Oh we gaan nu even terug naar de puberteit, kan geen antwoord geven dan maar wat uit gaan joelen?Kitty schreef:Prima nut, wat mij betreft, om je straatbeeld niet verziekt te willen zien door zwarte spoken.Atli schreef:De vrijdenkertjes krijgen het moeilijk bij een praktische vraag, het nut en effect van een maatregel....
Wilders wil burka strafbaar stellen
Moderator: Moderators
Re: re Atli
fbs33 schreef:Als het Pa niet zal zijn dan pikken de koters in ieder geval een vleugje Westerse mentaliteit op! (Da's nooit weg, zo hier en daar een snoepje of zo, of andere positieve ervaringen !!)
Als...........feiten beginnen steeds minder toe te doen.......
Misschien kun jij je het niet voorstellen, maar ik meen het serieus, ik word er eng van van die geheel in zwart onzichbaar gehulde mensen. Ik vind serieus dat dat niet past bij onze samenleving.Atli schreef:Oh we gaan nu even terug naar de puberteit, kan geen antwoord geven dan maar wat uit gaan joelen?Kitty schreef:Prima nut, wat mij betreft, om je straatbeeld niet verziekt te willen zien door zwarte spoken.Atli schreef:De vrijdenkertjes krijgen het moeilijk bij een praktische vraag, het nut en effect van een maatregel....
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik vind ook zoveel dingen "eng", en andere mensen vinden weer andere dingen eng.Kitty schreef: ik word er eng van van die geheel in zwart onzichbaar gehulde mensen.
Hoe zie jij de Nederlandse samenleving dan ??Ik vind serieus dat dat niet past bij onze samenleving.
Fuck met alles.
Inderdaad Atli. Ik heb fbs33 meerdeere keren gesommeerd met feiten te komen en heb hem zelfs nog drie vragen gesteld, maar je hoort er niets meer van. Hij spreekt zichzelf totaal tegen. Best jammer voor hem, hij laat echt zien dat het hem helemaal niets boeit, en hijk wil alleen maar op de Islam en burka zeiken.Atli schreef:fbs33 schreef:Als het Pa niet zal zijn dan pikken de koters in ieder geval een vleugje Westerse mentaliteit op! (Da's nooit weg, zo hier en daar een snoepje of zo, of andere positieve ervaringen !!)
Als...........feiten beginnen steeds minder toe te doen.......
Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.
Momenteel als behoorlijk verziekt. En het wordt er niet beter op door steeds meer fundamentalistische uitingen toe te laten. Ik zal me dus altijd verzetten tegen fundamentalisme. En ik vind een Burka daar een uiting van. Ik kan me niet voorstellen dat er een gematigde moslima onder zit die gehuwd is met een matige moslim. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat aanpassing aan een cultuur moet komen van diegenen die komen wonen in een andere cultuur. En ik vind het dus not done als een gevestigde cultuur steeds weer consessies moet doen aan een cultuur die van buitenaf is gekomen en niet te verenigen is met de gevestigde normen en waarden. Steeds meer een stap meer ruimte geven zodat we op den duur voorzichtig moeten zijn om ons eigen gedachtegoed te kunnen uiten is de doodslag voor een samenleving. Dat heeft niets meer met samenleven te maken. Daarnaast heb ik geen enkele moeite met moslims die hier wonen en zich hebben aangepast aan de hier geldende normen en waarden.Plons schreef:Hoe zie jij de Nederlandse samenleving dan ??
Mutlicultureel is een farce als een cultuur tegenover een andere blijft staan. Integratie moet komen van hen die integreren in onze samenleving. Nu lijkt het erop dat Nederland moet integreren in een cultuur die te star is om zich aan te passen. Dat is de omgekeerde wereld. Pas je aan, wil je dat niet? Ga dan naar een land waar jouw cultuur heerst. Er zijn landen genoeg waar je fijn in een Burka kan lopen, zonder dat iemand daar moeite mee heeft. Wil je profiteren van onze voorzieningen dan zul je stappen in onze richting moeten doen. Net zo goed als wij ons dienen aan te passen als we emigreren naar een land met een andere cultuur. Dat lijkt me normaal.
Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat heel veel moslims het prima doen in onze samenleving, maar dat zijn wel die moslims die zich aan hebben gepast, en daarnaast gewoon hun geloof individueel beleven, zonder allerlei eisen te stellen aan de gevestigde normen en waarden. Daar heb ik dan ook geen enkele moeite mee. Ik heb alleen moeite met fundamentalisten die zich afzetten tegen onze samenleving en hun eigen normen en waarden, die haaks staan op de onze, willen doordrukken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
En daar verschil ik van mening met jou. Ik vind dus niet dat een burka gebonden aan het fundamentalisme is.Kitty schreef:Ik zal me dus altijd verzetten tegen fundamentalisme. En ik vind een Burka daar een uiting van.
Integratie moet komen van hen die integreren in onze samenleving.
Daar ben ik het helemaal eens met je, maar horen "kledingvoorschriften" daar ook bij.
Fuck met alles.
Waarom zou je als niet fundamentalistisch moslim dan een Burka dragen? Met fundamentalist bedoel ik geen extremist of terrorist, maar wel iemand die leeft volgens de strakke fundamenten van de Islam en daar geen consessie aan wil doen. Te vergelijken met de streng gereformeerde vrouw die lange rokken draagt, haar haar niet af mag knippen enz. Hieruit vloeien ook kwalijke denkbeelden uit voort, zoals het afwijzen van andersdenkenden, en het demoniseren van homofielen. \Plons schreef:En daar verschil ik van mening met jou. Ik vind dus niet dat een burka gebonden aan het fundamentalisme is.
Een niet fundamentalistisch gelovig moslim zie ik gewoon niet een Burka dragen.
Nee Kitty, hier bega jij dezelfde denkfout als de mensen die het "multiculturalisme" "fundamentalistisch" hebben aangehangen. Een multi culturele samenleving is wat het is, een samenleving met meerdere culturen ongeacht of deze culturen met elkaar door hetzelfde straatje kunnen gaan. M.a.w. Nederland is en blijft een multiculturele samenleving.Kitty schreef:Mutlicultureel is een farce als een cultuur tegenover een andere blijft staan.
Moet dit op alle vlakken en wie maakt dan uit of de "integratie" volkomen geslaagd is, let op wat je zegt. Deze vraag zal je dan moeten beantwoorden.Integratie moet komen van hen die integreren in onze samenleving.
Het lijkt er volgens jouw dus op dat een multiculturele samenleving moet integreren in één van de groepen van die samenleving, het lijkt er op. Ik ben nog steeds niet gemaand moslim te worden, in een moskee te gaan bidden, ach ja het lijkt er ook op?Nu lijkt het erop dat Nederland moet integreren in een cultuur die te star is om zich aan te passen.
Dat is Kitty die zomaar wat zegt.....Dat is de omgekeerde wereld.
Pas je aan, wil je dat niet? Ga dan naar een land waar jouw cultuur heerst.
Misschien een goed idee, zijdelings wil ik over deze opmerking toch even dit vragen, wat zou het land zijn war jouw ideaalbeeld van een cultuur overheerst, je hebt te kennen gegeven dat Nederland dar iet meer aan voldoet?
Er zijn landen genoeg waar je fijn in een Burka kan lopen, zonder dat iemand daar moeite mee heeft.
Dan zijn er ook landen waarin je in een burka doodvriest tenzij die van zeehondenbond is gemaakt. We beginnen aardig af te wijken van de hamvraag, welk nut heeft het verbieden van de burka, tot nu toe haal je allemaal persoonlijke frustraties en angsten aan?
Je mag niet meer met een burka naar het strand?Wil je profiteren van onze voorzieningen dan zul je stappen in onze richting moeten doen.
Nou Kitty, je kan op je kop gaan staan, je adem inhouden, maar Atli zal zich ook niet aanpassen aan de huidige kledingsvoorschriften en de mentaliteit van Neerlands' klootjesvolk. Ik zal alvast een lad gaan uitzoeken voor mijn verplichte emigratie?Net zo goed als wij ons dienen aan te passen als we emigreren naar een land met een andere cultuur. Dat lijkt me normaal.
Weet niet, misschien kun je die vraag beter stellen aan een vrouw die een burka draagtKitty schreef:Waarom zou je als niet fundamentalistisch moslim dan een Burka dragen?
En wat komt "next" ? verbod op lange rokken !!Met fundamentalist bedoel ik geen extremist of terrorist, maar wel iemand die leeft volgens de strakke fundamenten van de Islam en daar geen consessie aan wil doen. Te vergelijken met de streng gereformeerde vrouw die lange rokken draagt, haar haar niet af mag knippen enz. Hieruit vloeien ook kwalijke denkbeelden uit voort, zoals het afwijzen van andersdenkenden, en het demoniseren van homofielen. \
Wat jij niet ziet betekend nog niet dat het er niet is.Een niet fundamentalistisch gelovig moslim zie ik gewoon niet een Burka dragen.
Fuck met alles.
Nee Atli. Een multiculturele samenleving kan eigenlijk niet bestaan omdat dit bijvoorbeeld impliceert dat er voor verschillende culturen verschillende wetten zouden gelden. Indien jij dit niet met me eens bent kunnen we hooguit concluderen dat multiculturele samenleving kennelijk tot containerbegrip verworden is en dat het voor ieder schijnt wat die er zèlf van maakt. Ter informatie: Wij leven in een multi-etnische samenleving.Atli schreef:Nee Kitty, hier bega jij dezelfde denkfout als de mensen die het "multiculturalisme" "fundamentalistisch" hebben aangehangen. Een multi culturele samenleving is wat het is, een samenleving met meerdere culturen ongeacht of deze culturen met elkaar door hetzelfde straatje kunnen gaan. M.a.w. Nederland is en blijft een multiculturele samenleving.Kitty schreef:Mutlicultureel is een farce als een cultuur tegenover een andere blijft staan.
Volkomen onderwerping aan de Nederlandse wet en aanpassing aan lokale gebruiken en sopreek- en schrijfvaardigheid in de Nederlandse taal volstaat.Moet dit op alle vlakken en wie maakt dan uit of de "integratie" volkomen geslaagd is, let op wat je zegt. Deze vraag zal je dan moeten beantwoorden.Integratie moet komen van hen die integreren in onze samenleving.
Ik vermoed dat jij als bijzonder toegefelijke ingezetene ook met weinig lage tenen te maken zult krijgen. Ene Meinoud Rost van Tonningen kreeg ook meer mogelijkheden toen onze oosterburen het beleid in dit land begonnen te bepalen. Als deze zijn ervaringen als maatstaf nam raaskalde iedereen die de gewijzigde politieke verhoudingen niet toejuichte. Jij lijkt nu iets soortgelijks te doen. In geval van de heerschappij van de Umma zul jij die maning ook niet krijgen want er is iemand die de 'beschermings'belasting zal moeten opbrengen. Teveel bekeerlingen zou maar tot te weinig inkomsten leiden.Het lijkt er volgens jouw dus op dat een multiculturele samenleving moet integreren in één van de groepen van die samenleving, het lijkt er op. Ik ben nog steeds niet gemaand moslim te worden, in een moskee te gaan bidden, ach ja het lijkt er ook op?Nu lijkt het erop dat Nederland moet integreren in een cultuur die te star is om zich aan te passen.
Om ons weer tot de zaak te beperken: Het lijkt erop dat er van relatieve buitenstaanders enige aanpassingen verwacht worden om te kunnen helpen bijdragen aan de opbouw van de Nederlandse samenleving die hen van werk, inkomen en onderdak voorziet.
Dat is de omgekeerde wereld.
Tot nu toe ga jij volkomen voorbij aan een gerechtvaardige vraag om verruiming van de mogelijkheden tot non-verbale communicatie. Een wijze van communiceren die meer dan eens eventuele misstanden tijdig kan ophelderen. Sommigen echter lijken er een sport van te maken de eigen onaanspreekbaarheid te bevorderen. Ik begrijp niet zo goed waarom die mensen die indruk niet zouden willen wegnemen. Maar ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen ertoe komen om anderen geen voorrang te verlenen in het verkeer. Om uit de hand lopen van het laatste te voorkomen en verkeersdeelname voor ieder te stroomlijnen zijn er rode lichten en een trits aan verkeersregels met ge- en verboden opgesteld. Welicht blijkt iets soortgelijks noodzakelijk voor het sociale en maatschappelijke verkeer waaraan wij allen deelnemen als onaanspreekbaarheid en daarmee onduidelijkheid toeneemt...Dat is Kitty die zomaar wat zegt.....
Pas je aan, wil je dat niet? Ga dan naar een land waar jouw cultuur heerst.
Misschien een goed idee, zijdelings wil ik over deze opmerking toch even dit vragen, wat zou het land zijn war jouw ideaalbeeld van een cultuur overheerst, je hebt te kennen gegeven dat Nederland dar iet meer aan voldoet?
Er zijn landen genoeg waar je fijn in een Burka kan lopen, zonder dat iemand daar moeite mee heeft.
Dan zijn er ook landen waarin je in een burka doodvriest tenzij die van zeehondenbond is gemaakt. We beginnen aardig af te wijken van de hamvraag, welk nut heeft het verbieden van de burka, tot nu toe haal je allemaal persoonlijke frustraties en angsten aan?
Misschien kun jij verhelderen waarom mensen zich per sé onaanspreekbaar wensen te presenteren en waarom zij elk sociaal verkeer wensen te bemoeilijken door het dragen van een burka. Ik heb er natuurlijk wel ideeën over als ik het afzet tegen de uitverkorenenleer die uit de koran spreekt. Zo'n extra gezichtssluier dekt immers mooi af van een al te onreine buitenwereld waaraan de verheven sluierdraagster zich niet dient te bezoedelen. Maar dit zijn maar ideeën. Ze hoeven niet waar te zijn en kunnen best worden weggenomen doordat mensen uit de betreffende religie ontdekken dat hun demonstratie van lange tenen ter onderstreping van een vermeende meergelijke positie, soortgelijke lange tenen, meewarigheid en zelf medelijden vanwege de verkozen zelfbeperking oproept.
Slachtofferalert. Je hebt het hier immers veel te goed met de aanwezige sociale verzekeringen, ziekenzorg en infrastructurele voorzieningen..Je mag niet meer met een burka naar het strand?Wil je profiteren van onze voorzieningen dan zul je stappen in onze richting moeten doen.
Nou Kitty, je kan op je kop gaan staan, je adem inhouden, maar Atli zal zich ook niet aanpassen aan de huidige kledingsvoorschriften en de mentaliteit van Neerlands' klootjesvolk. Ik zal alvast een lad gaan uitzoeken voor mijn verplichte emigratie?Net zo goed als wij ons dienen aan te passen als we emigreren naar een land met een andere cultuur. Dat lijkt me normaal.

equilibrist
Voor de minder gezouten mening...
Dan wijs ik een multiculturele samenleving af. Moet ik dan, als zovele nederlanders voor mij deden, zelf gaan emigreren? Of mogen we ervoor vechten het leefbaar te houden voor 'iedereen'!Atli schreef: Nee Kitty, hier bega jij dezelfde denkfout als de mensen die het "multiculturalisme" "fundamentalistisch" hebben aangehangen. Een multi culturele samenleving is wat het is, een samenleving met meerdere culturen ongeacht of deze culturen met elkaar door hetzelfde straatje kunnen gaan. M.a.w. Nederland is en blijft een multiculturele samenleving.
Kitty schreef:Integratie moet komen van hen die integreren in onze samenleving.
Dit moet alleen op die vlakken waarbij een ander mij denkt voor te schrijven hoe ik moet leven. En kom nu niet aan dat ik dan ook niet mag zeuren over moslims die homo's doodwensen. Wanneer een andere cultuur mij of anderen niet schaadt en er geen consessies worden gedaan aan vrijheden van anderen, en men rekening houdt met hier geldende rechten voor mensen om te leven zoals ze willen, is men wat mij betreft geïntegreerd.Atli schreef:]Moet dit op alle vlakken en wie maakt dan uit of de "integratie" volkomen geslaagd is, let op wat je zegt. Deze vraag zal je dan moeten beantwoorden.
Kitty schreef:Nu lijkt het erop dat Nederland moet integreren in een cultuur die te star is om zich aan te passen.
Hoe zou je je als homo voelen in de omgeving waarin je leeft? Mijn dochter is een huurwoning geweigerd omdat de moslimeigenaar niet wilde dat er twee vrouwen in gingen wonen. Of hij dit mag vinden is niet eens de vraag. Maar de gedachte erachter doet mij huiveren. Kun je het je voorstellen als je een lesbische dochter hebt die samenwoont met haar vriendin in een grote stad? Kun je je voorstellen dat ik me dan niet altijd prettig voel? En me soms wel eens flink zorgen maak?Atli schreef:Het lijkt er volgens jouw dus op dat een multiculturele samenleving moet integreren in één van de groepen van die samenleving, het lijkt er op. Ik ben nog steeds niet gemaand moslim te worden, in een moskee te gaan bidden, ach ja het lijkt er ook op?
Kitty schreef:Pas je aan, wil je dat niet? Ga dan naar een land waar jouw cultuur heerst.
Ik ben in Vancouver Island geweest, een weldaad. Nog geen enkel probleem wat hier speelt. Ik ben alleen nogal verknocht aan mijn woonomgeving. En vind het ook zot dat ik zou moeten verhuizen. Of vindt jij dat als je de invloeden van de Islam niet prettig vindt je zelf maar moet vertrekken?Atli schreef:Misschien een goed idee, zijdelings wil ik over deze opmerking toch even dit vragen, wat zou het land zijn war jouw ideaalbeeld van een cultuur overheerst, je hebt te kennen gegeven dat Nederland dar iet meer aan voldoet?
Kitty schreef:Er zijn landen genoeg waar je fijn in een Burka kan lopen, zonder dat iemand daar moeite mee heeft.
Is het verboden om angstig te zijn? Je zorgen te maken? Ik ben nog lang niet overtuigd dat die zorg onterecht is, integendeel.Atli schreef:Dan zijn er ook landen waarin je in een burka doodvriest tenzij die van zeehondenbond is gemaakt. We beginnen aardig af te wijken van de hamvraag, welk nut heeft het verbieden van de burka, tot nu toe haal je allemaal persoonlijke frustraties en angsten aan?
Kitty schreef:Net zo goed als wij ons dienen aan te passen als we emigreren naar een land met een andere cultuur. Dat lijkt me normaal.
Ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel. Ik heb geen enkele moeite met hoe mensen gekleed willen gaan en hoe ze willen leven. Ik kan ook zien wie jij bent. Met een zwarte tent kan ik dat niet, ik heb geen idee wie er tegenover me staat. Dat vind ik bedreigend. Ik heb helemaal niets tegen diversiteit, ben op zich zeer tolerant tegenover allerlei levenswijzes van mensen. Leven en laten leven staat hoog bij mij aangeschreven. Maar ik schiet op tilt als mensen anderen als minderwaardig zien, dood willen zien, hun religie willen opdringen. Vinden dat ze hun religie moeten opleggen en verspreiden.Atli schreef:Nou Kitty, je kan op je kop gaan staan, je adem inhouden, maar Atli zal zich ook niet aanpassen aan de huidige kledingsvoorschriften en de mentaliteit van Neerlands' klootjesvolk. Ik zal alvast een lad gaan uitzoeken voor mijn verplichte emigratie?
Ik wil mensen in de ogen kunnen kijken. En niet geconfronteerd worden met anonieme personages. Veronderstel dat iedereen met een masker op ging lopen, ik zou me niet meer veilig voelen. Hoofddoekjes, sluiers, lange jurken, what ever, ga gerust je gang. Maar een totaal in anonimiteit gehuld wezen, moet verboden worden. En ik kan geen enkel argument bedenken waarom ik dit anders zou moeten gaan zien.
Ik ben trouwens nog steeds benieuwd hoe de moslimgemeenschap hier zelf over denkt. En dan bedoel ik diegenen die geen Burka willen dragen en hier afwijzend tegenover staan. Ik kan me niet voorstellen dat die er niet zijn.
Nee dat maak jij daarvan, het is geen logische consequenties dat er door meerdere culturen in een rechtstaat meerdere wetten zouden moeten bestaan. Multi- meerdere culturen.sjun schreef:Nee Atli. Een multiculturele samenleving kan eigenlijk niet bestaan omdat dit bijvoorbeeld impliceert dat er voor verschillende culturen verschillende wetten zouden gelden.
Ja wij leven ook in een multi etnische samenleving. Sjung dit slaat kant nog wal een probeerseltje logica kinderen voor de hoofdgroep die jamerlijk faalt.Indien jij dit niet met me eens bent kunnen we hooguit concluderen dat multiculturele samenleving kennelijk tot containerbegrip verworden is en dat het voor ieder schijnt wat die er zèlf van maakt. Ter informatie: Wij leven in een multi-etnische samenleving.
Dit is gewoon een walgelijk stukje moddergooien meer niet en onthult jouw verbazingwekkend laagdrempelig onderbuik slogan discussie methode.Ik vermoed dat jij als bijzonder toegefelijke ingezetene ook met weinig lage tenen te maken zult krijgen. Ene Meinoud Rost van Tonningen kreeg ook meer mogelijkheden toen onze oosterburen het beleid in dit land begonnen te bepalen. Als deze zijn ervaringen als maatstaf nam raaskalde iedereen die de gewijzigde politieke verhoudingen niet toejuichte. Jij lijkt nu iets soortgelijks te doen. In geval van de heerschappij van de Umma zul jij die maning ook niet krijgen want er is iemand die de 'beschermings'belasting zal moeten opbrengen. Teveel bekeerlingen zou maar tot te weinig inkomsten leiden.
Sommigen echter lijken er een sport van te maken de eigen onaanspreekbaarheid te bevorderen.
Inderdaad Sjung.....
Waarom niet?Atli schreef:Nee dat maak jij daarvan, het is geen logische consequenties dat er door meerdere culturen in een rechtstaat meerdere wetten zouden moeten bestaan. Multi- meerdere culturen.sjun schreef:Nee Atli. Een multiculturele samenleving kan eigenlijk niet bestaan omdat dit bijvoorbeeld impliceert dat er voor verschillende culturen verschillende wetten zouden gelden.
Ik zie dat de beledigingen weer in de plaats van de argumenten komen. Daarmee draag je toch weinig persoonlijke beschaving uit hoor. Wellicht kan jij eens verhelderen wat jij dan onder een multiculturele smenleving verstaat?Ja wij leven ook in een multi etnische samenleving. Sjung dit slaat kant nog wal een probeerseltje logica kinderen voor de hoofdgroep die jamerlijk faalt.Indien jij dit niet met me eens bent kunnen we hooguit concluderen dat multiculturele samenleving kennelijk tot containerbegrip verworden is en dat het voor ieder schijnt wat die er zèlf van maakt. Ter informatie: Wij leven in een multi-etnische samenleving.
De argumenten lijken inderdaad op te zijn. Minpuntje op je conduitestaat Atli.Dit is gewoon een walgelijk stukje moddergooien meer niet en onthult jouw verbazingwekkend laagdrempelig onderbuik slogan discussie methode.Ik vermoed dat jij als bijzonder toegefelijke ingezetene ook met weinig lage tenen te maken zult krijgen. Ene Meinoud Rost van Tonningen kreeg ook meer mogelijkheden toen onze oosterburen het beleid in dit land begonnen te bepalen. Als deze zijn ervaringen als maatstaf nam raaskalde iedereen die de gewijzigde politieke verhoudingen niet toejuichte. Jij lijkt nu iets soortgelijks te doen. In geval van de heerschappij van de Umma zul jij die maning ook niet krijgen want er is iemand die de 'beschermings'belasting zal moeten opbrengen. Teveel bekeerlingen zou maar tot te weinig inkomsten leiden.
Ik laat het ieder vrij om tot een eigen oordeel over dit soort verrijkende bijdragen aan de discussie te komen.Inderdaad Sjung.....Sommigen echter lijken er een sport van te maken de eigen onaanspreekbaarheid te bevorderen.

Laatst gewijzigd door sjun op 21 jul 2007 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
equilibrist