Profetieën aangaande oa. presidentschap Trump

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gershom
Diehard

Re: Profetieën aangaande oa. presidentschap Trump

Bericht door Gershom »

waarom? schreef;
Gelukkig is de schade van 50Mb op je harde schijf de kleinste schade....., dat is zonder sporen te verwijderen en laat niets achter,
Dat denk jij maar. De AIVD heeft intussen al lang geregistreerd dat op mijn IP adres subversieve haatprediking down wordt geload.
de inhoud......

Wordt intussen door hen geanalyseerd. Ik verwacht ieder moment een arrestatie team!!!
Denk je echt dat ik dit soort mallepraat ga beluisteren?
Ja, ja, dat denk ik ja...Waarom weet je er anders zo verdacht veel van hé? Leg dat maar eens uit...Ik kan je één ding wel vertellen; als ze mij straks verhoren, en mogelijk waterboarden, dan zal ik jouw naam als eerste noemen. Je moet niet denken dat je hier zomaar mee wegkomt! Als ik ten onder ga, sleur ik jou mee.
Krijg je ook een derdegraadsje. Ik hoor je al roepen: "Waarom?...Waarom?...Waarom?...

En die honende lach die je dan hoort?...Dat is Willempie.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Gershom schreef: Ja, ja, dat denk ik ja...Waarom weet je er anders zo verdacht veel van hé? Leg dat maar eens uit...Ik kan je één ding wel vertellen; als ze mij straks verhoren, en mogelijk waterboarden, dan zal ik jouw naam als eerste noemen. Je moet niet denken dat je hier zomaar mee wegkomt! Als ik ten onder ga, sleur ik jou mee.
Krijg je ook een derdegraadsje. Ik hoor je al roepen: "Waarom?...Waarom?...Waarom?...

En die honende lach die je dan hoort?...Dat is Willempie.
Ha, jij noemt mijn naam als eerste.....ik stel me het gesprek als volgt voor:

AIVD: Wie heeft je aangezet tot het verspreiden van deze haatprediking?.....
Gershom: Waarom?.....!.......
AIVD: Wij zijn degenen die de vragen stellen en waarom we dit doen gaat je niets aan!. Nogmaals wie heeft je aangezet deze haatprediking te verspreiden?
Gershom: Waarom?...!!!
AIVD beambtes sleuren Gershom onder de waterkraan en Gershom blijft gillen....Waarom?...!, Waarom?....!...
AIVD beambte: luister goed Gershom, wij stellen hier de vragen en WAAROM? we dit doen gaat je niets aan........dus nogmaals.....
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

OEwaaaahhhh, ik doe het in mijn beroek. ROFL

Afbeelding
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

:D
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

:glasses5: :glasses5: De AIVD is onderweg..bukken Gershom.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand »

Dag Willempie,

Hoeveel invloed heeft god op het hele verkiezingsproces? Vanaf het begin al? Heeft god invloed gehad op de kandidaten die uiteindelijk overbleven? Of moet god roeien met de riemen die hij heeft en zich er bij neerleggen hij pas wat invloed uit kan oefenen op het moment dat de uiteindelijke kandidaten bekend zijn? Hoe heeft hij dan vervolgens invloed bij de verkiezingen? Fluistert hij met een zachte en liefdevolle stem de kiezer in wat hij of zij moet stemmen? Of verhard hij ook harten van mensen zodat ze een keuze maken waar hij vervolgens dan weer toornig op kan zijn? Hoe stel jij dat allemaal voor? Denk je dat de bijbel specifieke informatie geeft over juist deze verkiezingen? Ik lees het er niet in. Fluistert diezelfde god dat regelrecht in jouw oren, of moet je dat ook via je dominee, websites en/of alternatief (christelijk) nieuws vernemen en zo ja, hoe weet je dan zeker dat zij het bij het rechte eind hebben? Of is een er een andere wijze waarop god zijn boodschap over deze verkiezingen kenbaar maakt aan jou? Ben jij niet uiteindelijk degene die zich hier een voorstelling van maakt en uitkiest wat je wel en niet aan god toeschrijft? Wat jij wel en niet geloofd? Wat voor betekenissen je aan bijbelteksten geeft?

Zijn mevrouw Clinton en meneer Trump werkelijk kandidaten waar een grote machtige god mee aan zou kunnen komen? Was dit het beste wat mogelijk was? Laat een liefdevolle en machtige god dit soort dingen over aan het toeval? Zou hij niet met twee geweldige presidentskandidaten aan komen zetten, die allebei het beste met heel de VS en de mensheid voorhebben? Houdt god zich in de hele wereld bezig met dit soort zaken? Gaat het daarom zo goed met de wereld? Zien we dezelfde profetieën en bemoeienis van god terugkomen bij verkiezingen in bijvoorbeeld India?

Als god slechts voor één van de kandidaten is, hoe heeft de kiezer dat kunnen vernemen? Heeft god dat duidelijk ergens kenbaar gemaakt? Zou het eerlijk zijn van god om dit in het ongewisse te laten? Of moet je dan wederom afgaan op andere mensen en menselijke instituten, die zeggen boodschappen van god te ontvangen?

De belangrijkste vraag: Hoe kunnen wij mensen nu zien wat de invloed van god was in dit proces? waaraan kan je in dit proces afleiden dat god zich er mee bemoeit? Hoe kan je dat controleren? Bij die profetieën is het een kwestie van kop of munt. Zijn die profetieën met deze kansberekening nu echt een teken dat een machtige god zou willen laten zien aan de mensen om te laten zien hoe machtig hij is? Dat god het uiteindelijk is die het spelletje speelt? Speelt een goede machtige god spelletjes (met het toeval)?

Wat vind je van dit soort vragen Willempie? Stel jij jezelf ook zulke vragen?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Boerenverstand
Forum fan

Willempie, nog meer voor de duidelijkheid:

Als je eventueel kiest voor de stelling dat de verkiezingen geheel mensenwerk zijn. Daar bedoel ik mee: god heeft geen enkele invloed op de verkiezingen, kiezers en presidentskandidaten.

Vanwaar dan profetieën? Om te laten zien dat de liefdevolle grote machtige god kan voorspellen wie de volgende president van de VS wordt? Wat is daar de functie van? Of zijn er dan andere mogelijkheden? Ik begrijp niks van dat profetengedoe.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Boerenverstand schreef:
Ik vind dit vragen die alles te maken met hebben met puur causaal denken. De bijbel noemt dit heidens, werelds en/of vleselijk denken. Zelf denk ik op een hoger abstractieniveau. Op dit niveau heeft de Schepper alles in Zijn hand en ontglipt Hem niets. Mijn antwoorden op jouw vragen, voor zover ik die al mocht kunnen bedenken, zullen voor jou nooit bevredigend kunnen zijn. We denken, als het ware, op verschillende golflengtes. V.w.b. jouw vraag over de zin van profetie wil ik je t.z.t. nog wel mijn gedachten daarover weergeven. Zodra ik weer wat meer tijd over heb.
Hallo meneer God, met Anna.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Willempie schreef:
[quote="Boerenverstand"

Ik vind dit vragen die alles te maken met hebben met puur causaal denken. De bijbel noemt dit heidens, werelds en/of vleselijk denken. Zelf denk ik op een hoger abstractieniveau. Op dit niveau heeft de Schepper alles in Zijn hand en ontglipt Hem niets.
De schepper die alles in zijn hand heeft en wie niets ontglipt lijkt me ook puur causaal denken. Op welke manier is dit een hoger abstractienivo?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

axxyanus schreef:Op welke manier is dit een hoger abstractienivo?
Willempie's hoger abstractieniveau is het vermogen feiten negeren als irrelevant, en zaken waarin hij wenst te geloven uit te roepen tot feiten van beslissend belang.

Vandaar dat Trump ook zo uitstekend past binnen de christelijke wereld.
Born OK the first time
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Willempie schreef:
Boerenverstand schreef:
Ik vind dit vragen die alles te maken met hebben met puur causaal denken. De bijbel noemt dit heidens, werelds en/of vleselijk denken. Zelf denk ik op een hoger abstractieniveau. Op dit niveau heeft de Schepper alles in Zijn hand en ontglipt Hem niets. Mijn antwoorden op jouw vragen, voor zover ik die al mocht kunnen bedenken, zullen voor jou nooit bevredigend kunnen zijn. We denken, als het ware, op verschillende golflengtes. V.w.b. jouw vraag over de zin van profetie wil ik je t.z.t. nog wel mijn gedachten daarover weergeven. Zodra ik weer wat meer tijd over heb.
Dag Willempie,

Je bent al bijna een goede leerling van Kierkegaard: die zei ook altijd dat een christen zijn verstand moest kruisigen. Jij gaat de verkeerde kant op: je denk het te moeten zoeken op een hoger "abstractienivo". Je moet niks meer willen met je verstand,....daarmee was Kierkegaard een agnost t.o.v Goden, wel zo eerlijk ...Dus graag terug naar de verkeerd genomen afslag....en de andere kant op
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Waarom? schreef:Dus graag terug naar de verkeerd genomen afslag....en de andere kant op
"Wie een verkeerde weg inslaat moet een heel eind lopen" (Voltaire).
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Dan zal er nog heel wat gelopen worden.
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

dikkemick schreef:Ik profeteer nu dat het Israël Palestina conflict over 10 jaar niet opgelost is.
Ook profeteer ik dat volgend jaar een bekend zanger(es) zal komen te overlijden en....dat er een vliegtuig neerstort.
Ben ik nu een betrouwbare profeet Willempie?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Boerenverstand
Forum fan

Willempie schreef:Ik vind dit vragen die alles te maken met hebben met puur causaal denken. De bijbel noemt dit heidens, werelds en/of vleselijk denken. Zelf denk ik op een hoger abstractieniveau. Op dit niveau heeft de Schepper alles in Zijn hand en ontglipt Hem niets. Mijn antwoorden op jouw vragen, voor zover ik die al mocht kunnen bedenken, zullen voor jou nooit bevredigend kunnen zijn. We denken, als het ware, op verschillende golflengtes. V.w.b. jouw vraag over de zin van profetie wil ik je t.z.t. nog wel mijn gedachten daarover weergeven. Zodra ik weer wat meer tijd over heb.
Causaal denken. Denken over oorzaak en gevolg. Op verschillende plaatsen in de bijbel kan je lezen dat God handelt naar oorzaak en gevolg. Denk bijvoorbeeld aan wetten. Maar ook: "Als jullie niet dit en dit doen, dan zal dat en dat gebeuren" denk maar aan profeten. Is dit handelen van God en profeten in de bijbel ook heidens?

Willempie schreef:
Ik ken mezelf toch? Ik heb ook satanische potenties. Het zit echt niet alleen maar in anderen.
Als jij beschikt over deze potenties, hoe kan je dan dat hogere abstractieniveau bereiken en begrijpen? Het niveau waar de Schepper alles in Zijn hand heeft en Hem niets ontglipt?

Met die andere golflengte ben ik het wel eens. Het is mij opgevallen dat je in jouw antwoord geen enkele keer ingaat op de vragen die ik stel naar aanleiding van het topic dat jij hebt geplaatst, dus over de verkiezingen in de VS, gods bemoeienis daarbij en de profetieën die in dat stukje worden beschreven. De bedoeling van mijn vragen is dat jij gaat nadenken over jouw eigen geplaatste topic. Waarom plaats je een topic als deze, als jij er zelf niet inhoudelijk naar wilt kijken en over wilt nadenken? Wat verwacht je dan van anderen? Dat die het gaan lezen en wel erover gaan nadenken?
Plaats reactie