Creatief, creatiever, creationist

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Summa encyclopedie met jaarboeken bij elkaar 0ngeveer 50 boeken
Time Life encyclopedie ook 20 boeken over het leven en vooruitgang.
Universum 12 boeken veelal over morele aspecten tav. De maatschappij
5000 jaar dagelijks leven, van Amsterdam boek van W. van stuivenberg, uitgeverij Amsterdam boek, helaas deze serie heb ik niet compleet.
10 afzonderlijke boeken over wereldgeschiedenis.
Deze boeken zijn veelal in album af atlas vorm, namen worden er niet gegeven, maar al lezende ontdek ik dat de schrijvers, als zij iets bespreken terugvallen op de evolutie, niet eigenlijk helemaal niet op de Bijbel, alleen in verhalende vorm of over bouw van kathedralen bv.
en al helemaal bij enkele boeken van 5000 jaar dagelijks leven, van Amsterdam boek, waarbij de gedachte opkomt dat
Dat zijn mijn boeken, maar ik maak meer gebruik van internet Kitty

Een ding, ik ben vastbesloten, om alle evolutionaire boeken te kopen waarvan jullie vinden dat dat tot een basis behoefte behoort.
indicatie is dan oa. Richard Dawkins, ik verheug mij nu al, niet om overstag te gaan, maar om jullie meer gericht op de contect, passage en bladzijde te antwoorden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Bij de opsomming die je geeft zit geen een echt wetenschappelijk boek over evolutie. Dus een dikke aanrader Antoon om inderdaad dat soort boeken eens te gaan lezen.

Ook raad ik je aan om te lezen: 'Een kleine geschiedenis van bijna alles' van Bill Bryson, waarin zowel gesproken wordt over abiogenese, het onstaan van het heelal en evolutie. In begrijpelijk taal, maar op puur wetenschappelijke manier.

De boeken van Dawkins zijn zeker ook een aanrader. Zijn nieuwe boek natuurlijk, maar ook dat uit 2007: 'Het verhaal van onze voorouders'. Over evolutie dus.

http://www.bol.com/nl/p/boeken/het-verh ... index.html

Beschrijving
Adembenemende reis door de evolutie

Het verhaal van onze voorouders is een pelgrimstocht: een reis door vier miljard jaar geschiedenis. Wij, moderne mensen, zijn de pelgrims. Wij reizen terug in de tijd op zoek naar onze voorouders. Met ons beginnen ook alle andere levende wezens - dieren, planten, schimmels en bacteriën - aan hun eigen zoektocht met dezelfde missie. Tijdens het dalen op de tijdladder komen we andere 'pelgrimsgezelschappen' tegen, met wie we een gemeenschappelijke voorouder delen. Voortgaand op onze tocht, zoeken we voorzichtig onze weg door massa-extincties en ontmoeten we steeds onbekendere voorouders. Uiteindelijk bereiken we het fundamentele keerpunt voor het leven op aarde: de samensmelting van een eencellige met een bacterie, waardoor een cel met een celkern ontstaat. Vanaf dat moment bewandelen alle levende organismen gezamenlijk het laatste deel van de pelgrimsroute, tot aan de oorsprong van het leven.

Het verhaal van onze voorouders beschrijft de verschillende processen die bij de ontwikkeling van het leven op aarde een rol speelden. Enorm rijk en divers, omvat het de resultaten van recent onderzoek dat, met behulp van dna-analyses, tot een aantal verassende inzichten in de evolutionaire geschiedenis heeft geleid. Het fundamentele, unificerende principe van de evolutie ligt ten grondslag aan deze unieke geschiedenis - onze geschiedenis, en die van alle levende wezens. Dit meesterwerk van Dawkins toont ons hoe bijzonder we zijn, hoe verbazingwekkend onze geschiedenis is, en hoe nauw onze verwantschap met de rest van het leven op aarde.

Misschien Antoon komen we nadat jij dit gelezen hebt, eindelijk eens tot een discussie die verder gaat dan creationistisch geblaat.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Dan adviseer ik je, Antoon, om van Carl Zimmer te gaan lezen wat je tweedehands kunt krijgen (of je moet Engels al geen probleem vinden). Carl Zimmer vind ik nog steeds één van de beste schrijvers over evolutie.

Overigens had ik nog wat vraagjes gesteld in mijn vorige post: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 126#177126

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Inmiddels bij de boekhandel geweest, veel boeken van Richard zijn uit de handel helaas, ik moet naar de Slechte, ik houd jullie aanbevelingen ook in mijn hoofd.

Devious
Wat betreft de Fossiele brandstoffen, zo en zo weet ik er niet alles van, ook de oorsprong staat hier en daar ter discussie, ik ga van de Bijbel uit, de woestijnen bloeiden, ook wetenschappelijk, waar nu zee is hoeft niet altijd zee geweest te zijn,
Al met al en duizenden jaren, kan genoeg zijn om de huidige voorraad te beschouwen.
Al zal je het er mogelijk niet mee eens zijn.

dus met nadruk, ik weet er ook niet alles van
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

antoon schreef:
dus met nadruk, ik weet er ook niet alles van
En zoals het er naar uitziet zal dat ook zo blijven.
Bijvoorbeeld: duizenden jaren is niet genoeg, antoon!
Dat is een wetenschappelijk feit.
Ik zou daar maar eens een beginstudie van maken.
Ik geloof dat dat gewoon aan 12-jarigen onderwezen wordt.
Hoe komt het dat jij die kennis kwijt bent geraakt, antoon?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Antoon, dat boek dat ik opgaf van Dawkins is gewoon bij Bol.com te bestellen, zie de link die ik gaf. Bij de Slegte (met een G trouwens) zul je de boeken van Dawkins niet snel vinden. Of het moet een collectorsitem zijn van een exclusieve eerste druk voor rond de € 250. Dit soort boeken halen de Slegte niet, aangezien ze gewoon allemaal verkocht worden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Voor degen even die niet alles gevolgd hebben dit, er staat geen wonder te gebeuren, ik ben niet van plan mijn geloof op te geven, zeker niet met de huidige wetenschappelijke bevindingen op velerlei gebied
Wat ik wel doe is de discussie volgen, en als er verwijst wordt naar Richard ook al is het een QUOTE dan check ik het liever zelf, anders heb je het gevoel dat je in de lucht praat, gaat voor alle boeken op. Ook al is de quote nog zo goed, nog zo onomstreden, zelf uitzoeken, daar ben ik mee wijs geworden in mijn geloof.

Expres wil ik boeken van Richard lezen, of proberen te lezen, omdat die man mij bijzonder intrigeert.
Ik hoor negatieve berichten van de creationistisch hoek, dat hij zich schamper over christenen uitlaat, nochtans, verbloemd hij de uitkomsten van onderzoek in de onderste lagen, niet, noch lijkt hij mij arrogant, want hij schrijft weleens, dat je zijn boek als SF. Moet lezen, kijk dat is nou een man naar mijn hart, dat hij ET propageert en bespreekt doet daar niet aan af, ik hou van onderzoekende mensen.
Mocht ik tot een andere conclusie komen, spijtig, maar ik zal de man als persoon niet afvallen.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Fossiele brandstoffen
Dev...
als je het goedvind, alles bespreken ook olie maar beginnen met steenkool

4026 Schepping van Adam
2370 vloed
1656 jaar
Komt nog bij dat we van scheppingperioden uitgaan niet van dagen.
De laatste scheppingsdag heeft zeker 7000 jaar geduurd, dus de anderen, zal ook wel zoiets zijn.
Tenminste komt er dan 7000 jaar bij maakt bijna 10000 jaar

De vloed heeft de plantengroei die onder ideale omstandigheden plaatsvond omgekeerd als een vloerkleed, onder ook ideale omstandigheden, om op te diepen

Sommige geologen hebben beweerd dat zelfs indien alle vegetatie op aarde plotseling omgezet zou worden in steenkool, dit slechts een steenkoolafzetting zou geven van 1-3% van de bekende steenkool reserves op aarde. Hieruit volgt dan dat om de ons bekende steenkoollagen te produceren er achtereenvolgend in de tijd, op zijn minst 33 maal een zondvloed moet zijn geweest. Daarom kan een enkele zondvloed niet de oorzaak zijn van onze steenkoolformaties.
Men spreekt van vegetatie zoals we nu kennen, voor de vloed hadden we een bloeiende woestijn, tel die eens mee? ook waar nu water is hoeft het toen niet zo geweest te zijn

http://www.scheppingofevolutie.nl/

te vinden onder geologie
Laatst gewijzigd door antoon op 22 jul 2009 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Versie1:
De door jou gegeven info is uit de duim gezogen door creationisten en feitelijk onjuist.
Versie2:
De door jou gegeven info is uit de duim gezogen door creationisten en dus feitelijk onjuist.
Ik kan best wel nog meer versies geven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

antoon schreef: Men spreekt van vegetatie zoals we nu kennen, voor de vloed hadden we een bloeiende woestijn, tel die eens mee?
Ja antoon, dat helpt enorm om een 1000 meter diepe mijnschacht te verklaren, allemaal
tijdens de vloed gemaakt. En dat allemaal toen Noah met zijn dierentuin veilig in een baan om
de aarde vloog aan boord van de enterprise. Beam me up Noah.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Dit zijn waargenomen huidige snelheden van de continenten in cm per jaar.
Afbeelding

hier zijn hot spot ketens diepe vulkaanen die hun spoor trekken aan het oppervlak
Afbeelding

leeftijd als functie vanafstand tot hawaii
Afbeelding

we hebben waagenomen ouderdom van de oceanbodem
er is geen enkele reden te bedenken waarom dat vroege sneller gegaan zou moeten zijn

Afbeelding

dat leidt tot de volgende reconstructie
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=dINrKjuX6DA
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er is weer sprake van omgekeerde bewijslast. Niet intrappen!

Antoon,
Jij hebt de afgelopen posting het e.e.a beweert zoals dat de laatste scheppingsdag 7000 jaar duurde, hoe kom je daarbij?
Waar is het wetenschappelijke bewijs dat er een wereldwijde zondvloed heeft plaatsgevonden?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

De leeftijd van de aarde is voor mietjes.

Laten we het over het universum hebben.
Jonger of ouder dan onze "eigen" planeet?
Wat laat het blauw van de sterren wegebben?
En is er misschien iemand die precies weet,
waar hun energie - nu - is heen gegaan
en of ze nog steeds - daar - bestaan ... ?

Hoe traag is licht, in verhouding tot de grootte van het heelal?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Beste Antoon.

Ik hoop dat je nog eens goed nadenkt over wat je zegt over de steenkoollagen, en de olie en gasvelden. Gedenk dat momenteel honderden miljoenen auto's (probeer even de hoeveelheid benzine te visualiseren die alleen al dagelijks nodig is, en diesel, kerosine, lpg) rijden op aardolie; bedenk ook dat onze snelwegen grotendeels gemaakt zijn van bitumen (dat ook gemaakt is uit aardolie). Probeer je in te denken dat al die brandstoffen al enkele honderden jaren gebruikt worden. Miljoenen auto's, vrachtwagens, treinen, aggregaten, schepen en vliegtuigen gebruiken het.
Denk aan het plastic zakje dat je krijgt bij de Albert Heyn, en bedenk dat miljarden mensen zulke zakjes krijgen, al tientallen jaren lang, allemaal gemaakt van aardolieprodukten. Denk aan de verf op je kozijnen, je deur, de lak van je auto, terpentine, wasbenzine, petroleum, motorolie, versnellingsbakolie, en probeer je een voorstelling te maken van miljarden mensen die dezelfde produkten gebruiken, al tientallen, en bij sommige produkten, al meer dan honderd jaar lang. En dan wil jij me wijsmaken dat dit is voortgekomen uit één dieren en plantengeneratie?
Waarbij me opeens te binnen schiet dat sommige jonge aarde creationisten óók beweren [waarbij ze hun eigen bijbel verdraaien] dat heel veel diersoorten 'de vloed' overleefd hebben op zogenaamde 'drijvende vegetatiematten'.
(let op, ik het het alleen nog maar over aardolie gehad :D . Steenkool, bruinkool, aardgas en turf laten we nog maar even buiten beschouwing.)

Alles wat ik heb gezegd is geen bewijs tegen het bestaan van een god, en dat is ook niet mijn bedoeling hiermee. Maar het maakt duidelijk dat jouw opvatting over het ontstaan van de aarde, en jouw interpretatie van de Bijbel, onjuist is.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

De tijd hoeft geen bezwaar te zijn met experimenten worden in enkele dagen olie gevormd, omstandigheden die ook tijdens de vloed een opmaat hadden, maar je hebt gelijk als je het zo leest tenminste, logisch gedacht kan het niet is de eerste opwelling.
Je kunt het ook omdraaien de kolen olie en gas reserves zijn beperkt en binnen onze generatie raken ze al bijna op tenminste de velden die nu bewerkt worden, in Antarctica kunnen ze opnieuw beginnen
Als er werkelijk evolutie heeft plaatsgevonden, zou je toch denken aan een hoeveelheid die veel langer meegaat, miljoenen jaren vegetatie, wat moet dat wel niet opleveren.
Je hebt gelijk dat je geen sluipwegen in kan gaan met drijvende vegetatie matten, je moet je houden aan het woord zoals het er staat en vandaaruit een oplossing vinden,
Interessant is dat er stemmen opgaan dat niet alleen vegetatie olie veroorzaakt, maar dat er meer bij komt kijken.
Bij schepping of evolutie wordt het ook besproken, bij de artikelen over geologie. Helaas het specifieke onderwerp (hoeveelheid) wat jij aansnijdt niet.
Als er geen evolutie heeft plaatsgevonden, en de Bijbel waar is, waar ook meer dan genoeg aanwijzingen voor zijn, dan moeten we het doen met wat er staat en ons inleven, ook met onze kennis van olie in de situatie en proberen een inschatting te maken, dat is verdraait moeilijk, niemand van toen leeft om ons op het goede spoor te brengen, De weten schap die vanuit de Bijbel werkt maakt wel een inschatting van een gigantische vegetatie, maar dat zal niet genoeg zijn om iedereen te overtuigen.

Het enigste wat ik dus kan zeggen de olie voorraad is beperkt, als er werkelijk evolutie was, was die dan ook zo beperkt, hadden we dan nog niet veel en veel meer.

met vriendelijke groet

http://www.nujij.nl/olie-is-waarschijnl ... 3149.lynkx
Plaats reactie