Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 22 okt 2023 03:22
Berjan schreef: 21 okt 2023 18:36
Je doet je naam eer aan. Als B.S staat voor Bullshit althans. Ziekelijke fixatie op Palestijnen= Israelhaat? Waar zit u met uw hoofd!!??
Ziekelijke fixatie op Palestijnen, zou - als daar sprake van is - wel degelijk kunnen overeenkomen met Israelhaat.
Inderdaad.
Je moet het niet verwarren met Jodenhaat.
Als gezegd, vermomt antisemitisme zich maar al te vaak als de selectieve behandeling van het zionisme of een dubbele standaard aangaande het beleid van de Joodse staat Israël. Tijdens de Tweede Wereldoorlog voerden de geallieerden luchtbombardementen uit op vele Duitse steden, wat resulteerde in enorme hoeveelheden aan burgerdoden en schade aan civiele infrastructuur. Idem dito de legio burgerslachtoffers in Japanse steden, en dan heb ik het niet eens over de atoombommen. De bombardementen werden echter uitgevoerd als onderdeel van de inspanningen om de militaire capaciteiten van de wrede vijandelijke regimes te verzwakken en uiteindelijk de oorlog tegen hen te winnen. Maar wanneer Israël burgers aanraadt het noorden van Gaza te evacueren alvorens Hamas-installaties te bombarderen die met opzet in civiele gebieden zijn geplaatst, en daar burgerdoden bij vallen, is dit ethisch niet gelijk aan Hamas-jihadisten die opzettelijk baby's in hun wiegjes verbranden, kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders, vrouwen verkrachten en hun levenloze lichamen door de straten paraderen. En het aantal dode lichamen lost deze ongelijkheid niet op. Desonanks neemt men stelling tegen Israel in deze oorlog met Hamas. Israelhaat of Jodenhaat, geen idee. Laten we het maar een opvallende dubbele standaard noemen.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mag ik alle deelnemers met die een uitgesproken mening hebben er op wijzen dat eenieder die het geweld van een van de partijen in dit conflict bij voorbaat goedkeurt het bij het verkeerde eind heeft.

Geweld kán legitiem zijn, maar onbeperkt geweld is nimmer legitiem.

Ik zou iedereen die voorbarige conclusies trekt onderstaande video willen aanbevelen.

21 minuten, Engels plus optie tot automatisch vertalen.

Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 22 okt 2023 03:40 Geweld kán legitiem zijn, maar onbeperkt geweld is nimmer legitiem.
Daarom moet de Hamas ook uit worden geschakeld.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 19:39
Berjan schreef: 21 okt 2023 19:32 Levens zijn belangrijker dan wraakneming.
Daar hadden ze aan moeten denken alvorens erop uit te trekken om Israelische burgers op de meest gruwelijke wijze af te slachten. Het is nu noodzaak de terroristen te decimeren, die zich helaas tussen de burgerbevolking verschuilen om van daaruit toe te slaan. Ze zijn de komende oorlog zelf begonnen en Israel zal deze beëindigen.
Daar denken ze blijkbaar nooit aan.
Ik vroeg me al twee weken af waarom ze een dergelijke acties hebben gepleegd. Dankzij jouw bericht, ben ik op een antwoord gestuit: Ze weten dat Israel doorgaans buitenproportioneel, reageert; in die zin dat er als gevolg van haar reactie, nu reeds veel meer burgerslachtoffers zijn gevallen dan door de Hamas-aanval zijn overleden Daarmee hoopt Hamas - althans degenen die deze aanval hebben georkestreerd - de sympathie voor Israel te ondermijnen. Dat is waar ze waarschijnlijk op uit waren.

Het lijkt niet dat ze daarin geslaagd zijn. Wel in het verbreden van de kloof tussen allen die reeds een mening over het conflict hadden.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 22 okt 2023 04:05 Ik vroeg me al twee weken af waarom ze een dergelijke acties hebben gepleegd. Dankzij jouw bericht, ben ik op een antwoord gestuit: Ze weten dat Israel doorgaans buitenproportioneel, reageert; in die zin dat er als gevolg van haar reactie, nu reeds veel meer burgerslachtoffers zijn gevallen dan door de Hamas-aanval zijn overleden Daarmee hoopt Hamas - althans degenen die deze aanval hebben georkestreerd - de sympathie voor Israel te ondermijnen. Dat is waar ze waarschijnlijk op uit waren.

Het lijkt niet dat ze daarin geslaagd zijn. Wel in het verbreden van de kloof tussen allen die reeds een mening over het conflict hadden.
Ja, ze hopen op zoveel mogelijk burgerslachtoffers. Dat is dan ook de enige "verdediging" die kans maakt.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 22 okt 2023 02:13
HierEnNu schreef: 21 okt 2023 23:36
Maria schreef: 21 okt 2023 23:19:scissors:
Maar hoeveel Joden op de wereld, denk je,
voelen zich ook Israelier met hart voor deze zaak om oorlog te gaan voeren?
Ik zou niet weten hoe ik zulks zou moeten bepalen.

Vertel Maria, hoeveel Joden op de wereld, denk jijzelf,
voelen zich ook Israelier met hart voor deze zaak om oorlog te gaan voeren?

Nog interessanter is of en hoe jij hebt onderzocht op basis van feiten
hoeveel Joden op de wereld zich ook Israelier voelen
met hart voor deze zaak om oorlog te gaan voeren?
Gewoon ff Google vragen.
Come on Maria ... serieus?
Op vragen als "... denk jijzelf ..." en "hoe jij hebt onderzocht"
schrijf jij als antwoord: "Gewoon ff Google vragen."?
Had je dan niet beter die vragen als retorisch af kunnen doen of
gewoon toegeven dat ook jij daar geen idee van hebt?

Maria schreef:Legio hits, waarbij deze twee de voornaamste antwoorden geven.
Ik ben heel benieuwd wat jij binnen de context van mijn vragen
zo voornaam vindt aan die hits?

Maria schreef:CIDI:
Nieuwste census: 15,2 miljoen Joden wereldwijd, waarvan in Israel 6,4 miljoen, ongeveer 45% van de hele Joodse bevolking. Gevolgd door de Verenigde Staten 6 miljoen. De rest in klainere hoeveelheden verspreid.
:shock:

Met een artikel van 26 apr 2022 heb jij onderzocht op basis van feiten
Miraculeus als we in ogenschouw nemen dat
de oorlog pas begon na 'Operatie al-Aqsa Storm' op 07 okt 2023! :idea:

:shock:

Met een artikel van wo 16 mei 2018 05:57 heb jij onderzocht op basis van feiten
Miraculeus als we in ogenschouw nemen dat
de oorlog pas begon na 'Operatie al-Aqsa Storm' op 07 okt 2023! :idea:

BTW:
Had je over die tendentieuze fotokes heengekeken in dat artikel?
Zijn zulke sites echt zo voornaam volgens jou?
Ik bedoel, en ik 'citeer' uit jouw artikel met het 'voornaamste antwoord':
VRT wo 16 mei 2018 05:57 schreef:
Houden de Amerikaanse joden van Israël?

Feestende wijn zuipende [typische!] Joden?
En zulks terwijl 5 jaar en 5 maanden later die oorlog woedt?
Schande?

Carnavalesk verklede [typische!] Joden?
Schande?

Een [typische!] Jood zwaaiend met de Palestijnse vlag?
Een [typische!] Jood die protesteert tegen de oorlog?
Schande?

Maria schreef:Btw.
Ik geef duidelijk hier geen emotionele uitbarstingen,
Nee, maar wel antwoorden die misschien[!] ergens op slaan,
maar in geen enkel geval op de gestelde vragen!

Maria schreef:maar nuchtere gegevens, zoals ze staan beschreven nav. de vraag.
Daarover verschillen we dus diametraal van mening:
  • jouw 'nuchtere'[?] gegevens geven geen enkel antwoord op de vragen!
Maria schreef:Exacter hoeveel mensen daadwerkelijk mee willen vechten
met hun woorden maar niet gaan, is niet bekend
400.000 reservisten[!] stonden binnen no time paraat langs de Gaza grenzen!
Stel je dat eens voor: 400.000!!! Niet de IDF, nee reservisten[!]

Veel Nederlanders, Oekraïners en Russen deserteren en/of vluchten op het moment dat hun land verdedigd moet worden, maar het Israëlische volk stroomt van over de hele wereld naar Israël toe als daar oorlog uitbreekt en staan paraat om hun land en bevolking te verdedigen!

Heel jammer dat veel Nederlanders niet schijnen te beseffen dat zowel Oekraïne als ook Israël tevens ons verdedigen, want vergis je niet, zoals Oekraïne de oost grens vormt van de EU, zo vormt Israël de zuid grens van de EU!

Mocht onverhoopt en onverwacht Oekraïne en/of Israël
hun oorlog [ook onze!] verliezen, dan ...
... dan ...
  • "Ach en wee, hatten wir es nur gewusst:
    er ist wieder dah! Ojeetje, dass nie wieder!"
Ja, dat laatste is wel een emotionele uitbarsting, nou en:
  • zulks is tevens een nuchtere en vooral eerlijke constatering!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 22 okt 2023 04:05:scissors:

Ik vroeg me al twee weken af waarom ze een dergelijke acties hebben gepleegd. Dankzij jouw bericht, ben ik op een antwoord gestuit: Ze weten dat Israel doorgaans buitenproportioneel, reageert; in die zin dat er als gevolg van haar reactie, nu reeds veel meer burgerslachtoffers zijn gevallen dan door de Hamas-aanval zijn overleden Daarmee hoopt Hamas - althans degenen die deze aanval hebben georkestreerd - de sympathie voor Israel te ondermijnen. Dat is waar ze waarschijnlijk op uit waren.

=D>

BullsEye Peter!
  • Ken je die dartterm, BullsEye? BullsEye = Midden in de roos!
Met name jouw
  • "Daarmee hoopt Hamas -
    althans degenen die deze aanval hebben georkestreerd -
    de sympathie voor Israel te ondermijnen."
    ,
of nog specifieker,
  • "Hamas - althans degenen die deze aanval hebben georkestreerd",
raken mijns inziens de kern,
want eigenlijk is het 'War by proxy':
  • Iran verschuilt zich achter Hamas en
    Hamas misbruikt daartoe planmatig zowel Israëlische als ook Gazaanse burgers als wapen.
    Mensenlevens van burgers en militairen worden per proxy geofferd
    vanwege PR, puur om Israël zo veel mogelijk in een kwaad daglicht te stellen!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter van Velzen schreef: 22 okt 2023 04:05
ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 19:39
Berjan schreef: 21 okt 2023 19:32 Levens zijn belangrijker dan wraakneming.
Daar hadden ze aan moeten denken alvorens erop uit te trekken om Israelische burgers op de meest gruwelijke wijze af te slachten. Het is nu noodzaak de terroristen te decimeren, die zich helaas tussen de burgerbevolking verschuilen om van daaruit toe te slaan. Ze zijn de komende oorlog zelf begonnen en Israel zal deze beëindigen.
Daar denken ze blijkbaar nooit aan.

Dat is inderdaad de juiste analyse, Peter. Maar daarvoor had je niet hoeven wachten totdat ChaimNimsky je het antwoord aanreikt, want dat was al duidelijk op het moment dat je de eerste nieuwsberichten kreeg over de barbaarse aanval van de Palestijnen. Ik schreef onmiddellijk deze woorden: "Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen." Iedereen had dit kunnen schrijven, iedereen op de wereld wist al van tevoren dat dit de uitkomst zal zijn.
Willens en wetens deden de Palestijnen dit. Het is internationaal opgefokt moslimfanatisme dat al 45 jaar zijn werk doet. En het is de domheid ten top gestegen, want "sympathie voor Israel ondermijnen" is een volkomen irrelevant oogmerk, er is geen enkele kans dat ze daarmee ooit Israel van de kaart kunnen vegen. Het enige wat ze bereikt hebben is dat er nog minder kans is dat ze ooit een Palestijnse staat krijgen. Israel zal nu wel dubbele muren om Gaza gaan bouwen.
Born OK the first time
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Rereformed schreef: 22 okt 2023 05:52 ... Israel zal nu wel dubbele muren om Gaza gaan bouwen.
Maar dat gaat het probleem niet oplossen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mullog schreef: 22 okt 2023 09:04
Rereformed schreef: 22 okt 2023 05:52 ... Israel zal nu wel dubbele muren om Gaza gaan bouwen.
Maar dat gaat het probleem niet oplossen.
Niet het probleem voor de Gazanen, inderdaad. Indien hun probleem is dat Israel überhaupt bestaat dan zal hun probleem nooit opgelost worden.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 22 okt 2023 05:52 Het enige wat ze bereikt hebben is dat er nog minder kans is dat ze ooit een Palestijnse staat krijgen.
hadden ze ooit een kans daarop?
is er ooit een kans dat de westbank, waar hamas niets te zeggen heeft, ooit nog maar in de buurt van onafhankelijkheid zal komen?
is het ooit in de buurt daarvan geweest?

als je heel eerlijk bent is er maar 1 antwoord en dat is neen
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 22 okt 2023 09:47
Rereformed schreef: 22 okt 2023 05:52 Het enige wat ze bereikt hebben is dat er nog minder kans is dat ze ooit een Palestijnse staat krijgen.

is er ooit een kans dat de westbank, waar hamas niets te zeggen heeft, ooit nog maar in de buurt van onafhankelijkheid zal komen?
Misschien als Rabin (hij leek me een eerlijk man) was blijven leven.
Maar al zijn opvolgers zijn nooit van plan geweest zo'n staat te laten ontstaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Jazeker:
In 1947.
In 1967.
In 1973.

Maar daarna is er denk ik nooit meer kans op geweest dat ze Israel van de kaart kunnen vegen.

In 1993/1994 was naar mijn mening de laatste kans op een tweestatenoplossing, via vredesonderhandelingen, maar ook die is door fanaten gesaboteerd. Sindsdien is er volgens mij ook geen enkele kans meer voor een tweestatenoplossing.
Wat heeft dan nu met eerlijkheid te maken? De uitslagen van alle oorlogen zijn duidelijk genoeg.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat ben ik blij dat een enkeling hier niet de beschikking heeft over DE knop.
Ik kan eenzijdig zijn (partijdig met een lichte voorkeur) maar soms slaat hetgeen ik .hier lees alles. De haat die slechts 1 richting uitgaat terwijl er toch echt iets aan vooraf is gegaan, al ben je Netanyahu zelf die hier post!
Je mag en kan de historische gebeurtenissen (die is de westbank nog steeds gaande zijn) niet wegdrukken, bagatelliseren of ontkennen!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 22 okt 2023 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 22 okt 2023 10:13
Jazeker:
In 1947.
In 1967.
In 1973.

Maar daarna is er denk ik nooit meer kans op geweest dat ze Israel van de kaart kunnen vegen.

In 1993/1994 was naar mijn mening de laatste kans op een tweestatenoplossing, via vredesonderhandelingen, maar ook die is door fanaten gesaboteerd. Sindsdien is er volgens mij ook geen enkele kans meer voor een tweestatenoplossing.
Wat heeft dan nu met eerlijkheid te maken? De uitslagen van alle oorlogen zijn duidelijk genoeg.
Als Israël zo door gaat blijft er inderdaad maar 1 staat over. Probleem opgelost!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gesloten