Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Dank!holog schreef: ↑17 jun 2025 23:5410 minuten , je zult dit wel weten, maar misschien voor andere stille luisteraars (volledige interview nog stukken beter)lost and not found yet! schreef: ↑17 jun 2025 22:40 Inderdaad. En wat ik nog steeds niet begrijp is waarom het regime in Iran er zo op gebrand is om Israël te vernietigen! Waarom? Wat voor voordeel bied het ze? En zo begaan met Gaza zijn ze ook niet. Totaal geen gemeenschappelijke belangen, of misschien alleen het feit dat beiden Moslims zijn. Wat anders? Ze spreken niet eens dezelfde taal.
Zionist
Delen van het reguliere Iraanse leger verklaren zich voor Reza Pahlavi.
Luchtverdediging bij de Fordow nucleaire centrale aangevallen.
China stuurt vliegtuigen, (transport, geen gevechtsvliegtuigen) blijkbaar steun aan het regime, nog steeds.
Luchtverdediging bij de Fordow nucleaire centrale aangevallen.
China stuurt vliegtuigen, (transport, geen gevechtsvliegtuigen) blijkbaar steun aan het regime, nog steeds.
Tsja, zo zijn er ook landen die de agressor/aanvaller door dik en dun blijven steunen. Dus zeg ik maar: Chapeau China!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Wat vind je precies zo goed aan deze actie van China?
Waarom is het goed een theocratische dictatuur te ondersteunen die homo s en atheïsten ophangt om wie ze zijn?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Volgens niet te verifiëren cijfers van het IDF. Kom op. Je weet wel beter.ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 17:49 Helemaal mee eens. Israel behaalt in dichtbevolkt stedelijk gebied, waar terroristen zich in burger tussen burgers schuilhouden, een ratio van 1 terrorist per 1 burgerslachtoffer -– aanzienlijk lager dan in eenvoudigere conflicten.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Die 50.000 gaat al heel lang rond. Vraag is naturrlijk of het nog geldig is.
60% Vrouw en kind. Dan is vervolgens de vraag van de 40% mannen, hoeveel daar Hamas strijder van is. Sowieso is al vreemd dat dit cijfer al meer dan 50% is. Dus 1 op 1 gaat niet op.
Laten we even aannemen dat een bevolking bestaat uit 25% kinderen, 25% vrouwen. 25% mannen en 25% ouderen. En we gaan hier random mensen van ombrengen.
Dan hebben we van de 1000 slachtoffers 250 kinderen, 250 vrouwen, 250 mannen en 250 ouderen. Die ouderen zijn voor de helft vrouw. Dus totaal 375 vrouwen dood. 250 + 375 = 625 kinderen en vrouwen. Kom ik dicht bij die 59%. Dat random experiment gaat dus redelijk op.
Maar de mannelijke slachtoffers zijn random. Van de 250 mannen is maar een deel strijder. Er zijn 500.000 mannen is strijdbare leeftijd, maar er zijn zo'n 10.000 tot 20.000 strijders. (Andere cijfer heb ik niet gevonden.) 4%, max. Dus van de 250 mannen zijn er 10 strijder. Dat betekent dat Bij random aanvallen er dus ook 240 onschuldige mannen omkomen. Dat volgt uit de aantallen slachtoffers onder de vrouwen en kinderen.
Israël schiet hopelijk niet random, maar heel veel kunnen ze er ook niet vanaf zitten, anders kom je niet op 59% vrouwen en kinderen.
1 op 1 is niet vol te houden.
70.000 Peer-reviewed. Dat komt meer in de richting van de doelstellingen van FT.In January 2025, a peer-reviewed analysis was published in The Lancet regarding mortality due to traumatic injury in the Gaza Strip between 7 October 2023 and 30 June 2024. The research was conducted by scholars from the University of Cambridge, Yale University, London School of Hygiene and Tropical Medicine and Nagasaki University. The paper utilized a model with "three-list capture–recapture analysis using data from Palestinian Ministry of Health (MoH) hospital lists, an MoH online survey, and social media obituaries", and estimated 64,260 deaths from traumatic injury during this period, likely exceeding 70,000 by October 2024, with 59.1% of them being women, children and the elderly. It concluded the GHM undercounted trauma-related deaths by 41% in its reports. It also noted that its findings "underestimate the full impact of the military operation in Gaza, as they do not account for non-trauma-related deaths resulting from health service disruption, food insecurity, and inadequate water and sanitation."[387]
60% Vrouw en kind. Dan is vervolgens de vraag van de 40% mannen, hoeveel daar Hamas strijder van is. Sowieso is al vreemd dat dit cijfer al meer dan 50% is. Dus 1 op 1 gaat niet op.
Laten we even aannemen dat een bevolking bestaat uit 25% kinderen, 25% vrouwen. 25% mannen en 25% ouderen. En we gaan hier random mensen van ombrengen.
Dan hebben we van de 1000 slachtoffers 250 kinderen, 250 vrouwen, 250 mannen en 250 ouderen. Die ouderen zijn voor de helft vrouw. Dus totaal 375 vrouwen dood. 250 + 375 = 625 kinderen en vrouwen. Kom ik dicht bij die 59%. Dat random experiment gaat dus redelijk op.
Maar de mannelijke slachtoffers zijn random. Van de 250 mannen is maar een deel strijder. Er zijn 500.000 mannen is strijdbare leeftijd, maar er zijn zo'n 10.000 tot 20.000 strijders. (Andere cijfer heb ik niet gevonden.) 4%, max. Dus van de 250 mannen zijn er 10 strijder. Dat betekent dat Bij random aanvallen er dus ook 240 onschuldige mannen omkomen. Dat volgt uit de aantallen slachtoffers onder de vrouwen en kinderen.
Israël schiet hopelijk niet random, maar heel veel kunnen ze er ook niet vanaf zitten, anders kom je niet op 59% vrouwen en kinderen.
1 op 1 is niet vol te houden.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Het gaat erom dat Jan altijd gesteund wordt door de grote Kees en dat Jan iedereen terroriseert met zijn enorme spierballen. Dan vind ik het (noem het maar) gerechtigheid dat ook Calimero een keer een 'Kees' toegewezen krijgt.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Wel als je dag in dag uit desinformatie voorgeschoteld krijgt.
Het lijkt nu net dat je graag wil dat conflicten in stand blijven.dikkemick schreef: ↑18 jun 2025 09:44Het gaat erom dat Jan altijd gesteund wordt door de grote Kees en dat Jan iedereen terroriseert met zijn enorme spierballen. Dan vind ik het (noem het maar) gerechtigheid dat ook Calimero een keer een 'Kees' toegewezen krijgt.
Misschien…
Dat is een foutieve gevolgtrekking. Maar nu meent Israël alles solo te kunnen oplossen met bommenLeon schreef: ↑18 jun 2025 09:47Het lijkt nu net dat je graag wil dat conflicten in stand blijven.
Ik begrijp wel dat je door moet denken, en dat de conflicten alleen maar verergeren als “grote broer” erbij komt, maar je maakt dat m.i. niet echt goed duidelijk. Het lijkt er steeds op dat je conflict zoekt in plaats van “actie=reactie” duidelijk maken. Daar horen emotionele betogen bij. Ik begrijp dat je niet onbewogen kan blijven, maar als je het rationele overzicht wil moet dat, denk ik, toch anders.
Sorry, maar dat is mijn poging tot feedback.
Misschien…
In dit geval had Israël geen recht aan te vallen. Een vermoeden van een aanval met mogelijk kernwapens is niet voldoende. Maar het superieure Israël meent altijd te moeten starten met conflicten
Dat laat ik aan het Strafhof. Omdat vanuit het nieuwe conflict (7 oktober) gedacht Israel is aangevallen (en Iran daar achter zou kunnen zitten) hebben ze wel een soort recht op vergelding, maar niet mateloos. vanuit oudere conflicten gedacht is dat recht er misschien niet. En ja je kunt heeeel ver terug gaan. Voor nieuwere generaties zal het toch een keer op vergeven moeten aankomen.
Misschien…
Blijkbaar ook als Calimero terrorisme in de hele regio steunt, vrouwen onderdrukt en homo s vermoord. En op deze manier een conflict in stand wordt gehouden en de oorlog zich verder kan uitbreiden.
Want Jan is altijd de slechterik. Toch? Dus wie Jan bestrijdt, is goed.
Steun toejuichen voor een theocratie die atheïsme met de dood bestraft... Ik zit nog steeds op freethinker, toch ?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)