Maria schreef: ↑31 aug 2021 16:43Vrijdenkers op tv vanaf 2 meiBonjour schreef: ↑31 aug 2021 16:15Kijk hier eens. Ik heb hem op uitzending gemist gezien.
viewtopic.php?f=32&t=18350&p=588570#p588570
Nog steeds te zien.
Met een korte kennis making van
de hoofdpersonen.
Inge Bosscha
Ik ben een afvallige.
Ga eens kijken op haar website Dogmavrij
https://dogmavrij.nl/
Heb je een Facebook account?
Dan zou ik een keer daarover contact opnemen met Inge.
Ze heeft een geheime groep, waar je veel herkenning zult vinden.
Je kunt ook eens contact opnemen met Raymond Ook een FB account. Pb mij even voor zijn volledige naam.
Hij zet zich in voor opening van zaken door de JG, mn. igv. seksueel misbruik bij kinderen, wat de doofpot ingaat.
https://dogmavrij.nl/mijn-vader-is-een- ... -gastblog/
Alsof het voor jou geschreven is, door een anonieme schrijfster.
Bedenk dat narcist naast een persoonlijkheidsstoornis als ziekte is, ook vaak gebruikt wordt voor mensen, die zo door hun omgeving worden ervaren.)
Zij richt zich vooral op mensen die hun eigen oorspronkelijke kerkgemeenschappen hebben verlaten en mensen die hun geloof zijn kwijtgeraakt, maar nog volop in de probleemverwerking zitten. Dus met een "Religieus Traumasyndroom".
Dus ook mensen uit streng orthodoxe milieus, die nu nog wel vrijzinnig geloven, maar daar niet voor bij hun oude omgeving terecht kunnen.
Mede daardoor is zij prima voor mensen, die opnieuw verbinding zoeken met hun oude omgeving, maar staat ze geen agressie toe naar gelovigen en ook niet naar hun religie.
Discussies over geloofszaken zijn bij haar dan ook taboe.
Daarom zou er misschien veel meer samenwerking moeten kunnen zijn, want heel veel mensen blijven steken in hun boosheid.
En ook heel veel mensen hebben behoefte aan discussiëren over de Bijbel en de Kerk, die zij hebben verlaten.
Ieder heeft zijn eigen rouwtraject.
Hier kun je alles kwijt wat je hart bezwaart.
Zowel je verdriet, als ook je boosheid.
Niet bij iedereen zul je aansluiting vinden, want vrijdenkers zijn nog een zeer divers volkje.![]()
Super, heel erg bedankt voor de moeite en de hulp! Ik ga even kijken hoe ik je een PB kan sturen, ben nog niet zo bekend met hoe dat werkt