Je bent hier voortdurende aan het mekkeren over het recht op zelfbeschikking, maar dat recht mag nooit en ten nimmer ten koste gaan van het recht op zelfbeschikking van een ander volk, mijn volk, en dat is wel het geval, al decennia lang.ChaimNimsky schreef: ↑02 jul 2025 16:41Joden zijn een volk met een eigen geschiedenis, cultuur en identiteit. Het is onjuist en misleidend om het louter als een geloofsovertuiging te reduceren. Heel veel Joden zijn atheïst, maar dat maakt hen niet minder Joods. Net zoals andere volken bestaat het Joodse volk uit mensen met een gedeelde afkomst en erfgoed, ongeacht hun persoonlijke religieuze overtuiging. Het ontkennen van het volkselement van de Joden is in feite het ontkennen van hun recht op zelfbeschikking. Dit is niet slechts een politieke stelling, maar valt onder antisemitisme. Dit is ook erkend in officiële definities, zoals die van IHRA: Antisemitisme kan zich uiten in het ontkennen van het Joodse volk het recht op zelfbeschikking, bijvoorbeeld door het bestaan van de staat Israel als Joodse staat te verwerpen.dikkemick schreef: ↑02 jul 2025 16:37 Kijk, probleem is dat joden als VOLK wordt gezien terwijl het eigenlijk een (geloofs) overtuiging is. En dat geeft de gereformeerden ook het zelfde recht.
Want waarom spreken we van het joodse volk? Ze hebben de overtuiging puur en alleen omdat de ouders deze overtuiging hadden.
Joden worden nl wel als een volk beschouwd vanwege hun gedeelde afkomst, geschiedenis, cultuur en religie, die allemaal terug te voeren zijn op de Israëlieten van de Hebreeuwse Bijbel. Maar hoeveel directe afstammelingen zijn er nog?
Hoewel niet alle Joden religieus zijn, identificeert een groot deel zich met het Joodse volk door een gevoel van verbondenheid en gedeelde geschiedenis, die vaak wordt geassocieerd met het Jodendom.
En dat geldt voor VELE "volkeren "
En daarbij is een twee staten oplossing geschift en gaat never, ever nooit, niet werken. De terroristenstaat die zich Israël noemt dient gewoon opgeheven te worden en het land behoort terug gegeven te worden aan de oorspronkelijke bewoners, incluis de nakomelingen van de joden die daar ook al woonden. Ondertussen is de terroristenstaat voortdurend bezig hen op alle mogelijke manieren te demoniseren. En nee, je bent geen anti-semiet wanneer je een terroristen staat die zich Israël noemt verwerpt.
Ik ben een semiet, een rasechte, wanneer iemand mij vanwege bovenstaande tot anti-semiet maakt is wat mij betreft niet goed bij zijn hoofd. Ik eis bij deze mijn semitische afkomst en identiteit terug van hen die haar van mij gestolen hebben en het lef hebben mij daarin ontkennen, dat valt namelijk onder mij recht op zelfbeschikking. Ik kan never, ever, een anti-semiet zijn want dat zou inhouden dat ik mezelf zou haten en dat is niet het geval.
En ja, ik vecht voor het recht van mijn bestaan en dat van mijn volk tegen de zionisten, dat is namelijk mijn godgegeven recht.