Het hééft ook een nauwe betekenis.BFA schreef:Wat een nauwe betekenis je aan oorlog geeft.
Wel eens gehoord van een burgeroorlog?Afrika zit vol conflicten waarin burgers worden gedood, toch spreekt men hier van oorlog.
Dat is wanneer burgers elkaar massaal afslachten.
Zucht... Terrorisme.Als Islam burgers dood en dit geen oorlog is, wat is het dan wel.
Jouw duiding van oorlog is te ruim, en laat mij vermoeden aangepast om ideologische redenen.Jouw duiding van oorlog is beperkt en laat mij vermoeden aangepast om ideologische redenen.
Je maakt van veel oorlogen dat het geen oorlog meer is.
Je maakt van veel niet-oorlogen een oorlog.
Wat een onzin. Nergens zei ik dat je modern wapentuig oid nodig hebt voor oorlogen.Volgens hoe je oorlog plaatst is oorlog iets dat pas de laatste 60j is ontstaan.
Veel conflicten wel, andere zijn het nooit geweest.En vele conflicten op de aarde zijn volgens jou ook geen oorlog meer.
Terroristen zijn lang niet altijd bezig met het hertekenen van grensen.Conflicten die om de hertekening van grenzen en verwerving van territorium gaan.
In Noord Ierland waren ze dat wel, maar Islamitische terroristen zijn daar niet mee bezig.
Ze houden zich juist bezig met actie's als ingezetenen ván landen, en niet met grensoverschrijdende militaristische invasie's.
Wil je mij geen zaken in de schoenen schuiven die ik niet zeg?Praat dit terrorisme goed?Jagang schreef:De kans dat je onder een auto komt, is nog altijd een factor 100 hoger dan de kans dat je geraakt wordt door een terroristische aanslag.
Daar word ik heel chagrijnig van.
De rest van je post is irrelevant.
Terrorisme is geen oorlog.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme" onclick="window.open(this.href);return false;
Punt uit.