Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 15 jun 2025 15:13
holog schreef: 15 jun 2025 14:33
Gerard R. schreef: 15 jun 2025 13:24 Israël is lekker door aan't bombarderen, dus dat gaat vanzelf en wat wordt geraakt is van alles. Die verzekering is ook afgegeven door Israël. Het zal nog lang doorgaan.

Dat is dus niet kernwapens of aanstaande kernwapens waar nu de focus op ligt. :shock:
Waar doet het u ook alweer aan denken?...
O ja, aan de methode Gaza.

Waar een afschuwelijke aanslag van een groep Hamas-doorgedraaiden toch al niet goed voor is heh?..
Geef jij echt niets om de Iraanse bevolking en nog minder om de Iraanse diaspora?
Ik spreek mijn afschuw uit over het voortdurende bombarderen dat nog lang moet duren van Netanyahu. Die heeft ook nog een belang... zie Gaza, de Westbank, Libanon en Syrië.

Elk volk heeft het recht om in vrede te leven.
Wat heel akelig is, is dat Iran aan proxy-oorlogen doet en dan is een kernwapen daarbij heel gevaarlijk voor buurlanden
vanzelfsprekend...
Maar om de kernwapens te elimineren hoeft je niet de rest van het land langdurig te bombarderen. Dat kán in een of een
paar keren bekeken zijn.
Ik denk dat men er gewoon lol aan heeft.
Ze volgen als het ware de Bijbelse richtlijnen.
Daar telde andere mensen nauwelijks niet mee.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 15 jun 2025 15:17
holog schreef: 15 jun 2025 14:33
Geef jij echt niets om de Iraanse bevolking en nog minder om de Iraanse diaspora?
Ik spreek mijn afschuw uit over het voortdurende bombarderen dat nog lang moet duren van Netanyahu. Die heeft ook nog een belang... zie Gaza, de Westbank, Libanon en Syrië.

Wat heel akelig is, is dat Iran aan proxy-oorlogen doet en dan is een kernwapen daarbij heel gevaarlijk voor buurlanden
vanzelfsprekend...
Maar om de kernwapens te elimineren hoeft je niet de rest van het land langdurig te bombarderen. Dat kán in een of een
paar keren bekeken zijn.
O ja... én hij wil niet de gevangenis in als hij zijn polltieke onschendbaarheid zou verliezen als de kiezer hem zou wegsturen, want er zijn nog wat juridische vuiltjes in eigen land. Inderdaad, dán maken mensen niet meer zoveel uit bij dat soort lieden.
Dat ik die man aardig heb gevonden in de eerste Irak-oorlog toen hij live verslagen deed op CNN bij dreiging van Scudraketten voor Israël... :roll:
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 15 jun 2025 16:08

vanzelfsprekend...
paar keren bekeken zijn.
O ja... én hij wil niet de gevangenis in als hij zijn polltieke onschendbaarheid zou verliezen als de kiezer hem zou wegsturen, want er zijn nog wat juridische vuiltjes in eigen land. Inderdaad, dán maken mensen niet meer zoveel uit bij dat soort lieden.
Dat ik die man aardig heb gevonden in de eerste Irak-oorlog toen hij live verslagen deed op CNN bij dreiging van Scudraketten voor Israël... :roll:
Dat verhaal is bekend.

Het is echter zo, dat ik het veel algemener bedoelde.

PS.
Het zou me niet verbazen indien hij de wet zou verzetten en zich tot dictator voor het leven zou benomen.
(net als een Julius Caesar dat 2000 jaar geleden deed.)
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 15 jun 2025 16:25
Gerard R. schreef: 15 jun 2025 16:08
(..)
PS.
Het zou me niet verbazen indien hij de wet zou verzetten en zich tot dictator voor het leven zou benomen.
(net als een Julius Caesar dat 2000 jaar geleden deed.)
O ja, en het valt niet mee om dat voor elkaar te krijgen (en soms zijn ze te oud), maar het verlangen is nogal mode onder de boefjes-(wereld)leiders. :roll:
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Rusland roept eigen burgers op Iran te verlaten https://www.telegraph.co.uk/world-news/ ... ddle-east/
Misschien een teken aan de wand, zie Syrië.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Khamenei zou toch niet in Mashad zitten, maar in een bunker in het noorden/ten noorden van Teheran, zegt althans de Israëlische inlichtingendienst. Voert de psychologische druk op?
Israël heeft 'duizenden' lokale 'assets' op de grond. Dat moet ook wel om dit voor elkaar te krijgen.
DIT IS DUS OOK EEN OPSTAND VANUIT IRAN ZELF.
Voor wie daar nog aan twijfelde.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De harde waarheid ook weer eens https://youtu.be/e9SIKkMn250?si=_QnGx3XQ9l0-FZP9

Gaarne vermelden waarop jij deze video, die over gebeurtenissen van anderhalf jaar geleden lijkt te gaan wilt laten zien.

Peter van Velzen
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

B.S. schreef: 16 jun 2025 05:08 De harde waarheid ook weer eens https://youtu.be/e9SIKkMn250?si=_QnGx3XQ9l0-FZP9
Ik hou niet van reacties met bijna alleen een url.
Misschien…
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Leon schreef: 16 jun 2025 09:46
B.S. schreef: 16 jun 2025 05:08 De harde waarheid ook weer eens https://youtu.be/e9SIKkMn250?si=_QnGx3XQ9l0-FZP9
Behalve dan als je die zelf schrijft, zoals deze?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

En wat vind jij zelf van het praatje van deze historicus?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Overleven in de Gazastrook is nog moeilijker geworden sinds Israël woensdag internet en telefonie heeft afgesneden. Het gebrek aan informatie vergroot de verwarring rondom de voedseldistributie, met dodelijke gevolgen.
Kunnen ze wellicht meer middelen inzetten met de andere verwoesting die ze begonnen zijn!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 16 jun 2025 11:02
Leon schreef: 16 jun 2025 09:46
Behalve dan als je die zelf schrijft, zoals deze?
Je bent in de war met een "oneliner"
Leon laat hier niets te raden over voor wie goed leest.
Anders dan sommigen, die uitgebreid reageren met allerlei bijkomstige zaken.

Ik houd er ook niet van en het is dat B.S ook regelmatig een commentaar schrijft, anders hebben we een forumregel voor reacties van forummers, die bijna uitsluitend reageren met URLs.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gelukkig nog vuurkracht genoeg om ook in Gaza nog dood en verderf te blijven zaaien.
Bij Israëlische aanvallen op Gaza zijn nl zondag zeker 59 Palestijnen gedood. Dit meldden lokale gezondheidsautoriteiten. Zeventien van hen bevonden zich in de buurt van twee hulpposten van de door de VS gesteunde Gaza Humanitarian Foundation (GHF).

Heilig land, humaan leger: Ga zo door! Schietschijven zijn er nog steeds. Mannen, vrouwen EB kinderen!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 16 jun 2025 13:34Humaan leger
Helemaal mee eens. Israel behaalt in dichtbevolkt stedelijk gebied, waar terroristen zich in burger tussen burgers schuilhouden, een ratio van 1 terrorist per 1 burgerslachtoffer -– aanzienlijk lager dan in eenvoudigere conflicten.
Ga zo door!
Ja, ze gaan zeker zo door; ook al heeft wat er nog over is van Hamas reeds aangeboden de macht af te willen staan.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.aljazeera.com/news/liveblog ... aking_News
Iran’s state television says it has been attacked by Israel in latest wave of missile strikes on Iran’s capital, Tehran.
Multiple explosions have been heard around Tehran as Israel issues new evacuation threats, warning of imminent attacks. Iranian forces also warn residents of Israel’s Tel Aviv to evacuate.
Was live te zien via Aljazeerah. Zie je niet vaak zoiets.
Daar zaten zeker ook atoombommen in of zie maar..
Dit heeft veel van een potje Gaza.
De energie wordt al een poosje aangevallen, maar dat intensiveert.
Ook het ministerie van defensie wordt aangevallen, is gemeld.

Iran overweegt uit het nonproliferatieverdrag te stappen. Dan kunnen ze doen met kernwapens wat ze willen, als ze die op een of andere manier hebben/krijgen.

Israël is nu ook wel geraakt.
https://www.ndtv.com/world-news/everyth ... =newsstand
"Everything Was Destroyed": Israelis Grapple With Damage From Iran StrikeAccording to data shared by the prime minister's office, missiles hit 22 locations across Israel.
Iran heeft naar verluidt al gedreigd de Straat van Hormuz te sluiten, men is daar witheet woedend.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 16 jun 2025 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten