Jouw subjectieve mening over objectief beschrijft mijns inziens subjectief,Dries schreef: ↑16 jul 2024 16:51Je gaat nooit een objectieve manier vinden.axxyanus schreef: ↑16 jul 2024 16:07
Door een swastika te dragen of het logo van een politieke partij doet men ook niets mis. Je wisselt hier de hele tijd van argument om toch maar toe te laten dat een ambtenaar een hoofddoek draagt en tegelijk het onmogelijk te maken dat anderen hun aanhang tonen.
Ofwel is neutraliteit belangrijk genoeg om te verbieden dat ambtenaren hun aanhang tonen en dan mogen ook moslimvrouwen geen aanhang tonen.
Ofwel is neutraliteit niet zo belangrijk en dan kan elke ambtenaar gewoon zijn aanhang tonen ook mensen wiens levensvisie jij verwerpelijk vind.
Misschien dat er een tussenweg is tussen die twee maar dan verwacht ik wel een redelijk objectieve manier om een onderscheid te maken tussen welk soort aanhang toegelaten is en welke niet. En niet iets dat neer lijkt te komen op, dit vind ik aanvaardbaar maar dat niet.
Wat objectief is in mijn hoofd, verschilt van wat objectief is in jouw hoofd.
Jij bent op zoek naar jouw objectiviteit en ik naar de mijne.
En jij hebt geen toegang tot mijn "objectiviteit"
Jij kan de dingen niet zien zoals ik.
Je wilt ze niet zien zoals ik.
En ik wil ze niet zien zoals jij.
Zo kunnen we blijven discussiëren.
Over objectiviteit.
Tussen twee hoofden die de andere richting uitkeken.
Maar hou u goed. Geen probleem, echt niet. Ik heb er eigenlijk grotendeels van genoten.
Ik versta onder objectief:
- NIET beïnvloed door persoonlijke meningen, belangen of ideeën
is mijns inziens objectief in ieders hoofd ...
... of heb jij ook daar een andere [subjectieve!] mening over?