Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 21 okt 2023 17:58 Het barst hier van de antisemieten, dat wordt duidelijker en duidelijker, of ze dat nou willen toegeven of niet.
Men kan niet zomaar dingen roepen als 'Israël is een totaal mislukte staat' zonder eliminationistische intenties. (Nog los van dat het aperte onzin is - het is een modern goed functionerend land ondanks alles.). Het is aperte haat.
Alle Israël delegitimerende tendenties worden met grote gretigheid naar voren gebracht.
Zoals Tiberius Claudius, het een van allerbondst makend 'onze Bloedschuld (sic) voor de Tweede Wereldoorlog is wel over' - WAAR ZIT U MET UW HOOFD!!!?!
Bij velen heerst een ziekelijke fixatie op Palestijnen(=Israëlhaat en is elementaire kennis abominabel. Hoe vele zogenaamde 'Vrijdenkers' hier als aperte haters door de mand vallen. Dit gaat niet meer goedkomen.
=D>

Het hoeft niet goed te komen,
als het iets minder berg afwaarts zou gaan zou al wat waard zijn,
maar gezien hetgeen nog verwacht mag worden vrees ik met jou het ergste:
  • "Er ist wieder dah!" und
    "Wir sind "DASS NIE WIEDER!" doch vergessen" und
    "Das habe ich nicht gesehen und nicht gewusst"
Pas nadat Islamistische terreur in eigen thuisland gruwelijk toe zal slaan
zal men het gaan begrijpen:
  • "Ojeetje, die Islamistische terrroristen haten niet alleen die Joden,
    ojeetje, die Islamistische terrroristen haten alles en iedereen wat niet-Islam is,
    ojeetje, dass haben wir nicht gewusst!"
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Rereformed schreef: 18 okt 2023 14:28 Wat heeft deze opmerking voor zin? Wie kan wel objectief zijn? Lees je eigen bijdragen. Je doet er niet eens je best voor om twee kanten aan de zaak te zien.
Het gaat in deze kwestie niet om objectiviteit maar om een oplossing te zoeken voor een vraagstuk dat al 75 jaar onoplosbaar blijkt te zijn.
Als je zijn boeken gelezen zou hebben zou je weten dat de man niet objectief is..

Ik vind jou ook niet een bron van objectiviteit. Je doet niet eens je best om de Palestijnen kans te geven. Ik ben benieuwd of je dezelfde mening zou hebben als christenen "vs Hamas" zouden vechten.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Is er ook een synoniem voor Palestijnen haters?

Laten we toch in godsnaam objectief blijven! En dat kan slechts enkele en alleen door de geschiedenis te WILLEN begrijpen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Na het volgende post gelezen te hebben
piste ik meteen in mijn broekvan het lachen en
viel schuddebuikend van mijn kruk af ...
  • "Laten we toch in godsnaam objectief blijven!"
Dat kwam uiteraard ook door het gezicht wat diegene trok
op dat moment dat die zulks schreef:

# Vrienden dikkemicks Avatar 231021.jpg
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Ik zou dit eens kijken en luisteren: https://twitter.com/danish_amooz/status ... 1880911134
B.S. schreef: 21 okt 2023 17:58 Het barst hier van de antisemieten, dat wordt duidelijker en duidelijker, of ze dat nou willen toegeven of niet.
Men kan niet zomaar dingen roepen als 'Israël is een totaal mislukte staat' zonder eliminationistische intenties. (Nog los van dat het aperte onzin is - het is een modern goed functionerend land ondanks alles.). Het is aperte haat.
Alle Israël delegitimerende tendenties worden met grote gretigheid naar voren gebracht.
Zoals Tiberius Claudius, het een van allerbondst makend 'onze Bloedschuld (sic) voor de Tweede Wereldoorlog is wel over' - WAAR ZIT U MET UW HOOFD!!!?!
Bij velen heerst een ziekelijke fixatie op Palestijnen(=Israëlhaat en is elementaire kennis abominabel. Hoe vele zogenaamde 'Vrijdenkers' hier als aperte haters door de mand vallen. Dit gaat niet meer goedkomen.
Je doet je naam eer aan. Als B.S staat voor Bullshit althans. Ziekelijke fixatie op Palestijnen= Israelhaat? Waar zit u met uw hoofd!!??

Ten eerste zijn mensen het erover eens dat Hamas een terreurorganisatie is en dat de aanval op Israel terreur was. En dat mensen dit moeten afwijzen. Maar om mensen die voor de onschuldige Palestijnen opkomen meteen te verwijten "Israelhaters" te zijn dat is voor mij hetzelfde als een Godwin. Dan heb je waarschijnlijk geen inhoudelijke argumenten meer..
Wat Israel nu doet en straks gaat doen is verre van proportioneel. Tevens hebben ze al 74 jaar huisgehouden, onderwijl oogluikend toegekeken door het Westen..

Net las ik ene Boudry (bekend van zijn disscusies of er wel of geen vrije wil is) op twitter beweren dat Israel moreel toch wel superieur was aan Hamas/Palestina. Want zij houden wel rekening met de gewone burgers.. Terwijl ze wegen bombarderen waar vluchtelingen naar toe moesten van Israel zelf. Water en voedsel onthouden aan burgers. Ziekenhuizen bellen met de vraag "kunnen jullie even evacueren" etc..

Mensen die daar nog intrappen zijn OF niet slim OF geen echte vrijdenkers OF beide.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 21 okt 2023 18:17
Rereformed schreef: 18 okt 2023 14:28 Wat heeft deze opmerking voor zin? Wie kan wel objectief zijn? Lees je eigen bijdragen. Je doet er niet eens je best voor om twee kanten aan de zaak te zien.
Het gaat in deze kwestie niet om objectiviteit maar om een oplossing te zoeken voor een vraagstuk dat al 75 jaar onoplosbaar blijkt te zijn.
Als je zijn boeken gelezen zou hebben zou je weten dat de man niet objectief is..

Ik vind jou ook niet een bron van objectiviteit. Je doet niet eens je best om de Palestijnen kans te geven. Ik ben benieuwd of je dezelfde mening zou hebben als christenen "vs Hamas" zouden vechten.

Mag ik als topic opener verzoeken dit topic [voorlopig] te sluiten?
Het wordt mij nu echt te bizar om hier nog verdere woorden aan vuil te maken!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

dikkemick schreef: 21 okt 2023 18:17 Is er ook een synoniem voor Palestijnen haters?

Laten we toch in godsnaam objectief blijven! En dat kan slechts enkele en alleen door de geschiedenis te WILLEN begrijpen.
Maar je mag bij ALLES naar de geschiedenis kijken. EN in de wetenschap kennen we allemaal oorzaak en gevolg. Maar laten we dit bij dit conflict toch zeker niet doen.. De aanval van Hamas kwam uit het niks, en had geen enkele reden!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 21 okt 2023 18:36
Waarom gebruik je mijn tekst als DE reden om dit topic te sluiten? Heb ik zoiets geks gezegd?
Ik heb al sinds maandag hier niks meer gepost, dus om mij dan te misbruiken om dit topic te sluiten?

Maar goed, jij bent zo iemand die liever niet naar de geschiedenis wil kijken. Of naar oorzaak en gevolg.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 21 okt 2023 18:38
dikkemick schreef: 21 okt 2023 18:17 Is er ook een synoniem voor Palestijnen haters?

Maar je mag bij ALLES naar de geschiedenis kijken. EN in de wetenschap kennen we allemaal oorzaak en gevolg. Maar laten we dit bij dit conflict toch zeker niet doen.. De aanval van Hamas kwam uit het niks, en had geen enkele reden!
Nog zo een Trol: wat jij daadwerkelijk schrijft, DAT is BullShit!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 21 okt 2023 18:40
HierEnNu schreef: 21 okt 2023 18:36
Waarom gebruik je mijn tekst als DE reden om dit topic te sluiten? Heb ik zoiets geks gezegd?
Ik heb al sinds maandag hier niks meer gepost, dus om mij dan te misbruiken om dit topic te sluiten?

Maar goed, jij bent zo iemand die liever niet naar de geschiedenis wil kijken. Of naar oorzaak en gevolg.
Nog zo een Trol: wat jij daadwerkelijk schrijft, DAT is BullShit!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 21 okt 2023 18:42 Nog zo een Trol: wat jij daadwerkelijk schrijft, DAT is BullShit!
Waarom misbruik je mijn post om dit topic te willen sluiten? Nog wel in een post waarin ik kritiek uit op Rereformed en zijn objectiviteit en de objectiviteit van die schrijver. En die kritiek heb ik om gedegen redenen, namelijk dat de man heel subjectieve boeken heeft geschreven die bijna "woke" aandeden. OVer de geschiedenis van de mens en de toekomst. Daarom vertrouw ik die man qua objectiviteit net zo erg als Baudet.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Opnieuw heb ik te maken met een [andere!] forumTrol dan dikkemick die mij denkt lastig te moeten vallen via PB terwijl hij hetgeen hij inhoudelijk meldt al in dit topic had gedeponeerd.

Ik besef dat deze persoon hier toe overgaat
om mij een ban aan de broek te smeren ...
  • Het zij zo, ik riskeer een BAN ... so be it!
Dit verachtelijke gedrag pik in niet EN
klaag ik hierbij aan door middel van tegen de regels in te publiceren:
  • "Hallo,

waarom misbruik je mijn post om het topic over Israel te sluiten?

En dan ook nog een post waar ik kritiek uit op een schrijver en op Rereformed, niet op Israel of Hamas?

Ben je niet goed in je paasei of zo?

Groetjes

Berjan"
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 21 okt 2023 18:51 Opnieuw heb ik te maken met een [andere!] forumTrol dan dikkemick die mij denkt lastig te moeten vallen via PB terwijl hij hetgeen hij inhoudelijk meldt al in dit topic had gedeponeerd.

Ik besef dat deze persoon hier toe overgaat
om mij een ban aan de broek te smeren ...
  • Het zij zo, ik riskeer een BAN ... so be it!
Dit verachtelijke gedrag pik in niet EN
klaag ik hierbij aan door middel van tegen de regels in te publiceren:
  • "Hallo,

waarom misbruik je mijn post om het topic over Israel te sluiten?

En dan ook nog een post waar ik kritiek uit op een schrijver en op Rereformed, niet op Israel of Hamas?

Ben je niet goed in je paasei of zo?

Groetjes

Berjan"
Waar was ik precies uit om jou een ban aan de broek te smeren? Ik heb dit niet gemeld aan de mods of zo. Ik heb jou een vraag gesteld in PM. Waarom je precies mijn post moet misbruiken op een topic met haat en verderf te sluiten? Want mijn post was helemaal niet zo erg. In vergelijking met andere posts althans.

Mensen die mij kennen weten dat ik geen troll ben. DikkeMick ook niet. Mensen voor trollen uitmaken omdat ze een mening hebben die niet de jouwe is is niet netjes. Maar wel logisch, want dan kan je in jouw eigen bubbel blijven. Met zelfverklaarde alweterigheid. Mensen met een andere mening zijn gewoon trollen (nu weet ik hoe een wappie zich vorig jaar en het jaar daarvoor moest voelen).
Tevens zou je niet zo boos en kwaad moeten doen, maar dat is meer mijn mening.
Voor een conflict dat hier duizenden kilometers vandaan is.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Om moverende redenen heb Ik de forum faciliteit
  • 'Sta gebruikers toe om je privéberichten te versturen'
zojuist op NEE gezet, behalve de beheerders en moderators
kan niemand me nog privé berichten sturen.
  • SORRY!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 21 okt 2023 19:03 Om moverende redenen heb Ik de forum faciliteit
  • 'Sta gebruikers toe om je privéberichten te versturen'
zojuist op NEE gezet, behalve de beheerders en moderators
kan niemand me nog privé berichten sturen.
  • SORRY!
Een pm sturen, nee dat is veel erger dan het Israel-Hamas conflict/oorlog.
En maar om de vraag heen blijven draaien. Waarom misbruik je mijn post om dit topic te willen sluiten?
Gesloten