dikkemick schreef: ↑26 sep 2025 16:25
Misschien wil jij dan een keer antwoorden ipv verwijten maken en tegenvragen stellen of flauwe opmerkingen maken?
Ik reageer op een opmerking van jou die jijzelf ook flauw noemt.
Mijn eerste vraag zou zijn: Waarom haat mijn buurman mij zo intens?
Mede door het feit dat zijn geloof hem oproept jouw te haten en te verdrijven of te onderwerpen. Niet voor niets heeft de buurman jouw huis bestormd direct nadat je er ben komen wonen, en het daarna herhaaldelijk opnieuw geprobeerd.
Heeft Israël zich dat wel eens afgevraagd?
Ik kan niet voor Israel spreken. Voorgaande regimes in Israel, waren een stuk vredelievender dan het huidige. O.a. in 2005 toen zij de kolonisten uit Gaza ontruimden en zelfbestuur gaven.
Daarna de vervolgstappen.
Wellicht woonde mijn buurman al jaren in lieve vrede naast zijn dochter, schoonzoon en gezin, maar heb ik dit gezin er door externe autoriteiten met geweld uit laten zetten omdat ik nergens anders terecht kon en het handig was om mij in dat huis te stationeren. Protesten hielpen niet want zowel deze externe autoriteiten als ikzelf waren oppermachtig.
Zo vredelievend was het niet. De buurman woonde er ook niet zelfstandig. De eigenaar van destijds heeft het terrein verdeeld tussen de buurman (die het grootste deel kreeg) en jou.
Naast " protesten" tegen jouw aanwezigheid, probeerde de buurman jouw terrein telkens opnieuw te bestormen.
Zijn doel is om jouw terrein te vernietigen. Logisch dus dat jij je bent gaan bewapenen.
Meest recent was de poging van je buurman om zoveel mogelijk van jouw gezinsleden te vermoorden. Je dochter zit trouwens al 2 jaar gegijzeld bij de buurman.
Nog een klein detail: de buurman ontvangt al decennia een royale uitkering maar gebruikt die vooral om wapens te kopen. Hij terroriseert bovendien zijn eigen gezin.
Van dit alles geeft de buurman de schuld aan jou.
Natuurlijk zit jij fout als je stukjes tuin inpikt en onnodig geweld gebruikt tegen de buurman. Zijn kinderen kunnen er weinig aan doen en zouden buiten schot moeten blijven. Maar misschien moet de conclusie zijn dat naast de fouten van jou de buurman toch ook niet helemaal lekker in de wedstrijd zit?
En dat een oplossing niet eenzijdig alleen van jou uit mogelijk is als de buurman zijn houding niet ook een beetje bij gaat stellen?