Labyrint schreef: 19 jun 2018 11:20
Rereformed schreef: 19 jun 2018 07:07
Labyrint schreef: 17 jun 2018 09:49De Islam word omhelst in dit land. Het echte gevaar!
Misschien kun je je steentje om het getij te keren bijdragen door eens een cursus Nederlands schrijven te gaan volgen en te oefenen op werkwoordvervoegingen.
Begin jij nu ook over taal-fouten?

Bedankt hoor, maar het heeft allemaal niets te maken met waar ik het in bovenstaande quote over heb en ik heb zelf geen zin om mijn berichten na te kijken
Wat dat laatste betreft: foei! "Geen zin" om een bijdrage van vier regels even na te checken op spelling staat gelijk aan grote geestelijke luiheid. Iets wat ik ook opmaak uit je reaktie op de uitdaging de Koran te gaan bestuderen en uitgebreid op dit forum te gaan bespreken en becommentariëren. "De islam is het gevaar" roepen is heel gemakkelijk, maar je inspannen heb je er niet voor over.
Datzelfde proef ik uit je minachting voor de ontmaskering en het aanklagen van het christelijk geloof. Je beseft niet dat de macht van het christelijk geloof op het denken van de Europese mens niet lang geleden nog net zo groot was als die macht die het islamitisch geloof nu uitoefent op vele niet hoog opgeleide mensen. Je beseft niet dat het christelijk geloof
via argumentering haar macht heeft verloren. Miljoenen mensen hebben hun geloof verloren vanwege argumentering die ertegen werd aangevoerd.
Labyrint schreef:ik heb zelf geen zin om mijn berichten na te kijken omdat anderen zich eraan ergeren.
Waarom denk je dat de opmerking gedaan is uit ergernis?
Ik wilde je er op wijzen dat de islam net zo min "het gevaar voor Nederland" is als "de opmars van spelfouten".
Indien je van mening bent dat je druk maken over slechte schrijftaal overdreven is, dan wijs ik je er op dat het even dol en dwaas is om "de islam is het gevaar voor Nederland" uit te roepen. Het is namelijk exact omgekeerd: de Nederlandse (westerse) cultuur is een gevaar voor de islam.
Verruim je blik! De moderne wereld confronteert de boekgelovige met twee opties: óf je geloof bijstellen en updaten en op een lager pitje zetten óf helemaal opgeven. Aangezien beide opties voor vrome mensen bijzonder moeilijk zijn komt er bij sommigen een wanhoopsreaktie. Die wanhoopsreaktie kan twee kanten op: óf je helemaal terugtrekken en van de wereld afscheiden óf in wilde woede er op los slaan. Dat laatste is de fase waarin de islam op dit moment zit. Aangezien deze reaktie hopeloos is, ze delft voortdurend en onherroepelijk het onderspit, dooft het op een gegeven moment uit. Daarna kiest het boekgeloof voor vrijwillige opsluiting in een ivoren toren, iets wat de vrome christenen hebben geleerd te doen. Daarna kwijnen ze weg, hoewel ze hardnekking blijven voortbestaan, zoals je zelf al hebt opgemerkt ("de aller-laatste manke en lamme christenen in reservaten"). Deze gang van zaken is onvermijdelijk.
Reden waarom ik geen tijd verspil aan dit onderwerp. Mensen die obsessief met "het gevaar van de islam" bezig zijn hebben Europa Brexit en Amerika Trump gegeven. Ze helpen ons van de wal in de sloot.