Dmfcasimiri schreef: Ik heb een duidelijk voorbeeld aangehaald, parkinson, daar heb je zelf mee te maken, en nog wat meer voorbeelden: dit lijkt me afdoende.
Niet jij hebt dat voorbeeld aangehaald.
Peter is daarover begonnen 31-12-2016
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 57#p516157" onclick="window.open(this.href);return false;
Jij hebt daar voor het eerst op gereageerd 31-01-2017
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 84#p517984" onclick="window.open(this.href);return false;
toen je erop gewezen werd
Je reageert met:
Het is logisch dat je voor gentherapie kiest als je aanleg hebt voor parkinson, maar het is wel een beetje een paardenmiddel. Je zou het liever niet doen en liever geen aanleg voor parkinson hebben. Althans, zo denk ik erover. Nadeel: een dergelijke houding gaat volledig voorbij aan mensen die nu al wel parkinson hebben en met een dergelijke behandeling niet meer gebaat zijn. Het kan voor hen een frustratie temeer zijn. Je moet niet alleen problemen willen oplossen, maar ook handhavingsmechanismen aanreiken voor onopgeloste “problemen”.
NB: Als het voorbeeld van Peter en argument zou zijn, dan is het bezwaar wel dat dit berust op angst.
Degenen die Parkinson hebben kunnen niet meer kiezen, dan alleen er alert op zijn bij kinderwens.
Jouw gedachten:
Een paardenmiddel?
Oké, maar wat is daar mis mee vlg. jou, om te willen voorkomen, dat er meer mensen komen met Parkinson?
Liever koekjes worden er niet gebakken.
Dat zo'n houding voorbij gaat aan mensen die al Parkinson hebben is volslagen lulkoek.
Juist zij kunnen erover meepraten.
Juist hun kun je bevragen hoe zij erover denken.
En idd. zijn zij niet meer gebaat, maar wel hun ev. nageslacht.
En dat is exact waarover we het hebben.
Er zijn voorbeelden genoemd, dat je tegen bent en bezwaren hebt en dat dit voornamelijk gevoelsmatig is en door jou filosofisch wordt gezien is ook duidelijk.
Oké, maar geldende rationeel onderbouwde tegenargumenten hebben we niet van je gelezen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.