Dat een aantal forumleden dat niet willen of kunnen begrijpen is dus precies een, of liever, precies de reden waarom ik er mijn mond over heb open gedaan en ik ben niet de enige.Peter van Velzen schreef: 07 apr 2026 05:19Mus schreef: 06 apr 2026 13:19Het was idd voor eventjes, want ook vandaag weer werd ik er aan herinnerd waarom ik afscheid had genomen van dit forum. Want ook vandaag weer werd ik als trotse semiet van Palestijnse afkomst in de rug gestoken door de rigide houding van de bazen van dit forum, waar ik niet mag benoemen dat mijn volk al 77+ jaren door zionistische anti-semieten wordt afgeslacht want anders kan je het overgrote deel van de aanhangers van de zionistische ideologie niet noemen. En zo noem ik ze dan ook.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 31 mar 2026 12:39 Ha die @Mus.
Leuk dat je weer even ",Back In Town," bent.
Ik wens verder ieder hier alle goeds.
De term anti-semitisme is niet bedacht om rascisme of discriminatie van sprekers van een semitische taal aan te duiden, maar om racisme en discriminatie (en later ook moord met voorbedachte rade) van sommige veronderstelde nazaten van Sem (een veronderstelde zoon van Noach) mee te beschrijven; met name Joden). Ik kan persoonlijk wel waarderen dat jij datzelfde woord gebruikt om racisme en discriminatie en moord (met en zonder voorbedachte rade) van andere van die nazaten mee te beschrijven. Maar een aantal forumleden kunnen of willen dat niet begrijpen.
Ik begrijp echter niet waarom je het hebt over "de bazen van dit forum" die jou in de rug zouden hebben gestoken. Er zijn geen bazen. De formele eigenaar is Bonjour, jouw impliciete beschuldiging aan zijn adres is volkomen onterecht en in strijd met regel E4.
Dat is een overtreding die weinig voorstelt vergeleken met de tienduizenden Palestijnen (ik heb ergens een schatting van 150.000 slachtoffers horen noemen) die met geweld om het leven zijn gebracht. maar waarvoor ik je een waarschuwing moet geven.
Ik heb het een hele tijd terug durven benoemen omdat 1 van de forumbazen, met name Bonjour, benoemde dat de zionisten in Palestina in feite anti-semieten zijn. Niemand viel daar volgens mij over maar toen ondergetekende dat deed waren de rapen meer dan gaar. Ik weet waar Bonjour staat en ik weet wat hij vindt en o.a. hij kan mij niet blijer maken. Echter wanneer men hier meent dat anti-semitisme strikt is voor behouden aan “joden”, en dat propagandeert in de regelementen, waar op dit moment het anti-semitisme tegen Palestijnen in Palestina vele malen erger en kwalijker is op dit moment, dan vind op je mij op je pad.
Met andere woorden: ik ervaar het als discriminerend wanneer op dit forum enkel de term anti-semitsme voorbehouden zou zijn aan de Joodse medemens waar ik als semiet, zo beetje mijn hele familie ben kwijtgeraakt als gevolg van het jarenlang, smerig, en met name terroristisch, zionistisch, geweld, ik druk me netjes uit, kun je mij dat nauwelijks kwalijk nemen
Het kan zijn dat dat niet wordt gesnapt om de één of andere reden, dat is dan des te meer reden om je te verdiepen in de reden waarom want er is ruim voldoende documentatie om er zeer realistische chocola van te kunnen maken. Je hoeft alleen je brein een klein beetje open te zetten, wat goede wil te zijn en een beetje begrip voor de ander te hebben, om het echte en hele verhaal te kunnen achterhalen en te kunnen accepteren.
Het niet willen of kunnen snappen is in deze absoluut geen argument en al helemaal niet op een forum dat het vrije denken hoog in het vaandel heeft staan.
En verder had ik al contact gehad met Bonjour achter de schermen voor jij met een waarschuwing aankwam echter geef me lekker een waarschuwing Peter, het kan me niet minder raken.
Ps: je kan vallen over de term forumbazen, het is echter slechts een term die uitdrukt dat zij/jullie de zgn regels handhaven door evtueel te straffen waar men volgens jullie de regels overtreedt. Ik heb die mogelijkheid niet, dat is het verschil.