Dat is afwachten. Hamas had dat ook eerder moeten doen, als ze het al gedaan hebben, dat staat nergens in het nieuws.dikkemick schreef: ↑16 jun 2025 19:28Een staakt het vuren? Hier de reactie van Netanyahu:Leon schreef: ↑16 jun 2025 19:15 Ik las dat Iran bij de golfstaten een staakt-het-vuren wil bewerkstelligen, en dan welwillender zullen zijn in de atoomonderhandelingen. (NRC)
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/06/14/mi ... i-a4896956 (Betaalmuur)![]()
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Misschien…
Netanyahu HAD al een plan met Iran en zet door!Leon schreef: ↑16 jun 2025 19:34Dat is afwachten. Hamas had dat ook eerder moeten doen, als ze het al gedaan hebben, dat staat nergens in het nieuws.dikkemick schreef: ↑16 jun 2025 19:28Een staakt het vuren? Hier de reactie van Netanyahu:Leon schreef: ↑16 jun 2025 19:15 Ik las dat Iran bij de golfstaten een staakt-het-vuren wil bewerkstelligen, en dan welwillender zullen zijn in de atoomonderhandelingen. (NRC)
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/06/14/mi ... i-a4896956 (Betaalmuur)![]()
Een staakt t vuren?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Noem jij het "zorgvuldig" dat Hamas op 7 oktober alles wat bewoog heeft vermoord, gemarteld of ontvoerd? Ze hebben niet geselecteerd. Als dat jouw maatstaf voor zorgvuldigheid is, dan laat dat zien hoe diep je moreel bent weggezakt.dikkemick schreef: ↑16 jun 2025 19:23Hoor wie dit DURFT te zeggen. Wat ik natuurlijk bedoelde is dat ik er vanuit ga dat er 1 Israelier versus 1 willekeurig onschuldig slachtoffer valt. Dat de aanslagplegers even zorgvuldig te werk gaan als jouw flyerende IDF.ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 19:13 Als jij anderen waarschuwt voor "Ich habe es nicht gewusst", kijk dan eerst eens in de spiegel: jij legitimeert nu openlijk geweld tegen burgers en ambassades -- dat klinkt eerder als het begin van 20e-eeuwse duisternis dan als een moreel kompas.
Zo klinkt verlies. Kook maar lekker gaar in je haat terwijl ik met een ontspannen gezicht de overwinning proef.Ja! Op dit moment durf ik er openlijk voor uit te komen dat ik Israël intens haat.
Je projecteert: jij bent degene die zich laat voeden door beelden zonder context, die gruweldaden van 7 oktober bagatelliseert en geweld tegen onschuldige Israeli’s wereldwijd goedpraat. Je gebruikt Holocaust-taal om Israel te demoniseren, terwijl je zelf wegkijkt van massamoord. Besef je wel hoe griezelig dicht je daarmee bij het origineel komt?De dagelijkse beelden op tv voedt die haat iedere dag weer! Dat jij misinformatie/pravda voorgeschoteld krijgt, daar kun jij dan niets aan doen. Dan kun je oprecht zeggen: Ich habe es nicht gewusst!
Zionist
Sorry, maar dat is vooringenomen. Laten we het beste hopen.
Iran zint natuurlijk op wraak, maar hebben teveel verlies, en willen nu rust om te kunnen herbewapenen, dat is ook niet het beste.
Iran zit waarschijnlijk achter de bewapening van Hamas en de aanslag van 7 oktober, en was daardoor de eerste die het nieuwe conflict begon.
Maar ik ben benieuwd of de oorlogseconomie wie dan ook toestaat om lang door te gaan. Een raket kost zo een paar miljoen.
Misschien…
Absoluut, als zelf de diepe haat tov hun islamitische regime door het overweldigend grote deel (van de geletterde) bevolking van Iran zelf, nog niet de ogen kan doen opendoen, denk ik dat je het kan vergeten dat het ooit nog gaat gebeuren.ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 18:43 Israel is de enige liberale parlementaire democratie in de regio, met vrije verkiezingen, onafhankelijke rechtspraak en een actieve pers. Dat is uniek vergeleken met de autocratische of theocratische regimes in de regio. Israel kent een veel hogere mate van persvrijheid, demonstratierecht en onafhankelijkheid van de media dan de meeste buurlanden. Israel is wereldwijd bekend als Startup Nation en loopt voorop in technologie, cyberbeveiliging, medische innovaties en agritech. Het land investeert zwaar in hoger onderwijs en onderzoek. Universiteiten zoals die in Tel Aviv, Haifa en Jeruzalem behoren tot de beste in de regio. Israel heeft een modern, universeel en efficiënt gezondheidszorgsysteem dat hoog scoort op levensverwachting en medische innovatie. Zoals eerder genoemd, zijn vrouwen en LGBTQ+-personen relatief goed beschermd in vergelijking met buurlanden. Israel is koploper in watertechnologie, hergebruik van afvalwater, en landbouw in droge gebieden. De infrastructuur, rechtshandhaving, sociale voorzieningen en digitale diensten zijn vergelijkbaar met die van westerse landen.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Zionist klaagt:..
Ik zei het eerder:
Hamas dit
Hamas dat
Hamas zus
Hamas zo
Israël is al 2 jaar agressor, Hamas niet! Neem je verantwoordelijkheid! Of ...accepteer aanslagen in de zeer nabije toekomst.
Israël demoniseert zichzelf! Agressie alom. Bevolking dom houden met desinformatie en maar blijven janken over 7 oktober!... Je gebruikt Holocaust-taal om Israel te demoniseren, terwijl je ......
Ik zei het eerder:
Hamas dit
Hamas dat
Hamas zus
Hamas zo
Israël is al 2 jaar agressor, Hamas niet! Neem je verantwoordelijkheid! Of ...accepteer aanslagen in de zeer nabije toekomst.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nogmaals, Israel behaalt in dichtbevolkt stedelijk gebied, waar terroristen zich in burger tussen burgers schuilhouden, een ratio van 1 terrorist per 1 burgerslachtoffer -– aanzienlijk lager dan in andere vergelijkbare en zelfs eenvoudigere conflicten.
Als jij in je schuimbekkende obsessie met Israel nog iets helder kunt overwegen, hoor ik het graag.
Zionist
https://www.trouw.nl/opinie/opinie-isra ... ~ba187b3f/ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 21:12Nogmaals, Israel behaalt in dichtbevolkt stedelijk gebied, waar terroristen zich in burger tussen burgers schuilhouden, een ratio van 1 terrorist per 1 burgerslachtoffer -– aanzienlijk lager dan in andere vergelijkbare en zelfs eenvoudigere conflicten.
Als jij in je schuimbekkende obsessie met Israel nog iets helder kunt overwegen, hoor ik het graag.
Iets genuanceerder (maar niet minder Israël kritisch) dan ik het je kan uitleggen.
Gevolgen van Israëlische vuurkracht voor eigen burgers en soldaten, gericht schieten op kinderen en hulpverleners: Israël geeft nergens openheid zaken over. En komt daar veel te makkelijk mee weg, vindt Reinout Sterk.
Over Israëlische staatspropaganda! Liegen en bedriegen.
Maar goed Israël erkent het onafhankelijke Internationaal Strafhof niet dus mag kinderen gericht door het hoofd schieten!
-
ChaimNimsky
- Superposter
Dit is een ingezonden opiniestuk. Het standpunt in dit artikel is niet per definitie ook het standpunt van Trouw.
Zionist
Lul jezelf er maar weer uit. Het hele stuk zeker gelezen?ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 21:33Dit is een ingezonden opiniestuk. Het standpunt in dit artikel is niet per definitie ook het standpunt van Trouw.
En....ik heb liever een intelligente persoonlijke goed onderbouwde (met voorbeelden) mening dan staatsleugens.
Je leeft in een afgrijselijk inhumaan koloniaal rechts nationalistisch land Nimsky en welke positieve draai jij hier aan wilt geven . . Je zoekt t maar uit. Is er tenminste nog iemand blij met deze staat.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Als je een land waar vrijheid van meningsuiting, democratie, gelijke rechten voor vrouwen, LHBTI’s en minderheden bestaat inhumaan noemt, dan zegt dat vooral iets over jouw moreel kompas en niet over het land. Je kunt niet anders dan piepen en schelden.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 16 jun 2025 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
waarom communiceren met alleen maar externe urls?
Misschien…
Nog een mening.
https://rightsforum.org/israelische-mil ... e-tieners/
De bewijzen van ernstige misdragingen door het Israëlische leger stapelen zich op. Een nieuwe video laat zien hoe opgepakte Palestijnse jongeren door militairen zwaar worden mishandeld. Het breken van schouders is volgens waarnemers een beproefde tactiek.
De video brengt haarscherp de volstrekte straffeloosheid in beeld die ten grondslag ligt aan het geweld en de rechtenschendingen waaraan de Palestijnen permanent blootstaan. Voor Israëlische militairen is het mishandelen van de Palestijnen een alledaagse bezigheid. ‘Wie doet ons wat?’ is de houding van de soldaten in de video.
Het herren-übervolk is inderdaad übermachtig! Leef je maar uit en slinger propaganda Israël in voor onze Nimsky. Die smult ervan!
https://rightsforum.org/israelische-mil ... e-tieners/
De bewijzen van ernstige misdragingen door het Israëlische leger stapelen zich op. Een nieuwe video laat zien hoe opgepakte Palestijnse jongeren door militairen zwaar worden mishandeld. Het breken van schouders is volgens waarnemers een beproefde tactiek.
De video brengt haarscherp de volstrekte straffeloosheid in beeld die ten grondslag ligt aan het geweld en de rechtenschendingen waaraan de Palestijnen permanent blootstaan. Voor Israëlische militairen is het mishandelen van de Palestijnen een alledaagse bezigheid. ‘Wie doet ons wat?’ is de houding van de soldaten in de video.
Het herren-übervolk is inderdaad übermachtig! Leef je maar uit en slinger propaganda Israël in voor onze Nimsky. Die smult ervan!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 16 jun 2025 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe anders kun je een blinde met feiten lastig vallen? Interne meningen zijn er ook voldoende. Dagelijks in de krant is te lezen hoe fijn en humaan Israël is.