Ik ga het nog eens proberen, al ben ik bang in herhaling te vallen. Het me om de consequenties van dit stukje:
Genesis 11 schreef:1 De gehele wereld nu had éénerlei taal en spraak.
2 Toen zij nu naar het oosten trokken, vonden zij een effen land in het landschap Sinear, en woonden aldaar.
3 En zij spraken onder elkander: Welaan, laat ons tigchelstenen strijken en branden. En zij namen tigchels tot stenen, en leem tot kalk,
4 en spraken: Welaan, laat ons een stad en toren bouwen, welks spits tot aan den hemel reikt, opdat wij ons een naam maken; want wij worden misschien verstrooid in alle landen.
5 Toen voer de Heer neder, opdat Hij de stad en den toren zag, welke de mensenkinderen bouwden;
6 en de Heer sprak: Zie, het is éénerlei volk, en éénerlei spraak is onder hen allen; zij hebben dat begonnen te doen, en zullen niet aflaten van alwat zij voorgenomen hebben te doen:
7 welaan, laat ons nedervaren en aldaar hunne spraak verwarren, opdat de één des anderen spraak niet versta.
8 Alzo verstrooide de Heer hen vandaar in alle landen, dat zij moesten ophouden de stad te bouwen.
9 Vandaar is haar naam Babel, omdat de Heer aldaar de spraak van alle landen verward en hen vandaar verstrooid had in alle landen.
Dus op de ark hebben we 8 mensen en die vermenigvuldigden zich en die gingen bij elkaar in Babel wonen. Hun DNA moet erg op elkaar geleken hebben. Ze hadden namelijk allen maar een paar voorouders.
De Bijbel geeft geen ruimte voor Neanderthalers. Immers je hebt mensen en dieren. Niet iets ertussenin. Er zijn bv christenen die geloven dat de fossielen van Neaderthalers mensen zijn die een botziekte hadden. We weten nu echter dat Neanderthalers een aparte soort was. Kunnen ze de zondvloed overleefd hebben? Dan hadden ze op de ark moeten zitten, maar dan had de Bijbel dit wel vermeld. Tenslotte is dit wel een bijzondere soort.
Had één van de mensen aan boord Neanderthaler dna kunnen hebben? Wellicht, maar dan had dit zich over het gehele nageslacht verspreid. Bij gebrek aan DNA testen, kon niemand weten of ze neanderthaler-dna had en had het nageslacht met neanderthaler-dna zich over de hele wereld verspreid. Dan hadden alle volkeren op aarde mensen moeten hebben met neanderthaler-dna. Dat is niet wat we zien.
Ik lees op
http://geonieuws.geologienederland.nl/g ... p?nummer=7 dat de fossielen van Neanderthalers met de C-14 methode gedateerd zijn. Schedels van ongeveer 28.000 jaar geleden zijn in principe goed te dateren. Dat waren de laatste fossielen.
Voor het verhaal in de Bijbel maakt het niet uit of de datering klopt of niet. Als de Neanderthaler voor de zondvloed was uitgestorven klopt genesis 11 niet. En de Neanderthaler zat niet op de ark, dus is ie toen uitgestorven. Dus kan de soort niet daarna uitgestorven zijn. Dus genesis 11 klopt niet. Het is verzonnen.
Floris1976 schreef:Zou het mogelijk zijn dat de onderzoekers van het menselijke en apen DNA gelogen hebben over deze overeenkomsten. Het antwoord dat ik mezelf hierin geef is Nee want deze wetenschap wordt ook gebruikt voor andere onderzoeken en zoiets zou een andere wetenschapper dan vrij snel uitvinden. klopt deze redenatie?
Ja. Het resultaat van het ene onderzoek wordt vaak meegenomen in een volgend onderzoek en daar zit dan weer een controleslag. De onderzoeker van het vervolgonderzoek zal vast lopen en aan alles gaan twijfelen. DNA onderzoek wordt steeds gewoner. Steeds meer dieren worden volledig in kaart gebracht door verschillende groepen. Hierin leugens verspreiden gaat niet lukken.
Koolstof datering wil wel eens misgaan. Wanneer het monster te oud is is er te weinig C14 voor de meetapparatuur en wil het niet meer. Verder moet er altijd opgepast worden dat het monster niet met nieuwe koolstof vervuild wordt. Dt kan op het moment van opgraven, maar er kan ook grondwater bij het fossiel zijn gekomen met bacteriën met een recentere koolstofverhouding. En je moet goed bekijken of het monster wel 'verse' koolstof ingenomen heeft. Als ik een nieuwe stoel maak van 1000 jaar oud hout en ik laat dat dateren is de stoel 1000 jaar oud. Bij bepaalde fossielen is dat ook gebeurt.
Ik hoop dat ik je weer verder geholpen heb.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.