@ Berjan
Mijns inziens bevestig je wat ik eerder schreef:
Jouw uitgesproken wantrouwen jegens mij
ondermijnt wat mij betreft verder iedere basis voor verdere communicatie.
met wat je elders schreef in topic:
- 'Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!'
mede daarom reageer ik hier in metadiscussie:
want wie weet? Misschien wordt het dan nog wat tussen ons?
- Ondanks, of juist dankzij, onze meningsverschillen ...
Berjan schreef: ↑04 mar 2024 11:33
HierEnNu schreef: ↑04 mar 2024 02:50
Berjan schreef: ↑03 mar 2024 21:31
nog eentje om te kijken...
Dan weet je wel welke kant "goed" is en welke fout.
Hamas Has Destroyed Israel?

Dan is het toch opgelost?
Jij laat ook je ware gezicht hier zien.
Klopt! Bedankt voor dat verwijt, want ik beschouw het als een compliment!
Mijn ware gezicht laten zien doe ik hier voortdurend en al vanaf het begin af aan dat ik hier ben begonnen met een poging te wagen om mij het Vrijdenken eigen te maken, zonder ook maar één seconde de illusie gekoesterd te hebben ooit een Vrijdenker te
[kunnen] ZIJN!
Daarentegen vind ik het best wel jammer dat jij je ware gezicht zelden laat zien en jezelf meestal verstopt achter een masker van gescheld en zwartmakerij van opponenten die een mening naar voren brengen die jij verafschuwt. Overigens bedankt dat je zulks naar mij toe steeds minder doet, dat waardeer ik oprecht en maakt ook dat ik jouw inbreng weer met belangstelling lees.
- Ja: met belangstelling!

Dan heb ik het nog niet eens over de conclusies die jij verbindt aan wat
jij DENKT dat een ander zoal denkt, met name conclusies die jij verbindt aan wat
IK zoal denk, terwijl je meestal daarmee de plank volledig misslaat. Je hebt jezelf toegedicht dat je goed tussen de regels door kunt lezen, kennelijk zonder te beseffen dat wat
letterlijk tussen de regels geschreven staat
niets anders is dan blanko regels ... en ik vraag me inmiddels oprecht af of jij zulks zelf wel in de gaten hebt? Heb je eigenlijk wel enig idee wat tussen de regels door lezen echt betekent en/of dat het in het verre verleden een letterlijke betekenis had? Vroegâh, in de Middeleeuwen, toen daadwerkelijk de concrete tekst verduidelijkt werd door marginale toevoegingen in de kantlijn of tussen de regels.
Jij zult er waarschijnlijk niet aan willen, maar tussen de regels door lezen is beslist NIET wat jij uitoefent, want het is NIET de ander vanuit projectie van alles toedichten omdat het geschrevene iets in jouw onderbewuste triggert, het is NIET jouw eigen gedachtes, dat wat jij DENKT dat de ander denkt als waarheid beschouwen en daar dan in jouw antwoord klakkeloos van uit blijven gaan.
Tussen de regels door lezen is weliswaar verder denken dan de letterlijke tekst,
- maar beslist niet het diametraal tegenovergestelde aannemen
- [vanuit de eigen overtuiging],
en tussen de regels door lezen is tevens op basis van tekstuele aanwijzingen en
voorkennis een coherente voorstelling van de beschreven situatie maken.
- Zoek je zelf de verschillen?
Berjan schreef:Je kijkt enkel naar de titel.
Goed voorbeeld, waarmee je meteen bevestigd dat ik gelijk heb:
- ik heb 'jouw' filmpje namelijk twee keer aandachtig[!] bekijkluisterd,
de eerste keer omdat jij regelmatig - [ ff afgezien van de manier waarop, met name jouw gescheld]
interessante info aanlevert en de tweede keer
omdat ik het een heldere mening vond.
Jammer dat Cyrus Janssen hier niet zelf mee dicussieert, anders zou ik graag met hem in discussie gaan en hem zijn eenzijdigheid en intrinsieke tegenstrijdigheden onder diens neus wrijven, maar als jij voldoende achter zijn mening staat dan stel ik voor dat jij die
[jouw?] mening verwoordt, zodat ik daarover vervolgens met jouw in discussie kan gaan: graag zelfs!
- Sterker: Ik daag je daartoe uit!
En ik begrijp het en neem het je niet kwalijk als je die uitdaging niet aandurft!
Berjan schreef:Er staat ook nog "op een andere manier dan je zou denken"...
Oooo? Waar leid jij uit af dat ik zulks niet gelezen en/of begrepen had? Opnieuw een typisch voorbeeld van mij gedachtes toedichten die jij zelf denkt. Kom eens los uit jouw twee dimensionele bubbel
[zoals denken dat ik niet kijkluisterde naar 'jouw'
filmpje terwijl ik er juist met extra aandacht naar keek] en probeer vervolgens eens te
bedenken wat IK dacht waardoor ik schreef:
- "Hamas Has Destroyed Israel?
Dan is het toch opgelost?"
Berjan schreef:Dus kijk het filmpje maar, en kom dan terug
met je "IDF en Israel is heilig" retoriek.
Waarom ben jij zo behoeftig naar mijn reactie op jouw schrijfsel als jij telkens opnieuw aangeeft dat je mijn reacties beschouwt als clichématig bombastisch taalgebruik, niets dan breedsprakerige holle frasen waarbij ik volgens jou weinig tot niets zeg?
Mede gezien jouw telkens opnieuw uitgesproken wantrouwen jegens mij:
- Welke basis voor verdere communicatie met mij zie jij zelf?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!