Je bent erg slordig in je taalgebruik en vraagt of men "ethisch leed" goedkeurt" wat je bedoelt is waarschijnlijk het "onethisch toebrengen van leed"dikkemick schreef: ↑25 jul 2025 07:10 Is ontkennen of bagatelliseren van zoveel ethisch leed niet gelijk aan het goedkeuren ervan? Natuurlijk mag ik sociaal Darwinisme niet promoten en dat weten "ze" hier in het Israël topic maar al te goed.
Maar altijd blijk
laten geven van sympathie voor Israël ondanks wat daar allemaal voor onmenselijks vandaan komt, staat wat mij betreft gelijk aan promoten van dit inhumaan onethische wanbeleid.
Uithongeren, schieten op water-zoekende burgers, een concentratiekamp willen bouwen, wachten op "vrijwillig" vertrek nadat een heel leefgebied verwoest is en een voorstel van verplaatsen naar de woestijn (of zeggen dat omringende landen dit volk moet opnemen, tesamen met de veroveringen op de westbank....
Dat mag dus wel en levert niet de 3 waarschuwingen op?
Ik zie weinig verschil.
De eerste optie (het openlijk er voor uitkomen) vind ik dan tenminste nog getuigen van moed. Wat nu gebeurt is laf en achterbaks.
Verder Stel je dat de "oorlogsmisdaden, die - naar de mening van velen - worden gepleegd mogen en geen drie waarschuwingen opleveren. Terwijl je - volgens mij - bedoelt "Het ontkennen of bagatelliseren van die oorlogsmisdaden".
Dat mag in principe net als het overdrijven van die misdaden, en/of die van Hamas.
Je weerlegt dat volgens mij beter met harde cijfers. zoals het openbaar ministerie dat meestal doet, wanneer de advocaat van de verdachte diens misdrijf (namens de aangeklaagde) ontkent of bagatelliseerd.
Ik ga er van uit dat jouw opponenten in het debat, grotendeels geloven wat de Israëlisch regering beweert. Niet dat ze de plicht hebben om dat te verkondigen. Jij hebt echter weinig geduld met mensen die het in jouw ogen bij het verkeerde eind hebben. Maar de meesten die reageerden waren positief over de aanpak die ik aan raad.
Wat het concentratiekamp betreft, Dat kunnen we beter behandelen bij het topic nazi-vergelijkingen. Er zijn opvallende paralellen.