heeck schreef:Die andere, ongenoemde, studies worden in het artikel zelf vermeld:
Previous studies indicate that there is no conclusive evidence that people living in places with natural radioactivity are at a higher risk for cancer and other health-related problems.
There are similar natural radiation areas in southern China, Iran and Brazil, but the Kerala coast in southern India is believed to be the only high-radioactivity region with a high population density.
Dus het rapport is niet in overeenstemming met zichzelf?
Misschien moet je eens opzoeken wat "no conclusive evidence" net betekent....
heeck schreef:En losse getallen daar heb ik geen fluit aan omdat ze me niet toestaan relaties te leggen met andere publicaties en me geen handvat geven om ook maar iets te kwantificeren.
...en meteen eens opfrissen hoe wetenschappelijk onderzoek juist in zijn werk gaat. Dat is weer heel wat anders dan bananen eten.
heeck schreef:De bananenstraling is kennelijk verworden tot een soort universele maatstaf die je dus overal kunt terugvinden.
Heel knus met 5 personen de nacht doorbrengen belast je om en nabij net zo zwaar als die ene banaan.
Overal terugvinden? Nooit van een bananenmaatstaf gehoord.
heeck schreef:Vanzelf wordt die banaan naar binnen gewerkt en geeft dus interne straling die in het algemeen veel ernstiger valt te nemen dan externe.
Met handvat om te kwantificeren?
heeck schreef:Wat vind je overigens van het aantal van de jaarlijkse 660 (NL) dodelijke verkeersongelukken als vergelijkingsmaat wanneer een passen binnen de natuurlijke straling die her en der voorkomt je onjuist voorkomt om het risico van nucleaire energie tegen af te passen.
Beide bijeffecten zijn beïnvloedbaar, beide zijn door de mens veroorzaakt en beide zijn onderhevig aan wat in het algemeen "maatschappelijk aanvaard" wordt genoemd.
Daar heb ik het al uitvoerig over gehad.
Het wordt tijd dat ik me maar weer eens terugtrek uit deze onzin.