Eerst dit:
Je bumpt dit 2 jaar oude topic, daar je het wil hebben over genetische manipulatie, maar gaat niet in op wat topic starter hier wil aankaarten.
En daar die bovendien al enige tijd niet actief is, er weinig kans zal zijn, dat hij zal reageren.
Een nieuw topic starten met jouw eigen bedoelingen en mening was dan beter geweest dan jouw gedachten hier ventileren, die niet ingaan op wat de topic starter aangeeft.
Hyena schreef:
Bij genetische manipulatie was dit niks anders. Veel mensen vinden het maar eng, al dat Frankenstein voedsel.
Al mijn argumenten worden alleen gebaseerd op feiten, en geen speculaties, die misschien logisch niet eens mogelijk zijn. Ik ga hier vooral op het voedsel in, sinds de meeste angst daar zit, en wat het meest de betrekking met ons heeft.
Tot nog toe sloot je reactie niet aan op de topic start, waarin expliciet werd gesteld dat het gaat om genetische manipulatie van planten.
En bovendien geplaatst onder het subforum Wetenschap en en niet onder Filosofie of Ethische dilemma's.
En dit wsl. niet zonder redenen, daar Genetische manipulatie als onderwerp teveel omvattend is om binnen een paar zinnen aan de orde te stellen en onder één noemer te laten vallen.
We kunnen pas een productieve discussie hebben, als we weten waarover het gaat.
Over welk aspect wil je het hebben?
Wat is het wat je speciaal over dat aspect wil benoemen?
Dmfcasimiri schreef:Maria schreef:Feitelijk stel je hier 2 verschillende dingen aan de orde, [...]
Met vaagheden kunnen we niets, zeker in geval van dit onderwerp.
Welke twee dingen? ... Iets kan als vaagheid worden opgevat, maar dit lijkt me
subjectief. Voor mij bevat alles wat ik schreef geen vaagheden, voor iemand anders kan dit anders liggen.
Zoals ik al heb uitgesplitst.
Je eigen woorden.
- Ten eerste: Je reactie duidt op twijfels over genetische modificatie in het algemeen.
Je twijfels daarover zijn zeer in het algemeen gesteld, niet speciaal benoemd, waardoor er niet topic gericht gereageerd wordt.
- Ten tweede: Je stelling dat mensen gericht zijn op een streven naar het perfectie en jouw stelling dat imperfectie er niet zou mogen zijn.
Wat een boeiende discussie binnen Filosofie zou kunnen opleveren, maar gezien TO hier, niet binnen dit topic.
Hier kan het alleen gezien worden als een gedachten associatie, maar niet on topic.
Nogmaals versterkt door je reactie hier.
Dmfcasimiri schreef:@Bonjour: mijn boodschap is kennelijk niet overgekomen. "voorlopig zie ik alleen kansen". Deze uitspraak toont aan hoezeer de mensen verblind zijn door de heersende manier van vooruitgangsdenken en geen oog meer hebben voor een andere benadering die ik probeer aan te reiken. .........
Eerder:
Ik constateer dat in de huidige maatschappij het geloofsdogma heerst dat alleen het “perfecte” bestaansrecht heeft. Ik zie dat velen gedeprimeerd of overspannen raken als ze merken “imperfect” te zijn of in aanraking komen met iets dat “imperfect” is, om het vervolgens te willen “verbeteren”.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.