Willempie schreef:Ik vind dit vragen die alles te maken met hebben met puur causaal denken. De bijbel noemt dit heidens, werelds en/of vleselijk denken. Zelf denk ik op een hoger abstractieniveau. Op dit niveau heeft de Schepper alles in Zijn hand en ontglipt Hem niets. Mijn antwoorden op jouw vragen, voor zover ik die al mocht kunnen bedenken, zullen voor jou nooit bevredigend kunnen zijn. We denken, als het ware, op verschillende golflengtes. V.w.b. jouw vraag over de zin van profetie wil ik je t.z.t. nog wel mijn gedachten daarover weergeven. Zodra ik weer wat meer tijd over heb.
Causaal denken. Denken over oorzaak en gevolg. Op verschillende plaatsen in de bijbel kan je lezen dat God handelt naar oorzaak en gevolg. Denk bijvoorbeeld aan wetten. Maar ook: "Als jullie niet dit en dit doen, dan zal dat en dat gebeuren" denk maar aan profeten. Is dit handelen van God en profeten in de bijbel ook heidens?
Willempie schreef:
Ik ken mezelf toch? Ik heb ook satanische potenties. Het zit echt niet alleen maar in anderen.
Als jij beschikt over deze potenties, hoe kan je dan dat hogere abstractieniveau bereiken en begrijpen? Het niveau waar de Schepper alles in Zijn hand heeft en Hem niets ontglipt?
Met die andere golflengte ben ik het wel eens. Het is mij opgevallen dat je in jouw antwoord
geen enkele keer ingaat op de vragen die ik stel naar aanleiding van het topic dat jij hebt geplaatst, dus over de verkiezingen in de VS, gods bemoeienis daarbij en de profetieën die in dat stukje worden beschreven. De bedoeling van mijn vragen is dat jij gaat nadenken over jouw eigen geplaatste topic. Waarom plaats je een topic als deze, als jij er zelf niet inhoudelijk naar wilt kijken en over wilt nadenken? Wat verwacht je dan van anderen? Dat die het gaan lezen en
wel erover gaan nadenken?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)