Interessante gedachte ... ergens ben ik het daar mee eens, maar het is Iran ...
Is dat volgens jou een geldig argument om Iran een kernarsenaal te gunnen:
dat mag niet met geweld worden voorkomen, dan maar wel kernwapens voor Iran?
Moderator: Moderators
Interessante gedachte ... ergens ben ik het daar mee eens, maar het is Iran ...
Dan geldt het omgekeerde ook als je consequent bent, in dit geval de theocratie bestrijden die Dikkemick " Calimero" noemt .
Dat kan uiteraard. Maar ik heb er een probleem mee om een theocratie te steunen die atheïsten vermoord. Louter en alleen omdat de joodse staat haar vijand is.Wat is het probleem daarmee? Men kan in een specifiek conflict een bepaalde partij steunen, ook al zou men die zelfde partij op een ander vlak bestrijden.
Ik heb liever geen kernwapens in Iran. Maar ik denk dat Iran zich bedreigd voelt en niet geheel onterecht. Het is maar de vraag of Trump, als lieverdje van Netanyahu) nu de beste is om met Iran over die wapens te onderhandelen. Er zijn vast wel andere deals te maken met Iran. Een paar boycots opheffen en daar wat voor in ruil vragen.
Elica is geen ai gegenereerd persoon, ook niet de video of de teksten, je kan haar trouwens ook zien in bv panel gesprekken bij ao Piers Morgen. ik weet niet waarom je denk dat dat het geval zou zijn?HierEnNu schreef: ↑18 jun 2025 12:57
Elica Le Bon is an Iranian-American attorney, activist, and artist.
Vraagjes:BTW:
- In hoeverre is de naar voren gebrachte info gefact-checked?
- Betreft het hier een door AI gegenereerde video?
- Betreft het hier door AI gegenereerde teksten?
- Heb je het bovenstaande überhaupt ff gechecked?
- Mijn vragen zijn niet bedoeld als aanval,
maar om onnodig dubbel werk door mij en/of anderen te voorkomen.
Ja dat klopt. Je kan het gerechtvaardigd vinden dat theocratie bestreden wordt, ook al is de partij die op dat moment de theocratie bestrijd moreel gezien problematisch.
Is het louter en alleen omdat de joodse staat haar vijand is? Dat lijkt me een erg reductionistische manier om die mensen hun standpunt te beschrijven.
Eind 2013 was er een akkoord over de nucleaire ambities van Iran en in 2014 was het Internationaal Atoomagentschap tevreden over de manier waarop Iran meewerkte en zich aan de afspraken hield. In 2018 trok Trump zich terug uit de overeenkomst wegens "de slechtste deal ooit".Bonjour schreef: ↑18 jun 2025 16:39Ik heb liever geen kernwapens in Iran. Maar ik denk dat Iran zich bedreigd voelt en niet geheel onterecht. Het is maar de vraag of Trump, als lieverdje van Netanyahu) nu de beste is om met Iran over die wapens te onderhandelen. Er zijn vast wel andere deals te maken met Iran. Een paar boycots opheffen en daar wat voor in ruil vragen.
En als de onderhandelaar dan ook laat blijken dat de politiek van Israël niet deugt, heeft ie zijn eerste punt gescoord.
Opeens begrijp ik onze meningsverschillen!Bonjour schreef: ↑18 jun 2025 16:39Ik heb liever geen kernwapens in Iran. Maar ik denk dat Iran zich bedreigd voelt en niet geheel onterecht. Het is maar de vraag of Trump, als lieverdje van Netanyahu) nu de beste is om met Iran over die wapens te onderhandelen. Er zijn vast wel andere deals te maken met Iran. Een paar boycots opheffen en daar wat voor in ruil vragen.
En als de onderhandelaar dan ook laat blijken dat de politiek van Israël niet deugt, heeft ie zijn eerste punt gescoord.
Wie BEGINT ieder conflict daar??
Misschien allebei wel, maar Iran staat op eigen benen terwijl Israël een sterke vriend heeft en dus een veel grotere splijtzwam is. We kunnen eens een lijst opstellen hoeveel internationale wetten ze verbroken hebben en of ze zich bij VN resoluties neerleggen bv.
En of ze kunnen ophouden met in Gaza elke dag vermoorden van tientallen Palestijnse hongerende en dorstende mensen die alles ontberen wat normaal en menselijk is.
Foutje?? Bedankt??There’s no evidence that Iran poses a nuclear threat to Israel, former UK Ambassador to Iran Richard Dalton has said.
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu claimed that Iran was on the verge of developing nuclear weapons shortly after Israel launched air strikes on Iranian territory last week.
Speaking to Sky News last week, Dalton said, “There is no evidence in the public domain” that Iran was on the brink of nuclear weaponization. He noted that US intelligence shows “no change in the basic assessment” that Tehran has decided “to develop nuclear weapons in accordance with their own defense doctrine, which is to eschew weapons of mass destruction.” (..)
Mooi! Dus ik mag aannemen dat je dat hebt gefact checked?holog schreef: ↑18 jun 2025 17:54Elica is geen ai gegenereerd persoon, ook niet de video of de teksten,HierEnNu schreef: ↑18 jun 2025 12:57
Elica Le Bon is an Iranian-American attorney, activist, and artist.
Vraagjes:BTW:
- In hoeverre is de naar voren gebrachte info gefact-checked?
- Betreft het hier een door AI gegenereerde video?
- Betreft het hier door AI gegenereerde teksten?
- Heb je het bovenstaande überhaupt ff gechecked?
- Mijn vragen zijn niet bedoeld als aanval,
maar om onnodig dubbel werk door mij en/of anderen te voorkomen.
Ik ken de echte Elica Le Bon van X, daar staat ze op mijn Followlist,holog schreef:je kan haar trouwens ook zien in bv panel gesprekken bij ao Piers Morgen.
Dat denk ik niet, ik kreeg dat gevoel en om onnodig dubbel werkholog schreef:ik weet niet waarom je denk dat dat het geval zou zijn?
Eigenlijk nog niets want het was niet meer dan een gevoel en ik ben van nature argwanend als dat gevoel zich aan me opdringt. Zelf ben ik daar heel blij mee, want het heeft me zelfs al ooit mijn leven gered. En ook al ooit een vriendschap gekost, maar och, daar ga ik niet dood aan!holog schreef:Welke informatie vind je verdacht / controversieel of
vermoed je dat niet correct is? (of gewoon alles?)
Als ik haar in dit en andere filmpjes vergelijk met die waar ik vragen bij heb,Elica Le Bon op X - Feb 6 2025 schreef:
VIDEO duurt 6 minuten:
We don't have a Universal Moral Compass.
Er zijn daar dit jaar ongeveer 7000 mensen gesneuveld en ik ga er van uit dat daarvan ongeveer 3500 strijders waren. Collateral Damage burgerslachtoffers tijdens oorlogssituatie is iets anders dan vermoorden. Hamas&Co is daar overigens hoofdverantwoordelijk voor, want zij zijn deze oorlog begonnen, zij hebben nog steeds de gegijzelden niet vrijgegeven en zij hebben zich nog steeds niet ontwapend en zijn ook nog steeds niet onvoorwaardelijk gecapituleerd. Hamas&Co hebben de troeven in handen om de Gaza oorlog te beëindigen.
Jij begint weer te schreeuwen en dat maakt me sowieso doof!
Bij voorbaat dank!Peter van Velzen schreef: ↑04 jun 2025 13:55Kunnen we niet afspreken dat Dikkemick en HierEnNu nooit en te nimmer meer op elkaar reageren?
Ik zou me een stuk prettiger voelen als ze zich serieus met de topics zouden bezig houden in plaats van met elkaar.