Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Mus »

De wel meevallende verwoestingen, in alleen al, Gazastad.

https://youtube.com/shorts/kFUvYfVxA-M? ... NeYgSPtPq2

De mensen zijn natuurlijk acteurs, zeg ik er even bij voor de anti-Palestina club, want die zien liever acteurs, dan werkelijke slachtoffers van de genocide gepleegd en doorgaande genocide door zionistische entiteit.
Laatst gewijzigd door Mus op 20 sep 2025 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ter info over de westbank en de illegale bezetting.

Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus [-X

Het moet eerst door de officieel erkende instanties vastgesteld en bewezen worden.
Niet zo emo reageren. Blijf zoals Nimsky volgens Gerard-m reageert inhoudelijk rationeel. Als hij 7 oktober genocide noemt, dan is 7 oktober genocide.
En als hij vindt dat Gaza geen genocide is.....
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wederom een emostaat om
LIVE Midden-Oosten | Ook Portugal wil Palestijnse staat erkennen | Buitenland | AD.nl https://share.google/v3wvOcq2HvaBNj5A1

(Het voorzichtige) Portugal zal zondag de Palestijnse staat erkennen, aldus het Portugese ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag in een verklaring. Minister van Buitenlandse Zaken Paulo Rangel had deze week al aangegeven dat het land de erkenning van de Palestijnse staat overwoog tijdens een bezoek aan het Verenigd Koninkrijk.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 20 sep 2025 12:50:scissors:
Waar zie je mij over Gazanen spreken?
Vóór je besloot om je daar om moverende reden
heel gedramatiseerd emotioneel aan te gaan storen?
Best wel op veel plaatsen hoor:
  • kijk zelf maar naar een paar voorbeelden:
Daar zie ik je over Gazanen schrijven!

En daar zie ik je over Gazanen schrijven!

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Wat je niet hoort en leest hè?.....

6,4 miljard dollar N.B...! :shock:
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 20 sep 2025 14:14 Wat je niet hoort en leest hè?.....

Code: Selecteer alles

[youtube]59cQuM2fIGM[/youtube]
Hoezo niet hoort en leest?
Denk je dat jij de enige bent die naar JoepTjoepjes kijkt? :lol:

Wat wil je eigenlijk zeggen met dit bericht?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 20 sep 2025 14:14 Wat je niet hoort en leest hè?.....

Beetje updaten op bron:
https://voi.id/en/news/516451
JAKARTA - President Donald Trump's administration is seeking Congressional approval to sell US$6.4 billion worth of supporting equipment and weapons to Israel, including attack helicopters and troop carriers.

News of the sales plan comes days before world leaders gather in New York to attend next week's annual United Nations General Assembly (UN), where the UN Security Council will also hold a high-level meeting on Gaza.

The planned package includes deals worth $3.8 billion for 30 AH-64 Apache attack helicopters and $1.9 billion for 3,250 infantry assault vehicles for Israeli soldiers.

Other $750 million worth of support parts for armored personnel and power supply are also in the process of being sold, one source told Reuters on Saturday, September 20.

The Republican president's full support of the Israeli military contradicts growing concerns among Democrats over Israel's attack on Gaza.
Geen Nobelprijs. Maar je weet maar nooit tegenweurdig...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De pro's ontwijken vragen en willen het over een andere boeg gooien.
Eerst iemand terecht wijzen om vervolgens hetzelfde te doen.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 20 sep 2025 11:06
ChaimNimsky schreef: 20 sep 2025 10:40 en het ICC kan slechts individuen vervolgen.
Helaas hebben de mensen van Hamas al een raket op hun hoofd gekregen, voordat ze voor de rechter konden komen.
Klopt. Het is immers oorlog.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 20 sep 2025 14:50
Bonjour schreef: 20 sep 2025 11:06
ChaimNimsky schreef: 20 sep 2025 10:40 en het ICC kan slechts individuen vervolgen.
Helaas hebben de mensen van Hamas al een raket op hun hoofd gekregen, voordat ze voor de rechter konden komen.
Klopt. Het is immers oorlog.
Nou, op dan naar bommen op Israël!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 20 sep 2025 13:29 Mus [-X

Het moet eerst door de officieel erkende instanties vastgesteld en bewezen worden.
Niet zo emo reageren. Blijf zoals Nimsky volgens Gerard-m reageert inhoudelijk rationeel. Als hij 7 oktober genocide noemt, dan is 7 oktober genocide.
En als hij vindt dat Gaza geen genocide is.....
Ach, ja, aanhangers van de zionistische terreur entiteit, die haar inwoners op jonge leeftijd opleidt tot professionele terroristen, kan je niet van verwachten dat die zullen erkennen bezig te zijn met een genocide. Denk dat de Duitsers toentertijd ook geen genocide erkenden bij het afslachten van wat zij zagen als beesten, zoals ook de terroristen van de zionistische terreur entiteit Palestijnen als beesten/ongedierte ziet. Het afslachten van ongedierte is vanzelfsprekend geen genocide voor ze, het wordt pas genocide wanneer het over mensen gaat. Dus ben ik verbaast? Geenszins.

Het is nu eenmaal gebruikelijk dat de daders van bv een genocide dat nooit zullen erkennen. Het heeft de Duitsers decennia gekost om met de genocide die hun overheid heeft gepleegd tegen de verschillende groeperingen in de samenleving in het reine te komen. Het holocaust monument in Duitsland bestaat nog niet zo lang. Ik denk niet dat er een Nakba-monument in de nabije toekomst gaat verschijnen in wat eigenlijk Palestina is.

Ach, verder ben ik blij dat ik nog iets van emotie ervaar en dat dat, zo mag ik hopen, doorschemert in mijn bijdragen. Je zal toch het vlakke leven van de emotieloze moeten leven, dat lijkt me pas erg.

Dus, ja, ik snap je cynische reaktie op de emotielozen. Je moet maar zo denken het is zielig wanneer je je emotie bij voortduring moet onderdrukken om de genocide die plaatsvindt te kunnen hanteren. Want die voelen is andere koek.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 20 sep 2025 14:14 6,4 miljard dollar N.B...! :shock:
Nou en? Het is eerlijk gekocht.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 20 sep 2025 15:11
Gerard R. schreef: 20 sep 2025 14:14 6,4 miljard dollar N.B...! :shock:
Nou en? Het is eerlijk gekocht.
Jazeker, maar het is de vraag of je zo'n land dat wilt leveren. Er zijn landen die dat niet meer willen. En zéker niet voor die bedragen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En weer een demonstratie. Jammer dat politie ingrijpt.

Politie grijpt in bij pro-Palestijnse demonstratie bij EK honkbal in Rotterdam | Sport Overig | NU.nl https://share.google/9CSIUEIotMsBYeNEm

Dat ze hier überhaupt nog mogen voetballen stuit mij zeer tegen de borst. Maar goed, dat is altijd nog beter dan een gericht humaan schot door je borst
Gesloten