Israel, godsdienst en kernwapens.
Moderator: Moderators
Re: Israel, godsdienst en kernwapens.
Ik betreur niets van wat ik gezegd heb en verontschuldigen hoef ik me niet. Gewoon omdat ik merk dat het belang aan nauwkeurigheid hier 2 maten en 2 gewichten heeft. Die hele rechtbank en eis voor publieke verontschuldiging, net zoals het regelmatig gebruik van omkeringen, recht uit het handboek van de Maoïsten gegrepen om onderwerping aan de ideologie te creëren. Hiermee wil ik niet zeggen dat jullie Maoïsten zijn.
Die kleine onnauwkeurigheid, die ik al toegegeven had veranderd niets aan de grote lijn van de geschiedenis: Nazi's en Muslim Brotherhood waren in 1933 al officieel verbonden en de vernietiging van alle Joden was voor beiden een heel belangrijk bindmiddel. Voor de Muslim Brotherhood op een religieuze basis waar het geen afstand van gedaan heeft, de middelen zijn nu anders. Voor de Nazi's op pseudo-religieuze basis die samen met het Nazisme vernietigd is. Op een kleine fringe na die dit nog aanhangt.
Het wachten op de komst van een nieuwe Saladin om Joden en kruisvaarders in zee te drijven, zowat de reden voor de oprichting van de Muslim Brotherhood leeft nog. En een ogenblik hebben zij gedacht dat dit Hitler was. Door sommige invloedrijke MB-clerics wordt dan ook Hitlers in hiërarchie juist achter Mohammed geplaatst en de Holocaust als werk voor Allah voorgesteld. Hitlers 'Mein Kampf' is niet voor niets, na de Koran, het meest verkocht boekwerk in verschillende landen van de Islamterritoria.
Het is dit wachten op een nieuwe Saladin om Joden en kruisvaarders in zee te drijven dat figuren zoals 'Osama Bin Laden' voortbrengt. Net zoals Hamas is Al Qaida geboren uit de Muslim Brotherhood. Ik vraag mij af hoeveel nog zulke figuren die Arabische revoluties gaan teweegbrengen. erg is dit niet, Israël heeft de macht om ze te verpletteren zoals een insect verpletterd wordt onder een ijzeren hiel. Heel veel kans dat Israël als de sterke man van het MO en de Levant hieruit naar voren komt. Dit is zoals het hoort.
Het recht van bestaan van Israël is onbetwistbaar.
Het recht van bestaan van Israël betwisten of ontkennen is niet meer dan de droom op een nieuwe Saladin om Joden en kruisvaarders in zee te drijven, voeden en sterker maken.
Is ook een vorm van anti-semitisme dat zich wil vermommen om te laten denken dat het geen anti-semitisme meer is.
Die kleine onnauwkeurigheid, die ik al toegegeven had veranderd niets aan de grote lijn van de geschiedenis: Nazi's en Muslim Brotherhood waren in 1933 al officieel verbonden en de vernietiging van alle Joden was voor beiden een heel belangrijk bindmiddel. Voor de Muslim Brotherhood op een religieuze basis waar het geen afstand van gedaan heeft, de middelen zijn nu anders. Voor de Nazi's op pseudo-religieuze basis die samen met het Nazisme vernietigd is. Op een kleine fringe na die dit nog aanhangt.
Het wachten op de komst van een nieuwe Saladin om Joden en kruisvaarders in zee te drijven, zowat de reden voor de oprichting van de Muslim Brotherhood leeft nog. En een ogenblik hebben zij gedacht dat dit Hitler was. Door sommige invloedrijke MB-clerics wordt dan ook Hitlers in hiërarchie juist achter Mohammed geplaatst en de Holocaust als werk voor Allah voorgesteld. Hitlers 'Mein Kampf' is niet voor niets, na de Koran, het meest verkocht boekwerk in verschillende landen van de Islamterritoria.
Het is dit wachten op een nieuwe Saladin om Joden en kruisvaarders in zee te drijven dat figuren zoals 'Osama Bin Laden' voortbrengt. Net zoals Hamas is Al Qaida geboren uit de Muslim Brotherhood. Ik vraag mij af hoeveel nog zulke figuren die Arabische revoluties gaan teweegbrengen. erg is dit niet, Israël heeft de macht om ze te verpletteren zoals een insect verpletterd wordt onder een ijzeren hiel. Heel veel kans dat Israël als de sterke man van het MO en de Levant hieruit naar voren komt. Dit is zoals het hoort.
Het recht van bestaan van Israël is onbetwistbaar.
Het recht van bestaan van Israël betwisten of ontkennen is niet meer dan de droom op een nieuwe Saladin om Joden en kruisvaarders in zee te drijven, voeden en sterker maken.
Is ook een vorm van anti-semitisme dat zich wil vermommen om te laten denken dat het geen anti-semitisme meer is.
Zankoku na tenshi no youni
BFA, je bagatelliseer weer.
Jouw bewering was oa dat die moefty al in '33 op de Duitse radio te horen was.
Dat bleek niet zo.
Tenzij je bronnen kunt aandragen waaruit blijkt dat het wel zo is zul je deze bewering dus moeten inslikken.
Lees anders eerst even de forumregels AUB.
Je kunt ze hier vinden
Jouw bewering was oa dat die moefty al in '33 op de Duitse radio te horen was.
Dat bleek niet zo.
Tenzij je bronnen kunt aandragen waaruit blijkt dat het wel zo is zul je deze bewering dus moeten inslikken.
Lees anders eerst even de forumregels AUB.
Je kunt ze hier vinden
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Zoals je uit deze hele discussie kunt opmerken las ik de post waar MNb aanstoot aan nam de eerste keer argeloos als een serie feiten waarmee je voor de dag kwam. Slechts diepgaand onderzoek liet zien dat dit niet het geval was. Dit moge een goede illustratie zijn van het belang van correcte weergave van feiten, en dat we daar op dit forum niet voor niets zeer op gesteld zijn. Indien je, zoals nu blijkt, geen houding hebt die hieraan wil meewerken, dan lijkt het me beter dat je opstapt en elders gaat forummen.BFA schreef:Ik betreur niets van wat ik gezegd heb en verontschuldigen hoef ik me niet.
Ik zal je antwoord ook in de moderatorgroep bespreken en het kan zijn dat het je in iets sterkere bewoordingen aangezegd zal worden.
Jammer overigens dat het zo gelopen is. Jammer, BFA, dat uiteindelijk je koppigheid en trots het laatste woord heeft. Jammer ook dat Uncle Rat gisteren niet begreep dat de beste oplossing er voor BFA al gekomen was en het voor hem alleen maar erger kon aflopen door erop door te gaan.
Born OK the first time
Er is een verschil tussen houding die wil meewerken en toegeven aan een eis voor onderwerping.Rereformed schreef:geen houding hebt die hieraan wil meewerken
Het eerste kan, het tweede niet.
Hier gaat het heel duidelijk om het tweede. Dus: geen spijt, geen betreurnis en geen excuses.
Dit was anders geweest indien MNb (nu weet ik de naam) in discussie was in plaats van direct een hetze te starten en te verdwijnen. Waarom heeft hij trouwens hierna niet meer van zich laten horen of een poging gedaan van rechtstreeks met me te discussiëren? Dit lijkt me tegen alle aan mij gestelde regels van jullie mooie forum in.
Ik vind het spijtig dat jullie je door MNb voor dit doel laten gebruiken. Dit herleid iets dat tussen mij en MNb had hoeven te zijn naar proporties waar het niet hoort en maakt spijt en verontschuldigingen overbodig.
Die kleine onnauwkeurigheid die opgeblazen, is heb ik toegegeven. Ik had dit evengoed tegen NMb gekund.
Dan was dit gebeurd zonder onnodige tijd en energie van een heleboel mensen te verspillen. Die verspilling maakt als er iemand mag zeggen dat iets te betreuren valt dit MNb hoeft te zijn en niet ik.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Het lijkt me hier dat het woord 'islam' (onderwerping) teveel rondspookt in je hoofd. Wanneer je even afkoelt zul je het voor 100% met me eens zijn dat het een goede zaak is zo zorgvuldig mogelijk te zijn met het geven van feiten. En een steek laten vallen doet iedereen wel eens, dat is werkelijk een hele kleine moeite om even je verontschuldiging voor aan te bieden. Mijn verzoek als moderator was enkel bedoeld om een ieder duidelijkheid te verschaffen omtrent je forumhouding indien je hier blijft forummen.BFA schreef:Er is een verschil tussen houding die wil meewerken en toegeven aan een eis voor onderwerping.Rereformed schreef:geen houding hebt die hieraan wil meewerken
Wel, overdenk het nu rustig nog maar eens.BFA schreef:Het eerste kan, het tweede niet.
Hier gaat het heel duidelijk om het tweede. Dus: geen spijt, geen betreurnis en geen excuses.
Ik heb hem een email geschreven om te vragen of hij weer terugkomt. Denk je dat indien hij terug zou komen en met je aan de praat gaat je tegem hem wel zou kunnen toegeven dat je beweringen fouten bevatten die je betreurt?BFA schreef:Dit was anders geweest indien MNb (nu weet ik de naam) in discussie was in plaats van direct een hetze te starten en te verdwijnen. Waarom heeft hij trouwens hierna niet meer van zich laten horen of een poging gedaan van rechtstreeks met me te discussiëren? Dit lijkt me tegen alle aan mij gestelde regels van jullie mooie forum in.
Tja, dat vind ik ook spijtig. Het was beter geweest indien MNb per pb zijn klacht had uitgesproken, ofwel tegen jou ofwel tegen een moderator, ofwel tegen allebei.BFA schreef:Ik vind het spijtig dat jullie je door MNb voor dit doel laten gebruiken. Dit herleid iets dat tussen mij en MNb had hoeven te zijn naar proporties waar het niet hoort en maakt spijt en verontschuldigingen overbodig.
Die kleine onnauwkeurigheid die opgeblazen, is heb ik toegegeven. Ik had dit evengoed tegen NMb gekund.
Hier leg je alweer dezelfde koppigheid aan de dag waar MNb ook last van heeft en die ook geen centimeter wil toegeven. Je moet op een forum op de juiste momenten kunnen geven en nemen. Nooit ten alle tijden voor 100% alles in je eigen handen willen hebben. Je moet je ook in de schoenen van een ander kunnen verplaatsen. Toevallig is MNb getrouwd met een moslima. Je moet kunnen begrijpen dat iemands stekels opsteken wanneer zo iemand ziet dat met de sobere feiten een loopje wordt genomen en het gevoel krijgt dat moslims per definitie in alles en altijd aan de verkeerde kant staan.BFA schreef:Dan was dit gebeurd zonder onnodige tijd en energie van een heleboel mensen te verspillen. Die verspilling maakt als er iemand mag zeggen dat iets te betreuren valt dit MNb hoeft te zijn en niet ik.
Nogmaals, ik heb enkel geprobeerd om dagenlang onder alle omstandigheden zo redelijk mogelijk te blijven. Probeer wat ik je verzoek te doen op die manier te lezen en niet te interpreteren als de werkwijze van een tiran of machtswellusteling.
Born OK the first time
Even onderstrepen waarom ik geschokt was/ben door de posts van BFA.
De tussenkomst van BFA hier heeft als doel Palestijnen als intrinsiek slecht af te schilderen. Daarom is het niet zomaar een detail wanneer jodenhaat ingang heeft gevonden; voor hem is het belangrijk aan te tonen dat Israel géén factor was in het ontstaan van anti-Israelische gevoelens bij moslims. De onjuistheden in zijn betoog zijn doelgericht en geen slordigheden.
Terzijde: de redenering van BFA waarin hij meent aan te tonen dat het Internationaal Gerechtshof in Den Haag meer kwaad dan goed doet, is niet zomaar een ander interessant onderwerp. Ze hangt samen met het paradigma dat hier ronddoolt in de coulissen en alle "vergissingen" aanstuurt:
wie op totale vernietiging van een bevolkingsgroep uit is, moet feiten verdraaien en onafhankelijk onderzoek ondergraven.
Ik weet niet of BFA en consoorten zich bewust zijn van deze mechanismen, of ze er gewoon de pinballetjes in zijn. Dat hangt misschien van hun IQ af.
edit: en natuurlijk niet te vergeten (http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 32#p283332" onclick="window.open(this.href);return false;):
De tussenkomst van BFA hier heeft als doel Palestijnen als intrinsiek slecht af te schilderen. Daarom is het niet zomaar een detail wanneer jodenhaat ingang heeft gevonden; voor hem is het belangrijk aan te tonen dat Israel géén factor was in het ontstaan van anti-Israelische gevoelens bij moslims. De onjuistheden in zijn betoog zijn doelgericht en geen slordigheden.
Terzijde: de redenering van BFA waarin hij meent aan te tonen dat het Internationaal Gerechtshof in Den Haag meer kwaad dan goed doet, is niet zomaar een ander interessant onderwerp. Ze hangt samen met het paradigma dat hier ronddoolt in de coulissen en alle "vergissingen" aanstuurt:
wie op totale vernietiging van een bevolkingsgroep uit is, moet feiten verdraaien en onafhankelijk onderzoek ondergraven.
Ik weet niet of BFA en consoorten zich bewust zijn van deze mechanismen, of ze er gewoon de pinballetjes in zijn. Dat hangt misschien van hun IQ af.
edit: en natuurlijk niet te vergeten (http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 32#p283332" onclick="window.open(this.href);return false;):
BFA schreef:Ontwikkeling, experimenteren, en verfijnen van nieuwe tactieken van verdediging: gerichte eliminatie en natieopbouw, op een nieuwe tactiek van oorlog.
Dit zijn jouw assumpties, en wat verandert dat?siger schreef: De tussenkomst van BFA hier heeft als doel Palestijnen als intrinsiek slecht af te schilderen. Daarom is het niet zomaar een detail wanneer jodenhaat ingang heeft gevonden; voor hem is het belangrijk aan te tonen dat Israel géén factor was in het ontstaan van anti-Israelische gevoelens bij moslims. De onjuistheden in zijn betoog zijn doelgericht en geen slordigheden.
Waar baseer je dat op? Heb je een bron?
De bronnen van BFA heb je allen al verworpen, deze zie ik nu niet als bruikbaar
Daar had ik nog wat verder willen gaan. Ik wordt hier vastgeplakt gehouden.siger schreef: Terzijde: de redenering van BFA waarin hij meent aan te tonen dat het Internationaal Gerechtshof in Den Haag meer kwaad dan goed doet, is niet zomaar een ander interessant onderwerp. Ze hangt samen met het paradigma dat hier ronddoolt in de coulissen en alle "vergissingen" aanstuurt:
Dit heb je goed geleerd ivm met Israël en meer.siger schreef: wie op totale vernietiging van een bevolkingsgroep uit is, moet feiten verdraaien en onafhankelijk onderzoek ondergraven.
Mag ik nu spreken van Siger en consoorten, is dit toegelaten?siger schreef:BFA en consoorten
Jahoor, en we zullen zelfs de spelfaut over het hoofd zien.Mag ik nu spreken van Siger en consoorten, is dit toegelaten?

Jahoor, ik had ze beiden gezien, we zijn geen taalgenootschap.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Hoho, first things first. Ga eerst maar even overdenken wat ik je verzocht te doen. Indien het je niet lukt dan hoop ik dat je zelf de uitgang van dit forum vindt.BFA schreef:Mag ik nu spreken van Siger en consoorten, is dit toegelaten?
Born OK the first time
Ik heb je mijn antwoord al gegeven.Rereformed schreef:Hoho, first things first.
Niet alle, laat ons zeggen ergens tussen de 70% en 80%.siger schreef: De tussenkomst van BFA hier heeft als doel Palestijnen als intrinsiek slecht af te schilderen.
De bron zal wel niet kosher zijnWhen given a quote from the Hamas Charter about the need for battalions from the Arab and Islamic world to defeat the Jews, 80% agreed. Seventy-three percent agreed with a quote from the charter (and a hadith, or tradition ascribed to the prophet Muhammad) about the need to kill Jews hiding behind stones and trees.
http://www.jpost.com/DiplomacyAndPoliti ... ?id=229493" onclick="window.open(this.href);return false;
BFA, dit valt bij mij onder het kopje haatzaaien.BFA schreef:Niet alle, laat ons zeggen ergens tussen de 70% en 80%.siger schreef: De tussenkomst van BFA hier heeft als doel Palestijnen als intrinsiek slecht af te schilderen.
Het merendeel van de Palestijnen heeft alleen maar last van de oproerkraaiers.
Daarbij geef ik het je te doen om opgesloten te worden als gebeurd met de Palestijnen.
Dan wordt je ook militant.
Ergo de rede ontbreekt bij jou ten ene male.
Iets wat ongewenst is op dit forum.
Zeepkistretoriek doen we niet aan, hetgeen je al had kunnen concluderen na de afvoer van Mercator.
Je krijgt dus nu de derde waarschuwing.
Het ga je goed.