Mijn ervaring als ex Jehovah’s Getuigen

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

Lazygirl

Re: Mijn ervaring als ex Jehovah’s Getuigen

Bericht door Lazygirl »

Maria schreef: 31 aug 2021 16:43
Bonjour schreef: 31 aug 2021 16:15
Lazygirl schreef: 31 aug 2021 15:24 Oh jammer, ben wel benieuwd. Misschien een vd anderen hier inderdaad. Dank je wel 😊
Kijk hier eens. Ik heb hem op uitzending gemist gezien.
viewtopic.php?f=32&t=18350&p=588570#p588570
Vrijdenkers op tv vanaf 2 mei
Nog steeds te zien.
Met een korte kennis making van
de hoofdpersonen.

Inge Bosscha
Ik ben een afvallige.
Ga eens kijken op haar website Dogmavrij
https://dogmavrij.nl/

Heb je een Facebook account?
Dan zou ik een keer daarover contact opnemen met Inge.
Ze heeft een geheime groep, waar je veel herkenning zult vinden.
Je kunt ook eens contact opnemen met Raymond Ook een FB account. Pb mij even voor zijn volledige naam.
Hij zet zich in voor opening van zaken door de JG, mn. igv. seksueel misbruik bij kinderen, wat de doofpot ingaat.

https://dogmavrij.nl/mijn-vader-is-een- ... -gastblog/
Alsof het voor jou geschreven is, door een anonieme schrijfster.
Bedenk dat narcist naast een persoonlijkheidsstoornis als ziekte is, ook vaak gebruikt wordt voor mensen, die zo door hun omgeving worden ervaren.)

Zij richt zich vooral op mensen die hun eigen oorspronkelijke kerkgemeenschappen hebben verlaten en mensen die hun geloof zijn kwijtgeraakt, maar nog volop in de probleemverwerking zitten. Dus met een "Religieus Traumasyndroom".
Dus ook mensen uit streng orthodoxe milieus, die nu nog wel vrijzinnig geloven, maar daar niet voor bij hun oude omgeving terecht kunnen.
Mede daardoor is zij prima voor mensen, die opnieuw verbinding zoeken met hun oude omgeving, maar staat ze geen agressie toe naar gelovigen en ook niet naar hun religie.
Discussies over geloofszaken zijn bij haar dan ook taboe.

Daarom zou er misschien veel meer samenwerking moeten kunnen zijn, want heel veel mensen blijven steken in hun boosheid.
En ook heel veel mensen hebben behoefte aan discussiëren over de Bijbel en de Kerk, die zij hebben verlaten.
Ieder heeft zijn eigen rouwtraject.
Hier kun je alles kwijt wat je hart bezwaart.
Zowel je verdriet, als ook je boosheid.
Niet bij iedereen zul je aansluiting vinden, want vrijdenkers zijn nog een zeer divers volkje. :wink:

Super, heel erg bedankt voor de moeite en de hulp! Ik ga even kijken hoe ik je een PB kan sturen, ben nog niet zo bekend met hoe dat werkt 😅
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Lazygirl schreef: 31 aug 2021 13:43
Maria schreef: 31 aug 2021 13:40 Welkom Lazygirl.
Wat een verhaal en wat een leven.
Begrip misschien een beetje van mensen, die in een streng gelovige familie zijn opgegroeid.
Maar jouw verhaal is wel heel bijzonder.
Voel je vrij om hier je uitlaatklep te hebben.

Voor andere meningen en discussies onderling kunne jij of anderen een speciaal topic aanmaken.
In dit topic moet je je veilig kunnen voelen.

Dank je wel, dit doet me goed. Ik hoop ooit nog lotgenoten te vinden die hetzelfde hebben moeten doorstaan. Zodat we er met elkaar over kunnen praten.
Wat een verdrietig verhaal! Wat een benauwdheid heb je ervaren!
Gelukkig zijn er inderdaad lotgenoten die steun bij elkaar vinden met het uitwisselen van hun ervaringen. Maria heeft je al een paar linkjes gestuurd. Succes gewenst!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Lazygirl schreef: 31 aug 2021 18:30 Super, heel erg bedankt voor de moeite en de hulp! Ik ga even kijken hoe ik je een PB kan sturen, ben nog niet zo bekend met hoe dat werkt 😅
Ik had een verkeerde link gezet bij de website van Inge's Dogma vrij
Is nu de goede.
Je kunt haar daar privé contacteren.
Of via Facebook.
https://www.facebook.com/dogmavrij
Om lid te worden van de groep zijn er een paar regels.

De pagina van Raymond in PB.
Hij maakt er verder geen geheim van, maar hier op FT respecteren we de privacy van de (nick) namen, die worden gegeven.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Lazygirl

Bericht door Lazygirl »

Maria schreef: 31 aug 2021 19:09
Lazygirl schreef: 31 aug 2021 18:30 Super, heel erg bedankt voor de moeite en de hulp! Ik ga even kijken hoe ik je een PB kan sturen, ben nog niet zo bekend met hoe dat werkt 😅
Ik had een verkeerde link gezet bij de website van Inge's Dogma vrij
Is nu de goede.
Je kunt haar daar privé contacteren.
Of via Facebook.
https://www.facebook.com/dogmavrij
Om lid te worden van de groep zijn er een paar regels.

De pagina van Raymond in PB.
Hij maakt er verder geen geheim van, maar hier op FT respecteren we de privacy van de (nick) namen, die worden gegeven.

Dank je wel. En begrijpelijk hoor, alleen maar fijn dat eenieders privacy gerespecteerd wordt.
Lazygirl

Bericht door Lazygirl »

Ronaldus67 schreef: 31 aug 2021 18:41
Lazygirl schreef: 31 aug 2021 13:43
Maria schreef: 31 aug 2021 13:40 Welkom Lazygirl.
Wat een verhaal en wat een leven.
Begrip misschien een beetje van mensen, die in een streng gelovige familie zijn opgegroeid.
Maar jouw verhaal is wel heel bijzonder.
Voel je vrij om hier je uitlaatklep te hebben.

Voor andere meningen en discussies onderling kunne jij of anderen een speciaal topic aanmaken.
In dit topic moet je je veilig kunnen voelen.

Dank je wel, dit doet me goed. Ik hoop ooit nog lotgenoten te vinden die hetzelfde hebben moeten doorstaan. Zodat we er met elkaar over kunnen praten.
Wat een verdrietig verhaal! Wat een benauwdheid heb je ervaren!
Gelukkig zijn er inderdaad lotgenoten die steun bij elkaar vinden met het uitwisselen van hun ervaringen. Maria heeft je al een paar linkjes gestuurd. Succes gewenst!
Dank je wel! Ja het is heftig geweest maar de weg naar herstel gaat beginnen gelukkig :)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Jezus, hoe stom kunnen sommige ouders zijn?
Ik hoop dat alles nu goed met je gaat, maar wat een brok ellende heb jij meegemaakt. En 5 jaar lang geprobeerd om de relatie te bewaren! Een schril contrast met mijn geloofsafval (van het laatste restje, de schrift heb ik als RK altijd al gewantrouwd) die slechts een halve minuut in beslag nam,
Ik wens u alle goeds
Lazygirl

Bericht door Lazygirl »

Peter van Velzen schreef: 01 sep 2021 03:10 Jezus, hoe stom kunnen sommige ouders zijn?
Ik hoop dat alles nu goed met je gaat, maar wat een brok ellende heb jij meegemaakt. En 5 jaar lang geprobeerd om de relatie te bewaren! Een schril contrast met mijn geloofsafval (van het laatste restje, de schrift heb ik als RK altijd al gewantrouwd) die slechts een halve minuut in beslag nam,
Het grappige is dat mijn ouders het helemaal niet zo zien. Zij zijn ervan overtuigd dat zij de beste opvoeding hebben gegeven die je als kind krijgen kan. Het gaat wel beter, de scherpe randjes zijn er vanaf, maar ik heb nog een lange weg te gaan. Dank je wel.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Peter
Kun je van stom spreken? Doorgaans is het indoctrinatie op indoctrinatie en ouders menen dat ze goed doen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 01 sep 2021 11:14 @Peter
Kun je van stom spreken? Doorgaans is het indoctrinatie op indoctrinatie en ouders menen dat ze goed doen.
Je hebt gelijk, ik leefde me teveel in in de situatie van een 15-jarige, en begon als een te praten,
Ik wens u alle goeds
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom wat heb jij een hoop meegemaakt :( . Het bevestigt mij keer op keer dat religie meer kapot maakt dan je lief hebt.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Lazygirl

Bericht door Lazygirl »

PietV. schreef: 03 sep 2021 12:20 Welkom wat heb jij een hoop meegemaakt :( . Het bevestigt mij keer op keer dat religie meer kapot maakt dan je lief hebt.
Dank je wel! En yep, helaas wel.
Lazygirl

Bericht door Lazygirl »

Hier even een update.

Via mijn broer (geen JG meer) zijn mijn ouders erachter gekomen dat ik samenwoon met mijn huidige vriend.

Waarom hij het gezegd heeft weet ik nog steeds niet, maar dit heeft een hele hoop stof doen opwaaien en mij in een zeer lastig parket gebracht.

Ik sprak er gisteren over met mijn ouders. Althans, ik werd er door hen mee geconfronteerd eerder. Ik was niet eens voorbereid op dit gesprek, mijn broer had niets tegen mij gezegd.

Dit gesprek was een gesprek met vooral verwijten, maar ik heb in ieder geval wel echt kunnen zeggen wat ik wilde zeggen. En dat voelde fijn en luchtte enorm op.

Ze dreigen nu met alsnog uitsluiting, wat ik best heel bijzonder vind aangezien ik ruim 2 jaar geen enkele activiteit heb verricht voor JG. Maar volgens mijn ouders kan dat dus nog steeds, wauw!

Dat betekent dus dat ik voor de derde keer uitgesloten kan worden en dus weer geen contact meer met ze zal hebben.

Mijn vader vooral praatte mij een schuldgevoel aan door te zeggen dat het mij allemaal niets kan schelen. En dat ik ze voor de derde keer in de maling neem.
Waarop ik aangaf dat ik gewoon een keuze heb gemaakt zoals iedereen vrij is om een keuze te maken.,

Ik vroeg om het eens om te draaien. Stel dat hun ouders zich met hun relatie en leven zouden bemoeien, zouden zij zich daar wat van aangetrokken hebben? Waarop mijn moeder zei dat ze altijd voor Jehovah zou kiezen. Precies, maar ze verwachten nu wel dat ik dat doe.

Kortom; ik heb alles kunnen zeggen en dat luchtte enorm op, maar ik denk dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen…

Ik ben wel trots op mezelf dat ik deze stap eindelijk heb durven zetten. Ik zie dit als een persoonlijke groei in mijn weg naar herstel ❤️‍🩹
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik zou serieus opteren voor uitsluiten. Hier valt nl niet verstandig en redelijk tegen te vechten.
Maak een IS-aanhanger maar eens duidelijk dat Mohammed een pedofiel was. Een onmogelijke exercitie
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Lazygirl

Bericht door Lazygirl »

dikkemick schreef: 03 sep 2021 14:20 Ik zou serieus opteren voor uitsluiten. Hier valt nl niet verstandig en redelijk tegen te vechten.
Maak een IS-aanhanger maar eens duidelijk dat Mohammed een pedofiel was. Een onmogelijke exercitie
Dat zeggen meer mensen, maar ik weet wat het mentaal met me doet en daarom wilde ik dat juist voorkomen. Wat ik vooral gewoon heel vreemd vind is dat ze mij blijkbaar na ruim 2, 3 jaar inactiviteit nog altijd kunnen uitsluiten. Het is gewoon bijna onmogelijk om deze organisatie te verlaten.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

1 van de nare kenmerken van een sekte.
Ik wens je alle sterkte toe!
Einstein/Mick
Plaats reactie