Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
ChaimNimsky,
Een Palestijnse staat ZONDER Hamas?
Een Palestijnse staat ZONDER Hamas?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het is immer hetzelfde: de heerser met zijn middelen zal zaken 'rechtzetten', dus die kwalijke frusti dodelijke dwarskoppen uitmoorden en zijn wil opleggen. Al moet dat vele onschuldigen de kop kosten.ChaimNimsky schreef: ↑26 sep 2025 14:21Hamas is een terroristische organisatie vanwege doelbewuste aanslagen op burgers, die bewust zoveel mogelijk Joden afslacht, Joodse vrouwen verkrachtte, doelgericht kinderen voor de ogen van hun ouders doodmartelde en vice versa, en is nu bijna vernietigd op het restje in Gaza Stad na dat afgesneden is van wapens, logistiek en geen tot nauwelijks nog weerstand kan bieden. Relatief veel burgerdoden zijn helaas onvermijdelijk in deze asymmetrische situatie waar de terroristen in burger tussen de burgers opereren.Gerard R. schreef: ↑26 sep 2025 11:20 Net Nederland in Indonesië 75 jaar terug of zo, altijd hetzelfde militaire geklets. Zelfs als de militairen weer thuis zijn.
Ik heb er een jaren als buurman gehad.
Daar krijg je het onnoemelijke leed niet mee weg, dat steeds weer zal voorkomen omdat de mens niet deugt.
Het aantal slachtoffers van de Politionele Acties is niet makkelijk vast te stellen. Schattingen voor de Indonesische doden variëren van ruim 100.000 tot wel 150.000. Die Indonesiërs hadden ook niet echt wapens, tot ze ze wél hadden uiteraard.
Nou ja, er is aardig wat geëxcuseerd over die kwestie. IK kan niet trots zijn op dat soort geknoei.
De honderdduizenden burgerdoden van de politionele acties door Nederland in Indonesië hadden daarentegen niets te doen met het vernietigen van terroristen, maar waren gericht tegen onschuldige burgers. Vergelijk Israel alstublieft niet met Nederland -- dat doet geen recht aan de verschillen in doel, context en rechtmatigheid van het optreden.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Exact. Er is brede internationale consensus dat een toekomstig eventueel Palestina zonder de invloed van Hamas moet zijn. Deze houding wordt gedeeld door Westerse landen, de VS en Arabische staten, en ook door de Palestijnse Autoriteit en Mahmoud Abbas die heeft verklaard dat Hamas geen rol zal spelen in de toekomstige regering van Gaza.
Dus zelfs als er ooit een Palestijnse staat komt - waar het niet naar uit ziet, aangezien Israel de beslissende factor is en ook de VS een veto zal uitspreken - zal deze zonder Hamas zijn.
Het is vele malen gezegd: 7 oktober was geen goed idee. Het zijn niet slechts "kwalijke frusti dodelijke dwarskoppen", maar het betreft een terroristische organisatie die doelbewust afslacht, verkracht en kinderen voor de ogen van hun ouders doodfoltert, waarbij hun leden vrijwel zonder uitzondering met extatische blijheid onafgebroken Allah aanbidt en die nu zonder logistiek en afgesneden van wapens in een uithoek is gedreven. Alleen Gaza Stad en Deir al‑Balah nog, dat voorheen werd gespaard door het IDF omdat Israel de gijzelaars wilde sparen, die volgens de Mossad in die gebieden worden vastgehouden. Dat bij een asymmetrische oorlog relatief veel burgerslachtoffers niet te vermijden is, is helaas een gegeven.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 26 sep 2025 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Onnodig veel burgerslachtoffers in een oorlog tegen vooral burgers in een stijl die omschreven kan worden als akelig en weerzinwekkend met ook daarbij nog pesterigheden die elke humaniteit tot nul reduceren. Simpelweg wraak en blijkbaar een dubbele agenda.ChaimNimsky schreef: ↑26 sep 2025 14:54Exact. Er is brede internationale consensus dat een toekomstig eventueel Palestina zonder de invloed van Hamas moet zijn. Deze houding wordt gedeeld door Westerse landen, de VS en Arabische staten, en ook door de Palestijnse Autoriteit en Mahmoud Abbas die heeft verklaard dat Hamas geen rol zal spelen in de toekomstige regering van Gaza.
Dus zelfs als er ooit een Palestijnse staat komt - waar het niet naar uit ziet, aangezien Israel de beslissende factor is en ook de VS een veto zal uitspreken - zal deze zonder Hamas zijn.
Het is vele malen gezegd: 7 oktober was geen goed idee. Het zijn niet slechts "kwalijke frusti dodelijke dwarskoppen", maar een terroristische organisatie die doelbewust afslacht, verkracht en kinderen voor de ogen van hun ouders doodfoltert, daarbij met extatische blijheid onafgebroken Allah aanbidt en nu zonder logistiek en afgesneden van wapens in een uithoek is gedreven. Alleen Gaza Stad en Deir al‑Balah nog, dat voorheen werd gespaard door het IDF omdat Israel de gijzelaars wilde sparen, die volgens de Mossad in die gebieden worden vastgehouden. Dat bij een asymmetrische oorlog relatief veel burgerslachtoffers niet te vermijden is, is helaas een gegeven.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Daarover verschillen we van mening. Voorafgaand aan de oorlog schatte ik het aantal slachtoffers dat er zou vallen tussen de 100.000 en de 500.000 gezien de asymmetrische oorlogsvoering. Israel heeft me vooralsnog blij verrast het onder de 100.000 te houden (en meer dan een derde betreft Hamas-terroristen), terwijl 90% van Gaza al onder controle van het IDF is.
Zionist
ChaimNimsky
De westelijke Jordaan oever wordt volledig Palestijns (zonder Hamas). Kolonisten die er Palestijnen verjaagd hebben krijgen Gaza. Kunnen ze lijken ruimen en mbv het uitermate geavanceerde super machtige Israël een nieuwe staat wederopbouwen. Compleet met Trump-boulevard.
De Westelijke Jordaanoever dus volledig Palestijns bezit (zonder Hamas).
Eventueel heilige grond wordt als enige verdeeld en er is vrije toegang voor iedereen tot deze grond/gebouwen.
De westelijke Jordaan oever wordt volledig Palestijns (zonder Hamas). Kolonisten die er Palestijnen verjaagd hebben krijgen Gaza. Kunnen ze lijken ruimen en mbv het uitermate geavanceerde super machtige Israël een nieuwe staat wederopbouwen. Compleet met Trump-boulevard.
De Westelijke Jordaanoever dus volledig Palestijns bezit (zonder Hamas).
Eventueel heilige grond wordt als enige verdeeld en er is vrije toegang voor iedereen tot deze grond/gebouwen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wat een heerlijk gevoel. MAAR 100.000 lijken.ChaimNimsky schreef: ↑26 sep 2025 15:22Israel heeft me vooralsnog blij verrast het onder de 100.000 te houden (en meer dan een derde betreft Hamas-terroristen), terwijl 90% van Gaza al onder controle van het IDF is.
Wat als Duitsers zeggen: "Ik had verwacht dat de NSDAP EN SS 10 miljoen slachtoffers zouden maken, het werden er slechts 6 miljoen?
Ik neem aan dat je een dergelijke uitspraak zou verfoeien?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
In WO2 wisten velen niet wat gebeurde.
Nu wel, iedereen op de wereld ziet hoe het in Gaza gewoon veel te ver gaat, hoewel sommigen het niet wíllen zien.
En hoewel Israël ook probeert dat op alle manieren te voorkomen. Tot aan het doden van veel journalisten aan toe...
Het blokkeren van kanalen.. Censuur..
Dit is net zoiets als de gruwel in Sudan, Myanmar etc.. En dan gaat het mij niet meer om getallen zozeer.
Te ver in mijn ogen. Op dit moment wordt Gazastad geplet. Mét eventueel leven.
Ondertussen is Netanyahu in de VN lekker bezig voor een nogal lege zaal. Iedereen liep weg bij zijn start. Als verwacht.
Hij is zijn creativiteit een beetje kwijt tot dit moment 16:45 uur, het is een beetje slaapverwekkende herhaling grotendeels van de vroegere tirades. En ook zijn bordjes met plaatjes zijn niet meer zo levendig.
En dat veranderde niet de laatste minuten. Nu 16:48. Hij is klaar.
Nu wel, iedereen op de wereld ziet hoe het in Gaza gewoon veel te ver gaat, hoewel sommigen het niet wíllen zien.
En hoewel Israël ook probeert dat op alle manieren te voorkomen. Tot aan het doden van veel journalisten aan toe...
Dit is net zoiets als de gruwel in Sudan, Myanmar etc.. En dan gaat het mij niet meer om getallen zozeer.
Ondertussen is Netanyahu in de VN lekker bezig voor een nogal lege zaal. Iedereen liep weg bij zijn start. Als verwacht.
Hij is zijn creativiteit een beetje kwijt tot dit moment 16:45 uur, het is een beetje slaapverwekkende herhaling grotendeels van de vroegere tirades. En ook zijn bordjes met plaatjes zijn niet meer zo levendig.
Vergeet de ambulances niet. Oorlogsmisdadigers pur sang.
"Please order in the hall"
Wel 20 maal omgeroepen terwijl meer dan de helft de zaal verliet toen oorlogsmisdadiger Netanyahu wilde gaan spreken.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Netanyahu: 'Er komt geen Palestijnse staat'Gerard R. schreef: ↑26 sep 2025 15:35 In WO2 wisten velen niet wat gebeurde.
In zijn speech bij de VN heeft premier Netanyahu gezegd dat het ondenkbaar is dat er een Palestijnse staat komt. Hij vergeleek zo'n staat met "het geven van een eigen staat aan Al-Qaeda op één kilometer afstand van New York City. De Palestijnse Autoriteit is corrupt tot op het bot en gebruikt dezelfde lesboeken als Hamas. Ze hebben al twintig jaar geen verkiezingen meer gehouden." Kortom, een Palestijnse staat zou volgens hem een fundamentele bedreiging vormen voor Israël.
"Dit is bovendien niet de extremistische mening van deze premier", vervolgde Netanyahu, "maar in een stemming in het Israëlische parlement heeft meer dan 90 procent onlangs gestemd tegen een Palestijnse staat. Meer dan 90 procent van de Israëliërs is het dus met me eens." (Bron: NOS)
Zolang Israel besluit dat er geen Palestijnse staat komt, kan deze er niet komen -- dat is dus behoorlijk definitief.
Zionist
Alternatief is om de flauwe opmerking niet te maken.
Het serieuze deel bevatte niets nieuws, slechts een selectieve opsomming van een deel van de gebeurtenissen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dan zit er maar 1 ding op, waar de hele wereld zich naar heeft te voegen. Tot vreugde van het HEILIGE land:
kill all palestines
kill all palestines
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat denk ik niet.ChaimNimsky schreef: ↑26 sep 2025 16:20
Zolang Israel besluit dat er geen Palestijnse staat komt, kan deze er niet komen -- dat is dus behoorlijk definitief.
Het regime Netanyahu is eindig.
Nog niet zo heel lang geleden besloot Israel onder een ander regime dat die staat er wel moet komen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Misschien wil jij dan een keer antwoorden ipv verwijten maken en tegenvragen stellen of flauwe opmerkingen maken?
Mijn eerste vraag zou zijn: Waarom haat mijn buurman mij zo intens? Heeft Israël zich dat wel eens afgevraagd?
Daarna de vervolgstappen.
Wellicht woonde mijn buurman al jaren in lieve vrede naast zijn dochter, schoonzoon en gezin, maar heb ik dit gezin er door externe autoriteiten met geweld uit laten zetten omdat ik nergens anders terecht kon en het handig was om mij in dat huis te stationeren. Protesten hielpen niet want zowel deze externe autoriteiten als ikzelf waren oppermachtig.
Bovendien ben ik stukjes tuin gaan inpikken van mijn buurman.
De looser kon mij niets maken want mijn huis is superieur beveiligd. Op zolder heb ik dan een uitkijkpost van kogelwerend glas gemaakt om te kijken hoe hij reageert op het steeds kleiner worden van zijn tuin.
Zoals destijds joden als derderangs volk werden behandeld, doet Israël nu hetzelfde met het Palestijnse volk.
Is jouw voorstel om mijn buurman te verwijderen naar een buurgemeente die hem wel zou willen opvangen?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
We weten wat extreemrechts dictaat en gedram kan zijn hoor. Dat lost niets duurzaam op. Geeft geen vrede, niet voorChaimNimsky schreef: ↑26 sep 2025 16:20Netanyahu: 'Er komt geen Palestijnse staat'Gerard R. schreef: ↑26 sep 2025 15:35 In WO2 wisten velen niet wat gebeurde.
In zijn speech bij de VN heeft premier Netanyahu gezegd dat het ondenkbaar is dat er een Palestijnse staat komt. Hij vergeleek zo'n staat met "het geven van een eigen staat aan Al-Qaeda op één kilometer afstand van New York City. De Palestijnse Autoriteit is corrupt tot op het bot en gebruikt dezelfde lesboeken als Hamas. Ze hebben al twintig jaar geen verkiezingen meer gehouden." Kortom, een Palestijnse staat zou volgens hem een fundamentele bedreiging vormen voor Israël.
"Dit is bovendien niet de extremistische mening van deze premier", vervolgde Netanyahu, "maar in een stemming in het Israëlische parlement heeft meer dan 90 procent onlangs gestemd tegen een Palestijnse staat. Meer dan 90 procent van de Israëliërs is het dus met me eens." (Bron: NOS)
Palestijnen, niet voor Israëlische burgers. En inderdaad, Netanyhu is niet eeuwig.