Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 23 okt 2023 16:26 Die BEESTachtigen van Hamas die 'Operatie al-Aqsa Storm' uitvoerden
zijn de buren van die mensen die ze hebben afgeslacht!
Gaza is, net als de westbank geen onafhankelijke staat en dus geen buurland van Israel, gaza is simpelweg bezet gebied.
De Palestijnen in Gaza zijn zelfs geen buren. voor 90 0 95% zijn dat de nazaten vd moslims die in 1948 in het toenmalige nieuwe Israel woonden en door de joden toen verdreven werden.
Het zijn dus eigenlijk onderdanen vd staat Israel.

Als ik over buurlanden praat dan praat ik over de internationaal erkende buurlanden
Denk aan Egypte of Libanon. Die landen erkennen Israel gewoon en zullen Israel niet aanvallen
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Rereformed schreef: 23 okt 2023 16:22 Alweer een vreselijk belabberd antwoord, alsof je enkel met een oververhit hoofd rondloopt in dit topic en bovendien je realiteitszin verloren hebt hoe een oorlog in de wereld wordt uitgevochten.
Ik herken je niet meer terug Rereformed, met je hautaine antwoorden. Of misschien reageer je op anderen ook wel zo hautain maar zie ik dat niet omdat ik het in die gevallen veelal met je eens ben?

Als je een normale discussie wilt voeren moet je toch proberen anders te reageren dan "vreselijk belabberd antwoord" en "realiteitszin verloren".. Misschien moet je je af en toe af vragen "als ik zo werd aangesproken, zou ik dit dan normaal vinden"?

Een kind van 12 weet al dat een oorlog altijd een collectieve ramp is. Daarom heet het ook oorlog.
Neen hoor, een oorlog heet geen oorlog omdat het een collectieve ramp is. Dan zou het wel "collectieve ramp" heten.

In plaats van dat mijn redenatie nergens op slaat geef je juist aan hoe nauwkeurig de parallel is met met Naziduitsland en ook met het Rusland van Poetin. Indien DE Gazanen niet klopt, dan kan men ook niet in oorlog zijn met DE Duitsers ten tijde van Hitler en DE Russen van dit moment.
Jouw vergelijking is uitstekend en to the point!

Want dat is wat jij blijkbaar graag wil horen tijdens discussies.

Ik heb ook niet het idee dat men in oorlog is met DE Russen vandaag de dag. OF vroeger met DE Duitsers.. Daarom noem ik de aanvallen op Dresden ook een oorlogsmisdaad. En als vandaag de dag een Russische stad zou worden gebombardeerd met drie militairen en 4500 gewone Russen dan zou dit ook een oorlogsmisdaad zijn. Dat is ook de reden waarom bepaalde Russische daden ook oorlogsmisdaden zijn. Omdat ze burgers proberen te treffen en geen militairen..

Gaza bestaat voor een klein gedeelte uit verzetsstrijders/terroristen/onafhankelijkheidsstrijders etc. Die mensen verstoppen zich onder de burger bevolking. Dat is vrij normaal voor dat soort figuren. Een hele stad naar de gallemiezen schieten is niet normaal. In de hoop dat je daarmee ook de mensen raakt die daadwerkelijk iets hebben gedaan.

Vroeger dacht men dat door steden te bombarderen je de bevolking murw krijgt. Dat ze de schuldigen uiteindelijk gaan uitleveren. Of vragen om vrede. Maar de geschiedenis heeft dit gelogenstraft. Men word enkel standvastiger en ziet de ander steeds meer als de onmenselijke vijand.
Soldaten die in 1939 door Hitler werden opgeroepen voor de oorlog waren nog niet eens stemgerechtigd in 1933. En 14-jarigen die in 1945 door Hitler werden opgeroepen waren nog maar twee jaar toen Hitler democratisch gekozen werd, en tienduizenden Russische soldaten die nu in Oekraïne zijn omgekomen waren de vorige keer dat er verkiezingen waren (2018) nog niet eens stemgerechtigd. Velen hebben hun dood oa. te danken aan het uitbrengen van de stem van hun ouders aan Poetin.
De Gazanen krijgen nu wel degelijk de rekening gepresenteerd voor stemmen op Hamas. Ze stemden willens en weten op een terreurorganisatie. Hamas heeft al sinds 8 oktober 1997 op de lijst van terreurorganisaties gestaan van de US State Department, spoedig daarop ook door de EU aangewezen als terreurorganisatie.
Snap je nu het punt echt niet, of doe je maar alsof? DE Gazanen bestaan niet uit soldaten. Maar de soldaten die door Hitler werden opgeroepen waren wel soldaten. En in een oorlog vecht je nou eenmaal tegen soldaten, niet tegen burgers. Dus een Duitse dokter die word neergeschoten door geallieerden is anders dan een soldaat welke word neergeschoten. En in deze "oorlog" worden kinderen en baby's voor grote gedeelte getroffen.

Uiteraard wil ik hiermee niet zeggen dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen civielen en Hamasstrijders. Integendeel, dat moet altijd een prioriteit zijn.
En dat doet Israel dus niet. Ze zeggen A maar doen B.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 23 okt 2023 15:36
Maria schreef: 23 okt 2023 14:51
HierEnNu schreef: 23 okt 2023 13:55

Wat mijns inziens sneu is,
  • is op de eerste plaats dat jij een eerlijk antwoord ontwijkt en
vervolgens overgaat tot hetgeen ik daadwerkelijk schrijf iets anders van te maken.
Dat wat ik daadwerkelijk schrijf is wat ik bedoel.

Dus, om jouw vraag te antwoorden:
  • ja je mist kennelijk iets!
Ik stel daarom voor dat je hetgeen ik daadwerkelijk schrijf
ook zo opvat zoals ik dat schrijf omdat ik het precies zo bedoel!

Ik ben verantwoordelijk voor dat wat ik daadwerkelijk schrijf!
Mocht DAT niet duidelijk zijn geef ik DAAR graag uitleg over,
maar ik ga niet [meer!] reageren op wat mij zoal wordt toegeschreven ...
... thanks, but: No Thanks!

Dit is waar ik op reageerde met mijn opmerking en vraag.
HierEnNu schreef: 23 okt 2023 12:09 Indien mijn buren mijn gezin zouden proberen uit te moorden,
dan zou ik zonder gewetensbezwaarden overgaan tot het uitmoorden van mijn buren.
Vandaar mijn "to the point" opmerkingen om het voor mij ook meer persoonlijk en realistischer te maken in ons geval hier in Nederland.
Ik kan me nl. niet indenken wat ik zou doen als ik in Israel of in Palestina zou wonen.

Sneu is mi., dat jij blijkbaar geen andere oplossingen ziet.
Eerst ff dit ter zijde:
  • je hebt hetgeen ik daadwerkelijk schreef om moverende redenen opzettelijk veranderd binnen in hetgeen de quote waarmee je mij citeert, zie eventueel de originele context!
    • Ja, ik begrijp waarom je zulks deed EN
      ik vind het een onzindelijke manier van discussiëren,
      omdat het zo lijkt alsof ik dat daadwerkelijk zo geschreven zou hebben!
Ik heb er nogal wat tijd aan besteed en dat gaat dan ten koste van mijn concentratievermogen.
Het is voor mij op dit moment lastig, omdat op mijn laptop de linken naar de berichten niet werken en ik dus blijf scrollen en de citaten meerdere keren voorbij zie komen.
Daarom heb ik gekozen voor een stukje ononderbroken citaat van de eerste keer, dat je dit schreef, dacht ik.
Het is ook door anderen geciteerd.
Als dat niet duidelijk is dan spijt me dat, maar meer kan ik er niet van maken.
Waarom niet ook daar het groen proberen :idea: te gebruiken zoals je eerder deed?[/list][/list]
Ik maak het alleen groen om extra aan te geven waar het mij om gaat als ik vermoed dat mijn schrijfsel verkeerd begrepen werd en om te benadrukken waar het mi. mank gaat.
Teveel benadrukken is niet bevordelijk voor de leesbaarheid, zeker niet in het schrijfscherm als er naar beide quotecode delen gezocht moet worden.
Dat gezegd hebbende:
  • [het is voor mij verder geen punt,
    maar indien nodig kunnen we er verder op ingaan
    als jij daar behoefte toe voelt!]
Welke andere oplossing zie jij dan voor mij
indien mijn buren mijn gezin zouden proberen uit te moorden?
De politie bellen?
Ja.
Dat zou je kunnen doen. Oa.

Maria schreef:(vet/cursief groen van mij)
Ik zag, dat je op mijn schrijven en vraag met een tegenvraag reageerde.
Daar geef ik zelden antwoord op als mijn vraag niet goed gelezen of begrepen is en iig. geen adequaat antwoord op kwam.

Maar om je nu toch te antwoorden:
Nee, hele groepen mensen uitmoorden is niet mijn stijl.
De vraag was niet of hele groepen mensen uitmoorden jouw stijl is.
Dit is wat daar daadwerkelijk staat geschreven:

HierEnNu schreef: 23 okt 2023 13:25:scissors:
Dan heb ik voor jou een meer "to the point" vraag:
    • als die 'gefrustreerde opstandige puber/jong adolescent,
      die zijn agressie niet in de hand heeft en geen andere oplossing ziet dan'
    over te gaan tot het uitmoorden van jouw gezin,
    • zou jij dan niet overgaan tot het voorkomen van uitmoorden van jouw gezin?
Ik wel, ik zou zulks met ALLe middelen die ik had proberen te voorkomen!
Voor alle duidelijkheid:
  • hele groepen mensen uitmoorden is niet mijn stijl!
Ik begrijp hier jouw probleem niet.
Maar ik denk dat we het hier maar op moeten houden, daar ik alleen met herhaling aan kan komen.
Op naar het volgende stukje onbegrip. :wink:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En de Israël voorstanders blijven hardnekkig ontkennen dat er bezetting plaatsvindt (Israël is de bezetter) en dat dat kan zorgen voor totale onvrede en een politieke omslag richting extremisme.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 23 okt 2023 15:57
axxyanus schreef: 23 okt 2023 14:50
HierEnNu schreef: 23 okt 2023 14:37 Als jij [en anderen] het bovenstaande uit willen leggen als toeschrijven,
dan neem ik dat voor kennisgeving aan en heb ik daar vrede mee:
  • hetgeen ik daar daadwerkelijk schrijf is precies wat ik bedoel!
Neem dat doe je niet. Als je in een bijdrage schrijft over het ene buurland dat een ander wil uitroeien en in een andere bijdrage ga je akkoord dat "buurland" naar de lap grond zou verwijzen dan heb je in die eerste bijdrage niet geschreven wat je precies bedoelde, tenzij je onzin wilde schrijven dat een lapgrond een andere lap grond wil uitroeien.
Je veroorzaakt opnieuw je eigen verwarring door mij ten onrechte iets toe te schrijven:
Jij veroozaakt je eigen verwarring door ten onrechte mij toe te schrijven dat ik je iets toeschrijf.
HierEnNu schreef: 23 okt 2023 15:57 ik toon bereidheid om binnen het kader van de discussie te komen tot consensus wat betreft jouw[!] definitie van buurland. Dat jij vervolgens jouw eigen definitie van buurland ridiculiseert om een puntje te scoren zegt niets over mij,
maar van ALLes over jouw manier van discussiëren!
Wat heeft het voor zin om tot een consensus te komen over de letterlijke betekenis van een woord, terwijl het duidelijk was dat jij het in een figuurlijke betekenis gebruikte. Alleen was het niet duidelijk in welke figuurlijke betekenis juist. Ik wilde duidelijkheid van jou over welke betekenis je dat woord gebruikte en jij was er je niet eens van bewust dat dat woord in verschillende betekenissen gebruikt kan worden.
axxyanus schreef:Niemand schrijft daadwerkelijk precies wat die bedoelt.
Niemand is namelijk perfect.
Eensch!
  • Mea culpa, mea culpa, mea maximum culpa!
Toch blijf ik daar naar streven EN
ik voel me verantwoordelijk voor hetgeen ik daadwerkelijk schrijf EN
ik voel me niet verantwoordelijk voor hetgeen jij er in je hoofd vervolgens van maakt
omdat jij DENKT dat ik anders bedoel dan wat ik daadwerkelijk schrijf!
Hou eens op met te suggereren dat je woorden maar voor één interpretatie vatbaar zijn. Wat jij schrijft en wat iedereen schrijft is over het algemeen niet zo éénduidig als jij probeert te laten uitschijnen. Dus als iemand je woorden interpreteert op een andere manier dan jij bedoelt, is dat misschien wel omdat wat jij schrijft ook op die manier begrepen kan worden.

Vooral ook omdat als anderen om verduidelijking vragen, je die blijkbaar niet kan geven. Ik weet nog steeds niet wat je precies met "buurland" bedoelde.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 23 okt 2023 16:46 En de Israël voorstanders blijven hardnekkig ontkennen dat er bezetting plaatsvindt (Israël is de bezetter) en dat dat kan zorgen voor totale onvrede en een politieke omslag richting extremisme.
Of dat de Palestijnen vertrekken omdat ze geen leven meer hebben.
Daar streeft men doelbewust naar.

PS.
Wat ook vergeten wordt is daty er nog miljoenen Palestijnse vluchtelingen buiten het gebied leven.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lost and not found yet! schreef: 22 okt 2023 22:47
HierEnNu schreef: 21 okt 2023 23:39
lost and not found yet! schreef: 21 okt 2023 23:27 Gewoon om over na te denken:

Als de Palestijnen de wapens neerleggen is er vrede. Als Israel dat doet is er geen Israel meer! En met het gebruiken van de leus: from the river to the sea, Palestina will be free! wordt alleen de vernietiging van Israel bedoelt! Dus feitelijk heel logisch dat ze dit met hand en tand verdedigen!
Ik heb daar ff over nagedacht!

Of het feitelijk heel logisch is weet mijn hersencel niet,
maar het klinkt mij in de oren alsof
  • Israël pas vrede krijgt aangeboden door Hamas
    NADAT Israël zelfmoord heeft gepleegd ...
Dat klopt helemaal! Manifest van Hamas gelezen?
Ja, het 'Manifest van Hamas' heb ik gelezen,
net als 'Mein Kampf' overigens, dat heb ik ook gelezen ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Er is hoop:

Demonstratie bij Internationaal Strafhof

Demonstranten van Justice Now!, onderdeel van klimaatactiegroep Extinction Rebellion, zijn vandaag korte tijd in het gebouw van het Internationaal Strafhof geweest om aandacht te vragen voor de situatie van Palestijnen in Gaza. Zo'n twintig actievoerders zijn door de politie uit het pand gedragen. Niemand is aangehouden.

Betogers wilden het Internationaal Strafhof oproepen om de Israëlische premier Benjamin Netanyahu te vervolgen, omdat hij zich volgens hen schuldig maakt aan oorlogsmisdaden en een "apartheidsregime" tegen de Palestijnen.

Zo vreemd dat daar dan weerstand tegen komt door de bevolking die het aangaat. Waarom? Laat je gewoon lekker onderdrukken voor de lieve vrede. Sta steeds meer land af en accepteer dat gewoon. Wat maakt t uit als je volk stelselmatig gepest wordt en minder rechten heeft?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 23 okt 2023 16:59
axxyanus schreef: 23 okt 2023 14:50
Neem dat doe je niet. Als je in een bijdrage schrijft over het ene buurland dat een ander wil uitroeien en in een andere bijdrage ga je akkoord dat "buurland" naar de lap grond zou verwijzen dan heb je in die eerste bijdrage niet geschreven wat je precies bedoelde, tenzij je onzin wilde schrijven dat een lapgrond een andere lap grond wil uitroeien.
Je veroorzaakt opnieuw je eigen verwarring door mij ten onrechte iets toe te schrijven:
Jij veroozaakt je eigen verwarring door ten onrechte mij toe te schrijven dat ik je iets toeschrijf.
Welles nietes spelletjes pas ik voor.
axxyanus schreef:
HierEnNu schreef: 23 okt 2023 15:57 ik toon bereidheid om binnen het kader van de discussie te komen tot consensus wat betreft jouw[!] definitie van buurland. Dat jij vervolgens jouw eigen definitie van buurland ridiculiseert om een puntje te scoren zegt niets over mij,
Wat heeft het voor zin om tot een consensus te komen over de letterlijke betekenis van een woord, terwijl het duidelijk was dat jij het in een figuurlijke betekenis gebruikte. Alleen was het niet duidelijk in welke figuurlijke betekenis juist. Ik wilde duidelijkheid van jou over welke betekenis je dat woord gebruikte en jij was er je niet eens van bewust dat dat woord in verschillende betekenissen gebruikt kan worden.
Ik was mij daar niet eens van bewust? Serieus?

:lol:

Mag in een quote met verwijzing naar mijn bewustzijn waar jij dat constateerde?

Maak het niet ingewikkelder dan nodig en kijk ff naar je eigen onderschrift:
  • Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Zulks geldt ook voor mij! OK?

axxyanus schreef:
axxyanus schreef:Niemand schrijft daadwerkelijk precies wat die bedoelt.
Niemand is namelijk perfect.
Eensch!
  • Mea culpa, mea culpa, mea maximum culpa!
Toch blijf ik daar naar streven EN
ik voel me verantwoordelijk voor hetgeen ik daadwerkelijk schrijf EN
ik voel me niet verantwoordelijk voor hetgeen jij er in je hoofd vervolgens van maakt
omdat jij DENKT dat ik anders bedoel dan wat ik daadwerkelijk schrijf!
Hou eens op met te suggereren dat je woorden maar voor één interpretatie vatbaar zijn.
Hou zelf eens op met te suggereren
dat ik suggereer dat mijn woorden maar voor één interpretatie vatbaar zijn!

axxyanus schreef:Wat jij schrijft en wat iedereen schrijft is over het algemeen niet zo éénduidig als jij probeert te laten uitschijnen.
Hou eens op met te suggereren
dat ik probeer te laten uitschijnen dat wat ik schrijf en wat iedereen schrijft
over het algemeen éénduidig is!

axxyanus schreef:Dus als iemand je woorden interpreteert op een andere manier dan jij bedoelt, is dat misschien wel omdat wat jij schrijft ook op die manier begrepen kan worden.
Eensch!

Maar ik ben verantwoordelijk voor hetgeen ik daadwerkelijk schrijf en
ik ben er niet verantwoordelijk voor als iemand wat ik schrijf misschien op andere manier begrijpt. Zulke misverstanden kunnen makkelijk voorkomen worden door gebruik te maken van de faciliteiten die dit forum biedt, zoals onder andere de quote functie waarmee automatisch een verwijzing naar de context is inbesloten!
axxyanus schreef:Vooral ook omdat als anderen om verduidelijking vragen, je die blijkbaar niet kan geven. Ik weet nog steeds niet wat je precies met "buurland" bedoelde.
Over de betekenis van het woordje buurland ben ik uitgeschreven, als de voorgestelde consensus binnen deze discussie jou niet bevalt, stel dan maar iets anders voor!
  • Dat jouw kennelijke nieuwsgierigheid naar de inhoud van mijn bewustzijn
    onvoldoende bevredigd is maak ik verder geen probleem van:
    • Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 23 okt 2023 16:46:scissors:

Heldere uitleg Maria: dankjewel!
Welke andere oplossing zie jij dan voor mij
indien mijn buren mijn gezin zouden proberen uit te moorden?
De politie bellen?
Ja.
Dat zou je kunnen doen. Oa.
OK!
Als daar tijd voor is zal ik de politie bellen, daarna ga ik over tot zelfverdediging
  • waarbij ik ALLes zal doen wat nodig is
    om te voorkomen dat mijn gezin wordt uitgemoord!

Maria schreef:(vet/cursief groen van mij)
Ik zag, dat je op mijn schrijven en vraag met een tegenvraag reageerde.
Daar geef ik zelden antwoord op als mijn vraag niet goed gelezen of begrepen is en iig. geen adequaat antwoord op kwam.

Maar om je nu toch te antwoorden:
Nee, hele groepen mensen uitmoorden is niet mijn stijl.

De vraag was niet of hele groepen mensen uitmoorden jouw stijl is.
Dit is wat daar daadwerkelijk staat geschreven:

HierEnNu schreef: 23 okt 2023 13:25:scissors:
Dan heb ik voor jou een meer "to the point" vraag:
    • als die 'gefrustreerde opstandige puber/jong adolescent,
      die zijn agressie niet in de hand heeft en geen andere oplossing ziet dan'
    over te gaan tot het uitmoorden van jouw gezin,
    • zou jij dan niet overgaan tot het voorkomen van uitmoorden van jouw gezin?
Ik wel, ik zou zulks met ALLe middelen die ik had proberen te voorkomen!

Voor alle duidelijkheid:
  • hele groepen mensen uitmoorden is niet mijn stijl!
Ik begrijp hier jouw probleem niet.
Begrijpelijk want ik heb daar geen probleem!

Maria schreef:Maar ik denk dat we het hier maar op moeten houden, daar ik alleen met herhaling aan kan komen.
Op naar het volgende stukje onbegrip. :wink:
Ik DENK dat ik jou best wel begrijp!
Hierbij mijn welgemeende excuses voor het feit
dat ik geen excuses aanbied voor mijn reactie op wat daadwerkelijk geschreven wordt ...

Ik verwijs ff naar een onderschrift van een door mij zeer gewaardeerd forumlid:
  • "Begrip is een waan met een warm gevoel.
    Dus Mijdt Spijt."
.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 23 okt 2023 17:52
axxyanus schreef: 23 okt 2023 16:59

Welles nietes spelletjes pas ik voor.
Begin er dan niet mee! Misverstanden gebeuren. Het beste dat je kan doen is om ze te proberen op te lossen. Als je begint met de schuld vraag door de schuld in de schoenen van de ander te schuiven dan krijg je welles niets spelletjes. Dus als je geen welles nietes spelletje wil, concentreer je dan gewoon op het verhelderen van je standpunt i.p.v. de ander de schuld toe te schuiven.,
axxyanus schreef:
Ik was mij daar niet eens van bewust? Serieus?

:lol:
Wat wil je hiermee juist zeggen? Dat je wist dat het niet om de letterlijk betekenis ging maar dat je het leuk vond om je daar toch mee bezig te houden, ook al bracht me dat geen stap dichterbij om te begrijpen wat jij juist bedoelde?
axxyanus schreef: 23 okt 2023 16:59Hou eens op met te suggereren dat je woorden maar voor één interpretatie vatbaar zijn.
Hou zelf eens op met te suggereren
dat ik suggereer dat mijn woorden maar voor één interpretatie vatbaar zijn!
Neen, wat dat is exact wat jij doet! Ieder keer als jij beweert dat iemand onterecht jou iets toeschrijf dat jij niet bedoelt beweer je daar impliciet mee dat hun interpretatie van wat jij beweerde onterecht was. Dat je woorden dus niet op die manier geïnterpreteerd konden worden. En dat doe je enkel op basis van het feit dat wat ze begrepen niet was wat jij bedoelde. Dus ja daaruit volgt dat je suggereert dat je woorden maar voor één interpretatie vatbaar zijn.

axxyanus schreef: 23 okt 2023 16:59 Wat jij schrijft en wat iedereen schrijft is over het algemeen niet zo éénduidig als jij probeert te laten uitschijnen.
Hou eens op met te suggereren
dat ik probeer te laten uitschijnen dat wat ik schrijf en wat iedereen schrijft
over het algemeen éénduidig is!
Natuurlijk probeer jij dat wel te laten uitschijnen. Dat is exact wat je doet, ieder keer wanneer je zeurt over hoe anderen je onterecht iets toeschrijven. Want als je woorden ook te interpreteren waren zoals de anderen het begrepen was de toewijzing niet onterecht. Ze bleek niet te kloppen maar het was geen opzettelijk verdraaiing van je woorden zoals jij probeert te laten uitschijnen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

VRT (België)

Hoe staat de rest van de wereld tegenover het conflict?

In een BBC-enquête kwam Israël naar voor als vierde meest gehate land ter wereld, na Noord-Korea, Iran en Pakistan. 31 landen erkennen de staat niet, maar de vijandigheid tegenover Israël tekent zich vooral af in de moslimwereld. Van de 22 landen in de Arabische Liga erkennen enkel Egypte, Jordanië en Mauritanië de legitimiteit van de staat Israël. In totaal erkennen 31 landen Israël niet, waaronder ook Noord-Korea, Cuba en Bhutan.

De erkenning van Palestina blijkt moeilijk - al wordt de Palestijnse zaak de laatste jaren door steeds meer landen erkend. 70% van de VN-landen erkennen de Palestijnse staat, waarbij sommige expliciet verwijzen naar de grenzen van voor de Zesdaagse Oorlog. Sinds 2015 wordt Palestina ook door de Verenigde Naties erkend als een niet-lidstaat. Ze krijgen zo meer diplomatieke armslag en ze staan nu juridisch sterker. Zo kunnen ze vrij eenvoudig als land, Palestina, toetreden tot VN-organisaties en een beroep doen op internationale organisaties zoals het Internationaal Strafhof (ICC).

De VS positioneren zich als een van de weinige westerse landen eerder pro-Israël. De helft van de Amerikaanse veto’s in de VN Veiligheidsraad werd ingezet voor resoluties die kritisch tegenover Israël staan. Ze schenken het land ongeveer 3 miljard dollar per jaar aan financiële, militaire en diplomatieke hulp. De laatste jaren lijkt de relatie tussen de Verenigde Staten en Israël eerder gespannen. Een spanning die zich in de Amerikaanse politiek ontpopt tot een groeiende kloof tussen democraten en republikeinen, waarbij vooral die laatste zich pro-Israël tonen. Hoe president Trump zich in het conflict zal mengen, is nog onduidelijk. Tijdens zijn eerste buitenlandse reis bezocht hij Israël en de Palestijnse gebieden, waar hij met beide partijen over de toekomst praatte.

Aan de andere kant van het spectrum stuurt Saudi-Arabië jaarlijks honderden miljoenen dollar naar de Palestijnse Autoriteit. De Arabische grootmacht werkt bovendien aan een alternatief vredesvoorstel.

Wat zijn de struikelblokken voor vrede?
De meeste polls tonen dat zowel Palestijnse en Israëlische burgers voor een tweestatenoplossing zijn. In dat scenario worden er twee legitieme en onafhankelijke staten opgericht, waarbij de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook een eengemaakt, niet-bezet, Palestina wordt. Ook Palestijns president Abbas en huidig Israëlisch premier Netanyahu verklaren nu allebei voor de tweestatenoplossing te zijn. Maar de vredesgesprekken lopen steeds vast op dezelfde struikelblokken.

Jeruzalem
Zowel de Palestijnen als de Israëli's zien Jeruzalem als hun hoofdstad én de heiligste plaats voor de beleving van hun religie. In de oude stad staan christelijke, islamitische en joodse heiligdommen letterlijk op, tegen en onder elkaar gebouwd. Het is een onmogelijke opdracht de stad geografisch in twee te delen, zeker nu Joodse nederzettingen delen van Oost-Jeruzalem en de omliggende buitenwijken opslokten.

Terugkeerrecht
Terugkeerrecht voor Palestijnse vluchtelingen zou de Israëlische staat van één van zijn twee belangrijkste karakteristieken beroven: zijn Joodse identiteit of zijn democratisch systeem. De terugkeer van 7 miljoen Palestijnse vluchtelingen zou van Joodse inwoners een minderheid maken. Ideeën om die teruggekeerde vluchtelingen geen stemrecht te geven, ondermijnen dan weer de mensenrechten en het democratisch principe van het land. Alternatieven die geopperd worden, zijn een gedeeltelijke terugkeer en financiële compensatie.

Nederzettingen
In de afgelopen vijftig jaar bouwden Israëlische kolonisten meer dan 200 voorposten en nederzettingen in bezet gebied. Die nederzettingen fragmenteren het Palestijnse gebied zodanig dat een geografische splitsing van het gebied onmogelijk wordt. Veel Palestijnen willen dan ook terug naar de grenzen van voor de Zesdaagse Oorlog in 1967. De Joodse kolonisten zouden nieuwe nederzettingen moeten verlaten en de gronden terug overdragen op de Palestijnse bevolking. Maar net die kolonisten zorgen vaak voor de extremere stemmen in het debat.
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Berjan schreef: 23 okt 2023 16:42
Rereformed schreef: 23 okt 2023 16:22 Alweer een vreselijk belabberd antwoord, alsof je enkel met een oververhit hoofd rondloopt in dit topic en bovendien je realiteitszin verloren hebt hoe een oorlog in de wereld wordt uitgevochten.
Ik herken je niet meer terug Rereformed, met je hautaine antwoorden. Of misschien reageer je op anderen ook wel zo hautain maar zie ik dat niet omdat ik het in die gevallen veelal met je eens ben?
Ik herken jou ook niet Berjan. Ik heb jou nooit zo eenzijdig gezien. Je hakt op Israel in alsof je zelf een Palestijn bent.
Je mag mij hautain noemen, maar dat is precies hetzelfde als wanneer men mij pedant noemt: als dat zo is dan is, welaan dan is dat zo, maar is dat nog steeds geen argument voor mijn ongelijk.
Jij bent een en al emoties. Een pleitbezorger voor de Palestijnen. Een ophitser van Israelhaat. Een fanaat.

Ik heb die gevoelens niet. Mijn gedachten houden zich niet bezig met voor en tegen. Ik sta eenvoudig aan de zijlijn en kijk met verbazing naar het fanatisme van ChaimNimsky en van de Israelhaters.
Ik woon aan de rand van de wereld en kijk toe. Mijn gedachten houden zich bezig met wat er gaat gebeuren in de hele wereld. Iedereen kan voorzien dat om Hamas te vernietigen Israel grote schade zal aanrichten voor de bevolking van Gaza, dat is bijna een automatisch gegeven, op een andere manier kun je Hamas niet vernietigen. En ik ben bang dat dit Hezbollah en allerlei moslimfanatiekelingen overal op de wereld zal ophitsen tot heilige oorlog en moslimterreur. Tegen Israel en ook tegen alle westerse landen. Zoals ChaimNimsky al op een heel vroeg moment zei is het het niet onmogelijk dat we zelfs ook op een oorlog met Iran getracteerd zullen worden. Nog waarschijnlijker is dat een nieuwe golf van moslimterreuraanslagen in de westerse landen die een grote moslimbevolking hebben opgenomen zal ontbranden. En als het westen in een oorlog in het midden-oosten betrokken raakt is het heel goed mogelijk dat China zijn kans ziet om Taiwan aan te vallen.
Tezelfdertijd zie ik dat Rusland enorme verliezen lijdt en op een gegeven moment wanneer hun defensieve linies doorbroken worden of hun militaire bewapening helemaal uitgeput raakt, en het westen in moslim-en-Israel-chaos gewikkeld is, eenvoudig Kiev van de kaart veegt via een nucleaire aanval en daarmee de Oekraiense oorlog beëindigt.
You see, ik heb andere gedachten dan voor of tegen Israeliërs of Palestijnen te zijn.
Als je een normale discussie wilt voeren moet je toch proberen anders te reageren dan "vreselijk belabberd antwoord" en "realiteitszin verloren".. Misschien moet je je af en toe af vragen "als ik zo werd aangesproken, zou ik dit dan normaal vinden"?
Ik werd zo aangesproken door jou: "Je antwoord slaat nergens op!"
Mij zo aanspreken is heel objektief niet normaal, want iedereen weet dat ik geen betogen houd die nergens op slaan.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 23 okt 2023 19:30 Iedereen kan voorzien dat om Hamas te vernietigen Israel grote schade zal aanrichten voor de bevolking van Gaza, dat is bijna een automatisch gegeven, op een andere manier kun je Hamas niet vernietigen.
Je bent verstandig geneog om te weten dat je het gedachtegoed niet of nooit kunt vernietigen als je de achterliggende oorzaken niet aanpakt.
Voor extremisten en wil iemand polariseren is dit uiteraard geloof maar of dit klopt en het enkel moslims zijn die joden willen uitroeien?. Als ik zie hoe vreedzaam joodse en islamitische gemeenschappen wereldwijd kunnen samenleven ...
De palestijnen hebben een lichtpunt nodig, krijgen ze dat niet dan komt er een opvolger voor Hamas. Verzet zal er altijd zijn.

Maar je verwijst naar het westen
als onze politieke leiding zich geen houding weet te geven kan het inderdaad in ons gezicht ontploffen. Als moslims onze houding hypocriet noemen kan ik ze geen ongelijk geven.

zoals Ramsey nasr zegt
vh dode Jodse kind kennen we heel de familiegeschiedenis. Het dode palestijnse kind is een nummer en cijfer.

tja
in de holocaust waren de Joden ook maar een nummer, het nummer op hun arm.

zonder energie, medicatie, water, voedsel zullen gruwelijke baterieën en ziektes nu Gaza overspoelen en die burgers hebben geen kans.
dit is een zuiver israelische keuze om onschuldige dit aan te doen
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Een door mij zeer gewaardeerde organisatie, Amnesty International, beweert:
[door mij vertaalt naar Nederlands!]
  • "Terwijl Israëlische strijdkrachten hun verwoestende aanval op de bezette Gazastrook blijven opvoeren, heeft Amnesty International onwettige Israëlische aanvallen gedocumenteerd, waaronder willekeurige aanvallen, die hebben geleid tot massale burgerlijke slachtoffers en die als oorlogsmisdaden moeten worden onderzocht."
Hoewel ik in het artikel geen van die zogenaamde bewijzen terug kan vinden,
  • het artikel beperkt zich veelal tot
    • "Based on witness testimony"
    en/of
    • "Amnesty International’s research has found no evidence
      of military targets in the area at the time of the attack",
vertrouw ik er op dat Amnesty International er zelf van overtuigd is dat zij dergelijke bewijzen in handen heeft. Ik ben het er sowieso mee eens dat ALLe veronderstelde oorlogsmisdaden onderzocht moeten worden en eventueel door een onafhankelijk Rechter en/of Tribunaal per vonnis veroordeeld dienen te worden, met ALLe gevolgen van dien!

In het artikel staat tevens een bondige samenvatting van het begin en verloop van de oorlog, van 7 tot 12 October, uiteraard volgens de visie van Amnesty International!

Amnesty International October 20, 2023 schreef:
Damning evidence of war crimes
as Israeli attacks wipe out entire families in Gaza

As Israeli forces continue to intensify their cataclysmic assault on the occupied Gaza Strip, Amnesty International has documented unlawful Israeli attacks, including indiscriminate attacks, which caused mass civilian casualties and must be investigated as war crimes.

The organization spoke to survivors and eyewitnesses, analysed satellite imagery, and verified photos and videos to investigate air bombardments carried out by Israeli forces between 7 and 12 October, which caused horrific destruction, and in some cases wiped out entire families. Here the organization presents an in-depth analysis of its findings in five of these unlawful attacks.

:scissors:
.
Gesloten