Rereformed schreef: ↑23 okt 2023 16:22
Alweer een vreselijk belabberd antwoord, alsof je enkel met een oververhit hoofd rondloopt in dit topic en bovendien je realiteitszin verloren hebt hoe een oorlog in de wereld wordt uitgevochten.
Ik herken je niet meer terug Rereformed, met je hautaine antwoorden. Of misschien reageer je op anderen ook wel zo hautain maar zie ik dat niet omdat ik het in die gevallen veelal met je eens ben?
Als je een normale discussie wilt voeren moet je toch proberen anders te reageren dan "vreselijk belabberd antwoord" en "realiteitszin verloren".. Misschien moet je je af en toe af vragen "als ik zo werd aangesproken, zou ik dit dan normaal vinden"?
Een kind van 12 weet al dat een oorlog altijd een collectieve ramp is. Daarom heet het ook oorlog.
Neen hoor, een oorlog heet geen oorlog omdat het een collectieve ramp is. Dan zou het wel "collectieve ramp" heten.
In plaats van dat mijn redenatie nergens op slaat geef je juist aan hoe nauwkeurig de parallel is met met Naziduitsland en ook met het Rusland van Poetin. Indien DE Gazanen niet klopt, dan kan men ook niet in oorlog zijn met DE Duitsers ten tijde van Hitler en DE Russen van dit moment.
Jouw vergelijking is uitstekend en to the point!
Want dat is wat jij blijkbaar graag wil horen tijdens discussies.
Ik heb ook niet het idee dat men in oorlog is met DE Russen vandaag de dag. OF vroeger met DE Duitsers.. Daarom noem ik de aanvallen op Dresden ook een oorlogsmisdaad. En als vandaag de dag een Russische stad zou worden gebombardeerd met drie militairen en 4500 gewone Russen dan zou dit ook een oorlogsmisdaad zijn. Dat is ook de reden waarom bepaalde Russische daden ook oorlogsmisdaden zijn. Omdat ze burgers proberen te treffen en geen militairen..
Gaza bestaat voor een klein gedeelte uit verzetsstrijders/terroristen/onafhankelijkheidsstrijders etc. Die mensen verstoppen zich onder de burger bevolking. Dat is vrij normaal voor dat soort figuren. Een hele stad naar de gallemiezen schieten is niet normaal. In de hoop dat je daarmee ook de mensen raakt die daadwerkelijk iets hebben gedaan.
Vroeger dacht men dat door steden te bombarderen je de bevolking murw krijgt. Dat ze de schuldigen uiteindelijk gaan uitleveren. Of vragen om vrede. Maar de geschiedenis heeft dit gelogenstraft. Men word enkel standvastiger en ziet de ander steeds meer als de onmenselijke vijand.
Soldaten die in 1939 door Hitler werden opgeroepen voor de oorlog waren nog niet eens stemgerechtigd in 1933. En 14-jarigen die in 1945 door Hitler werden opgeroepen waren nog maar twee jaar toen Hitler democratisch gekozen werd, en tienduizenden Russische soldaten die nu in Oekraïne zijn omgekomen waren de vorige keer dat er verkiezingen waren (2018) nog niet eens stemgerechtigd. Velen hebben hun dood oa. te danken aan het uitbrengen van de stem van hun ouders aan Poetin.
De Gazanen krijgen nu wel degelijk de rekening gepresenteerd voor stemmen op Hamas. Ze stemden willens en weten op een terreurorganisatie. Hamas heeft al sinds 8 oktober 1997 op de lijst van terreurorganisaties gestaan van de US State Department, spoedig daarop ook door de EU aangewezen als terreurorganisatie.
Snap je nu het punt echt niet, of doe je maar alsof? DE Gazanen bestaan niet uit soldaten. Maar de soldaten die door Hitler werden opgeroepen waren wel soldaten. En in een oorlog vecht je nou eenmaal tegen soldaten, niet tegen burgers. Dus een Duitse dokter die word neergeschoten door geallieerden is anders dan een soldaat welke word neergeschoten. En in deze "oorlog" worden kinderen en baby's voor grote gedeelte getroffen.
Uiteraard wil ik hiermee niet zeggen dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen civielen en Hamasstrijders. Integendeel, dat moet altijd een prioriteit zijn.
En dat doet Israel dus niet. Ze zeggen A maar doen B.