Voordat Donald Trump zich verkiesbaar stelde zag ik hem als een megalomane egotripper.
Nadat hij in het nieuws kwam als presidentskandidaat ontdekte ik dat er heel wat profeten opstonden, zowel in joodse als in christelijke kringen. Die profeten vertelden dat ze van God te kennen hadden gekregen dat in het hemelse gerechtshof was besloten dat Trump de verkiezingen zou winnen en president zou worden en nog veel meer. Nu geeft de Bijbel ons een heel praktische tip om valse van ware profeten te onderscheiden. Een ware profeet vertelt dingen die waar zijn en vervuld worden en een valse profeet vertelt leugens die niet uitkomen. De profeten die Trumps overwinning voorspelden staken dus wel hun nek uit want als Clinton had gewonnen zouden ze onmiddellijk worden ontmaskerd als valse profeten.
Tot nu toe krijgen de betreffende profeten gelijk. Maar er zou nog veel meer vervuld moeten worden. Trump is nog geen president. Er kan nog van alles gebeuren. En wat Trump gaat doen moeten we ook nog maar afwachten.
Goed, christenen die de Bijbel serieus nemen weten dat de strijd op dit wereldtoneel in wezen geestelijk is. De vijand wil deze wereld aan zich onderwerpen en volgens de Bijbel zal hij daar ook voor een (zeer) korte tijd in slagen. Die vijand haat Joden en christenen omdat hij heel goed weet dat die zijn plannen dwarsbomen. De Amerikaanse regering heeft in de afgelopen tijd heel wat problemen veroorzaakt die ze kennelijk niet kan of wil oplossen. Ze heeft het machtsevenwicht in het Midden-Oosten totaal verstoord en de gevolgen daarvan zijn rampzalig gebleken. Miljoenen mensen op de vlucht, vermoord of in gijzeling gehouden. Overal ter wereld, maar vooral in de V.S., bidden mensen God om in te grijpen. Als de profeten waarover ik het heb gelijk krijgen is Trump door god uitgekozen om, in antwoord op al die gebeden, de nood te verlichten, al is dat ook tijdelijk. Trump zou dan beginnen om de V.S. te zuiveren van corruptie en onrecht en de christenen, maar daarmee ook alle andere goedwillende mensen, een hart onder de riem te steken. Dit zou een geestelijke opwekking kunnen veroorzaken die niet beperkt blijft tot de V.S. Vervolging van christenen (en alle andere goedwillende mensen met een overtuiging) zou gestopt worden en veel christenen die nu in hun schulp zijn gekropen zouden dan weer moed krijgen om op te staan en openlijk voor hun overtuiging uit te komen. Trump heeft de christelijke leiders in de V.S. reeds daar toe opgeroepen. Sterker nog, hij heeft ze zelfs vermaand om zich niet langer als watjes te gedragen en hun erfgoed te verdedigen.
Nogmaals: Het is nog vroeg en ik noem mijzelf nog geen aanhanger van Trump maar volg de gebeurtenissen met grote aandacht. Wat er nu gebeurt is in ieder geval een kanteling te noemen in het wereldgebeuren. Ik hoop op een periode (hoe kort ook) van relatieve rust en restauratie van gerechtigheid, binnen het oog van de orkaan. Ik ben erg blij dat de relatie met Rusland genormaliseerd lijkt te worden want dat is echt wel heel spannend en ik zit nog niet zo op een kernoorlog te wachten. En verder geven berichten zoals in de onderstaande link mij enige voorzichtige hoop.
https://youtu.be/X8NlOFq1A6Q" onclick="window.open(this.href);return false;