Profetieën aangaande oa. presidentschap Trump

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Profetieën aangaande oa. presidentschap Trump

Bericht door Rereformed »

Boerenverstand schreef:Met die andere golflengte ben ik het wel eens. Het is mij opgevallen dat je in jouw antwoord geen enkele keer ingaat op de vragen die ik stel naar aanleiding van het topic dat jij hebt geplaatst, dus over de verkiezingen in de VS, gods bemoeienis daarbij en de profetieën die in dat stukje worden beschreven. De bedoeling van mijn vragen is dat jij gaat nadenken over jouw eigen geplaatste topic. Waarom plaats je een topic als deze, als jij er zelf niet inhoudelijk naar wilt kijken en over wilt nadenken? Wat verwacht je dan van anderen? Dat die het gaan lezen en wel erover gaan nadenken?
@Willempie
Je treedt in dit topic op als een christen die in de eerste plaats bezig is met wat gelovigen 'getuigen' noemen. De aanklacht van Boerenverstand aan je adres is geheel terecht. Typerend voor je optreden is dat je in gesprek met een ander niet ingaat op wat de ander zegt maar wél meteen denkt aan weer een volgend 'getuigenis topic':
Willempie schreef:V.w.b. jouw vraag over de zin van profetie wil ik je t.z.t. nog wel mijn gedachten daarover weergeven. Zodra ik weer wat meer tijd over heb.
Hiervoor een nieuw topic aanmaken, daarbij in achtnemend forumregel E7. In dit topic on-topic blijven.

Gelieve op argumenten van Boerenverstand en anderen in te gaan.
Om dit topic zinvol te vervolgen, gelieve ook concrete uitleg te geven over wat de zogenaamde profetieën waar je het over hebt vermelden over 'en nog veel meer':

Willempie schreef:in het hemelse gerechtshof was besloten dat Trump de verkiezingen zou winnen en president zou worden en nog veel meer.
Born OK the first time
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

axxyanus schreef: De schepper die alles in zijn hand heeft en wie niets ontglipt lijkt me ook puur causaal denken. Op welke manier is dit een hoger abstractienivo?
Je hebt gelijk. Misschien moet ik woord "causaal" niet zonder bijvoeglijk naamwoord gebruiken omdat dit blijkbaar verwarring schept. "God spreekt en het is." duidt ook causaliteit aan maar dan van een geheel andere orde of op een ander abstractieniveau dan past bij ons beperkt, natuurwetenschappelijk begrip van causaliteit.
Laatst gewijzigd door Willempie op 04 dec 2016 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Hallo meneer God, met Anna.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Rereformed schreef: Gelieve op argumenten van Boerenverstand en anderen in te gaan.
Om dit topic zinvol te vervolgen, gelieve ook concrete uitleg te geven over wat de zogenaamde profetieën waar je het over hebt vermelden over 'en nog veel meer':[/color]

Willempie schreef:in het hemelse gerechtshof was besloten dat Trump de verkiezingen zou winnen en president zou worden en nog veel meer.
Ik had begrepen dat er niet op rood commentaar gereageerd mag worden. Of ben ik hierbij al in overtreding? Tegelijkertijd verzoek je me om verdere uitleg te geven. Als je mijn epistel verder leest, na "en nog veel meer" dus, kun je lezen dat ik dat daar al heb gedaan. Ondertussen zijn er nog een aantal zaken bijgekomen en/of concreter geworden maar ik vermoed zomaar dat je me veel liever de mond snoert dan nog meer van me te moeten lezen. :)
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Willempie,

Wat is je doel met dit topic? Evangeliseren? Ik kan me het bijna niet voorstellen. Zelfs christenen zullen denken; "waar haalt die man het vandaan"? Als gelovige op de wip help jij een handje en niet richting God.
Dus in die zin zit je hier goed; maar dat is vast niet wat je wilt. Je bent een beste vent, hou vast wat je hebt als je dat graag wilt. Maar een discussie over het waarheidsgehalte van die "profeten'' loopt op niets uit. Heb je die gasten zelf al eens kritisch beluisterd.

Ik wil het feit dat je gelooft niet ondermijnen --als er 1 vinger naar jou wijst, wijzen er 2 naar mijzelf-- maar dit soort verhalen daar haal ik alleen mijn schouders bij op.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Willempie heeft dit topic niet zelf aangemaakt, maar het is door mij afgesplitst, daar Willempie zich geregeld vergaloppeert in zijn reacties, die blijkbaar vaak luimen van het moment lijken te zijn, zeer uitgebreide zijsprongen van het originele topic lijken te worden en omdat er later nooit meer dieper en meer geargumenteerd over doorgegaan wordt.
Zie ook openingspost.

Dit in een poging deze losse flodders te streamen, vooral ook omdat Willempie dit niet van zichzelf heeft, maar via allerlei zeer dubieuze websites afkomstig is, opgepikt en hoax-achtig doorgegeven wordt. Willempie is hier blijkbaar zeer gevoelig voor, ook al moet hij later weer veel terug nemen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Willempie schreef:Als je mijn epistel verder leest, na "en nog veel meer" dus, kun je lezen dat ik dat daar al heb gedaan. Ondertussen zijn er nog een aantal zaken bijgekomen en/of concreter geworden
Je doet enkele beweringen maar geeft geen enkele link naar profeten die 'nog veel meer' voorzeggen.
De beweringen van jou die voorbijkomen zijn:
Willempie schreef:Overal ter wereld, maar vooral in de V.S., bidden mensen God om in te grijpen. Als de profeten waarover ik het heb gelijk krijgen is Trump door god uitgekozen om, in antwoord op al die gebeden, de nood te verlichten, al is dat ook tijdelijk. Trump zou dan beginnen om de V.S. te zuiveren van corruptie en onrecht en de christenen, maar daarmee ook alle andere goedwillende mensen, een hart onder de riem te steken. Dit zou een geestelijke opwekking kunnen veroorzaken die niet beperkt blijft tot de V.S. Vervolging van christenen (en alle andere goedwillende mensen met een overtuiging) zou gestopt worden en veel christenen die nu in hun schulp zijn gekropen zouden dan weer moed krijgen om op te staan en openlijk voor hun overtuiging uit te komen.
Ik maak hieruit op dat je het hebt over profetieën die

1) voorzeggen dat Trump de VS zuivert van corruptie.
Graag link naar waar een christelijke profeet zoiets voorspelt.
Persoonlijk vind ik dit heel frappant aangezien het internet bol staat van verhalen over hoe corrupt Trump zelf is (voorbeeld). Zien de profeten en God dat over het hoofd?
Maar deze bewering de VS te zuiveren van corruptie is een verkiezingsbelofte van Trump, en kan men dus überhaupt niet als een profetie bestempelen.

2)voorzeggen dat Trump van onrecht zuivert. Graag link naar voorzegging, zodat men een idee kan krijgen over welk onrecht de profeten het hebben.

3)voorzegging van stopzetting van vervolging van christenen. Gelieve link te geven naar deze voorzegging zodat we weten waar het hier om gaat. Bedoelen de profeten waar je het over hebt te zeggen dat Trump de vervolging van christenen in de VS stopzet (die alleen bestaat in de ogen van fundamentalistische christenen)? Of bedoelen ze er daadwerkelijke vervolging elders in de wereld mee?

4)Voorzegging van christelijke opwekking in de VS en elders in de wereld via optreden van Trump. Gelieve link te geven naar deze voorzegging.

5)"Ondertussen zijn er nog een aantal zaken bijgekomen en/of concreter geworden" is alweer een loze kreet zonder enige onderbouwing. Gelieve link te geven naar desbetreffende profetieën.

Willempie schreef:ik vermoed zomaar dat je me veel liever de mond snoert dan nog meer van me te moeten lezen. :)
Geenszins, beste Willempie. Je funktie op dit forum is de ongeloofwaardigheid van het christelijk geloof te illustreren. Geen christen doet dat beter dan jij.

PS. Vergeet niet in te gaan op de zeer relevante vragen van Boerenverstand.
Born OK the first time
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Storm schreef:@Willempie,

Wat is je doel met dit topic? Evangeliseren? Ik kan me het bijna niet voorstellen. Zelfs christenen zullen denken; "waar haalt die man het vandaan"? Als gelovige op de wip help jij een handje en niet richting God.
Dus in die zin zit je hier goed; maar dat is vast niet wat je wilt. Je bent een beste vent, hou vast wat je hebt als je dat graag wilt. Maar een discussie over het waarheidsgehalte van die "profeten'' loopt op niets uit. Heb je die gasten zelf al eens kritisch beluisterd.

Ik wil het feit dat je gelooft niet ondermijnen --als er 1 vinger naar jou wijst, wijzen er 2 naar mijzelf-- maar dit soort verhalen daar haal ik alleen mijn schouders bij op.
Beste Storm,

Ik heb dit topic niet aangemaakt. Het is een afgesplitste reactie van een ander topic. Ik had die reactie geplaatst voor mogelijk geïnteresseerden omdat de betreffende profetieën en daarmee gepaard gaande verwachtingen m.i. een grote rol hebben gespeeld in de uitkomst van de verkiezingen en ook nu nog doen. En naar mijn idee dus zeer on topic was. Wij, in het geseculariseerde West-Europa kunnen ons dat misschien moeilijk voorstellen maar in de V.S. spelen dit soort factoren een rol van betekenis. Ik heb geen uitspraak gedaan over de waarheid van de profetieën omdat ook ik alleen maar kan afwachten wat er wel of niet vervuld gaat worden.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Willempie schreef: Ik heb dit topic niet aangemaakt.

Het is een afgesplitste reactie van een ander topic.
Zie openingspost en http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 98#p514498" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanwege een paar alinea's zeer sterke uitspraken van jou, die we graag verder onderbouwd zouden zien en het aktualiteiten forum daar minder geschikt voor is.

Wij, in het geseculariseerde West-Europa kunnen ons dat misschien moeilijk voorstellen maar in de V.S. spelen dit soort factoren een rol van betekenis.

Waarom denk je dat te weten?
Waarom zouden Amerikanen zo verschrikkelijk anders zijn dan wij hier in Europa, buiten het verschil van educatie en veel meer beperkte informatie kanalen?
Alles wat we hiervan weten, is vaak opgesteld en doorgegeven door enkele mensen die hier een hobby van hebben gemaakt.
Misschien is het nuttig hier je oordeel eens mee te doen.
Zeker zijn er zeer veel website ook met christelijk karakter, zoals we net ook weer lazen over de Rokende Vlaswiek, waar stapels onzin gecombineerd worden en onder het mom van christendom verkondigd worden.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 17&t=16481" onclick="window.open(this.href);return false;
De meest vreemde ideeën en boodschappen overspoelen het snelst de web-wereld over, mede door de zeer pakkende titels.

Zodoende worden deze, net als agressieve reclame, op je ingehakt en ingewreven en zetten zich vast binnen je eigen kennis patronen en meningen.
Mensen met het minst kritische vermogen doen hier het hardst aan mee.
Ik heb geen uitspraak gedaan over de waarheid van de profetieën omdat ook ik alleen maar kan afwachten wat er wel of niet vervuld gaat worden.
Je schreefteen hele verhandeling in een aktualiteiten topic, alsof je overtuigd bent en het ons ook wil laten weten.

Je schrijft vaker achteraf dit soort woorden.
Het zou goed voor je zijn, voor je dit soort dingen roept, eerst jezelf wat beter te informeren.
Een klein vooronderzoek naar de soort website en de makers ervan kan al heel veel helpen.

Op deze manier slaat het alleen maar terug op jezelf en verminder je alleen maar je eigen geloofwaardigheid.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Nav. http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 05#p517005" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit weer wat actueler geworden.

Daar schreef ik om hier verder te gaan met deze discussie:
Misschien best interessant, want dat dit leeft aan de andere kant van de wereld is evident.
Juist omdat je niet zeker bent, kun je het beter in andere bewoordingen brengen of anders kun je beter je mond erover houden.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 67#p513667" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is wat je eerder schreef:
Willempie schreef:Misschien vinden jullie het gezichtspunt van een "fundamentalistische christen" zoals ik wel interessant.
..........
Voordat Donald Trump zich verkiesbaar stelde zag ik hem als een megalomane egotripper.
Nadat hij in het nieuws kwam als presidentskandidaat ontdekte ik dat er heel wat profeten opstonden, zowel in joodse als in christelijke kringen.
............
Tot nu toe krijgen de betreffende profeten gelijk. Maar er zou nog veel meer vervuld moeten worden. Trump is nog geen president. Er kan nog van alles gebeuren. En wat Trump gaat doen moeten we ook nog maar afwachten.
.........
Nogmaals: Het is nog vroeg en ik noem mijzelf nog geen aanhanger van Trump maar volg de gebeurtenissen met grote aandacht. Wat er nu gebeurt is in ieder geval een kanteling te noemen in het wereldgebeuren. Ik hoop op een periode (hoe kort ook) van relatieve rust en restauratie van gerechtigheid, binnen het oog van de orkaan. Ik ben erg blij dat de relatie met Rusland genormaliseerd lijkt te worden want dat is echt wel heel spannend en ik zit nog niet zo op een kernoorlog te wachten.
Als het je zuiver te doen is om weer te geven wat er speelt, kun je dat hier verder, voor ons duidelijk, objectief becommentariëren.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

De beëdiging zou a.s vrijdag zijn. Het is nog steeds niet helemaal zeker of het wel doorgaat want er wordt werkelijk van alles uit de kast getrokken om het te verhinderen. Mocht het wel doorgaan en Trump werkelijk president wordt, dan zal ik daarna proberen uit te leggen wat de hoop is die veel Amerikanen (en ik ook) hebben, niet in het minst n.a.v. de profetieën. Nog even afwachten dus. De situatie op dit moment is zo gespannen dat een burgeroorlog niet alleen maar denkbeeldig is.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Volgens Nostradamus niet slechts een burgeroorlog maar een wereldoorlog. Wellicht is zijn verkiezing in het satanische gerecht besloten.
De voorspellingen van Nostradamus zijn tot nu toe altijd uitgekomen, mits goed geïnterpreteerd.
Helaas vaak pas achteraf begrepen. Sommige mensen vinden zijn voorspellingen te cryptisch.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het gaat niet soepel:
http://abcnews.go.com/Politics/growing- ... d=44783997" onclick="window.open(this.href);return false;
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Vilaine schreef:Volgens Nostradamus niet slechts een burgeroorlog maar een wereldoorlog. Wellicht is zijn verkiezing in het satanische gerecht besloten.
De voorspellingen van Nostradamus zijn tot nu toe altijd uitgekomen, mits goed geïnterpreteerd.
Helaas vaak pas achteraf begrepen. Sommige mensen vinden zijn voorspellingen te cryptisch.
:D
Zijn naam was Nostradamus,
hij kon heel goed voorspellen.
Daar kon je hem bij wijze van spreken,
midden in de nacht voor bellen.
Maar ik weet dat dat niet waar is,
bespaar me dus uw hoon.
In de tijd van Nostradamus
was er nog geen telefoon.

Hans-teeuwen
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Willempie schreef:De beëdiging zou a.s vrijdag zijn. Het is nog steeds niet helemaal zeker of het wel doorgaat want er wordt werkelijk van alles uit de kast getrokken om het te verhinderen. Mocht het wel doorgaan en Trump werkelijk president wordt, dan zal ik daarna proberen uit te leggen wat de hoop is die veel Amerikanen (en ik ook) hebben, niet in het minst n.a.v. de profetieën. Nog even afwachten dus. De situatie op dit moment is zo gespannen dat een burgeroorlog niet alleen maar denkbeeldig is.
Wat een aanstellerij en drama, zeg gewoon wat de hoop is die je hebt n.a.v. 'profetieën'. Geen enkele reden om te wachten tot vrijdag.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Plaats reactie