standpunten Forum voor Democratie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: standpunten Forum voor Democratie

Bericht door Fenomeen » 28 mar 2019 17:51

Peter van Velzen schreef:
28 mar 2019 16:52
Een goed mens gooit niet met modder, maar legt aan pot én ketel uit dat ze wel een beetje zwart zien.
Mooi gesproken!
Ook zeer toepasbaar in dit topic.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 28 mar 2019 18:00

28 mar 2019 17:48
Maria schreef:
28 mar 2019 17:39
Dan zijn dat Gutmenschen Peter. :D
Dat zeg ik: Goede mensen
:lol: :lol:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 28 mar 2019 19:40

Labyrint schreef:
28 mar 2019 14:27
linkse goedmens
Reken maar, al zou ik mezelf liever duiden als Schuimbekkende Volgeling van Jezus Klaver.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 28 mar 2019 19:58

lanier schreef:
28 mar 2019 15:04
Waarom denk je dat iedereen links stemt?
Eeh dat denk ik niet. Dat is onlangs ook duidelijk geworden. Ik ken wel een paar ex lefties (dames) die nu verstandig FVD stemmen.
lanier schreef:
Mocht het kabinet vallen dan komt er waarschijnlijk een veel linkser kabinet.
Misschien wel, misschien niet. Het is logisch dat men dan steun moet zoeken bij elkaar. Dat doet men nu al :mrgreen:
Maar het uitsluiten van bijvoorbeeld PVV of FVD en daarbij al deze kiezers laten staan zou niet verstandig zijn.
lanier schreef:
Ook kom je niet met argumenten, waarom niet?
Argumenten voor wat? Misschien bedoel je het gedemoniseer van Thierry Baudet.
De linkse media, twitter, etc staan er bol van. De hedendaagse journalist lijkt soms meer een links activist.

Aan het begin van dit topic heb ik mijn (algemene) beweegredenen op FVD te stemmen genoemd.

Marinus schreef:
28 mar 2019 19:40
Labyrint schreef:
28 mar 2019 14:27
linkse goedmens
Reken maar, al zou ik mezelf liever duiden als Schuimbekkende Volgeling van Jezus Klaver.
Ik geloof ook best wel dat Klaver schuimt.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer » 28 mar 2019 20:29

27 mar 2019 10:00
windsurfer schreef:
27 mar 2019 09:33
Is er angst voor minderheden nu? Ik zie wel mensen die angst voor terrorisme hebben en vinden dat er misbruik wordt gemaakt van ons open grenzen beleid, alsook door economische vluchtelingen. Veruit de meesten zijn voor de opvang van oorlogsslachtoffers volgens mij.
Jawel: Sommige mensen zijn zelfs bang voor draagsters van hoofddoekjes. Terrorisme zal wellicht meer angst veroorzaken, Weliswaar sterven er wereldwijd minder mensen aan dan aan mazelen. Je kunt je er niet tegen vaccineren.
Ik denk niet dat er structureel sprake is van 'angst voor draagsters van hoofddoekjes', althans, ik ken dat soort mensen niet.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 28 mar 2019 23:32

De "overwinnaars"-speech van Baudet doet mij waarschijnlijk onbedoeld de ogen openen. Hoe langer ik nadenk over die toespraak van Baudet, hoe gekker die wordt. Er zitten te veel mystieke en spirituele zaken in voor mij. Het lijkt niet alleen een elitair literuurdingetje, zoals hij het wil doen voorkomen (vandaag ook weer op twitter , damage control) . Misschien begrijp ik de onrust van @Maria ook wat beter nu. Hoe ik de huidige gevestigde politiek ook wantrouw, bij mij staat het licht voor Baudet nu voorlopig op rood. Ik ga wat onderzoek doen naar die opmerkelijke uitspraken en wat meer proberen te weten te komen van het gedachtegoed van Baudet. Dat zal wel enige tijd in beslag nemen, zolang het mij maar niet in beslag neemt :? .

Wat voor motor zit er onder de motorkap? Welke brandstof gebruikt de motor? Dat soort zaken dus, dingen die je niet direct aan de buitenkant kan zien. Nog eens goed luisteren naar alle bijgeluiden die de auto maakt en ook nog eens het ding op de brug zetten. Voorlopig benader ik de wagen als is het een Plymouth Fury uit 1958.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 28 mar 2019 23:33

Aan het begin van dit topic heb ik mijn (algemene) beweegredenen op FVD te stemmen genoemd.
Dat gaat in principe alleen maar over immigranten. FvD heeft toch veel meer standpunten? Ik ga ze niet opnoemen, misschien kun je er nog een paar opnoemen waar je het roerend mee eens bent.
Misschien wel, misschien niet. Het is logisch dat men dan steun moet zoeken bij elkaar. Dat doet men nu al  
Maar het uitsluiten van bijvoorbeeld PVV of FVD en daarbij al deze kiezers laten staan zou niet verstandig zijn.
Het gaat om een coalitie die samen afspraken kan maken. Dat lukt niet met FvD vanwege met name standpunten over het klimaat. Ook al ben je net de grootste partij, dat betekent niet dat je de lakens kunt uitdelen.
Argumenten voor wat? Misschien bedoel je het gedemoniseer van Thierry Baudet.
De linkse media, twitter, etc staan er bol van. De hedendaagse journalist lijkt soms meer een links activist. 
Kom op, beetje meer inhoud en minder modewoordjes als links en demoniseren. Kritiek komt echt niet alleen vanaf links hoor. Alleen De Dagelijkse Standaard steunt volop Baudet, en dat is geen hoogstaande journalistiek. Welke rechtse media hemelen dan Baudet op?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 29 mar 2019 06:35

Lanier. Beste man ik kan er kort over zijn.

Ik kan mij niet vinden in de partijprogramma's van de andere partijen.
Er is NIETS anders waar ik op stemmen kan.

Ik heb mijn beweegredenen op FVD te stemmen in meerdere topics al uit de doeken gedaan. Daar vlogen (voor de periode oprichting van FVD) sinds 2015 de laffe godwins om mijn oren.
Ergo: jullie denken wel degelijk te weten 'hoe het zit' ...... nietwaar?

Let op komt 'ie: De voornaamste redenen voor mij om op FVD te stemmen zijn Islam, migratie, integratie, en mijn afkeer van de bazen van de E.U.
Geen Europese superstaat met opgedrongen wetten (kort geleden Marakech bijvoorbeeld) waar ik geheel niet achter sta.

Als FVD er niet zou zijn geweest was het de PVV geworden.

Martin Bosma vind ik namelijk ook geweldig. Duidelijk(er) nu? Anders moet je maar even de topicjes en het geruzie tegenover mijn afwijkende mening op dit overwegend linkse pro-islam forum tot 2015 (!) teruglezen. Ik denk over de Islam zeer negatief. Aan o.a. Christopher Hitchens (vzmh) veel gehad. Ik bewoon geen kraakpand dus nu moet ik gewoon werken. Dus ik heb niet veel tijd.

Bedenk dat het de Nederlanders zijn waarmee de politiek en media rekening moet houden. NIET andersom.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 29 mar 2019 08:36

Labyrint schreef:
29 mar 2019 06:35

Ik heb mijn beweegredenen op FVD te stemmen in meerdere topics al uit de doeken gedaan. Daar vlogen (voor de periode oprichting van FVD) sinds 2015 de laffe godwins om mijn oren.
Je hebt er zelf geen enkel probleem mee om politieke tegenstanders weg te zetten als (bijvoorbeeld) linksche goedmensen, wat gewoon een (blaartrekkend cliché van een) belediging is. Dan moet je ook niet zeiken als mensen jou op ongeïnspireerde wijze wegzetten, dunkt me.
Bedenk dat het de Nederlanders zijn waarmee de politiek en media rekening moet houden. NIET andersom.
En Wie zijn "de Nederlanders" in jouw verhaal? Want de uitslag liegt er niet om. 76% van de Nederlanders heeft namelijk niet op de FvD gestemd. En dan reken ik alvast even voor het gemak de stemmen voor tante Greet W. bij die van het FvD geteld
Grappig hoe van te voren al vaststaat dat buitengesloten worden iets is wat de FVD en PVV passief ondergaan. Het lijkt me duidelijk dat politieke samenwerking iets is wat per definitie van twee kanten komt, en het lijkt me ook duidelijk dat zowel Wilders als Baudet zelf niet of nauwelijks pogen tot toenadering te komen met de diverse andere partijen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 29 mar 2019 09:22

28 mar 2019 02:51
Qua uitgangsputn niet anders dan wij, Wij willen immers ook geen religieuze indoctrinatie. (en die gaat onverwijld voort) Maar leerlingen als grote broer gebruiken lijkt me niet een goed idee.
Ik stel me zo voor dat ze tegen indoctrinatie zijn op dezelfde manier als de SGP "tegen" religieuze indoctrinatie is. De indoctrinatie is op zich geen probleem, zolang het maar van de "goede" soort is. Het uitgangspunt is wat mij betreft compleet anders; beargumenteerbaar tegenovergesteld zelfs.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 29 mar 2019 09:45

Marinus schreef:
29 mar 2019 08:36
Labyrint schreef:

Je hebt er zelf geen enkel probleem mee om politieke tegenstanders weg te zetten als (bijvoorbeeld) linksche goedmensen, wat gewoon een (blaartrekkend cliché van een) belediging is. Dan moet je ook niet zeiken als mensen jou op ongeïnspireerde wijze wegzetten, dunkt me

Het is een constatering. Ik heb er geen problemen mee. Ga dus gerust je gang.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 29 mar 2019 11:03

Labyrint schreef:
Let op komt 'ie: De voornaamste redenen voor mij om op FVD te stemmen zijn Islam, migratie, integratie, en mijn afkeer van de bazen van de E.U.
Geen Europese superstaat met opgedrongen wetten (kort geleden Marakech bijvoorbeeld) waar ik geheel niet achter sta.

Als FVD er niet zou zijn geweest was het de PVV geworden.

Martin Bosma vind ik namelijk ook geweldig. Duidelijk(er) nu?
Prima verwoord tot zover.
Elke mening is er één om over te denken en mee te nemen binnen de discussies.
En zo nodig een andere mening tegenover te zetten.
Zodat we een beeld krijgen van degene met wie te maken hebben.

Als je verder had onderzocht, dan had je kunnen weten dat er meerdere partijen afwijzend of op z'n minst sceptisch zijn over verdere onvoorwaardelijke deelname aan de EU.
En ook dat dit bij meerdere vnl. te maken heeft met de immigratie kwesties.

Dus om het vollediger te maken, zijn aanvullingen vereist.
Want tot nog toe zie ik alleen jouw Islam aversie terug, waarop je wil kiezen om alle andere onderwerpen waar een regering over gaat, aan op te hangen.
Anders moet je maar even de topicjes en het geruzie tegenover mijn afwijkende mening op dit overwegend linkse pro-islam forum tot 2015 (!) teruglezen.
Neem me niet kwalijk als ik alleen maar negatief hierop kan reageren.
Als dit, na jaren lid te zijn, je mening is over dit forum en je medeleden. dan breek je zelf je eigen geloofwaardigheid helemaal af tot zero.

Ik hoef niet terug te kijken naar voor 2015, want ik lees dat je zeer standvastig bent in je mening over dit onderwerp.
Wat PVV of FvD is welgedaan.
Duidelijk.
Maar ik zou jouw adviseren je eigen raad eens op te volgen.
Misschien ga je dan anders denken over deze uitspraak en over waar dit Forum voor staat.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 29 mar 2019 11:34

Maria

typisch hersenloze internetpolarisatie
wie het neit met me eens is, in dit geval iemand uit het rechtse spectrum, meot wel een linkse pro islam fan zijn.
soms ook wel eens gutmensch genoemd
ben ik het niet eens met iemand uit het linkse kamp ben ik uiteraard een extreem-rechtse neonazi die al gasleidingen wil gaan leggen :)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 29 mar 2019 12:02

Aangezien het met name een aversie is tegen islam zou je ook PVV kunnen stemmen. Toch heb je dat niet gedaan, waarom voorkeur van Baudet boven Wilders?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 29 mar 2019 12:28

lanier schreef:
29 mar 2019 12:02
Aangezien het met name een aversie is tegen islam zou je ook PVV kunnen stemmen. Toch heb je dat niet gedaan, waarom voorkeur van Baudet boven Wilders?
Naar mijn idee is FVD veelzijdig, Ter land, ter zee en in de lucht. VNL had ik ook graag in de 2e kamer gezien

Plaats reactie