de eigen agenda's te maken heeft. Het woord anit-semitisme e.d. kan me dan verder echt gestolen worden; wat is een woord, waar al jaren over wordt gebakkeleid en dat zo vaak valselijk wordt gebruikt. Heel akelig. Zie liever naar wat voor dodelijks nu voorligt.
Op 't moment dat verwoesting en dood aan de orde zijn (en dat zijn ze) is elke vorm van 'op eieren lopen' (dus voorzichtig met wat je zegt, ook van een moderatie) echt niet meer van belang in mijn ogen.
Mus geeft perfect weer wat het is! Dikkemick is heel terecht heel boos, dat Mus dit moet doen.
Van mij hoeft de hele discussie over 'anti-semitisme' niet. Huh... wat..? Ja! Ik zie n.l. wat voorligt en het is met geen pen te beschrijven zo triest.
Het is het bekende wegtrappen van volkeren, het doden, het vernielen, de vaders, de moeders, de kinderen in ruime hoeveelheden... En als je even niet oppast 'dient de hele wereld nog mee te doen ook'....
Anti-semitisme is voor MIJ een gepasseerd station, hoewel ik het veroordeel.
'Pure misdaad'.. die houd ik erin.
En al deze dingen kunnen (ook op een forum als dit) gezegd worden, heel graag zelfs, daar hoef je van mij niks voor te 'sluiten' zoals ik hier voortdurend heb zien gebeuren.
Allereerst is wegzetten of haten (vernietigen etc. ) van een volk (of zelfs meerdere volken) afschuwelijk, niks nieuws, zéker als het ook nog met domme, onnodige, kwaadaardige oorlogen en de eigen agenda's te maken heeft. Het woord anit-semitisme e.d. kan me dan verder echt gestolen worden; wat is een woord, waar al jaren over wordt gebakkeleid en dat zo vaak valselijk wordt gebruikt. Heel akelig. Zie liever naar wat voor dodelijks nu voorligt.
Op 't moment dat verwoesting en dood aan de orde zijn (en dat zijn ze) is elke vorm van 'op eieren lopen' (dus voorzichtig met wat je zegt, ook van een moderatie) echt niet meer van belang in mijn ogen.
Mus geeft perfect weer wat het is! Dikkemick is heel terecht heel boos, dat Mus dit moet doen.
Van mij hoeft de hele discussie over 'anti-semitisme' niet. Huh... wat..? Ja! Ik zie n.l. wat voorligt en het is met geen pen te beschrijven zo triest.
Het is het bekende wegtrappen van volkeren, het doden, het vernielen, de vaders, de moeders, de kinderen in ruime hoeveelheden... En als je even niet oppast 'dient de hele wereld nog mee te doen ook'....
Anti-semitisme is voor MIJ een gepasseerd station, hoewel ik het veroordeel.
'Pure misdaad'.. die houd ik erin.
En al deze dingen kunnen (ook op een forum als dit) gezegd worden, heel graag zelfs, daar hoef je van mij niks voor te 'sluiten' zoals ik hier voortdurend heb zien gebeuren.
@ Bonjour
Ik vind het jammer dat je mijn vragen niet beantwoordde.
Ook al is het mosterd na de maaltijd: ik zou je antwoorden nog steeds op prijs stellen. Misschien is dat nou makkelijker nou het niet meer 'heet van de naald is'? Of als je opnieuw besloten hebt niet meer met mij te willen communiceren dan hoor ik ook dat graag.
Bij voorbaar dank!
@ Allen
Iedere deelnemer aan FreeThinker wordt geacht de forumregels te kennen
en zich daar ook aan te houden. Die voorwaarden zijn bekend bij registratie, inclusief het accepteren van de manier waarop moderatie plaatsvindt. Dat kan soms schuren, dat herken en ervaar ik ook, maar juist daarom probeer ik zelf binnen die kaders te blijven functioneren.
En dat lukt me steeds beter al zeg ik het zelf.
Wie moeite heeft met moderatie of beleid kan dat via het FeedbackTopic of per PB bij het moderatieteam neerleggen. Die mogelijkheid is er nadrukkelijk. Meer en beter geörganiseerd dan op andere discussie fora.
Zonder regels en handhaving zou een discussie al snel ontaarden in een kakofonie, en daarmee zou dit forum juist verliezen wat het beoogt te zijn:
- een plek voor gestructureerd discussiëren op basis van Vrijdenken.
. . . . . . . . . . . . .
.
.
- Peter van Velzen
- Moderator
zoals aangekondigd sluit ik dit topic.
Ik wens u alle goeds