Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 18 sep 2024 17:42:scissors:
Ik vind het wel wat hebben.
Zekers te weten heeft dat wel wat!

Werk dat script vooral verder uit, misschien wordt het dan wel een SF bestseller, een succesvol toneelstuk en/of musical, maar een basis om daarover verder te discussiëren in dit topic
'Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!' kan ik er niet in vinden ...

Als je dan kennelijk toch bezig bent met onuitvoerbare fictieve oplossingen voor de problemen in die regio te verzinnen, neem dan voor een volgend script eens in overweging om in plaats van alle Joden weg te deporteren uit de Levant en omstreken zoals je nu doet, al die Islamisten en andere terroristen, waarbij ik Joodse en/of Israëlische terroristen niet uitsluit, die in het nu telkens de concrete geweldsspiralen veroorzaken, te deporteren naar de omgeving waar jij woont en
hoe jij zelf dan zou kiezen bij welke partij jij je aan zou sluiten of
zelfs je eigen [terroristissche?] verzetsbeweging op zou zetten. :twisted:

Lijkt me mateloos interessant als je in dat script dan opneemt hoe jij dan heel heldhaftig
die muur daar gestalte geeft en wie daar dan al dan niet op mag 'verschijnen'...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 18 sep 2024 18:11
dikkemick schreef: 18 sep 2024 17:51
Pas na jouw bevestiging dat MIJN interpretatie van hetgeen jij daadwerkelijk schrijft inderdaad jouw bedoeling enigszins weergeeft WEET ik tot op zekere hoogte of ik je al dan niet begrepen heb, waarbij ik wil aantekenen dat het proces met name door jouzelf voortdurend verstoord wordt doordat je [te!] vaak hetgeen je daadwerkelijk schrijft om moverende redenen
achteraf tot een cynische [poe :wink: ] transformeert.
Dit is de langste zin op freethinker!
En jouw reactie bevestigt kort en kernachtig wat ik zoal bedoel met wat ik daadwerkelijk schrijf!
Liever kort, bondig en inhoudelijk HierEnNu.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 18 sep 2024 17:51 Ik vraag me af of hier nog mensen zijn die denken dat er nog Hamasstrijders in de Gazastrook zijn? Dit afgezien van die paar die mogelijk nog wat gijzelaars aan het bewaken zijn, dus die tellen we even niet mee. Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.
Doe je zelf ff het resterende rekenwerk? Vergeet daarbij vooral die paar die mogelijk nog wat gijzelaars aan het bewaken zijn, want die tel jij om moverende reden ff niet mee, toch?

NCTV -Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid- schreef:
HAMAS - Organisatiestructuur - Omvang organisatie/groepering

Uit hoeveel strijders de militaire tak van Hamas (ookwel de Al-Qassam Brigades) precies bestaat, is onduidelijk. In 2021 sprak de Israëlische krant The Times of Israel met een hoge commandant van het Israëlische leger. Hij zei dat de organisatie naar schatting 30.000 soldaten heeft in Gaza. Dit komt in grote lijnen overeen met andere bronnen, die de omvang van Hamas op 20.000 tot 25.000 leden schatten, hoewel dit aantal ook wordt betwist.

--------------
dikkemick schreef: 18 sep 2024 18:36 Liever kort, bondig en inhoudelijk HierEnNu.
Ik heb jouw voorstel ff aan mijn vriendin voorgelegd en na ampele overwegingen hebben wij besloten dat we jouw voorstel wat hier en nu betreft zo snel mogelijk ten uitvoer gaan brengen, dus dat zou kunnen betekenen dat ik na deze reactie voorlopig [met mijn volledige instemming!] incommunicado zal zijn, ook dat bondig zag zij wel zitten nadat ik er 'bonding' van had gemaakt, maar voor dat 'liever kort' welk jij kennelijk prefereert
is zowel zij als ik niet voor te porren, sorry!

Met jouw one-liners maak jij ook niemand echt gelukkig hoor ... :idea: [ poe :wink: ]
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 18 sep 2024 18:35

Zekers te weten heeft dat wel wat!

Werk dat script vooral verder uit, misschien wordt het dan wel een SF bestseller, een succesvol toneelstuk en/of musical, maar een basis om daarover verder te discussiëren in dit topic
'Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!' kan ik er niet in vinden ...
Ik had je toch iet intelligenter ingeschat HierEnNu. Deze laatste oorlog heeft een direct verband met het gegeven dat de Israëli gretig het aanbod van de Britten hebben aangenomen want dat stukje land daar in het midden oosten is vol van hun geschiedenis, dus natuurlijk gingen ze daar naar toe, zich niet beseffend dat ze daar, want ze woonden daar al een poosje niet meer, als een kankergezwel zouden worden gezien door zekere groepen. Wanneer ze destijds een andere oplossing zouden hebben gezocht, bv zo’n waanzinnig plan, je kan het waanzinnig vinden, als ik hier aangaf, had niemand dat natuurlijk aanvaard en dat is dan ook precies het hele punt. Het plan destijds kwam van vernevelde breinen die meenden dat het een waanzinnig goed idee zou zijn een warme streek nog warmer te maken want het was nog niet warm genoeg daar.

Met ander woorden mijn plan, nog altijd beter, is al net zo waanzinnig, zoals je terecht opmerkt in dat licht, als het plan wat ze destijds hebben uitgevoerd. We hadden zo ook een bijna leegstaand staatje in de VS kunnen aanbieden, ook nog altijd beter dan het uitgevoerde plan.
Als je dan kennelijk toch bezig bent met onuitvoerbare fictieve oplossingen voor de problemen in die regio te verzinnen, neem dan voor een volgend script eens in overweging om in plaats van alle Joden weg te deporteren uit de Levant en omstreken zoals je nu doet, al die Islamisten en andere terroristen, waarbij ik Joodse en/of Israëlische terroristen niet uitsluit, die in het nu telkens de concrete geweldsspiralen veroorzaken, te deporteren naar de omgeving waar jij woont en
hoe jij zelf dan zou kiezen bij welke partij jij je aan zou sluiten of
zelfs je eigen [terroristissche?] verzetsbeweging op zou zetten. :twisted:
Laten we even realistisch blijven HierEnNu. Die terroristen, zoals jij ze noemt, die woonden daar al, die zijn verdrongen door een in en in getraumatiseerd en dus beschadigd volk met expansiedrang. De joden woonden daar al niet niet meer, zeker ze hebben daar in vroeger tijd idd gewoond waarna zij zich hebben verspreid over de hele wereld. Omdat de Britten de boel daar al bezet hielden en de joden maar wat graag hun heilige land, het liefst een beetje meer, terug wilde was 1 + 1 = 2. Veel moeilijker is het niet en let wel ik heb het alleen over de idioten en niet over de normale Israëliet die ook niks liever dan vrede wil.
Lijkt me mateloos interessant als je in dat script dan opneemt hoe jij dan heel heldhaftig
die muur daar gestalte geeft en wie daar dan al dan niet op mag 'verschijnen'...
Sorry, ik ben geen religieuze fanaat, dus ik heb die muur niet nodig om te bidden, maar als ik al een muur zou bouwen dan mag iedereen daar op van mij en wanneer er dan idioten zijn die zeggen die muur is nu van mij en jij mag er niet meer op dan ben ik weg, houd die muur lekker als hem zo graag wil. De gazanen kunnen dat in elk geval niet zeggen want die zitten opgesloten in een concentratiekamp met als enige uitweg de middellandse zee, mss moeten we ze een paar rubberen bootjes brengen dan hebben ze tenminste nog een kans, al is het een kleine.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu is even aan het overdenken hoe Libanon gaat reageren op de massale pieper-aanval.
Israël zal al wel weer bezig zijn met een aanval orkestreren in Iran of Jemen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 18 sep 2024 18:51
Doe je zelf ff het resterende rekenwerk? Vergeet daarbij vooral die paar die mogelijk nog wat gijzelaars aan het bewaken zijn, want die tel jij om moverende reden ff niet mee, toch?

NCTV -Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid- schreef:
HAMAS - Organisatiestructuur - Omvang organisatie/groepering

Uit hoeveel strijders de militaire tak van Hamas (ookwel de Al-Qassam Brigades) precies bestaat, is onduidelijk. In 2021 sprak de Israëlische krant The Times of Israel met een hoge commandant van het Israëlische leger. Hij zei dat de organisatie naar schatting 30.000 soldaten heeft in Gaza. Dit komt in grote lijnen overeen met andere bronnen, die de omvang van Hamas op 20.000 tot 25.000 leden schatten, hoewel dit aantal ook wordt betwist.
2021, een beetje oud nieuws vind je niet HierEnNu? Ik heb het over u, vandaag de dag.

In mijn idee, met een klein beetje strategisch denken, zou ik als organisatie is allang vertrokken zijn naar de omringende landen, Ik ging echt niet zitten afwachten als sitting duck in mijn tunnels tot dat de Israeli, wiens woede ik mij op de hals had gehaald, met hun bommen en granaten op de deur zouden kloppen of zou jij dat wel doen als je bij Hamas was aangesloten HierEnNu? En idd ik tel die paar achtergeblevenen niet mee want hun taak is het bewaken van hun buit, dus die kunnen niet zoveel behalve afwachten tot ze gevonden worden door de vijand ect.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef:Laten we beginnen, we vragen de Schotten om een stukje van ‘hun land, wiens land door de Britten in ver verleden is geannexeerd, in te leveren in ruil voor onafhankelijkheid, dan kunnen we Israël verhuizen naar het vrijgekomen deel van Schotland. De klaagmuur kunnen ze wel een replica van bouwen, stop er genoeg gebeden in en het wordt net echt, en met de eis dat ze zich houden aan de aangegeven grenzen blabla ect. Zijn ze daar in het Midden-Oosten blij, hoeven die israëli niet langer bang te zijn dat ze worden aangevallen door de een of andere bende, Schotland blij want ze zijn weer onafhankelijk, de Britten blij want ze hebben een enorme fout uit het verleden tot een goed einde kunnen brengen.

Ik vind het wel wat hebben.
Na 75 jaar kun je twee dingen doen: niet accepteren wat een deel van je grootouders is overkomen, of de blik op de toekomst gaan richten.
De vele andere volkeren die in dezelfde periode ook werden verdreven (zoals Sudeten Duitsers, Polen, Tartaren) hebben uiteindelijk wel een nieuw bestaan opgebouwd in hun nieuwe land. Mede doordat hun nieuwe landen hen opnam en en hen niet 75 jaar lang in vluchtelingenkampen lieten wonen.

Blijven fantaseren over wat destijds had moeten gebeuren, draagt niets bij. Ook de VS had nooit gesticht mogen worden op Indiaans grondgebied en Een halstarrige Spanjaard kan Nederland beschouwen als een opstandige provincie.
Maar we moeten verder.

Neemt overigens niet weg dat Israel uit alle macht nog meer olie op het vuur lijkt te willen gooien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 18 sep 2024 20:06
Neemt overigens niet weg dat Israel uit alle macht nog meer olie op het vuur lijkt te willen gooien.
En....het zal er nooit en te nimmer vrede worden. Het gebied waar Israël geplaatst is, is en blijft een kruidvat van heethoofden. En wat Israël nu doet is de lont (lonten!) continu aansteken. Gaza, Westbank, Libanon, Iran, Jemen. En iedere dag vallen er burgerslachtoffers. Iedere dag!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Yours schreef: 17 sep 2024 12:59 In mij vind je geen nuttige volgeling (noch een bruikbare idioot) meer.
Netanjahoe is corrupt en wil politiek overleven, maar heeft gelijk dat hij de oorlog wil afmaken nu Hamas militair reeds zo goed als gedecimeerd is, al hun baltaljons zijn vernietigd en er alleen nog maar enkele losse pockets over zijn.

Dat gaat tegen de grasmaai-strategie in die door de wapenindustrie en de inlichtingendiensten is ontwikkeld en door hen vervolmaakt is, waarbij het de bedoeling is terroristische groeperingen tijdelijk te kortwieken, te vernederen en hun leiders naar de andere wereld te werken, maar de groeperingen doelbewust niet geheel te vernietigen, zodat ze weer aangroeien, het conflict weer aangaan en de wapen-industrie er telkens hun wapens op kan blijven testen in een echte oorlogs-omgeving.

Bruikbare idioten zijn lieden die onbewust degene helpen die ze niet willen steunen, zoals de demonstranten tegen de oorlog van Israel en degenen die protesteren voor een staakt-het-vuren, hetgeen precies de wapen-industrie en de inlichtingendiensten in de kaart speelt, die altijd voor een voortijdig staakt-het-vuren pleiten (ditmaal tegen Netanjahoe in, die de oorlog af wil maken), zoals telkens tevoren eveneens is gebeurd, met Operatie Gegoten Lood, met Operatie Pilaar van Defensie, met Operatie Beschermende Rand, met Operatie Bewaker van de Muren, en nu - hopen zij - met Operatie IJzeren Zwaarden. Voor supporters koop je niets, maar aan bruikbare idioten heb je echt wat.
dikkemick schreef: 17 sep 2024 19:55Doet Israël in piepers??
Israel laat die Jihadistische sukkels flink piepen.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

ChaïmNimsky: wordt je in de tweede alinea niet wat complotdenkerig? In de Israëlische inlichtingenkringen heerst misschien eerder de filosofie dat met de te bestrijden bewegingen op een geven moment(en) gepraat moet worden en ze daarin slecht overweg kunnen met groot-Israël bepleiters en 'echte' haviken.

Een duidelijke veroordeling van Netanyahu wil er nog steeds niet komen. Hij is in ieder geval niet zo overduidelijk te pakken als bijvoorbeeld oud-premier Ehud Olmert of Shas-politicus Ari Deri (notoir onverbeterlijk.)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Wederom moet ik de deelnemers verzoeken zich tot het topic te beperken, en het niet - voornamelijk - over andermans gedrag te hebben. Het is niet ongebruikelijk dat men moeite heeft het onderscheid tussen "vermoorden" en "met geweld om het leven brengen" te maken en het is de vraag, in hoeverre dat in de betreffende context verschilt. Verder zijn de beheerders van plan het citeren van generatieve AI in deze en andere onderwerpen waar dat niet gewenst is te verbieden. Bereid je daar maar op voor!
Ik wens u alle goeds
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

ChaimNimsky schreef: 18 sep 2024 22:34
Yours schreef: 17 sep 2024 12:59 In mij vind je geen nuttige volgeling (noch een bruikbare idioot) meer.
Netanjahoe is corrupt en wil politiek overleven, maar heeft gelijk dat hij de oorlog wil afmaken nu Hamas militair reeds zo goed als gedecimeerd is, al hun baltaljons zijn vernietigd en er alleen nog maar enkele losse pockets over zijn.

Dat gaat tegen de grasmaai-strategie in die door de wapenindustrie en de inlichtingendiensten is ontwikkeld en door hen vervolmaakt is, waarbij het de bedoeling is terroristische groeperingen tijdelijk te kortwieken, te vernederen en hun leiders naar de andere wereld te werken, maar de groeperingen doelbewust niet geheel te vernietigen, zodat ze weer aangroeien, het conflict weer aangaan en de wapen-industrie er telkens hun wapens op kan blijven testen in een echte oorlogs-omgeving.

Bruikbare idioten zijn lieden die onbewust degene helpen die ze niet willen steunen, zoals de demonstranten tegen de oorlog van Israel en degenen die protesteren voor een staakt-het-vuren, hetgeen precies de wapen-industrie en de inlichtingendiensten in de kaart speelt, die altijd voor een voortijdig staakt-het-vuren pleiten (ditmaal tegen Netanjahoe in, die de oorlog af wil maken), zoals telkens tevoren eveneens is gebeurd, met Operatie Gegoten Lood, met Operatie Pilaar van Defensie, met Operatie Beschermende Rand, met Operatie Bewaker van de Muren, en nu - hopen zij - met Operatie IJzeren Zwaarden. Voor supporters koop je niets, maar aan bruikbare idioten heb je echt wat.
Het is verbijsterend wat hier aan alle kanten (beide kanten) binnen dit conflict inmiddels aan Kwaad aanwezig is.

De ware aard komt binnen dit conflict volledig boven drijven, zowel individueel als collectief.

Je kent de Gulden Regel vast nog wel: “Doe een ander niet aan, wat je zelf ook niet wil dat jou aangedaan wordt”. Jullie weten zo goed hoe je niet (meer) behandeld wilt worden, maar deinzen er niet voor terug om dat een ander ook volledig aan te doen.
Je kent die vast ook wel van het zwaard: “Door het zwaard waar je naar grijpt, zul je omkomen”. In mijn visie: Is het niet in dit stoffelijke leven, dan wel in een volgend. En vergeet dus in die zin vooral niet al het karma/oorzaak en gevolg wat jullie hierdoor (gezamenlijk) creëren.
Wat ik al eerder schreef, blijft dan ook onverbiddelijk staan:
Yours schreef: 06 nov 2023 13:51 Ik denk dat de haat jegens Israël/de Israeli/de Joodse mens door de oorlog in Gaza geen grenzen meer zal kennen.
Helaas zal geen enkele Israeli/Joods mens zich dan ook in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig kunnen voelen. Dat hebben ze dan echter volledig aan zichzelf te wijten. Want hoe gruwelijk Hamas ook tekeer is gegaan: de haat en onbarmhartigheid die Israël nu jegens de Palestijnen laat zien kent ook geen grenzen.
Zoals ik hierboven al aangaf: laat er geen misverstand over bestaan dat ook de tegenstander volstrekt meedogenloos is. Ooit zal er echter aan al dit bloedvergieten een einde moeten komen. En ooit zal iemand daartoe de eerste stap moeten zetten,
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Uitstekend om dit nog eens te herhalen.
Zoals ik hierboven al aangaf: laat er geen misverstand over bestaan dat ook de tegenstander volstrekt meedogenloos is. Ooit zal er echter aan al dit bloedvergieten een einde moeten komen. En ooit zal iemand daartoe de eerste stap moeten zetten,
Maar wat zien we nu juist? Escalatie op Escalatie. Handig ook om het nog veel grotere Hezbollah uit te lokken.
Hezbollah is vele malen sterker dan Hamas: het beschikt over 30 duizend strijders, van wie velen oorlogs- ervaring hebben opgedaan in Syrië, en over ruim 100 duizend, misschien zelfs wel 200 duizend raketten. En de volgende "speler" op het strijdtoneel is dan eindelijk toch ook Iran.

Ga zo door machtig Israël! Velen zijn trots op je militaire overmacht.
En hoe ze er in Libanon over denken?

Ahmads eigen wortels liggen in het historische Palestina. Zijn grootouders werden in 1948 door Joodse milities verdreven, met als gevolg dat hij in een vluchtelingenkamp opgroeide. Zoals meer landgenoten is hij blij met Hezbollahs acties. Zonder die aanvallen had Israël de handen vrij om nog harder huis te houden in Gaza en op de Westoever.'
Bron is volkskrant. Link alleen voor abonnees. Heb de tekst in eigen woorden vertaald
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Peter van Velzen schreef: 19 sep 2024 05:31
Wederom moet ik de deelnemers verzoeken zich tot het topic te beperken, en het niet - voornamelijk - over andermans gedrag te hebben. Het is niet ongebruikelijk dat men moeite heeft het onderscheid tussen "vermoorden" en "met geweld om het leven brengen" te maken en het is de vraag, in hoeverre dat in de betreffende context verschilt. Verder zijn de beheerders van plan het citeren van generatieve AI in deze en andere onderwerpen waar dat niet gewenst is te verbieden. Bereid je daar maar op voor!
Ik voel me hier natuurlijk op aangesproken. ‘Vermoorden’, ‘met geweld om het leven gebracht’, één pot nat in mijn ogen.
Ik heb de term ‘ vermoord’ zeer wel bewust gebruikt omdat in mijn ogen mensen opsluiten als ratten in een val om ze vervolgens alle kanten uit te jagen om het zgn vege lijf te redden om er dan vervolgens toch bommen op te gooien, want Hamas, dat noem ik niet alleen wreed, ik noem dat idd ‘moord’, ik noem mensen afsluiten van de meest fundamentele levensbehoeften daarmee een zekere dood afdwingend voor de meest zwakke medemens aldaar niet alleen wreed ik noem idd ‘moord’ wanneer de medemens alhier dat anders wil noemen, be my guest, ik noem het zoals gezegd ‘moord’.

Chat citeren verbieden, helemaal goed, we kunnen de cijfers ook gewoon googlen :wink:
Omdat je pas aan de consequenties dacht van forumregel T12, nadat iemand anders daar een waarschuwing voor kreeg, (en toen jij deze overtreding van die regel reeds had begaan, waarschuw ik je deze keer nog niet officiëel. De volgende keer echter wél!

Peter van Velzen
Laatst gewijzigd door Mus op 19 sep 2024 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Yours schreef: 19 sep 2024 06:48 Het is verbijsterend wat hier aan alle kanten (beide kanten) binnen dit conflict inmiddels aan Kwaad aanwezig is.
Israel is geen Nederland dat zo'n 150.000 Indonesische slachtoffers heeft gemaakt en niets deed hen te sparen.

Integendeel, Israel krijgt het voor elkaar het ongeveer 1 terrorist per 1 burger te spelen in een omgeving waar de terroristen in burger gekleed tussen de burgers opereren, waar de terroristen hun burgers bewust als schild gebruiken, de terroristische infrastructuur met opzet zeer nauw verweven hebben met de civiele infrastructuur in een toch al dichtbevolkt gebied, en waar Hamas zelfs toegeeft dat het de burgers als een noodzakelijk offer beschouwt. Vandaar dat de top-expert op het gebied van stedelijke oorlogsvoering, John Spencer, het aantal slachtoffers abnormaal laag noemt. Er is geen leger dat zoiets onder vergelijkbare omstandigheden voor elkaar heeft gekregen.

Steek je hand liever in eigen boezem, in plaats van te zeggen dat Joden het volledig aan zichzelf te wijten hebben dat geen enkele Jood zich in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig zal kunnen voelen.
In mijn visie: Is het niet in dit stoffelijke leven, dan wel in een volgend. En vergeet dus in die zin vooral niet al het karma/oorzaak en gevolg wat jullie hierdoor (gezamenlijk) creëren.
Wat betreft karma: De Joden in de staat Israel hebben een aantoonbaar buitengewoon succesvolle natie opgebouwd, met een van de meest geavanceerde inlichtingendiensten en legers ter wereld, toonaangevende universiteiten, een innovatief onderwijssysteem, en opmerkelijke prestaties op het gebied van technologie, wetenschap en cultuur, ondanks grote uitdagingen en tegenstand. Israel is ook een wereldleider op het gebied van landbouwtechnologie, met baanbrekende innovaties in drip-irrigatie, watermanagement en de ontwikkeling van droogtebestendige gewassen die wereldwijd worden toegepast. Ondanks de beperkte natuurlijke hulpbronnen heeft Israel zijn landbouwsector getransformeerd en geëxporteerd naar andere droge gebieden. Naast landbouw blinkt Israel uit in cyberveiligheid, medische technologie, en start-upcultuur, met het hoogste aantal start-ups per hoofd van de bevolking en toonaangevende ontdekkingen op het gebied van geneeskunde en biotechnologie.

Deze prestaties maken Israel op verschillende vlakken tot een van de meest innovatieve landen ter wereld.
Ik denk dat de haat jegens Israël/de Israeli/de Joodse mens door de oorlog in Gaza geen grenzen meer zal kennen.
Helaas zal geen enkele Israeli/Joods mens zich dan ook in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig kunnen voelen. Dat hebben ze dan echter volledig aan zichzelf te wijten.
Zo spreek je niet over de Syriërs die tot nog toe meer dan 500.000 mensen doodden in een oorlog die nog aan de gang is, en waar eveneens chemische wapens zijn gebruikt. Zo spreek je niet over de Houthi's en Saoedi-Arabië tot nog toe die meer dan 350.000 slachtoffers hebben veroorzaakt in Jemen in een oorlog die nog aan de gang is. Zo spreek je niet over de Amerikanen die tussen de 100.000 en 200.000 Iraki's doodden en miljoenen mensen ontheemdden tijdens de tweede golfoorlog in Irak. Zo spreek je niet over de Hutu's die bijna een miljoen Tutsi's en gematigde Hutu's in slechts 100 dagen afslachtten. Zo spreek je niet over de Congolezen die in hun tweede oorlog meer dan 5 miljoen slachtoffers hebben gemaakt met bovendien massale verkrachtingen en kindermisbruik.

Maar als Israel bij het neutraliseren van 20.000 terroristen slechts 20.000 burgerslachtoffers maakt en daarbij ook nog zoveel mogelijk burgers van tevoren waarschuwt en naar wat veiligere zones evacueert, dan zeg je dat Joden het volledig aan zichzelf te wijten hebben dat geen enkele Jood zich in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig zal kunnen voelen.

Vind het moeilijk zo'n opmerking niet als antisemitisme te zien, aangezien daarbij nooit wordt verklaard waarom enerzijds Joden het volledig aan zichzelf te wijten hebben dat geen enkele Jood zich in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig zal kunnen voelen, terwijl dit anderzijds voor andere volken die vreselijkere zaken hebben verricht, niet op zou gaan.
Zionist
Gesloten