Gaza kan met die haat nergens meer heen. De enige manier om nog uit deze misère te komen, is door terrorisme af te zweren.
Oorlog Midden Oosten en gerelateerd
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd
Zionist
- lost and not found yet!
- Superposter
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt ChaimNimsky! Zodra Hamas, Hezbollah en Iran, de financierder van het terrorisme, terrorisme afzweren dan komt Gaza ook gewoon weer in de schijnwerpers te staan! Maar zolang het doel van zowel Hamas, Hezbollah en Iran de vernietiging van de soevereine staat van Israël blijft gaat dit niet gebeuren! En wat dat betreft heb je ook gelijk! Wat is Gaza nog in het nieuws? Sorry hoor, Hamas heeft gewoon verloren en dat is een feit.ChaimNimsky schreef: ↑06 apr 2026 21:03Dat is vanuit Gaza niet meer mogelijk. Dus ik zeg nogmaals: de enige manier om nog uit deze misère te komen, is door terrorisme af te zweren.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
🔱
- Superposter
Volgens mij zeg je dit sinds 07-10-2023 al voor de 23e keer! Inderdaad, door Hamas af te zweren en net als de Libanezen Hezbollah af te zweren zou het er hopelijk een keer wel in de goede richting kunnen gaan!ChaimNimsky schreef: ↑06 apr 2026 21:29Gaza kan met die haat nergens meer heen. De enige manier om nog uit deze misère te komen, is door terrorisme af te zweren.
We are dancing again!
🔱
🔱
Ja, maar zó ken ik er nóg wel een. "Mensen moeten nooit meer oorlog maken. Moeten elkaar nooit meer haten etc. Moeten zich nooit meer onderdrukt voelen. Geen wraak meer willen." Enzovoort. Ja, dat zou helpen, maar dat is niet realiteit. viewtopic.php?p=676935#p676935 Het houdt niet op.lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 21:33Ik denk dat je helemaal gelijk hebt ChaimNimsky! Zodra Hamas, Hezbollah en Iran, de financierder van het terrorisme, terrorisme afzweren dan komt Gaza ook gewoon weer in de schijnwerpers te staan! Maar zolang het doel van zowel Hamas, Hezbollah en Iran de vernietiging van de soevereine staat van Israël blijft gaat dit niet gebeuren! En wat dat betreft heb je ook gelijk! Wat is Gaza nog in het nieuws? Sorry hoor, Hamas heeft gewoon verloren en dat is een feit.ChaimNimsky schreef: ↑06 apr 2026 21:03Dat is vanuit Gaza niet meer mogelijk. Dus ik zeg nogmaals: de enige manier om nog uit deze misère te komen, is door terrorisme af te zweren.
** **
- Superposter
Indien het niet de realiteit is waarom breng je het dan überhaupt in? Ik geef duidelijk aan hoe het op een manier wel anders zou kunnen! Of wou je ontkennen wat ik in mijn post schreef?Gerard R. schreef: ↑06 apr 2026 21:37Ja, maar zó ken ik er nóg wel een. "Mensen moeten nooit meer oorlog maken. Moeten elkaar nooit meer haten etc. Moeten zich nooit meer onderdrukt voelen. Geen wraak meer willen." Enzovoort. Ja, dat zou helpen, maar dat is niet realiteit.lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 21:33Ik denk dat je helemaal gelijk hebt ChaimNimsky! Zodra Hamas, Hezbollah en Iran, de financierder van het terrorisme, terrorisme afzweren dan komt Gaza ook gewoon weer in de schijnwerpers te staan! Maar zolang het doel van zowel Hamas, Hezbollah en Iran de vernietiging van de soevereine staat van Israël blijft gaat dit niet gebeuren! En wat dat betreft heb je ook gelijk! Wat is Gaza nog in het nieuws? Sorry hoor, Hamas heeft gewoon verloren en dat is een feit.ChaimNimsky schreef: ↑06 apr 2026 21:03 Dat is vanuit Gaza niet meer mogelijk. Dus ik zeg nogmaals: de enige manier om nog uit deze misère te komen, is door terrorisme af te zweren.
We are dancing again!
🔱
🔱
De realiteit is de realiteit en dan kan je wel mooie gedachten hebben, prima, en het hier opschrijven, ook mooi, maar wat wil je daar dan mee?lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 21:40Indien het niet de realiteit is waarom breng je het dan überhaupt in? Ik geef duidelijk aan hoe het op een manier wel anders zou kunnen! Of wou je ontkennen wat ik in mijn post schreef?Gerard R. schreef: ↑06 apr 2026 21:37Ja, maar zó ken ik er nóg wel een. "Mensen moeten nooit meer oorlog maken. Moeten elkaar nooit meer haten etc. Moeten zich nooit meer onderdrukt voelen. Geen wraak meer willen." Enzovoort. Ja, dat zou helpen, maar dat is niet realiteit.lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 21:33
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt ChaimNimsky! Zodra Hamas, Hezbollah en Iran, de financierder van het terrorisme, terrorisme afzweren dan komt Gaza ook gewoon weer in de schijnwerpers te staan! Maar zolang het doel van zowel Hamas, Hezbollah en Iran de vernietiging van de soevereine staat van Israël blijft gaat dit niet gebeuren! En wat dat betreft heb je ook gelijk! Wat is Gaza nog in het nieuws? Sorry hoor, Hamas heeft gewoon verloren en dat is een feit.
** **
- Superposter
Huh? Jij begint over niet realiteit! Duh!Gerard R. schreef: ↑06 apr 2026 21:43De realiteit is de realiteit en dan kan je wel mooie gedachten hebben, prima, en het hier opschrijven, ook mooi, maar wat wil je daar dan mee?lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 21:40Indien het niet de realiteit is waarom breng je het dan überhaupt in? Ik geef duidelijk aan hoe het op een manier wel anders zou kunnen! Of wou je ontkennen wat ik in mijn post schreef?
We are dancing again!
🔱
🔱
Nee, ik heb het over realiteit. Hamas en Hezbollah en god mag weten wie zijn niet dood en mochten ze dood zijn dan is er ruim voldoende haat in het MO om zeer snel weer ander verzet of noem het terreur van een of andere organisatie te hebben.lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 21:47Huh? Jij begint over niet realiteit! Duh!Gerard R. schreef: ↑06 apr 2026 21:43De realiteit is de realiteit en dan kan je wel mooie gedachten hebben, prima, en het hier opschrijven, ook mooi, maar wat wil je daar dan mee?lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 21:40
Indien het niet de realiteit is waarom breng je het dan überhaupt in? Ik geef duidelijk aan hoe het op een manier wel anders zou kunnen! Of wou je ontkennen wat ik in mijn post schreef?Wat bedoel jij met je post? Bedoel jij wel wat ik begrijp?
** **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ik geloof niet dat de omstandigheden de eeuwige drijfveren zijn. Er zijn heel veel andere groepen in moeilijke omstandigheden die niet tot de extremen overgaan waar de Palestijnen mee aankomen, zoals de Indianen tijdens de kolonisatie, de Aboriginals in Australië, de Joden tijdens de diaspora en Holocaust, de Tibetanen onder Chinees gezag, de Oeigoeren in China, de Hongaren tijdens de Sovjetbezetting, de Zuid-Afrikanen onder apartheid, etc., etc., etc.,...
Religieuze indoctrinatie en sociale dwang, programma's en entertainment die martelaarschap zien als een daad van hoogste eer, maken een fundamenteel verschil. Heb nogal wat ervaring met de Palestijnse TV en radio, en iedereen die een beetje Arabisch kent, weet dat dit soort gedachtengoed meer regel is dan uitzondering.
Religieuze indoctrinatie en sociale dwang, programma's en entertainment die martelaarschap zien als een daad van hoogste eer, maken een fundamenteel verschil. Heb nogal wat ervaring met de Palestijnse TV en radio, en iedereen die een beetje Arabisch kent, weet dat dit soort gedachtengoed meer regel is dan uitzondering.
Zionist
Ach, het is altijd moeilijk om via een medium als dit in detail over dit soort ingewikkelde dingen van gedachten te wisselen.ChaimNimsky schreef: ↑06 apr 2026 21:52 Ik geloof niet dat de omstandigheden de eeuwige drijfveren zijn. Er zijn heel veel andere groepen in moeilijke omstandigheden die niet tot de extremen overgaan waar de Palestijnen mee aankomen, zoals de Indianen tijdens de kolonisatie, de Aboriginals in Australië, de Joden tijdens de diaspora en Holocaust, de Tibetanen onder Chinees gezag, de Oeigoeren in China, de Hongaren tijdens de Sovjetbezetting, de Zuid-Afrikanen onder apartheid, etc., etc., etc.,...
Andere religie, andere cultuur, andere overheid of andere tegengestelde groep andere omstandgheden... etc.
Maar het Midden Oosten heeft vooralsnog een enorm probleem. Kijken of dát wil overgaan... Er zijn groepen, die zich in de steentijd voelen leven, sommigen zijn daar naar toe aan't bewegen, Trump zegt dan: "daar waar ze horen...¨.
** **
- Superposter
Oke, wie zijn voor jou de vervangers van Hamas en Hezbollah in het Midden-Oosten dan? Waar komen die vandaan en wat zijn hun drijfveren?Gerard R. schreef: ↑06 apr 2026 21:51Nee, ik heb het over realiteit. Hamas en Hezbollah en god mag weten wie zijn niet dood en mochten ze dood zijn dan is er ruim voldoende haat in het MO om zeer snel weer ander verzet of noem het terreur van een of andere organisatie te hebben.lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 21:47Huh? Jij begint over niet realiteit! Duh!Wat bedoel jij met je post? Bedoel jij wel wat ik begrijp?
We are dancing again!
🔱
🔱
Nee, ik ga ze niet voor je bedenken, Lanfy.lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 22:03Oke, wie zijn voor jou de vervangers van Hamas en Hezbollah in het Midden-Oosten dan? Waar komen die vandaan en wat zijn hun drijfveren?Gerard R. schreef: ↑06 apr 2026 21:51Nee, ik heb het over realiteit. Hamas en Hezbollah en god mag weten wie zijn niet dood en mochten ze dood zijn dan is er ruim voldoende haat in het MO om zeer snel weer ander verzet of noem het terreur van een of andere organisatie te hebben.lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 21:47
Huh? Jij begint over niet realiteit! Duh!Wat bedoel jij met je post? Bedoel jij wel wat ik begrijp?
** **
- Superposter
Zoals ik al eerder zei, de Islamitische wereld heeft gewoon zo de schurft aan Israël en hun inwoners dat ze dat sinds 1948 massaal willen vernietigen! Gewoon weer een herhaling van de geschiedenis van de afgelopen 2000 jaar! Minimaal! Je hebt één Israel, en je hebt 57 Islamitische landen in de buurt en ze moeten “ “ cuking toch dat ene landje vernietigen! Snapt iemand het hier nog? Ja? Proficiat en probeer een oplossing te vinden!ChaimNimsky schreef: ↑06 apr 2026 21:52 Ik geloof niet dat de omstandigheden de eeuwige drijfveren zijn. Er zijn heel veel andere groepen in moeilijke omstandigheden die niet tot de extremen overgaan waar de Palestijnen mee aankomen, zoals de Indianen tijdens de kolonisatie, de Aboriginals in Australië, de Joden tijdens de diaspora en Holocaust, de Tibetanen onder Chinees gezag, de Oeigoeren in China, de Hongaren tijdens de Sovjetbezetting, de Zuid-Afrikanen onder apartheid, etc., etc., etc.,...
We are dancing again!
🔱
🔱
- Superposter
Vreemd, je noemt ze wel! Met ander verzet of terreur van een of andere organisatie! Waarom doe je dat dan? Nogmaals, welk ander verzet zie jij dan? Of post je alleen maar OM te posten??Gerard R. schreef: ↑06 apr 2026 22:07Nee, ik ga ze niet voor je bedenken, Lanfy.lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 22:03Oke, wie zijn voor jou de vervangers van Hamas en Hezbollah in het Midden-Oosten dan? Waar komen die vandaan en wat zijn hun drijfveren?![]()
We are dancing again!
🔱
🔱
Dat is gewoon wederzijds. Dat is niet eenrichting. En wie er ook ooit begonnen is...? Maakt ook niet uit. Lastig ook als er een volk in jouw gebied wordt gedropped. Er dan is er dat probleem.. En nu zit de hele wereld ermee...lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2026 22:10Zoals ik al eerder zei, de Islamitische wereld heeft gewoon zo de schurft aan Israël en hun inwoners dat ze dat sinds 1948 massaal willen vernietigen! Gewoon weer een herhaling van de geschiedenis van de afgelopen 2000 jaar! Minimaal! Je hebt één Israel, en je hebt 57 Islamitische landen in de buurt en ze moeten “ “ cuking toch dat ene landje vernietigen! Snapt iemand het hier nog? Ja? Proficiat en probeer een oplossing te vinden!ChaimNimsky schreef: ↑06 apr 2026 21:52 Ik geloof niet dat de omstandigheden de eeuwige drijfveren zijn. Er zijn heel veel andere groepen in moeilijke omstandigheden die niet tot de extremen overgaan waar de Palestijnen mee aankomen, zoals de Indianen tijdens de kolonisatie, de Aboriginals in Australië, de Joden tijdens de diaspora en Holocaust, de Tibetanen onder Chinees gezag, de Oeigoeren in China, de Hongaren tijdens de Sovjetbezetting, de Zuid-Afrikanen onder apartheid, etc., etc., etc.,...
** **