Ik heb toch geantwoord, zoals je kan lezen.
Zo'n studies worden niet makkelijk toegelaten, daar het bij voorbaat als onzin wordt afgedaan door heel wat wetenschappers. Maar 1 studie met observaties is nog altijd meer dan helemaal geen studie, en zegt dus minstens 'iets'.Je haalt een artikel aan uit 2012, maar wat let je om ook te vermelden dat er 10 jaar lang geen bevestiging is gevonden?
2)
Dat klopt. Het gaat over het uitdagen van de huidige wetenschappelijke aanname van de hersenen en de taalgebieden.En bevestiging van wat?
Op zijn best van afwijkende correlaties, maar niet over het enige belangwekkende namelijk de betrouwbaarheid van de informatie in vergelijking met niet-transcendent verkregen info.
Meer dan dat wordt niet aangetoond. Maar dat volstaat om de huidige theorieën te falsifiëren en om aan te tonen dat tijdens die trance ervaringen van mediums iets gebeurt dat toch merkwaardig is. Iets wat men voordien niet had kunnen vermoeden.
Er zijn wellicht ook heel wat bedriegers of mensen die geloven in zaken die niet waar zijn. Maar zoals ik eerder aangaf: er is een recente studie door een aantal wetenschappers in boekvorm uitgebracht (waarover later hier meer) die toch bij sommige mediums bewijs zien van 'buitenzintuiglijke waarneming' waarbij trucs en cold reading werden uitgesloten.3)
En hoe zit het met de risico’s van goedgelovigheid in bijvoorbeeld kinderfluisteraars die zeggen met overledenen en ongeboren kinderen te kennen (leren) communiceren.
Iets wat zonder twijfel valt binnen het domein van info verkrijgen uit transcendente bron!
Ik spreek me hier niet over uit; Zie de recente Duitse studie van een aantal wetenschappers.Zie de website en informatiebrochure van
(dianahendriks.nl)
(Het is een opleiding waarin je je op afstand leert afstemmen op kinderen jongeren en volwassenen.Maar ook op mensen die overleden zijn of kinderen die nog niet geboren zijn.
Iedereen kan dit leren.
Ik 'haal niet uit' naar SKEPP. Ik ben enkel kritisch.4)
Wat rechtvaardigt jouw alweer uithalen naar Skepp terwijl juist blijkt dat de pseudohandel welig tiert terwijl jij blijft doen alsof er vanuit gene zijde alleen maar goed nieuws komt.
Vanwaar toch die kloof?
Zie ook mijn eerdere ervaringen, mee vanwege SKEPP, uit 2011
viewtopic.php?p=293055#p293055