http://www.buscampagne.dds.nl/

Moderator: Moderators
Is dat zo? leg hier eens uit?... http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=6258lennart schreef: ...Ten tweede, de makers van de advertentie stellen in God geloven gelijk aan niet nadenken. Dan heb je dus echt een jaren '50 beeld van gelovigen....
En jouw rede wringt zeker nooit met je geloof?lennart schreef:Gelovigen? Door orthodoxen zal het binnen no time worden bestempeld als een actie van Satan, meer heterodoxen hebben voor zichzelf een koppeling gemaakt tussen rede en geloof.
misschien is dat wel een reactie op de christenen zich de laatste tijd zo laten horen met hun claim op de "waarheid"C.M.H. schreef:Ik ben ook niet wild van deze actie. Veel atheïsten gaan zich steeds meer gedragen als de mensen waar ze zich zo fervent tegen afzetten.
Iets met sloot en springen?collegavanerik schreef:misschien is dat wel een reactie op de christenen zich de laatste tijd zo laten horen met hun claim op de "waarheid"C.M.H. schreef:Ik ben ook niet wild van deze actie. Veel atheïsten gaan zich steeds meer gedragen als de mensen waar ze zich zo fervent tegen afzetten.
nee, mensen bewust maken dat ze in sprookjes geloven.lennart schreef:Iets met sloot en springen?collegavanerik schreef:misschien is dat wel een reactie op de christenen zich de laatste tijd zo laten horen met hun claim op de "waarheid"C.M.H. schreef:Ik ben ook niet wild van deze actie. Veel atheïsten gaan zich steeds meer gedragen als de mensen waar ze zich zo fervent tegen afzetten.
Misschien zijn atheisten eigenlijk pas laat tot de ontdekking gekomen dat ze ook iets van van zich moeten laten horen.C.M.H. schreef:Ik ben ook niet wild van deze actie. Veel atheïsten gaan zich steeds meer gedragen als de mensen waar ze zich zo fervent tegen afzetten.
+ 1!Kitty schreef:Eindelijk laten atheïsten ook eens van zich horen, prima hoor, niks mis mee.
Vind ik ook! Ik heb nog nooit een atheist aan de deur gehad die zijn "niet geloof" in wat voor god dan ook aan mij wilde opdringen, maar wordt toch ook vaak op zaterdag bij de oude hervormde kerk "lastig" gevallen door evangelisten! Kom zeg....een beetje tegengas mag wel van mij.Kitty schreef:Eindelijk laten atheïsten ook eens van zich horen, prima hoor, niks mis mee.
'God bestaat waarschijnlijk niet'. Die leus is sinds maandag te lezen langs de snelweg A4 bij Schiphol. Atheisten lieten gisteren een reclamebedrijf een tekst met deze boodschap aanbrengen op een grote reclamemast bij de A4. De actie volgt op de aankondiging van atheisten in Engeland om bussen te voorzien van een vergelijkbare tekst.
In Netwerk lichten de initiatiefnemers hun actie toe. Joop van Ooijen, ondernemer uit de Alblasserwaard die met grote letters 'Jezus redt' op het dak van zijn boerderij heeft gezet, reageert op de actie van de atheisten. Historicus James Kennedy van de Universiteit van Amsterdam geeft zijn mening over de nieuwe assertiviteit van zowel christenen als atheisten.