Wacht... dan neem ik eerst mijn kalmeringstabletjesTsjok45 schreef:HighlanderGeeft niet ..... Vertel het toch maar .....ik zou het het wel kunnen vertellen maar je zou het toch niet aannemen.
boom des levens
Moderator: Moderators
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Helemaal mee eens Raven..gelukkig zijn er nog mensen die de grond om willen spitten om te luchten en om er voedingstoffen aan toe te voegen, zodat de aarde er om heen toch nog vruchtbaar word voor de wortels en de boom laat groeien tot een persoon met een pos kijk op de wereld, met zelfvertrouwen en geloof.Raven schreef:Voor een vruchtbare boom zijn goede wortels in de aarde nodig
ja dan kan je ook beter pos -suffen ...en begrijp je er ook niets meer van die eventuele uiteenzetting .... dr whoeahahaWacht... dan neem ik eerst mijn kalmeringstabletjes
Voor de sukkels is het eigenlijk al te laat , .... de trein komt al aangedenderd ...stipt op tijd .... help ,
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
-
highlander
Ik ben bijna bang om mijn eigen meening te uiten...
Ik begrijp iets niet, ik ben dan ook pas nieuw op dit forum....maar is het niet dat dit forum bedoelt is voor de vrije denker....dit houd toch in dat iedereen vrij is om zijn/haar mening te uiten...maar als ik zo dit topic lees...is er een al verweer/kritiek op iemand die vrij wil denken...je hoeft het natuurlijk niet met iedereen eens te zijn maar vind wel dat de lede hier elkaar in elkaars waarden moeten laten en niet op alles wat een ander zegt een aanval plegen...
Hier krijg je alleen maar strijd van…en teleurstellingen...
Of zie ik dit verkeerd??
Ik begrijp iets niet, ik ben dan ook pas nieuw op dit forum....maar is het niet dat dit forum bedoelt is voor de vrije denker....dit houd toch in dat iedereen vrij is om zijn/haar mening te uiten...maar als ik zo dit topic lees...is er een al verweer/kritiek op iemand die vrij wil denken...je hoeft het natuurlijk niet met iedereen eens te zijn maar vind wel dat de lede hier elkaar in elkaars waarden moeten laten en niet op alles wat een ander zegt een aanval plegen...
Of zie ik dit verkeerd??
mag altijd ( zeker wanneer je aangeeft dat het slechts een mening is )dit houd toch in dat iedereen vrij is om zijn/haar mening te uiten
echter , als er gevraagd wordt naar meer uitleg en/of onderbouwing ... kan je niet zomaar weglopen ....
Dit is een discussieforum , geen borreltafel
waar je maar eventjes een " hit en run formule "kunt uit proberen
Lees trouwens eens wat de bedoelingen en reglementen zijn ....
Vrijdenken is
niet gelijk wat ,
gelijk waar en gelijk hoe
En waarom zou je bang zijn ?k ben bijna bang om mijn eigen meening te uiten...
Je kan alleen maar leren door je mening voor te leggen en eventueel op de pijnbank te leggen of verbeterd te formuleren ..... Niemand hoeft vrijdendkend het warm water uit te vinden of vrijdenkende lucht te bakken ... toch ?
ik heet je trouwens welkom , want ik heb dat nog niet gedaan
mvgroet
Ni dieu , Ni maitre
En de vikingen hebben het weer gejat van Japie's bonenstaak..........................Raven schreef:Ze .. de kerk (o.a.)Wie is " ze " dan wel ... en wie zijn de anderen ?
de anderen (zij die WEL orgineel waren) de vikingen (o.a.)
lees dat artikel eens .. is best intressant
Ik meen dat dat artikel een (mogelijke) link trekt tussen Yggdrasil en het kruis, vandaar af moet je dan zelf weer een link gaan trekken van het kruis naar de boom des levens. Hoewel het artikel stelt dat Yggdrasil zijn wortels heeft van voor het christendom, is dat in verband met de boom des levens natuurlijk niet genoeg. Zonder al te precies te zijn dateert de boom des levens van ver voor het christendom.
En of Yggdrasil inderdaad zijn wortels heeft van voor het christendom is waarschijnlijk moeilijk te bewijzen. In recente artikelen wordt er op gewezen dat diverse informatie (namen, begrippen) over de Noordse mythologie stamt van na de kerstening van het Noorden. En er wordt geopperd dat althans een deel van die mythologie best wel eens ontsproten kan zijn na de kerstening uit de pen van diverse 'historici'. En dat reislustige scandinaviers (Lindisfarne was echt niet het startschot van Noords toerisme) al lang voor de vikingtijd in aanraking waren gekomen met christelijke denkbeelden en deze verwerkt hadden in hun eigen mythologie is bepaalt niet onwaarschijnlijk.
Vooralsnog zie ik zelf niet meer verband tussen Yggdrasil en de boom des levens en Yggdrasil en de bonestaak van Japie.
Iets is, zelfs als het 'niet' is.
Aangezien niet iedereen het boek Being there kent, heb ik maar even de moeite genomen het bewuste citaat op te zoeken: "In a garden [...] growth has its season. There is spring and summer, but there is also fall and winter. And then sping and summer again. As long as the roots are not severed, all is well and all will be well." Het lijkt toch verdacht veel op Raven's citaat voor mij.Sararje schreef:Goh, je teksten beginnen steeds meer overeenkomsten met die van Chauncey Gardiner te vertonen. Voor het geval je niet die kende: ga "Being there" lezen.Raven schreef:Voor een vruchtbare boom zijn goede wortels in de aarde nodig
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
De sages waarin Ygdrassil in voorkomt stammen uit ruim 300 nC, en de boom des levens komt uit Mesopotamische mythen 2000 jaar vCRaven schreef:DAT hebben ze dus OOK al gejat : http://en.wikipedia.org/wiki/Yggdrasil
Ja dat zie je grondig verkeerd. Vrij om een mening te uiten ben je inderdaad maar je moet er rekening mee houden dat de ander daar tot zeer grote hoogte ook vrij in is en dat zodoende men eventueel keiharde kritiek op de mening van een ander kan en mag hebben. Zolang dit binnen de gestelde regels blijft, wordt hier ook niet op ingegrepen. Ad hominem reacties of onzinnig gescheld wordt hier niet geapprecieerd maar goed en eventueel op het scherpst van de snede argumenteren des te meer. Met andere woorden: de regelszijn er niet voor niets. Lees die nog een keer door. Ze zijn heus niet zo ingewikkeld of hoogdravend. Het is alleen bedoeld om de discussie in goede banen te laten leiden.Blossom schreef:Ik ben bijna bang om mijn eigen meening te uiten...
Of zie ik dit verkeerd??
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
Sararje schreef:Aangezien niet iedereen het boek Being there kent, heb ik maar even de moeite genomen het bewuste citaat op te zoeken: "In a garden [...] growth has its season. There is spring and summer, but there is also fall and winter. And then sping and summer again. As long as the roots are not severed, all is well and all will be well." Het lijkt toch verdacht veel op Raven's citaat voor mij.Sararje schreef:Goh, je teksten beginnen steeds meer overeenkomsten met die van Chauncey Gardiner te vertonen. Voor het geval je niet die kende: ga "Being there" lezen.Raven schreef:Voor een vruchtbare boom zijn goede wortels in de aarde nodig
Zie ik idd overeenkomst tussen.
het is danook gewoon waar
Waar klaag/zeur je dan over? Doe jezelf eens een plezier en ga of dat boek lezen, of trek je klachten in, want aangezien zelfs jij de overeenkomst ziet, zie ik niet meer de reden waarom je klaagt.
Re: boom des levens
De mens kan volgens jou de wortel van al het leven zijn? Leg je daarmee de lat niet een klein beetje te hoog?highlander schreef:in de bijbel staat over de boom des levens ,de islam spreekt ook over zo iets,en boedhisten ook.dit zou de wortel van al het leven zijn.het is volgens mij ook een synoniem naar onszelf.ik denk dat wij alle de gave hebben om een boom des levens te worden in ons leven.