Profetieën aangaande oa. presidentschap Trump

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Willempie
Bevlogen

Profetieën aangaande oa. presidentschap Trump

Bericht door Willempie »

Misschien vinden jullie het gezichtspunt van een "fundamentalistische christen" zoals ik wel interessant. Diegenen op dit forum die nu alreeds en alweer "misselijk" worden en zich bezinnen op niet inhoudelijke en denigrerende reacties deel ik mede dat niet inhoudelijke reacties mij niet in het minst deren en alleen maar bevestigen in wat ik denk.

Voordat Donald Trump zich verkiesbaar stelde zag ik hem als een megalomane egotripper.
Nadat hij in het nieuws kwam als presidentskandidaat ontdekte ik dat er heel wat profeten opstonden, zowel in joodse als in christelijke kringen. Die profeten vertelden dat ze van God te kennen hadden gekregen dat in het hemelse gerechtshof was besloten dat Trump de verkiezingen zou winnen en president zou worden en nog veel meer. Nu geeft de Bijbel ons een heel praktische tip om valse van ware profeten te onderscheiden. Een ware profeet vertelt dingen die waar zijn en vervuld worden en een valse profeet vertelt leugens die niet uitkomen. De profeten die Trumps overwinning voorspelden staken dus wel hun nek uit want als Clinton had gewonnen zouden ze onmiddellijk worden ontmaskerd als valse profeten.
Tot nu toe krijgen de betreffende profeten gelijk. Maar er zou nog veel meer vervuld moeten worden. Trump is nog geen president. Er kan nog van alles gebeuren. En wat Trump gaat doen moeten we ook nog maar afwachten.

Goed, christenen die de Bijbel serieus nemen weten dat de strijd op dit wereldtoneel in wezen geestelijk is. De vijand wil deze wereld aan zich onderwerpen en volgens de Bijbel zal hij daar ook voor een (zeer) korte tijd in slagen. Die vijand haat Joden en christenen omdat hij heel goed weet dat die zijn plannen dwarsbomen. De Amerikaanse regering heeft in de afgelopen tijd heel wat problemen veroorzaakt die ze kennelijk niet kan of wil oplossen. Ze heeft het machtsevenwicht in het Midden-Oosten totaal verstoord en de gevolgen daarvan zijn rampzalig gebleken. Miljoenen mensen op de vlucht, vermoord of in gijzeling gehouden. Overal ter wereld, maar vooral in de V.S., bidden mensen God om in te grijpen. Als de profeten waarover ik het heb gelijk krijgen is Trump door god uitgekozen om, in antwoord op al die gebeden, de nood te verlichten, al is dat ook tijdelijk. Trump zou dan beginnen om de V.S. te zuiveren van corruptie en onrecht en de christenen, maar daarmee ook alle andere goedwillende mensen, een hart onder de riem te steken. Dit zou een geestelijke opwekking kunnen veroorzaken die niet beperkt blijft tot de V.S. Vervolging van christenen (en alle andere goedwillende mensen met een overtuiging) zou gestopt worden en veel christenen die nu in hun schulp zijn gekropen zouden dan weer moed krijgen om op te staan en openlijk voor hun overtuiging uit te komen. Trump heeft de christelijke leiders in de V.S. reeds daar toe opgeroepen. Sterker nog, hij heeft ze zelfs vermaand om zich niet langer als watjes te gedragen en hun erfgoed te verdedigen.

Nogmaals: Het is nog vroeg en ik noem mijzelf nog geen aanhanger van Trump maar volg de gebeurtenissen met grote aandacht. Wat er nu gebeurt is in ieder geval een kanteling te noemen in het wereldgebeuren. Ik hoop op een periode (hoe kort ook) van relatieve rust en restauratie van gerechtigheid, binnen het oog van de orkaan. Ik ben erg blij dat de relatie met Rusland genormaliseerd lijkt te worden want dat is echt wel heel spannend en ik zit nog niet zo op een kernoorlog te wachten. En verder geven berichten zoals in de onderstaande link mij enige voorzichtige hoop.

https://youtu.be/X8NlOFq1A6Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Afgesplitst van Kan Trump gevaarlijk zijn?, Maria
Hallo meneer God, met Anna.
dikkemick
Adelaar

Re: Profetieën aangaande oa. presidentschap Trump

Bericht door dikkemick »

Misschien vinden jullie het gezichtspunt van een "fundamentalistische christen" zoals ik wel interessant.
Persoonlijk heb ik het niet zo op fundamentalisten...maar ik geef je een kans, omdat we ook in gesprek moeten blijven met de fundi's onder ons.
Voordat Donald Trump zich verkiesbaar stelde zag ik hem als een megalomane egotripper.
Je hebt mensenkennis! Zie je hem nu als onderdanige democraat?
Die profeten vertelden dat ze van God te kennen hadden gekregen dat in het hemelse gerechtshof was besloten dat Trump de verkiezingen zou winnen en president zou worden en nog veel meer.

Welke profeten? Heb je namen? Waren er ook profeten die Hillary in de oval office zagen? En wat is "nog veel meer"?
Ik denk het een 50-50 profetie betrof.
Een ware profeet vertelt dingen die waar zijn en vervuld worden en een valse profeet vertelt leugens die niet uitkomen.
Toon mij de eerste ware profeet die er nooit naast heeft gezeten/zit. Paul de octopus wellicht?
Goed, christenen die de Bijbel serieus nemen weten dat de strijd op dit wereldtoneel in wezen geestelijk is.
Het lijkt me, als je christen bent, dat je de bijbel altijd serieus zal nemen. Maar 10.000 christenen is 10.000 verschillende visies m.b.t. de bijbel.
Er kan nog van alles gebeuren. En wat Trump gaat doen moeten we ook nog maar afwachten.
Moet je daar profeet voor zijn?>
WIE is DE vijand?
Overal ter wereld, maar vooral in de V.S., bidden mensen God om in te grijpen. Als de profeten waarover ik het heb gelijk krijgen is Trump door god uitgekozen om, in antwoord op al die gebeden, de nood te verlichten, al is dat ook tijdelijk. Trump zou dan beginnen om de V.S. te zuiveren
AI! Zuiveren....Waar heb ik dat eerder gehoord? Was Hitler ook door God gezonden misschien?
en ik zit nog niet zo op een kernoorlog te wachten.
Dat zou toch de ultieme armageddon zijn??? Vele christenen wachten hier met spanning juist op.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De wegen van de Heer zijn ondoorgrondelijk, Willem.
Maar als er wat kapot moet om het weer goed te maken dan zijn er zeer veel wegen.
Mij te gemakkelijk. En als we op die manier 'gaan' dan lopen er nog heel wat Heren rond...
Veel krijgsheren ook.

Ik porteer voor gewoon 'goed maken' (moet ook kúnnen uiteraard) maar ik heb het natuurlijk niet voor het vertellen. :wink:
Boeiend is het zéker, maar of het wat wordt...??
Ik kan me wat anders voorstellen...
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Willempie schreef:Nadat hij in het nieuws kwam als presidentskandidaat ontdekte ik dat er heel wat profeten opstonden, zowel in joodse als in christelijke kringen. Die profeten vertelden dat ze van God te kennen hadden gekregen dat in het hemelse gerechtshof was besloten dat Trump de verkiezingen zou winnen en president zou worden en nog veel meer.
Joodse & Christelijke profeten die vertelden dat ze van God te kennen hadden gekregen dat in het hemelse gerechtshof was besloten dat Trump de verkiezingen zou winnen en president zou worden en nog veel meer, daar heb ik nog niet eerder over gehoord.

Ik ben ervan op de hoogte dat veel Israelische Joden voor Trump waren en dat velen eveneens voor Putin zijn, veelal omdat beiden zich pro Israel profileren (bovendien is Trump's dochter getrouwd met een orthodoxe Jood). Het is vrij voor-de-hand-liggend dat men veelal voor degene is die zijn/haar belangen het best behartigt. Vandaar dat enkele orthodoxe Rabbis, zoals Rabbi Mizrachi & Rabbi Mendel Kessin, etc. hoopten op een overwinning voor Trump en sommigen het inderdaad correct voorspelden. Relevant is dat bij een kans van rond de 50% iets niet echt een opzienbarende voorspelling is, laat staan een opvallende profetie kan worden genoemd.
Zionist
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@willempie,

Dat jij voorstander van Trump bent dat moet je zelf weten. Maar dat te zien als de wil van God dat gaat wel ver.. En profetieen, inderdaad 50/50 is niet zo moeilijk.

Als christen zou je beter kunnen kijken naar het programma van Trump, i.p.v filmpjes over profetieen.

Geen vluchtelingen binnen laten? Een Bijbels principe?
Het ontkennen van de opwarming van de aarde - Iets over rentmeesterschap?
Respecloos in zijn kijk op vrouwen- oh Paulus was ook niet zo vrouwvriendelijk maar ze als lustobject te zien is wat anders.

Maar goed wie weet doet Donald Trump het niet slecht; hij is tenminste pro-life en dan kan er veel mee door voor sommige christenen. :wink:

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/31/wa ... 7-a1529440" onclick="window.open(this.href);return false;
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Willempie schreef:
Misschien vinden jullie het gezichtspunt van een "fundamentalistische christen" zoals ik wel interessant. Diegenen op dit forum die nu alreeds en alweer "misselijk" worden en zich bezinnen op niet inhoudelijke en denigrerende reacties deel ik mede dat niet inhoudelijke reacties mij niet in het minst deren en alleen maar bevestigen in wat ik denk.
Inhoudelijke reacties interesseren je ook niet! Bij jou wordt bij voorbaat al bevestigt wat je denkt! Alleen door jezelf! Lees maar terug Willempie!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jeremia, hoofdstuk 23 gelezen Willempie?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Willempie schreef: Nadat hij in het nieuws kwam als presidentskandidaat ontdekte ik dat er heel wat profeten opstonden, zowel in joodse als in christelijke kringen. Die profeten vertelden dat ze van God te kennen hadden gekregen dat in het hemelse gerechtshof was besloten dat Trump de verkiezingen zou winnen en president zou worden en nog veel meer.
Gloeiende gloeiende....
Dat is een keiharde leugen !!!
Dat heeft spaghetti monster beslist.
Ik weet dat, want dat heeft hij mij geopenbaard tijdens mijn laatste bezoek aan de Staphorster Stripsters.
Spaghetti lastering van de bovenste plank.

En dan wat je zegt:
"Valse profeten kun je herkennen omdat datgene wat ze voorspellen niet uitkomt"
Dat is net zo'n tenile enteill intelliginti..... kut....
Dat is net zo'n slimme opmerking als "Een ijsje kun je herkennen aan het feit dat het is bevroren" , of "een bal is rond"
Wat je zegt is geen wijsheid, maar een zin die alleen de allerdomsten onder ons serieus nemen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Storm schreef:@willempie,

Dat jij voorstander van Trump bent dat moet je zelf weten. Maar dat te zien als de wil van God dat gaat wel ver.
Storm, op de rest kom ik nog terug maar ik vind het nu het allerbelangrijkste om dit even recht te zetten. Anders gaat de hele discussie scheeflopen. Ik ben GEEN voorstander van Trump.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Willempie schreef:Nogmaals: Het is nog vroeg en ik noem mijzelf nog geen aanhanger van Trump maar volg de gebeurtenissen met grote aandacht.
Je bent een hypocriet aangezien je in al je bijdragen hebt laten zien wel degelijk een aanhanger van Trump te zijn. Indien je een amerikaan was zou je op hem gestemd hebben. Je hebt je slechts laten leiden door één uit de lucht gegrepen obsessieve gedachte, dat hij de wereld zou behoeden voor een kernoorlog met Rusland, terwijl je jezelf wijsmaakte dat Clinton juist daarop zou afstevenen.
Al het andere heb jij opzij gezet als niet belangrijk genoeg om je zorgen over te maken, niet belangrijk genoeg om er ook maar één woord aan te besteden.
In feite maak je het nu nóg erger: je geeft Trump zelfs nog een goddelijk mandaat, door het hoogtepunt van profetische idiotie serieus te nemen! #-o

Door Trump te steunen heb je je eigen ziel blootgelegd en verkocht aan alles wat exact het omgekeerde van christelijke deugden is.
De boodschap dat God Trump zou hebben uitverkoren als wereldleider om iets bijzonders tot stand te brengen behoort tot het grootste gezwam dat men maar kan bedenken en laat zien hoe diep het christelijk geloof gezonken is tot een ordinair bijgeloof en absolute domheid. "Het hemelse gerechtshof"... :lol: ... dat nog nooit in de geschiedenis ook maar één seconde besteed heeft aan het reilen en zeilen van het verre Azië, waar bijna de helft van de mensheid woont, houdt zich bovenal bezig met hoe de wereld gezegend kan worden met Make America Great Again en een man die in zijn gehele volwassen leven geen boek gelezen heeft, maar zijn tijd op aarde heeft besteed in een penthouse, private jet, five star bathroom en pussy grabbing without asking.

Christenen in Amerika beseffen niet dat juist van het tegenovergestelde sprake is: Trump heeft Amerika laten zien dat christelijk geloof geen rol meer speelt in de politiek, en men het vanaf nu eenvoudig voorbij kan gaan als irrelevant. Je houdt christenen gewoon een aantal leugens voor zoals dat je tegen abortus zal optreden en de moslims niet meer binnenlaat, dan dragen ze je op handen.

Andrew Sullivan (een Britse christen met nog zoiets als ruggengraat) zegt het hier (scroll naar 1h 56'06'') bijzonder scherp:

"What Trump has shown, which I thought would never be so broadly exposed, is the art of cynicism of those who allegedly are christians. When it becomes purely transactional, when you are electing a self evident pagan, to enforce and ensure that laws are passed to defend your particular view of fundamentalist policy, you have basically sacrificed any credibility and any moral integrity you ever had. This is blindingly obvious to anyone under the age of forty, who is part of the evangelical world, and certainly to any christian who isn't white."

Trump staat gelijk aan het bankrupt van rechts-christelijke politiek. Met het instorten van de christelijke politieke macht zal het proces van het uithollen en afsterven van het christelijk geloof in de VS nu versnellen.
Born OK the first time
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

ChaimNimsky schreef: Joodse & Christelijke profeten die vertelden dat ze van God te kennen hadden gekregen dat in het hemelse gerechtshof was besloten dat Trump de verkiezingen zou winnen en president zou worden en nog veel meer, daar heb ik nog niet eerder over gehoord
.

Ik heb er een paar teruggezocht.

https://youtu.be/zqMDSURQPuU" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/xzuxTEq-plE" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/220110" onclick="window.open(this.href);return false;

(De laatste is niet wat ik eigenlijk zocht want geen echte profetie, maar ik zal de betreffende informatie nog proberen op te sporen.)
Ik ben ervan op de hoogte dat veel Israelische Joden voor Trump waren en dat velen eveneens voor Putin zijn, veelal omdat beiden zich pro Israel profileren (bovendien is Trump's dochter getrouwd met een orthodoxe Jood). Het is vrij voor-de-hand-liggend dat men veelal voor degene is die zijn/haar belangen het best behartigt. Vandaar dat enkele orthodoxe Rabbis, zoals Rabbi Mizrachi & Rabbi Mendel Kessin, etc. hoopten op een overwinning voor Trump en sommigen het inderdaad correct voorspelden. Relevant is dat bij een kans van rond de 50% iets niet echt een opzienbarende voorspelling is, laat staan een opvallende profetie kan worden genoemd.
De verwachting was toch niet echt dat Trump zou winnen maar zelfs bij 50 procent kans steekt een zogenaamde profeet nog steeds zijn of haar nek uit vanwege de onmiddellijke ontmaskering indien de profetie er naast zit.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

dikkemick schreef: Persoonlijk heb ik het niet zo op fundamentalisten...maar ik geef je een kans, omdat we ook in gesprek moeten blijven met de fundi's onder ons.
Dank je voor je grootmoedigheid. :) Nee, serieus: Ik waardeer het dat je, net als ikzelf, blijkbaar ook beseft dat we als mensen gewoon in gesprek moeten blijven zolang dat mogelijk is, zelfs al staan onze denkwerelden diametraal tegenover elkaar.
Je hebt mensenkennis! Zie je hem nu als onderdanige democraat?
Dank je. En nee.
Welke profeten? Heb je namen? Waren er ook profeten die Hillary in de oval office zagen? En wat is "nog veel meer"?
Ik denk het een 50-50 profetie betrof.
Inmiddels heb ik al een paar links met informatie gepost. Ik weet van één zelfbenoemde profeet die de overwinning van Clinton heeft voorzegd en dat is ene meneer T.B. Joshua uit Nigeria. Die is nu dus ontmaskerd als één van die valse profeten waarvan de Bijbel zegt dat er vele zouden komen.
Het lijkt me, als je christen bent, dat je de bijbel altijd serieus zal nemen. Maar 10.000 christenen is 10.000 verschillende visies m.b.t. de bijbel.
Veel verschillen inderdaad en veel verschillende invalshoeken. Dat kan ook niet anders omdat we als mens beperkt zijn in onze kennis.
WIE is DE vijand?
De satan en zijn aanhangers.
AI! Zuiveren....Waar heb ik dat eerder gehoord? Was Hitler ook door God gezonden misschien?
Nee, dat denk ik niet.
Dat zou toch de ultieme armageddon zijn??? Vele christenen wachten hier met spanning juist op.
Hier heb je helaas wel gelijk in. Het lijkt me heel erg verkeerd om naar ellende uit te zien.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Gerard R. schreef: Boeiend is het zéker, maar of het wat wordt...??
Ik kan me wat anders voorstellen...
Ik kan me ook heel wat anders voorstellen. We zullen het inderdaad gewoon moeten afwachten. Voor hetzelfde geld ontpopt Trump zich als een duivel.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Willempie schreef:
dikkemick schreef:WIE is DE vijand?
De satan en zijn aanhangers.
Als jij in staat bent om te denken dat Trump mogelijkerwijs via goddelijke profetieën de juiste man is ben jij werkelijk de laatste die de duivel herkent zelfs al zou je ertegenaan lopen.

Willempie schreef:
Nee, dat denk ik niet.
Zeg jij die er achteraf over kan oordelen.
Maar je hebt er niets van geleerd dat miljoenen christenen van die tijd vielen voor hem en zijn woorden geloofden dat hij door de Voorzienigheid werd geleid.
Born OK the first time
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Fish schreef:Jeremia, hoofdstuk 23 gelezen Willempie?
Zojuist weer gelezen. Erg behartigenswaardig en relevant. Dank je voor de tip.
Plaats reactie