Hij staat.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Hij staat.

Bericht door The Prophet »

Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
lennart

Bericht door lennart »

Is het erg als ik deze actie niet snap?

Ten eerste, 'waarschijnlijk' bestaat God niet. Waarschijnlijk wast ons wasmiddel witter dan wit. We weten het niet zeker. Dat hier een filosofische redenering achter zit, begrijpt 95% van de lezers echt niet.
Ten tweede, de makers van de advertentie stellen in God geloven gelijk aan niet nadenken. Dan heb je dus echt een jaren '50 beeld van gelovigen.
Ten derde, ik ken genoeg gelovigen die genieten van dit leven. Zelf ben ik ook gelovig en geniet vollop van van het leven.

Wie willen ze hiermee bereiken?
Atheisten? Die zijn al overtuigd.
Twijfelaars? Die worden niet echt geholpen met het 'waarschijnlijk'.
Gelovigen? Door orthodoxen zal het binnen no time worden bestempeld als een actie van Satan, meer heterodoxen hebben voor zichzelf een koppeling gemaakt tussen rede en geloof.
sko

Bericht door sko »

lennart schreef: ...Ten tweede, de makers van de advertentie stellen in God geloven gelijk aan niet nadenken. Dan heb je dus echt een jaren '50 beeld van gelovigen....
Is dat zo? leg hier eens uit?... http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=6258
"A believer is not a thinker and a thinker is not a believer." - Marian Noel Sherman, M.D.

http://silversix.nu/collectatheistquotes.htm
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

lennart schreef:Gelovigen? Door orthodoxen zal het binnen no time worden bestempeld als een actie van Satan, meer heterodoxen hebben voor zichzelf een koppeling gemaakt tussen rede en geloof.
En jouw rede wringt zeker nooit met je geloof? :roll:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
C.M.H.
Forum fan

Bericht door C.M.H. »

Ik ben ook niet wild van deze actie. Veel atheïsten gaan zich steeds meer gedragen als de mensen waar ze zich zo fervent tegen afzetten.
"Only the mediocre are always at their best"
collegavanerik
Superposter

C.M.H. schreef:Ik ben ook niet wild van deze actie. Veel atheïsten gaan zich steeds meer gedragen als de mensen waar ze zich zo fervent tegen afzetten.
misschien is dat wel een reactie op de christenen zich de laatste tijd zo laten horen met hun claim op de "waarheid"
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
lennart

Bericht door lennart »

collegavanerik schreef:
C.M.H. schreef:Ik ben ook niet wild van deze actie. Veel atheïsten gaan zich steeds meer gedragen als de mensen waar ze zich zo fervent tegen afzetten.
misschien is dat wel een reactie op de christenen zich de laatste tijd zo laten horen met hun claim op de "waarheid"
Iets met sloot en springen?
collegavanerik
Superposter

lennart schreef:
collegavanerik schreef:
Iets met sloot en springen?
nee, mensen bewust maken dat ze in sprookjes geloven. :bigsmurf:
Afbeelding Hebr 6:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Misschien zijn atheisten eigenlijk pas laat tot de ontdekking gekomen dat ze ook iets van van zich moeten laten horen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Eindelijk laten atheïsten ook eens van zich horen, prima hoor, niks mis mee.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Photoshop?
Komt het echte bord morgen?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Kitty schreef:Eindelijk laten atheïsten ook eens van zich horen, prima hoor, niks mis mee.
+ 1!
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Kitty schreef:Eindelijk laten atheïsten ook eens van zich horen, prima hoor, niks mis mee.
Vind ik ook! Ik heb nog nooit een atheist aan de deur gehad die zijn "niet geloof" in wat voor god dan ook aan mij wilde opdringen, maar wordt toch ook vaak op zaterdag bij de oude hervormde kerk "lastig" gevallen door evangelisten! Kom zeg....een beetje tegengas mag wel van mij.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Vanavond in Netwerk:
'God bestaat waarschijnlijk niet'. Die leus is sinds maandag te lezen langs de snelweg A4 bij Schiphol. Atheisten lieten gisteren een reclamebedrijf een tekst met deze boodschap aanbrengen op een grote reclamemast bij de A4. De actie volgt op de aankondiging van atheisten in Engeland om bussen te voorzien van een vergelijkbare tekst.

In Netwerk lichten de initiatiefnemers hun actie toe. Joop van Ooijen, ondernemer uit de Alblasserwaard die met grote letters 'Jezus redt' op het dak van zijn boerderij heeft gezet, reageert op de actie van de atheisten. Historicus James Kennedy van de Universiteit van Amsterdam geeft zijn mening over de nieuwe assertiviteit van zowel christenen als atheisten.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

@ Fenomeen:

Hoe laat en welke zender? Kijk bijna nooit TV. :oops:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie