standpunten Forum voor Democratie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Re: standpunten Forum voor Democratie

Bericht door Marinus » 29 mar 2019 14:08

Labyrint schreef:
29 mar 2019 09:45
Het is een constatering. Ik heb er geen problemen mee. Ga dus gerust je gang.
Gutmensch is gewoon een scheldwoord, en heeft geen andere betekenis.
En als je er zelf geen problemen mee hebt om als fascist weggezet te worden, waarom loop je dan twee posts geleden over godwins te zeuren?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 29 mar 2019 14:18

Marinus schreef:
29 mar 2019 14:08
Labyrint schreef:
29 mar 2019 09:45
Het is een constatering. Ik heb er geen problemen mee. Ga dus gerust je gang.
En als je er zelf geen problemen mee hebt om als fascist weggezet te worden, waarom loop je dan twee posts geleden over godwins te zeuren?
Ik constateer ze. En verbaas me erover.
Zelfs in dit topic zitten ze.

Maar eerlijk is eerlijk. Het is wat dubbel. Behalve dat ik me erover verbaas geniet ik stiekem van de machteloze godwins. Misschien ga ik alsnog een bruin hemd bestellen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 29 mar 2019 15:40

lanier schreef:
28 mar 2019 23:33
Alleen De Dagelijkse Standaard steunt volop Baudet, en dat is geen hoogstaande journalistiek.
Men treft er 'dubieuze figuren' aan, ene C Wijnmaalen bv. :evil4:
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 29 mar 2019 16:26

Fenomeen schreef:
29 mar 2019 15:40
Men treft er 'dubieuze figuren' aan, ene C Wijnmaalen bv. :evil4:
Uit het Zoetermeerse 😁
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 29 mar 2019 16:40

Yep, we got her.
Ik denk ik google d'r even, kans nihil dat ik bij De Dagelijkse Standaard uitkom, maar nee hoor, hebbes!
Een gequote twitter bericht weliswaar, maar toch.
Dan heeft Lanier het vast mis mbt geen hoogstaande journalistiek. ;)
En betreft het uiteraard een politiek neutrale, onzijdige, louter informatieve website...

Ze zou toch niet zijn overgelopen, he? :?
Dan hangt die poster van Baudet al boven het bed, reken maar. :D

Ter info:
Het betreft een voormalige FT diva met een lichte voorkeur voor het liberalisme.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 29 mar 2019 17:10

Ja hoor, we houden erover op.
Dit krijgt wel een hele lange baard met deze zelfde verklaringen en verdedigingen.
Boreaal betekent gewoon:
Citaat van Thierry Baudet schreef: Kan die gekkigheid over het woord “boreaal” nu eens afgelopen zijn? Dat betekent gewoon “noordelijk”, de noordelijke sterrenhemel, de “Western hemisphere”. Komt van Baudelaire. Alle complottheorieën over obscure bijbetekenissen komen voort uit lachwekkende pogingen ons te framen.
Daar hoeft niemand moeilijk over te doen, want de nieuwe grappen draagt hij zelf weer aan.
Of zou dat (ook) een Freudiaanse verspreking zijn?
Westelijk halfrond
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 29 mar 2019 17:24

Opmerkelijk.
Kunnen we hiervan leren?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/75916/w ... -roos-niet
Twee campagneleiders en een partijstrateeg die deze krant er over spreekt, zagen dat het Forum op dit vlak anderen makkelijk versloeg. „Ze hadden daar duidelijk een goed budget voor uitgetrokken”, weet een campagneleider van een concurrent. „Zij richtten zich op de groepen die zij op het oog hadden en met succes.”
De kersvers verkozen lijsttrekker beaamt dat. „Wij hebben het echt met social media afgedwongen”, verklaart Baudet het succes. Hij vertelt dat drie mensen voltijds de digitale kanalen van de partij bestierden. Ze keken daarbij nauwkeurig welke post, welke soort mensen aanspreekt. „Een verhaal over defensie doet het bijvoorbeeld niet goed bij jongeren, daar moet je rekening mee houden”, legt Baudet uit. Zijn team koopt vervolgens met die kennis gericht advertentieruimte in bij Facebook.

Het platform van Mark Zuckerberg maakt het, tegen betaling, mogelijk dat slechts een selecte groep mensen het gesponsorde bericht ziet. Die groep wordt bijvoorbeeld afgebakend op basis van waar de Facebookers wonen, welke sites ze leuk vinden, hoe oud ze zijn en waar ze naartoe surfen. Zo zien de gebruikers vooral aspecten van de partij die zij waarschijnlijk leuk vinden en niet de kanten die hen afschrikken.
Maar wat de concurrentie bovendien moet toegeven: de energie en vrolijkheid van Baudet werkten aanstekelijk. „Jan Roos is altijd boos, terwijl Baudet eigenlijk een veel positievere campagne heeft gevoerd”, vindt een campagneleider van een tweede partij. „Baudet creëerde een soort sfeer waar bepaalde mensen, vooral studentikoze, wel bij willen horen.
„Baudet ging echt de straat op en was overal. Het is bijzonder om te zien wat je daarmee bereikt.” Het klopt: VNL flyerde eens per week. „En wij wel vijf keer per week”, beweert Baudet zelf. Bovendien sprak hij overal in het land en de filmpjes daarvan werden weer veelvuldig op Facebook gedeeld.
Ondanks zijn anti-eliteboodschap hoort hij er plots helemaal bij. Maar het stijgt hem ook weer niet naar het hoofd, vindt hij zelf. Hij lacht: „Schrijf maar op. Brekend nieuws: Baudet stelt zich niet beschikbaar voor een ministerspost.”

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 29 mar 2019 18:08

Fvd staat niet voor democratie maar voor verdeeldheid. Daarbij is onze samenleving niet gebaat. Ik hoop dat men dit eens gaat beseffen.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 29 mar 2019 18:21

Fenomeen schreef:
29 mar 2019 16:40
Ze zou toch niet zijn overgelopen, he? :?
Dan hangt die poster van Baudet al boven het bed, reken maar. :D
Even door haar Twitter gescrold. Verstandige genuanceerde rechtse denker. 👌

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 30 mar 2019 09:36

Labyrint schreef:
29 mar 2019 14:18
Ik constateer ze. En verbaas me erover.
Zelfs in dit topic zitten ze.
Ik heb het topic vluchtig doorgelezen, maar heb er geen één kunnen vinden. Weet je zeker dat die Godwins buiten het theater wat jouw realiteit ook plaatsvinden? Of denk je dat iemand die beargumenteerd waarom bepaalde ideeën van Baudet als racistisch/fascistisch kunnen worden uitgelegd een Godwin is?
Maar eerlijk is eerlijk. Het is wat dubbel. Behalve dat ik me erover verbaas geniet ik stiekem van de machteloze godwins. Misschien ga ik alsnog een bruin hemd bestellen.
Je blijft dit benadrukken. Bijna alsof je vooral jezelf probeert te overtuigen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 30 mar 2019 12:32

Marinus schreef:
30 mar 2019 09:36
Ik heb het topic vluchtig doorgelezen,
Kijk eens aan.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 30 mar 2019 12:49

Labyrint schreef:
30 mar 2019 12:32
Marinus schreef:
30 mar 2019 09:36
Ik heb het topic vluchtig doorgelezen,
Kijk eens aan.
De bewijslast ligt bij degene die de bewering doet. In dit geval bij jou dus.

Maar ik begrijp hieruit dat er geen reden is om aan te nemen dat die Godwins ook buiten je fantasie bestaan?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 30 mar 2019 13:13

Marinus schreef:
30 mar 2019 12:49
De bewijslast ligt bij degene die de bewering doet. In dit geval bij jou dus.

Maar ik begrijp hieruit dat er geen reden is om aan te nemen dat die Godwins ook buiten je fantasie bestaan?
Oh je wilt lekker doorkwebbelen? Het onderwerp is "Standpunten Forum voor Democratie.
Nazi vergelijkingen/verwijzingen worden in dit topic gemaakt. Petals had het ook opgemerkt.
Wijselijk houd zij het waarschijnlijk daarom ook even voor gezien.
Wat ik voor dit moment ook maar even ga doen.

Fijne dag en vergeet de klok niet. :)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 30 mar 2019 13:37

Aleid Truijens geeft ons deze conclusie van de commotie van de laatste dagen over de kliklijn.
Aleid Truijens schreef:Wat Baudet, denk ik, eigenlijk niet zint is dat ons onderwijs de basiswaarden van een democratische rechtsstaat uitdraagt: de gelijkheid van mensen van alle rassen en gezindten, van mannen en vrouwen, de vrijheid van meningsuiting en de rechten van de mens. Die zitten de wedergeboorte van het glorieuze Europa lelijk in de weg.

Wie een meldpunt voor kinderen opent en hen aanzet tot anoniem klikken, vindt het kennelijk een goed idee om een aangeversmentaliteit te kweken bij de jongste generatie. Het is een bekend ideaal. Waar kliklijsten, meldpunten en aangevers zijn, is de lange arm van een dictator, of die nu links of rechts is, nooit ver weg. De alleenheerser elimineert eerst kritische leraren, dan de onwelgevallige journalisten en tenslotte de rechters.

Het is een mooi lesonderwerp: de geschiedenis van de aangevers. Wie waren dat, wanneer, onder welke regimes? Welke gevolgen had hun gedrag?
Met van mij een dikke duim naar boven, alweer ter overdenking.
Aleid Truijens schreef:Met dank aan Baudet. Ja, goed idee: laten we op school wat vaker praten over cultuur en culturen, over religie en ideologieën, en laten we lessen in geschiedenis, literatuur en filosofie serieuzer nemen. Je leert er nadenken.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 30 mar 2019 15:47

Labyrint schreef:
30 mar 2019 13:13

Oh je wilt lekker doorkwebbelen? Het onderwerp is "Standpunten Forum voor Democratie.
Nazi vergelijkingen/verwijzingen worden in dit topic gemaakt. Petals had het ook opgemerkt.
Wijselijk houd zij het waarschijnlijk daarom ook even voor gezien.
Wat ik voor dit moment ook maar even ga doen.

Fijne dag en vergeet de klok niet. :)
Ik wil wel doorkwebbelen, hoor, maar zo te zien ben jij uitgeluld.
Anyway, we kunnen dus concluderen dat die Godwins van je onderdeel zijn van je ver-rechtse vervolgingscomplex.

Doedels!

Plaats reactie