Karssenberg schreef:
OK, terug naar mijn mand.
Ik denk niet, dat je het zo moet zien.
Ook al lijkt het er soms wel op na verloop van tijd.
Maar je kunt gaan en staan waar je wil op dit forum.
Alleen is het wel zo prettig voor iedereen het topic onderwerp te volgen.
Elk topic heeft een onderwerp.
Bij al te veel uitwijdingen zit er geen lijn meer en is het niet meer te volgen.
Hoe meer deelnemers er zijn hoe belangrijker het is je eraan te houden.
Natuurlijk zijn er regelmatig zijwegen, en daar wordt ook op ingegaan als ze interessant zijn.
Maar als je steeds heel andere onderwerpen interessant vindt en het daar dan over wil hebben, is het het beste om daar een apart onderwerp over te beginnen.
Dat werkt ook veel beter.
Ik wil dan nog weleens een nieuw topic maken, zoals in dit laatste geval zou kunnen.
Zoals bijvoorbeeld.
"Hoe gelooft een kind?
Stelt hij eerst vragen of neemt hij gemakkelijk aan van een autoriteit of niet?"
Of ik vraag de mods het af te splitsen naar een nieuw topic met dat onderwerp.
Maar als het heel vaak voorkomt, zoals eerlijk is eerlijk, bij jou het geval is, en als je dan niet zelf een nieuw topic opent, dan doen de mods het voor je.
Niet direct, maar als de uitwijdingen steeds weer dezelfde tendens hebben, dan worden ze samengevoegd tot één topic, waar je je kunt uiten, zoals je wil en alleen nog de forumregels in het algemeen hebt te volgen.
Zie de titel van het topic met jouw naam, waar jij uiteen kunt zetten hoe jij jouw geloof ziet.
Als ik voor mezelf spreek, dan is het zelden dat ik meedoe aan topics waar teveel van het onderwerp wordt gewisseld.
Alleen als ik het toevallig lees of als, zoals nu, onze gedachtenwisseling ineens is verhuisd, neem ik de moeite om even te zoeken.
Maar het verliest snel mijn interesse als er weer veel uitwijdingen komen die geen betrekking hebben op het onderwerp waarvoor ik kwam.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan het dan niet meer volgen.
NB.
Irritatie, aan meer kanten, zit dan ook in een klein hoekje.
Ook dat is gevoel, wat zich weleens moeilijker door de rede laat beheersen.
Wel jammer.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.