Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Berjan »

Rereformed schreef: 21 okt 2023 19:41 Wat een door en door belabberd antwoord.
Meestal als mensen zo een discussie beginnen dan haak ik af. Beetje respect graag voor een andere mening!

Het is slechts jouw mening dat het een belabberd antwoord is. Tevens lees ik in dit topic steeds met stijgende verbazing jouw hautaine gedrag. In andere topics ben je zo niet.

Ten eerste blijft mijn kritiek op jou eenvoudig staan. Je geeft kritiek op anderen dat ze niet objectief zijn, terwijl je zelf er een prachtig voorbeeld van bent.
Overdenk het en word wijzer!
Ik kan niet overdenken als ik niet word gewezen waar ik niet objectief ben..

Ik ben tegen Hamas en verafschuw de aanval op Israel. Maar ik verafschuw ook het feit dat Israel nu buitenproportioneel handelt en denkt "als we iemand kunnen raken dan raken we tenminste iemand"..

Ten tweede mag je het gerust over mij hebben, maar indien ik uitgesproken heb dat niemand objectief is in deze zaak, hoe zou ik dat kunnen zijn?

Ten derde, waarom zou ik mijn best moeten doen om de Palestijnen een kans te geven? Ik heb net zo weinig te maken met Palestijnen als jij met Laplanders en Samojeden.

Als Laplanders onschuldig worden gebombardeerd met duizenden doden tot gevolg dan zou ik ook voor de Laplanders zijn. Aangezien alle mensen mensen zijn. En hetzelfde bloed door hun aderen stroomt als door het mijne.
Dat jij dit niet zo ziet laat zien dat jij wel zegt dat je kosmopoliet bent maar het in feite niet bent.

1) Ik ben een Fin, dwz. iemand die zover mogelijk woont van mensen voor wie religie centraal staat en als basisinstelling heeft andere landen hun eigen boontjes te laten doppen.

2) En ik ben een atheïst, dwz. iemand die van mening is dat religie de oorzaak is voor onnoemlijk veel ellende en eeuwige verdeeldheid in de wereld. En die daarom zijn eigen vrome geloof opgegeven heeft. Dat is mijn oplossing voor zowel Joden als Arabieren. Religie staat ook aan de basis voor de problemen van zowel de Joden als van de Palestijnen. Als ze hun religie niet opgeven of op een heel zacht pitje zetten blijft hun probleem tot in eeuwigheid. Ik heb al 20 jaar geleden in mijn boek Volwassen Geloof dit geschreven:

Ik volsta met kortweg te zeggen dat de wereldgeschiedenis niet culmineert in het volk Israël op het eind der dagen. Want als het zo was dan zou God en godsdienst synoniem zijn voor de meest primitieve gedachte die de mens in de loop van de geschiedenis maar heeft kunnen produceren, namelijk de gedachte van het uitverkoren zijn (een gedachte waaraan onnoemlijk veel verwerpelijke begrippen kleven, zoals nationalisme, egoïsme, fanatisme, onverdraagzaamheid en arrogantie).
De problematiek van Israël is eerder het gelui van de doodsklok van alle abrahamitische godsdiensten. Hoe langer de wereld in beslag wordt genomen door dit gekibbel om een zielig stukje grond, droevige tegenstellingen vanwege elkaar tegensprekende heilige boeken, en eindeloze stroom van haat en onbegrip voor elkaar, des te duidelijker wordt het failliet van alle openbaringsgodsdiensten aangekondigd.
De openbaringsgodsdiensten zijn de grootste gesels waar de mensheid onder gebukt gaat.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar dit is een gesprek voor later. Nu moeten we de zinloze vergeldingen van Israel een halt toe roepen.

3) Ik ben een kosmopoliet, iemand die letterlijk als voorbeeld voor anderen zijn "eigen land" heeft verlaten en gewoon in een wildvreemd ander land gaat wonen, dat land leert lief te hebben. Dat is mijn oplossing voor de Palestijnen, want ik geef ze geen enkele kans om het gevecht ooit te winnen. Ik kan me namelijk heel goed indenken dat Joden hun eindelijk gekregen land nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, werkelijk nooit meer zullen opgeven. Als mijn (groot)ouders in de holocaust gestorven waren en ik in Israel geboren zou zijn, zou dat ook mijn motto zijn. Ik heb verder niets met Israel, ik zal er in mijn leven nooit een voet op willen zetten, net zo min als ik een voet in een moslimland wil zetten. Ik ben allergisch voor landen waar de religie centraal staat.
Dat is dus HET probleem. Jij denkt dat de Palestijnen Israel willen veroveren. Maar dat willen de meesten niet eens. Die willen gewoon leven zonder dat ze bezet worden door Israel. Zonder overal wachtposten. Zonder discriminatie (jij bent een Palestijn dus jij deugd niet).
Hamas wilde ook helemaal niet Israel veroveren. Ze wilden wraak voor zoveel jaar van bezetting. En ze wilden rechtmatig land terugeisen. Want Israël heeft een boel land gestolen van de Palestijnen, zoals je weet.
Ik heb helemaal niets met Israel en niets met een Palestijnse staat te maken en wil er niet mee te maken hebben. Als buitenstaander zeg ik dat iedere twaalfjarige wel kan vertellen dat een tweestatenoplossing de redelijkste oplossing is voor het geschapen dilemma. Dat konden mensen 75 jaar geleden al vertellen. Maar indien er aan één of beide kanten eeuwig fanaten zitten die dat beletten en liever voor de geweldadige confrontatie kiezen, dan zoeken ze het maar uit via die eeuwige confrontatie. Mensen die kiezen voor fanatisme en niet in staat zijn compromissen te sluiten krijgen waar ze voor hebben gekozen. Ik heb er verder niets mee te maken.
Zeg dan niet dat je kosmopoliet bent. Dan ben je gewoon een immigrant die het toevallig leuk heeft in het land van aankomst. Een kosmopoliet zal zich meer om de mensheid bekommeren...

Heb je die baby's gezien die gebombardeerd worden door Israel? Dat is toch net zo erg als die Israelieten die door Hamas zijn vermoord? Of kan die baby er wat aan doen waar zijn wieg is?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 20:28 Net als het antisemitisme in Duitsland, zetten sommigen hier de afzichtelijke aanslagen op de Joden binnen de context van het zionisme, alsof er een ethische gelijkwaardigheid zou bestaan, de Joden hun vernietiging uiteindelijk aan henzelf te danken zouden hebben, en kiezen vervolgens duidelijk tegen de Joden.

Het antisemitisme tgen de Joden is volledig terug van weggeweest; het is nu slechts wachten op een nieuwe figuur die het institutionaliseert en radicaliseert tot systematische discriminatie, vervolging en een nieuwe Holocaust. In de woorden van Hans Teeuwen: "Het kan zó weer gebeuren!"
Als je voor burgers bent in bezet gebied in de Gazastrook dan ben je niet tegen Joden. Sowieso krijgen de Joden nergens de schuld van, maar wel de staat Israel met Nethanyahu voorop..

Door iedere keer met de antisemitische kaart te zwaaien ga je geen discussie winnen hoor. Kritiek op landen en staten moet gewoon kunnen, vooral als zij gefundeerd zijn..
Systematische discriminatie, vervolging etc gebeurde overigens aan de lopende band. In de Gazastrook!

Als Nederland kwade dingen doet tegen anderen dan zou ik de eerste zijn om het toe te geven. Maar bij jou kan er blijkbaar geen objectieve kijk zijn op jouw land?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Berjan schreef: 21 okt 2023 20:41
ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 20:28 Net als het antisemitisme in Duitsland, zetten sommigen hier de afzichtelijke aanslagen op de Joden binnen de context van het zionisme, alsof er een ethische gelijkwaardigheid zou bestaan, de Joden hun vernietiging uiteindelijk aan henzelf te danken zouden hebben, en kiezen vervolgens duidelijk tegen de Joden.

Het antisemitisme tgen de Joden is volledig terug van weggeweest; het is nu slechts wachten op een nieuwe figuur die het institutionaliseert en radicaliseert tot systematische discriminatie, vervolging en een nieuwe Holocaust. In de woorden van Hans Teeuwen: "Het kan zó weer gebeuren!"
Als je voor burgers bent in bezet gebied in de Gazastrook dan ben je niet tegen Joden. Sowieso krijgen de Joden nergens de schuld van, maar wel de staat Israel met Nethanyahu voorop..

Door iedere keer met de antisemitische kaart te zwaaien ga je geen discussie winnen hoor. Kritiek op landen en staten moet gewoon kunnen, vooral als zij gefundeerd zijn..
Systematische discriminatie, vervolging etc gebeurde overigens aan de lopende band. In de Gazastrook!

Als Nederland kwade dingen doet tegen anderen dan zou ik de eerste zijn om het toe te geven. Maar bij jou kan er blijkbaar geen objectieve kijk zijn op jouw land?
Je praat er nu langsheen. Ik had het over het antisemitisme tegen de Joden. Net als het antisemitisme in Duitsland, zetten sommigen hier de afzichtelijke aanslagen op de Joden binnen een context die de Joden ervan de schuld geeft, alsof er hier een ethische gelijkwaardigheid zou bestaan tussen het zionisme en de vernietiging van Joden en de Joden hun vernietiging uiteindelijk aan henzelf te danken zouden hebben, en kiezen vervolgens duidelijk tegen de Joden.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 20:48 Je praat er nu langsheen door het over de komende oorlog te hebben. Ik had het over het antisemitisme tegen de Joden. Net als het antisemitisme in Duitsland, zetten sommigen hier de afzichtelijke aanslagen op de Joden binnen de context van het zionisme, alsof er een ethische gelijkwaardigheid zou bestaan, de Joden hun vernietiging uiteindelijk aan henzelf te danken zouden hebben, en kiezen vervolgens duidelijk tegen de Joden.
Je blijft maar herhalen dat dit tegen de Joden zou zijn. Maar het gaat om Israel en om de staat Israel (lees Nethanyahu en zijn matties). En die matties van Nethanyahu zijn zo rechts als het maar kan en zij zien in elke Palestijn een vijand die gedood moet worden. Op X kan je daar filmpjes van kijken.

Zolang jij Joden en Israel als een en hetzelfde ziet praten we langs elkaar heen..En zolang kan je blijven wapperen met de term "antisemitisme" en kan je blijven doen alsof steun aan de onschuldige slachtoffers van Palestina eigenlijk antisemitisme is..

Als buitenstaander sta ik anders in de wedstrijd. De aanval van Hamas is verwerpelijk en Hamasleden moeten dood. Maar de reactie van Israel is erover. Vooral in een tijd dat we allang goede techniek hebben om individuen aan te pakken. Met drones en dergelijke. Tevens leven we niet meer in het tijdperk "oog om oog, tand om tand". Dus je pakt de juiste personen aan of je laat ze even lopen om ze later te kunnen pakken. Baby's doden omdat er toevallig ook in de omgeving een Hamaslid zit is daarom niet goed te praten.

En jij praat ook nog zo makkelijk over 100.000 tot 500.000 burgers die gedood worden. Dan vraag ik me af of je het je niet teveel naar het hoofd gestegen is. Het zijn 100.000 mensen hoor, waar je over praat.
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 21 okt 2023 20:59
ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 20:48 Je praat er nu langsheen door het over de komende oorlog te hebben. Ik had het over het antisemitisme tegen de Joden. Net als het antisemitisme in Duitsland, zetten sommigen hier de afzichtelijke aanslagen op de Joden binnen de context van het zionisme, alsof er een ethische gelijkwaardigheid zou bestaan, de Joden hun vernietiging uiteindelijk aan henzelf te danken zouden hebben, en kiezen vervolgens duidelijk tegen de Joden.
Je blijft maar herhalen dat dit tegen de Joden zou zijn. Maar het gaat om Israel en om de staat Israel
Israel is een Joodse staat.
Zionist
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

@Berjan =D>
Naar mijn mening op een nette en evengoed duidelijke manier de spijkers op hun kop.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 21:05
Berjan schreef: 21 okt 2023 20:59 Je blijft maar herhalen dat dit tegen de Joden zou zijn. Maar het gaat om Israel en om de staat Israel
Met slechts een gedeelte van alle Joden op de wereld.
ChaimNimsky
Superposter

Maria schreef: 21 okt 2023 21:34
Berjan schreef: 21 okt 2023 20:59 Je blijft maar herhalen dat dit tegen de Joden zou zijn. Maar het gaat om Israel en om de staat Israel
Die allen het recht hebben er te wonen. Met simpele sentimeten los je het Hamas-gedachtengoed dat de vernietiging van de Joden voorstaat en ernaar handelt, niet op. Daarvoor is helaas een oorlog het enige middel. Ook de architect van de Oslo vredes-akkoorden, Jossi Bejlin, ziet een grondoorlog als enige oplossing zonder realistisch alternatief: https://www.youtube.com/watch?v=bMet5uJedHE.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 21 okt 2023 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Berjan schreef:
Hamas wilde ook helemaal niet Israel veroveren. Ze wilden wraak voor zoveel jaar van bezetting.
Heb je serieus het manifest van Hamas gelezen? Daar staat in dat Hamas streeft naar de vernietiging van Israel en daarna de hele wereld tot de islam wil bekeren! Ze zijn zelfs tegen jou Berjan! Ze willen jou tot de Islam bekeren en anders wordt je gedood! Leuk vooruitzicht! Toch?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Dat is geen argument! Nederland zou ook een Nederlandse staat zijn als er meer inwoners in het buitenland wonen dan in Nederland!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Berjan schreef:
Baby's doden omdat er toevallig ook in de omgeving een Hamaslid zit is daarom niet goed te praten.
Het probleem is dat de terroristen van Hamas zich juist verschuilen op plaatsen waar bevolking zit. Hamas verschuilt zich achter hun eigen bevolking onder bijvoorbeeld ziekenhuizen! Wat moet je dan doen?
We will dance again!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 21:38
ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 21:05 Israel is een Joodse staat.
Die allen het recht hebben er te wonen.
Met simpele sentimeten los je het Hamas-gedachtengoed dat de vernietiging van de Joden voorstaat en ernaar handelt, niet op. Daarvoor is helaas een oorlog het enige middel.
Maar willen zij dat wel, als ze daardoor gelijkgesteld worden met dit gedachtengoed van de israelische regering en Joden zoals jij, die denken alleen door oorlog hun zaak te kunnen winnen?
Ook de architect van de Oslo vredes-akkoorden, Jossi Bejlin, ziet een grondoorlog als enige oplossing zonder realistisch alternatief: https://www.youtube.com/watch?v=bMet5uJedHE.
Jij bent daarvan overtuigd, een aantal anderen, die naar Israel vertrokken om als vrijwilliger mee te vechten, ook.
Maar hoeveel Joden op de wereld, denk je, voelen zich ook Israelier met hart voor deze zaak om oorlog te gaan voeren?
lost and not found yet!
Bevlogen

Gewoon om over na te denken:

Als de Palestijnen de wapens neerleggen is er vrede. Als Israel dat doet is er geen Israel meer! En met het gebruiken van de leus: from the river to the sea, Palestina will be free! wordt alleen de vernietiging van Israel bedoelt! Dus feitelijk heel logisch dat ze dit met hand en tand verdedigen!
We will dance again!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lost and not found yet! schreef: 21 okt 2023 22:57 Berjan schreef:
Hamas wilde ook helemaal niet Israel veroveren.
Ze wilden wraak voor zoveel jaar van bezetting.
Heb je serieus het manifest van Hamas gelezen? Daar staat in dat Hamas streeft naar de vernietiging van Israel en daarna de hele wereld tot de islam wil bekeren! Ze zijn zelfs tegen jou Berjan! Ze willen jou tot de Islam bekeren en anders wordt je gedood!
Leuk vooruitzicht! Toch?
Oooo, ken jij Berjan persoonlijk?
ff 'Jodenhumor'[!] tussendoor:
  • Dus hij is geen lid van Hamas volgens jou? :wink:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 21 okt 2023 23:19:scissors:
Maar hoeveel Joden op de wereld, denk je,
voelen zich ook Israelier met hart voor deze zaak om oorlog te gaan voeren?
Ik zou niet weten hoe ik zulks zou moeten bepalen.

Vertel Maria, hoeveel Joden op de wereld, denk jijzelf,
voelen zich ook Israelier met hart voor deze zaak om oorlog te gaan voeren?

Nog interessanter is of en hoe jij hebt onderzocht op basis van feiten
hoeveel Joden op de wereld zich ook Israelier voelen
met hart voor deze zaak om oorlog te gaan voeren?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Gesloten