boom des levens

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

highlander

boom des levens

Bericht door highlander »

in de bijbel staat over de boom des levens ,de islam spreekt ook over zo iets,en boedhisten ook.dit zou de wortel van al het leven zijn.het is volgens mij ook een synoniem naar onszelf.ik denk dat wij alle de gave hebben om een boom des levens te worden in ons leven.zullen we rotte vruchten voortbrengen of goede vruchten?zullen we goed doen of kwaad doen.zullen we gevers zijn of nemers.in dit zijn wij alle het groote voorbeeld voor ons nageslacht.wat willen wij nalaten rot of goed.wij hebben die vrije keuze,zelfs al komen we zelf van een rotte vrucht...mooi toch!!

hier in ligt GOD :-k
fbs33
Bevlogen

Re: boom des levens

Bericht door fbs33 »

highlander schreef:in de bijbel staat over de boom des levens ,de islam spreekt ook over zo iets,en boedhisten ook.dit zou de wortel van al het leven zijn.het is volgens mij ook een synoniem naar onszelf.ik denk dat wij alle de gave hebben om een boom des levens te worden in ons leven.zullen we rotte vruchten voortbrengen of goede vruchten?zullen we goed doen of kwaad doen.zullen we gevers zijn of nemers.in dit zijn wij alle het groote voorbeeld voor ons nageslacht.wat willen wij nalaten rot of goed.wij hebben die vrije keuze,zelfs al komen we zelf van een rotte vrucht...mooi toch!!

Waar hebben we Balkenende nog voor nodig met ZIJN normen en waarden?
Of Rouvoet die ZIJN rustdag een voorbeeldfunctie wil laten vervullen?
Wél weet ik dat vele bomen des levens in de moederschoot zijn afgedaald en de bevolking hebben opgekrikt van 3,5 miljard naar 6,? miljard!
Zijn WIJ daardoor de rotte vruchten van het milieu?(met veel mededieren die daardoor het loodje hebben gelegd, of bos, verast op akkertjes)
Is dat een VRIJE keuze, of werden we gestraft met, door god ingeplante, hormonen? (of door een door god ingeplant hongergevoel gedreven tot ontbossing voor be-tarwing)
Om 'vrij' te kunnen kiezen, moet je TOTALE kennis bezitten, anders rotzooi je maar wat aan, haha.
Wordt wakker mijn beste
highlander

dit zijn dingen die jammer genoeg onomkeerbaar zijn.dit is de prijs die wij mensen en dieren betalen,voor een weg die de mensheid lang lang geleden is ingeslagen.de mensen van deze tijd hebben het nakijken door beslissingen die onze voorvaders ver terug in de tijd hebben genomen.maar het is belangrijk om nooit de moed op te geven ,er is nog steeds heel veel goed in de wereld ,daar moet je je ogen nooit voor sluiten.

onze grootste taak van deze tijd is misschien wel dat we de macht van het geld moeten breken.maar of het tij nog te keren is moeten we nog bezien

groetjes Highlander
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

DAT hebben ze dus OOK al gejat : http://en.wikipedia.org/wiki/Yggdrasil
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

DAT hebben ze dus OOK al gejat
Wie is " ze " dan wel ... en wie zijn de anderen ?
Ook de laatste(= het sluitstuk) der profeten en heksuoloog Tolkien is een dief ....
Iedereen jat van de andere jatters ... wist je dat niet ?

Het is belangrijk om nooit de moed op te geven ....
of het tij nog te keren is moeten we nog bezien
OK
Wat stel jij voor als mogelijke oplossing van de aankomende problemen ( heb je al iets "ge-zien" ) ?
Afgezien van wat ( goed bedoelde ) bemoedigende , vooral hoopvolle ,vertrouwen -vragende en troostende dominee -prietpraat die ons moet oppeppen ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
highlander

ik zou het het wel kunnen vertellen maar je zou het toch niet aannemen.
ik dacht dat het hier vrij denken was ,maar het lijkt hier meer op doom denken,
als je het niet meer ziet zitten dan spring je toch voor een trein "sukkel!!
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

highlander schreef:dit zijn dingen die jammer genoeg onomkeerbaar zijn.dit is de prijs die wij mensen en dieren betalen,voor een weg die de mensheid lang lang geleden is ingeslagen.de mensen van deze tijd hebben het nakijken door beslissingen die onze voorvaders ver terug in de tijd hebben genomen.maar het is belangrijk om nooit de moed op te geven ,er is nog steeds heel veel goed in de wereld ,daar moet je je ogen nooit voor sluiten.

onze grootste taak van deze tijd is misschien wel dat we de macht van het geld moeten breken.maar of het tij nog te keren is moeten we nog bezien

groetjes Highlander
Wat jij doet heet met één woord, "afschuiven" (op een god, of op je voorvaderen!)
JIJZELF staat aan de wieg van een hok vol koters, of hóóguit twéé.
Het is precies dát gedrag dat je tot mede-dier TUSSEN de rest van flora en fauna bestempelt (samen met mij, als je dat troost)
Overigens zie ik zonder god het 'goede' natuurlijk óók
Alhoewel we flink zullen verschillen in datgene wat we goed noemen, vermoed ik, haha
Het 'grote geld' is gebaat bij koelies en consumenten, hoe meer hoe liever.
En WIE predikt dat?? (aanhakend bij de dierlijke instincten?)
Zo zie je maar weer, haha
highlander

op-peppend genoeg???
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Wie is " ze " dan wel ... en wie zijn de anderen ?
Ze .. de kerk (o.a.)
de anderen (zij die WEL orgineel waren) de vikingen (o.a.)
lees dat artikel eens .. is best intressant

As above, so below
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

highlander schreef
wat een warrige praat sla jij uit zeg,moet ik hier iets uit ophalen ofzo-iets wat mijn mening zou moeten verandere ofzo.
Hij bedoelt dat je zelf verantwoording moet nemen :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Blossom

Re: boom des levens

Bericht door Blossom »

highlander schreef:in de bijbel staat over de boom des levens ,de islam spreekt ook over zo iets,en boedhisten ook.dit zou de wortel van al het leven zijn.het is volgens mij ook een synoniem naar onszelf.ik denk dat wij alle de gave hebben om een boom des levens te worden in ons leven.zullen we rotte vruchten voortbrengen of goede vruchten?zullen we goed doen of kwaad doen.zullen we gevers zijn of nemers.in dit zijn wij alle het groote voorbeeld voor ons nageslacht.wat willen wij nalaten rot of goed.wij hebben die vrije keuze,zelfs al komen we zelf van een rotte vrucht...mooi toch!!

De boom des levens is iets wat na dit leven komt, wie van deze boom eet zal eeuwig leven...als je het in deze tijd bekijkt dan zou je eigenlijk kunnen zeggen dat wij de vruchten zijn van onze ouders/verzorgers, deze investeren in ons, kneden ons en vormen ons omdat we worden zoals we moeten zijn om te overleven in deze harde maatschappij.
Een rotte boom kan geen goede vruchten voord brengen? Alhoewel Jezus wel zegt: indien gij slecht zijd weet uw kinderen toch het goede mee te geven. Zoals ik het dan bekijk is het wel mogelijk om een goede vrucht voord te brengen.

Ikzelf heb veel rottigheid en vuiligheid meegemaakt maar heb toch door deze rottigheid en vuiligheid geleerd om goede vruchten voord te brengen.
Wat ik hier mee bedoel te zeggen is: dat ieder mens het leven zelf in zijn/haar handen heeft om te doen wat ie wil, ondanks je verleden is het mogelijk om goed te doen, ieder mens is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden.
Ik kan de hele wereld niet dragen, zou dit wel willen maar dit is onmogelijk voor mij als mens zijnde, ben zelf het voorbeeld van seksueel misbruik, geestelijk en lichamelijke vernederingen/mishandelingen, maar ik sta nog steeds overeind, en geef hiervan ZEKER de wereld NIET de schuld , ook niet die rotte appels die mij dit hebben aangedaan, de wereld zit hier vol mee, en wij allemaal zijn niet in staat om alle rotte appels te veranderen, de leed van kinderen, armoede, honger, verdriet, pijn, onmacht, geweld, dierenmishandeling…en wat nog meer, ongedaan te maken in deze wereld, daarom is mijn persoonlijke vrije mening:

VERANDERING BEGINT BIJ JEZELF….en niet bij die ander.

Highlander ik geef je wel gelijk want de wereld, ondanks de elende die er nog is, is nog steets te mooi om aan je voorbij te laten gaan.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Voor een vruchtbare boom zijn goede wortels in de aarde nodig ;)

As above, so below
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Raven schreef:Voor een vruchtbare boom zijn goede wortels in de aarde nodig ;)
Goh, je teksten beginnen steeds meer overeenkomsten met die van Chauncey Gardiner te vertonen. Voor het geval je niet die kende: ga "Being there" lezen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ad Homimen bericht van Highlander is verplaatst naar de prullenbak. Schelden naar forumgebruikers is niet toegestaan!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Highlander schreef
ik zou het het wel kunnen vertellen maar je zou het toch niet aannemen.
@Geeft niet ..... Vertel het toch maar .... iedereen hier ziet daarna wel wat er aannemelijk aan is voor henzelf

Raven schreef :
lees dat artikel eens ..
@Deed ik ...
Raven vervolgde
is best intressant
@het is eens " iets anders " ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 18 apr 2007 14:42, 4 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Plaats reactie