hier in ligt GOD

Moderator: Moderators
Waar hebben we Balkenende nog voor nodig met ZIJN normen en waarden?highlander schreef:in de bijbel staat over de boom des levens ,de islam spreekt ook over zo iets,en boedhisten ook.dit zou de wortel van al het leven zijn.het is volgens mij ook een synoniem naar onszelf.ik denk dat wij alle de gave hebben om een boom des levens te worden in ons leven.zullen we rotte vruchten voortbrengen of goede vruchten?zullen we goed doen of kwaad doen.zullen we gevers zijn of nemers.in dit zijn wij alle het groote voorbeeld voor ons nageslacht.wat willen wij nalaten rot of goed.wij hebben die vrije keuze,zelfs al komen we zelf van een rotte vrucht...mooi toch!!
hier in ligt GOD
Wie is " ze " dan wel ... en wie zijn de anderen ?DAT hebben ze dus OOK al gejat
OKHet is belangrijk om nooit de moed op te geven ....
of het tij nog te keren is moeten we nog bezien
Wat jij doet heet met één woord, "afschuiven" (op een god, of op je voorvaderen!)highlander schreef:dit zijn dingen die jammer genoeg onomkeerbaar zijn.dit is de prijs die wij mensen en dieren betalen,voor een weg die de mensheid lang lang geleden is ingeslagen.de mensen van deze tijd hebben het nakijken door beslissingen die onze voorvaders ver terug in de tijd hebben genomen.maar het is belangrijk om nooit de moed op te geven ,er is nog steeds heel veel goed in de wereld ,daar moet je je ogen nooit voor sluiten.
onze grootste taak van deze tijd is misschien wel dat we de macht van het geld moeten breken.maar of het tij nog te keren is moeten we nog bezien
groetjes Highlander
Hij bedoelt dat je zelf verantwoording moet nemenwat een warrige praat sla jij uit zeg,moet ik hier iets uit ophalen ofzo-iets wat mijn mening zou moeten verandere ofzo.
De boom des levens is iets wat na dit leven komt, wie van deze boom eet zal eeuwig leven...als je het in deze tijd bekijkt dan zou je eigenlijk kunnen zeggen dat wij de vruchten zijn van onze ouders/verzorgers, deze investeren in ons, kneden ons en vormen ons omdat we worden zoals we moeten zijn om te overleven in deze harde maatschappij.highlander schreef:in de bijbel staat over de boom des levens ,de islam spreekt ook over zo iets,en boedhisten ook.dit zou de wortel van al het leven zijn.het is volgens mij ook een synoniem naar onszelf.ik denk dat wij alle de gave hebben om een boom des levens te worden in ons leven.zullen we rotte vruchten voortbrengen of goede vruchten?zullen we goed doen of kwaad doen.zullen we gevers zijn of nemers.in dit zijn wij alle het groote voorbeeld voor ons nageslacht.wat willen wij nalaten rot of goed.wij hebben die vrije keuze,zelfs al komen we zelf van een rotte vrucht...mooi toch!!
hier in ligt GOD
Goh, je teksten beginnen steeds meer overeenkomsten met die van Chauncey Gardiner te vertonen. Voor het geval je niet die kende: ga "Being there" lezen.Raven schreef:Voor een vruchtbare boom zijn goede wortels in de aarde nodig
@Geeft niet ..... Vertel het toch maar .... iedereen hier ziet daarna wel wat er aannemelijk aan is voor henzelfik zou het het wel kunnen vertellen maar je zou het toch niet aannemen.
@Deed ik ...lees dat artikel eens ..
@het is eens " iets anders " ....is best intressant