Het zal niet helpen bij dat soort. Maar ik vind het een goed idee.Nederland wil in samenspraak met andere landen sancties kunnen opleggen aan de ultrarechtse en extremistische ministers Ben Gvir en Smotrich van de regering-Netanyahu. Dat schrijven demissionair premier Schoof en minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken aan de Tweede Kamer.
Veldkamp wijst op de aangekondigde sancties tegen deze twee ministers van het Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada, Nieuw Zeeland en Noorwegen. Hun banktegoeden worden bevroren, ze mogen bij die landen geen bankzaken meer doen en ze mogen die landen ook niet meer in. (..)
Het kabinet vindt het tijd voor een duidelijk signaal. "De ministers hebben herhaaldelijk geweld door kolonisten tegen de Palestijnse bevolking aangewakkerd, zij bepleiten voortdurend de uitbreiding van illegale nederzettingen en roepen op tot etnische zuivering in de Gazastrook." De uitspraak van Smotrich over de volledige vernietiging van de Gazastrook is voor het kabinet "onacceptabel". (..)
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
https://nos.nl/l/2571620
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Graag gedaan, maar zijn inhoudelijke reacties nu ineens taboe?
Wie BEGINT ieder conflict daar??
Geef maar antwoord
Dit heeft niets met meningen te maken. Israël verdrijft,
Of niet?
Israël bombardeert
Of niet?
Israël vernietigd
Of niet?
Israël schiet op hulp zoekende vrouwen en kinderen
Of niet?
Israël vindt dat Iran geen kernwapens mAg hebben
Of niet?
Israël annexeert nog steeds.
Of niet?
Reageer eens inhoudelijk ipv WEER om moderatie te schreeuwen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Tsja... sommige mensen kunnen zich slecht voorstellen, dat de moord op 1 persoon anderen die wél empathie en mededogen hebben al vreselijk kan treffen. Ik weet nooit zo goed wat ik met zoiets aanmoet. Dus dan laat ik het maar.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Een ander Joods geluid dan:
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/s ... ewoon-land
Toespraak van Max Wieselmann, directeur van Een Ander Joods Geluid.
Hoe lang moeten de Palestijnen nog wachten tot het Israël behaagt hen de rechten te geven, die het zelf zo zegt te koesteren? Hoeveel Gaza-oorlogen moeten we nog meemaken voordat Israël het terechte verzet van de Palestijnen denkt te kunnen wegbombarderen?
Het conflict is niet begonnen met Hamas, met de raketten uit Gaza. Het conflict is begonnen met de gedachte dat Palestijnen wel plaats zouden maken voor de Joden als oplossing voor de Europese ziekte die antisemitisme heet.
Israël heeft de sleutel tot de oplossing van het conflict in handen en wij zullen het moeten dwingen die sleutel te gebruiken. Ik heb daarom een oproep voor de joden.....
Hoe lang moeten de Palestijnen nog wachten tot het Israël behaagt hen de rechten te geven, die het zelf zo zegt te koesteren? Hoeveel Gaza-oorlogen moeten we nog meemaken voordat Israël het terechte verzet van de Palestijnen denkt te kunnen wegbombarderen?
Het conflict is niet begonnen met Hamas, met de raketten uit Gaza. Het conflict is begonnen met de gedachte dat Palestijnen wel plaats zouden maken voor de Joden als oplossing voor de Europese ziekte die antisemitisme heet.
Israël heeft de sleutel tot de oplossing van het conflict in handen en wij zullen het moeten dwingen die sleutel te gebruiken. Ik heb daarom een oproep voor de joden.....
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
In je eigen X link, kan je hetzelfde filmpje terug vinden bij haar eigen profiel. Waarom zou iemand van zichzelf een AI gegenereerd interview maken? Hoe wil je dat trouwens ook gaan echt fact-checken, behalve het door een AI halen voor te zien of het een watermark vind?
( bwt was jij niet diegene die hier ooit een (slecht) wetenschapfilmpje plaatste, zeer waarschijnlijk ai gegenereerd, en dan vroeg je je af wat daar het probleem mee was? - of vergis ik mij van persoon?)
Nee ik ben niet alles gaan fact-checken wat ze in het filmpje zegt. Ik zie ook niet al te veel gegronde reden om te wantrouwen (gegeven overige en bredere informatie).
Btw ik wist niet dat ze zo bekend was, ik zie op X 150000 followers, dat is veel tov van de meeste profielen die ik zelf volg. zelf evenveel als bv David Deutsch! maar gegeven de bredere context van sociale media vermoed ik wel dat het nog een relatief klein aantal van volgers is.
Laatst gewijzigd door holog op 18 jun 2025 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Miljaar, dit raakt me diep!
Klinkt niet best ...NOS Nieuws - vandaag, 20:01 schreef:
Te weinig schuilkelders in Arabische steden in Israël:
‘We voelen ons in de steek gelaten’
In veel Arabische steden en dorpen in Israël zijn vrijwel geen openbare schuilkelders. In de stad Tamra in het noorden zijn er zelfs geen. "We voelen ons in de steek gelaten", vertelt Hala Awad op de begrafenis van vier buurtbewoners. Zij werden afgelopen weekend gedood toen een Iraanse raket hun woning raakte.
Twee miljoen Palestijnen in Israël
In Israël wonen bijna twee miljoen Palestijnen, daarmee vormen ze zo'n 20 procent van de totale Israëlische bevolking. Het gaat om mensen die niet in Gaza of op de Westelijke Jordaanoever wonen. Ze worden ook wel Arabische Israëliërs genoemd. Sommigen wonen in 'gemengde' steden zoals Haifa, anderen wonen deels in aparte dorpen en steden.
Geen openbare schuilkelders
De inwoners van Tamra voelen zich niet goed beschermd tegen de Iraanse raketten. Er zijn namelijk geen openbare schuilkelders in de stad. "We worden gezien als tweederangsburgers", vertelt Awad. "Dat is voor iedereen duidelijk."
![]()
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
Dit is inderdaad nog steeds aan de orde.dikkemick schreef: ↑18 jun 2025 20:45 Een ander Joods geluid dan:
En de oproep zal niet wegmaken dat bepaalde Israëli Palestijnen gewoon weg willen hebben.
En als het éven tegenzit niet alleen zij.
Waarom zo hittepetitterig?holog schreef: ↑18 jun 2025 20:53In je eigen X link, kan je hetzelfde filmpje terug vinden bij haar eigen profiel. Waarom zou iemand van zichzelf een AI gegenereerd interview maken? Hoe wil je dat trouwens ook gaan echt fact-checken, behalve het door een AI halen voor te zien of het een watermark vind?
( bwt was jij niet diegene die hier ooit een (slecht) wetenschapfilmpje plaatste, zeer waarschijnlijk ai gegenereerd, en dan vroeg je je af wat daar het probleem mee was? - of vergis ik mij van persoon?)
Nee ik ben niet alles gaan fact-checken wat ze in het filmpje zegt. Ik zie ook niet al te veel gegronde reden om te wantrouwen (gegeven overige en bredere informatie).
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
https://www.telesurenglish.net/iaea-chi ... -tensions/
Maar zoals zaken zich nu ontwikkelen zou ik ze aanraden het wél te gaan doen, al krijg je daar dan opnieuw gedonder over...
Want nu is uiteraard niets meer in orde wat dat land doet...
Maar ook zij mogen zich 'verdedigen'...
Ik ben niet zo verbaasd.The Director General of the International Atomic Energy Agency (IAEA), Rafael Grossi, has stated that there is no evidence Iran is pursuing a nuclear weapons program, pushing back against claims made by Israeli and U.S. officials.
In an interview with CNN, Grossi emphasized that the agency has found “no indication of a systematic effort” by Tehran to develop nuclear arms. (..)
Maar zoals zaken zich nu ontwikkelen zou ik ze aanraden het wél te gaan doen, al krijg je daar dan opnieuw gedonder over...
Want nu is uiteraard niets meer in orde wat dat land doet...
Maar ook zij mogen zich 'verdedigen'...
leuk woord. zelf uitgevonden? maar dat is wel je eigen interpretatie, want het was helemaal niet zo hittepetitterig bedoeld.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
https://tass.com/world/1975465
Het alles in het verlengde van de oorlog van Putin in een ander land. En er is nog veeel meer....

Ik schaam me.
Hij zal wel weer van alles naar zijn hoofd krijgen, maar volgens mij heeft hij het bij het rechte eind als ik zo kijk naar Israël, Trump en de internationale gemeenschap. Het is heel erg....BEIJING, June 18. /TASS/. China believes that turning a blind eye to the latest escalation of tensions in the Middle East is unacceptable, Chinese Foreign Minister Wang Yi said after phone talks with his Omani counterpart Sayyid Badr bin Hamad bin Hamood Albusaidi.
"The most important thing at this point is to stop the firing, stop the hostilities. The sooner we reach a ceasefire, the smaller the losses will be," the Chinese foreign ministry quoted him as saying. "We cannot just sit and watch the region plunge into the abyss." (..)
Het alles in het verlengde van de oorlog van Putin in een ander land. En er is nog veeel meer....
Ik schaam me.
Oh! Kwijl.....wat is Israël toch slim en sluw....kwijl....euforie ...dans.....kwijl
https://www.nu.nl/economie/6359622/hack ... loten.html
Een Iraanse dokter vertelt aan BBC News dat patiënten hun ziekenhuiskosten niet kunnen betalen, doordat ze niet bij hun geld kunnen
Hoewel de Israëlische overheid nooit officieel heeft bevestigd dat de hackgroep in dienst van Israël is, melden verschillende Israëlische media dat de groep aan het land "gelinkt" is.
Natuurlijk is er die link!
Een Iraanse dokter vertelt aan BBC News dat patiënten hun ziekenhuiskosten niet kunnen betalen, doordat ze niet bij hun geld kunnen
Hoewel de Israëlische overheid nooit officieel heeft bevestigd dat de hackgroep in dienst van Israël is, melden verschillende Israëlische media dat de groep aan het land "gelinkt" is.
In oorlog wordt tuig ´handig en inzetbaar'.dikkemick schreef: ↑18 jun 2025 21:52 Oh! Kwijl.....wat is Israël toch slim en sluw....kwijl....euforie ...dans.....kwijl
De truuk is ze vóór te zijn en ze wat aan te doen, dus hard uithalen, maar... wie kan dat?
hittepit is een merk voor nekkussens met kersenpitten dat je in de magnetron kunt opwarmen om warmte in een pijnlijke nek te brengen
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... 9UQAvD_BwE
Misschien…
Liedje:Leon schreef: ↑18 jun 2025 22:08hittepit is een merk voor nekkussens met kersenpitten dat je in de magnetron kunt opwarmen om warmte in een pijnlijke nek te brengen
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... 9UQAvD_BwE
https://youtu.be/kmFbi4SJjoM?list=RDkmFbi4SJjoM