Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 09 feb 2025 12:42:scissors:
klopt, dit is geen ziekelijk racisme, dit is erger en perfect aanvaardbaar op dit forum
Dat wat ik schreef is ook geen ziekelijk racisme:
  • dat wat ik schreef is het resultaat van jarenlange Islamistische indoctrinatie!
En die jarenlange Islamistische indoctrinatie die jij blijft verdedigen
vanuit jouw haat jegens Israël:
  • dat is inderdaad wel degelijk ziekelijk racisme ...
    ... racisme waarmee die arme Gazaanse kids van kleins af aan worden opgevoed!
Waardoor ze van jongs af aan voortbestemd zijn om lid te worden van de Hamasjeugd!
Ze weten niet beter, ze worden er zelfs theoretisch voor geschoold op de basisschool,
nota bene op scholen van de UNRWA,
terroristen opleiding gefincierd door de VN, oftewel met gemeenschapsgeld!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 09 feb 2025 13:22
dikkemick schreef: 09 feb 2025 13:16 viewtopic.php?p=651521&hilit=Moeders#p651521

...Als ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien, in....

ZULKS lijkt me duidelijk genoeg!
Zeker is zulks duidelijk genoeg, want ik schrijf wat ik bedoel!
Waar het echter om gaat is:
  • wat begrijp JIJ daar uit?
Ik ben dan ook verbaasd, dat je nu de bal bij dikkemick blijft leggen, terwijl ook ik begreep wat hij begreep.
En dat terwijl je op mij zeker niet racistische overkomt.
Ik gebruik dat woord zelden tot nooit.

Hij heeft op je vraag je eigen tekst opgezocht en geciteerd.
Ik begrijp ook niet wat je hier bedoelt met deze vraag weer, zonder een verklaring te geven van waarom dikkemick (en ik) je verkeerd begrepen zouden kunnen hebben.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 09 feb 2025 13:07

Als wat ik schreef zo eenzijdig was als jij beweerde,
dan had jij zulks makkelijk moeten kunnen weerleggen.
Ik lees echter een emotie gestuurd schrijfsel, geen tegenargumenten.

Nee, wat jij daar zoal schrijft zou ik niet als OK en hun recht omschrijven. Echter, wat
jij daar zoal schrijft is mijns inziens dan ook bepaald geen zakelijke samenvatting
van de geschiedenis, maar meer een verwoording van de emoties die jij voelt, die
gevoelens van haat die jij eigenlijk helemaal niet wil voelen en daar dus een ander
verantwoordelijk voor stelt. In dit geval dus Israël.

Inderdaad ja, dat schrijf ik vanuit herkenning en projectie en hoeft voor jou helemaal niet op te gaan. Ik zelf worstel met gevoelens van intense haat terwijl ik liever gaan haat voel! Ik besef namelijk maar al te goed dat ik zelf het eerste slachtoffer ben van mijn eigen gevoelens van haat. Maar het is nog ff zo:
  • ik haat terroristen in zijn algemeenheid en momenteel Hamas&Co het allerergst!
    Hamas&Co hoop ik binnenkort te kunnen vergeven, volgens mij is dat bijna zover ...
Ik zie hier vooral een fraai staaltje projectie van jou kant uit. Ik ervaar namelijk niet wat jij mij hierboven aan emotie toeschrijft. Ik benoemde puur zakelijk wat de staat Israël zeer waarschijnlijk aan PTSS gestuurd terrorisme ( laten we hopen dat het door PTSS gestuurd terrorisme is/was anders maakt het het nog erger, niet dat het daarmee goed gepraat kan worden maar het geeft bij mij wel iets meer van begrip voor de ander wanneer het PTSS gestuurd is/was in dit geval en vraagt ook een andere aanpak/benadering in het algemeen ) het heeft laten zien en laat zien ten opzichte van de Palestijnse bevolkingsgroep, voorbeelden ten over in de afgelopen 80 jaar, één en ander valt moeilijk te ontkennen, lijkt me.
Laatst gewijzigd door Mus op 09 feb 2025 13:54, 4 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 09 feb 2025 12:54
HierEnNu schreef: 09 feb 2025 12:30
Bonjour schreef: 09 feb 2025 12:04
Ja, ze hebben het recht er zo over te denken. Iedereen heeft het recht afschuwelijkee ideeën erop na te houden. De problemen komen pas als ze de ideeën uitspreken. Dus dat recht betekent niet dat de uitspraken geaccepteerd moeten worden, daar ze gewoon racistisch zijn.
Dikkemick schreef dat in reactie op wat ik schreef!
Welke uitspraken schreef ik die jij hier en nu als "gewoon racistisch" classificeert?
Waarschijnlijk vergiste jij je, moet wel, maar dan wel graag een rectificatie:
  • ik schreef daar namelijk niets racistisch, integendeel!
Vele van jouw berichten ademen de sfeer uit
dat Palestijnse levens minder waard zijn dan Israëlische.
Nou en? Het is niet zo!
Vele van jouw berichten ademen de sfeer uit dat jij een voorstander bent
van het opheffen van de staat Israël, so what? Zulks is slechts mijn impressie ...

Maar los daarvan,
jij betichtte mij daar expiciet en letterlijk van "gewoon racistisch":
  • ik wil dat jij dat rectificiteert!
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 09 feb 2025 13:45:scissors:
Ik zie hier vooral een fraai staaltje projectie van jou kant uit.
Ik schreef al dat zulks mogelijk is. Ik voel die haat jegens Hamas&Co inderdaad intens branden en jouw schrijfsels triggeren zulks meer dan hoe sommige anderen hun Israëlhaat omfloerst naar voren brengen. Jij schrijft waarschijnlijker eerlijker recht vanuit je hart ...
... eigenlijk best mooi, maar zulks brengt de discussie niet verder.
We vallen alleen maar in herhaling.

En dan te bedenken dat vele Palestijnen weer teruggekeerd zijn naar Noord-Gaza, terwijl alle Israëlhaters blijven beweren dat er genocide is gepleegd op hen, dat de Gazanen uitgehongerd zijn door Israël terwijl de Gazanen feest vieren want zij hebben de oorlog gewonnen, terwijl in werkelijkheid Hamas&Co veel gegijzelden uitgehongerd, verkracht en vermoord heeft ...

En ik word van racisme beschuldigd, omdat ik onderbouwd beweer dat de Gazaanse moeders babies blijven baren en ze vervolgens afstaan aan Hamas&Co die ze via de Hamasjeugd en basisscholen van UNRWA opleidt tot terroristen die als kanonnenvlees gebruikt worden en zodra ze sneuvelen, opgevoerd worden als door Israël vermoordde onschuldig gestorven kinderen, zodat ook de dood van die kids misbruikt wordt om de propagandaoorlog extra op te laten laaien ... het zij zo!

De oorlog zal binnenkort ongetwijfeld weer oplaaien, tenslotte heeft Hamas&Co niet voor de Kat haar k** tijdens de oorlog al 15.000, misschien inmiddels 20.000 , verse rekruten waaronder vele kids, weten te werven.

Ik hoop dat het krankzinnige voorstel van Trump in een zinnige vorm geconcretiseerd wordt en alle onschuldige Gazanen, met name alle kids, mogen vertrekken uit Gaza naar een veiliger plek vóórdat de Hel daar weer losbarst en totdat Gaza Wederopbouw voltooid is.

Die Gazanen die ondanks dat ze die kans krijgen die ik hoop dat ze krijgen, toch daar blijven, die beschouw ik als vrijwilligers voor het Human Shield waar Hamas&Co ze opnieuw voor zal gebruiken.
Best wel dapper vind ik zulks hoor, maar ouders die ook hun kids hier in betrekken zijn de titel ouder niet waardig: dat zijn monsterachtige kindermoordenaars: Godsdienstwaanzinigen!
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 09 feb 2025 13:44:scissors:

Ik ben dan ook verbaasd, dat je nu de bal bij dikkemick blijft leggen,
terwijl ook ik begreep wat hij begreep.

Hij heeft op je vraag je eigen tekst opgezocht en geciteerd.
Ik begrijp ook niet wat je hier bedoelt met deze vraag weer, zonder een verklaring te geven van waarom dikkemick (en ik) je verkeerd begrepen zouden kunnen hebben.
Ook jij schrijft niet wat je begrijpt uit wat ik daadwerkelijk schrijf!
Ik begrijp niet eens hoe zulks anders begrepen kan worden,
dus: schrijf alsjeblieft ff op, in jouw eigen woorden:
  • wat begrijp jij uit wat ik daar schrijf?
    • "Als ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien, in dat geval zie ik de plannen van Trump als enig mogelijk oplossing. Dan wordt dat de laatste kans voor de Gazanen om te overleven ..."

Dikkemick en anderen maken er dan bijvoorbeeld van:
dikkemick schreef: 09 feb 2025 11:52:scissors:
En jij die steeds weer verkondigt dat Palestijnen slechts kanonnenvoer kweken
door zoveel mogelijk kinderen te baren.
Zijn dat ook de woorden hoe jij zulks begrijpt?
.
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Maria schreef: 09 feb 2025 13:44 Ik ben dan ook verbaasd, dat je nu de bal bij dikkemick blijft leggen, terwijl ook ik begreep wat hij begreep.
moeders willen hun kinderen een toekomst geven, opleiding, geluk en gezondheid, moeders willen hen niet zomaar afgeven als kanonnenvlees.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 09 feb 2025 15:17
Maria schreef: 09 feb 2025 13:44 Ik ben dan ook verbaasd, dat je nu de bal bij dikkemick blijft leggen, terwijl ook ik begreep wat hij begreep.
moeders willen hun kinderen een toekomst geven, opleiding, geluk en gezondheid, moeders willen hen niet zomaar afgeven als kanonnenvlees.
De Gazaanse moeders doen dat daadwerkelijk!
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ziet echt niemand behalve ik dat ik schrijf:

"ALS ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien, in dat geval zie ik de plannen van Trump als enig mogelijk oplossing. DAN wordt dat de laatste kans voor de Gazanen om te overleven ..."

en wat is er racistisch aan het door mij veronderstelde feit:

"Als ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien, in dat geval zie ik de plannen van Trump als enig mogelijk oplossing. Dan wordt dat de laatste kans voor de Gazanen om te overleven ..."

als reactie op het telkens naar voren gebrachte argument:
  • "Hamas&Co kan niet uitgeroeid worden!"
Waarom anders zou Hamas&Co niet uitgeroeid kunnen worden?
Als er geen Hamasstrijders bij komen en alleen maar sneuvelen?
Hoezo kan Hamas&Co dan niet uitgeroeid worden?

Hou op met onderschatten van indoctrinatie!
Daardoor zijn ouders trots dat hun kids sterven als martelaar!

En lees het binnen de context in plaats dat voortdurend framen!

de gehele context:
HierEnNu schreef: 26 jan 2025 15:51
Ja natuurlijk is Hamas&Co uit te roeien!

Echter, Hamas is niet springlevend zoals vaak gesuggereerd wordt, want er is geen effectieve Hamasleiding meer, maar los daarvan, Hamas&Co hebben tijdens de oorlog 15.000 kids weten te rekruteren die nu Hamas&Co aanvullen als vers kanonnenvlees! :idea:

Voor mij een reden te meer dat Hamas&Co volledig uitgeroeid moet worden, en wat mij betreft in internationaal verband. Want anders jaagt Hamas&Co nog veel meer kinderen als martelaar de dood in! Tenzij Hamasterroristen die de leeftijd van 18 nog niet bereikt hebben hun gang mogen gaan volgens het internationaal recht? Is dat wat de wereldopinie zou willen?

Als ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien, in dat geval zie ik de plannen van Trump als enig mogelijk oplossing. Dan wordt dat de laatste kans voor de Gazanen om te overleven ...

Ik schreef eerder al:
HierEnNu schreef: 25 jan 2025 23:24:scissors:

Ik wilde duidelijk maken waarom ik van mening ben dat:
  • "Zolang Hamas&Co niet volledig vernietigd is in Gaza
    zullen zij de Gazaanse burgers blijven teisteren
    zoals kanker een mensenlichaam overwoekert en verteert
    als men die kanker diens gang laat gang!"
meer niet.

Voor alle duidelijkheid:
Ik hoop dat de Gazaanse burgers een echte kans krijgen EN dat ze die zullen grijpen.
Want het zou wel eens hun laatste kans kunnen zijn, als ze die al krijgen, want het is
een rare woelige tijd en de gehele wereldorde lijkt op instorten te staan.

Als dat laatste daadwerkelijk gebeurt, dan valt ook de hele PR opzet van Hamas&Co
in duigen en wordt er aan de ellende in Gaza geen letter publiciteit besteed. En dan?
Met die huidige Netanyahu&Co regering aan de macht? En erger, met Trump aan de macht?
Wat dan rest voor de Gazanen en andere Palestijnen is heel snel assimileren of emigreren
als ze willen overleven, want dan is 'Groot-Israël' niet meer slechts een utopisch
scenario ergens onder in een kastlade van een ouwe seniele radicale Zionistische generaal,
dan is zulks opeens een reëel en op korte termijn uitvoerbaar plan ... :idea:
.
.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 09 feb 2025 15:17 moeders willen hun kinderen een toekomst geven, opleiding, geluk en gezondheid, moeders willen hen niet zomaar afgeven als kanonnenvlees.
Je kijkt er weer eens met een westerse blik naar. Iedere Israeli die Palestijnse zenders ontvangt, hoort ze opvallend vaak over martelaarschap praten; ook van hun eigen kinderen -- iets dat men zich buiten het Midden Oosten meestal niet kan voorstellen. Indien je een beetje Arabisch verstaat en naar Palestijnse zenders kijkt, zie je geregeld oproepen tot martelaarschap, wat ook opgaat voor kinderen. Palestijnen zien martelaarschap vaak als het hoogste goed, want zo worden ze vanaf jongs af aan geïndoctrineerd. Zie hier een Palestijnse versie van moederdag en ook Abbas Zaki van het centraal comité van Fatah bevestigt deze instelling, net zoals deze vader en hier en hier een aantal voorbeelden van moeders die dit bevestigen.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 09 feb 2025 15:20 en wat is er racistisch aan het door mij veronderstelde feit:

"Als ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien,[/color]"
naar analogie en om het verduidelijken
"joodse moeders blijven bereid voldoende kinderen te baren om de rest van de wereld te manipuleren voor hun eigen gewin."
je zult wel akkoord gaan met mij dat dit eigenlijk diep en diep antisemitisch is. Ik heb enkel palestijns door joodse vervangen en een joods vooroordeel gebruikt.
ik kan vele gelijkaardige voorbeelden aanhalen uit de jaren 30 van vorige eeuw.

soit
je zet een hele bevolkingsgroep, de Palestijnen, neer als bewust kwekend kanonnenvlees. dit is doelbewust en intentioneel kwaad toeschrijven aan 2,3 miljoen mensen in gaza. je claimt hier dat Palestijnse ouders hun kinderne minder graag zien en ze doelbewust willen laten vechten. Dit met de impliciete boodschap dat die kinderen dus mogen sterven en vermoord mogen worden. Die kinderen noem je daarom hamasjeugd,
diep en diep racistisch

het plan van trump slaat nergens op want dan lopen Egypte en Jordanië het risico om hetzlefde als libanon mee te maken. Verzet vd Palestijnen en Israelische bommen op Egypte/jordanie
Laatst gewijzigd door appelfflap op 09 feb 2025 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nimsky

Om in jou stijl de boel even op te pakken.
Ik kwijl bij martelaarschap! Heerlijk zoals die kinderen zich committeren aan hun eigen volk. Prachtig dat ze aanslagen met een glimlach op het gezicht plegen. Trouw als ze zijn aan familie en vrienden.

Maar even serieus, ik krijg bijna meer begrip voor dit martelaarschap dan voor de schijnheilige praktijken van vernietigend en annexerend Israël dat maar (legaal, onder toeziend oog van het westen) door kan gaan met moorden.
Want dat is het enige verschil: Hamas moord illegaal en wordt veroordeeld en bestraft, terwijl Israël zijn heilige gang kan gaan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 09 feb 2025 15:40 Nimsky
je claimt dus dat Palestijnen allemaal martelaarschap verheerlijken?
Allemaal? Nee, opvallend vaak: viewtopic.php?p=652783#p652783.
Zionist
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 09 feb 2025 14:37 dus: schrijf alsjeblieft ff op, in jouw eigen woorden:
  • wat begrijp jij uit wat ik daar schrijf?
    • "Als ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien, in dat geval zie ik de plannen van Trump als enig mogelijk oplossing. Dan wordt dat de laatste kans voor de Gazanen om te overleven ..."
Dikkemick en anderen maken er dan bijvoorbeeld van:
dikkemick schreef: 09 feb 2025 11:52:scissors:
En jij die steeds weer verkondigt dat Palestijnen slechts kanonnenvoer kweken
door zoveel mogelijk kinderen te baren.
Zijn dat ook de woorden hoe jij zulks begrijpt?
Letterlijk gezien? Ja.
Misschien niet steeds weer, want het is vaak geciteerd.
Ik kan echter geen reactie van dikkemick ontdekken in deze laatste berichten, waar hij jou racistisch zou noemen.
viewtopic.php?p=652740#p652740

Of ben ik helemaal het overzicht kwijt, door het steeds aanhalen van dit citaat?
Ik heb dat ook ooit eens gelezen, maar ik beschouwde dat als anekdotisch clickbait.
Niet waard om te herhalen, laat staan het zo te generaliseren.
Ook al is het een als-dannetje. Dat is een sprookje ook.

Na zoeken.
Dit citaat waart al heel lang rond en is met verschillend soort reacties ontvangen.
Vaak niet to the point.
Wsl. bedoelde je Appelfflap
viewtopic.php?p=651535#p651535
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 09 feb 2025 14:23
Mus schreef: 09 feb 2025 13:45:scissors:
Ik zie hier vooral een fraai staaltje projectie van jou kant uit.
Ik schreef al dat zulks mogelijk is. Ik voel die haat jegens Hamas&Co inderdaad intens branden en jouw schrijfsels triggeren zulks meer dan hoe sommige anderen hun Israëlhaat omfloerst naar voren brengen. Jij schrijft waarschijnlijker eerlijker recht vanuit je hart ...
... eigenlijk best mooi, maar zulks brengt de discussie niet verder.
We vallen alleen maar in herhaling.

En dan te bedenken dat vele Palestijnen weer teruggekeerd zijn naar Noord-Gaza, terwijl alle Israëlhaters blijven beweren dat er genocide is gepleegd op hen, dat de Gazanen uitgehongerd zijn door Israël terwijl de Gazanen feest vieren want zij hebben de oorlog gewonnen, terwijl in werkelijkheid Hamas&Co veel gegijzelden uitgehongerd, verkracht en vermoord heeft ...

En ik word van racisme beschuldigd, omdat ik onderbouwd beweer dat de Gazaanse moeders babies blijven baren en ze vervolgens afstaan aan Hamas&Co die ze via de Hamasjeugd en basisscholen van UNRWA opleidt tot terroristen die als kanonnenvlees gebruikt worden en zodra ze sneuvelen, opgevoerd worden als door Israël vermoordde onschuldig gestorven kinderen, zodat ook de dood van die kids misbruikt wordt om de propagandaoorlog extra op te laten laaien ... het zij zo!

De oorlog zal binnenkort ongetwijfeld weer oplaaien, tenslotte heeft Hamas&Co niet voor de Kat haar k** tijdens de oorlog al 15.000, misschien inmiddels 20.000 , verse rekruten waaronder vele kids, weten te werven.

Ik hoop dat het krankzinnige voorstel van Trump in een zinnige vorm geconcretiseerd wordt en alle onschuldige Gazanen, met name alle kids, mogen vertrekken uit Gaza naar een veiliger plek vóórdat de Hel daar weer losbarst en totdat Gaza Wederopbouw voltooid is.

Die Gazanen die ondanks dat ze die kans krijgen die ik hoop dat ze krijgen, toch daar blijven, die beschouw ik als vrijwilligers voor het Human Shield waar Hamas&Co ze opnieuw voor zal gebruiken.
Best wel dapper vind ik zulks hoor, maar ouders die ook hun kids hier in betrekken zijn de titel ouder niet waardig: dat zijn monsterachtige kindermoordenaars: Godsdienstwaanzinigen!
Beste HierEnNu,

Punt 1. Ik denk niet dat je Gazanen en Hamas strijders over één kam mag scheren. Veel Palestijnen zijn vooral blij dat ze op dit moment even bevrijd zijn van lust van de Israëlische staat ze allemaal naar de eeuwige jachtvelden te sturen, met andere woorden dat ze even vrij zijn van genocide. Echter het staat jou natuurlijk vrij alle Palestijnen over één kam te scheren met Hamas strijders, je zal de enige niet zijn.

Punt 2. Ik vraag me af of je zelf wel door hebt hoe rascistische je overkomt onder je zgn medemenselijkheid. Waarom moeten de Palestijnen weg van hun geboortegrond en wordt niet opheffen van het, in mijn ogen uit de kluiten gewassen kankergezwel Israël overwogen, ze zitten daar perslot al 80 jaar als egocentrische, arrogante en wrede bezetter te mekkeren dat ze niet met rust worden gelaten door zgn “terroristen” mensen die zich slechts verzetten tegen een, zoals gezegd, bezetter? Elk mens heeft het recht zich te verzetten tegen bezetter en ja daar hoort m.i. ook bij dat er burgers worden gegijzeld van de bezetter zoals de bezetter al sinds jaar en dag mensen gijzelt om nul en generlei reden en verkracht en uithongert want vergeet je ff te benoemen. Hoe dan ook men noemt dat ook wel een koekje van eigen deeg.
Maar nee, een staat zoals Israël er één is die kan dat koekje van eigen deeg niet zien, zoals ze in alle talen weigert te zien dat zij in principe de oorzaak is van alle ellende en daarmee de verantwoording blijft afschuiven op anderen. In mijn ogen is de staat Israël een oogzweer van jewelste, alleen heeft zij, en haar aanhangers, dat niet in de gaten.

Met andere woorden de staat Israël zou er goed aan doen te erkennen dat ze een grove fout hebben gemaakt zich te vestigen, zonder zich rekenschap te geven van de Palestijnen, in Palestina en deze Palestijnen vervolgens te gaan behandelen als derderangs mensen. Wat mij betreft ben je dan gewoon een schoft die de knip voor neus niet waard is.
Maar goed het blijft wensdromen want verantwoording van de schurkenstaat Israël hoeven we niet te verwachten, ze blijven liever in de wereldwijde slachtofferrol want dat levert ze tot nog toe te veel op.

Toevoegend dat ik op generleiwijze goedpraat wat er aan geweld van beide kanten plaats vind maar zoals men meent is in de oorlog is alles toegestaan hoe walgelijk ook en ondanks international afspraken e.d. Dus Israël wordt niet opgedoekt en de Palestijnen verhuizen niet naar de hometown van trompetter Texas.
Laatst gewijzigd door Mus op 09 feb 2025 16:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gesloten