Come on, Iran bombardeert burgerdoelen en burgerinfrastructuur. Israel richtte zich slechts op de militaire doelen, het atoomprogramma, de atoomgeleerden en leden van de Revolutionaire Garde en doet dat enorm effectief. Nu Iran blijkbaar niets weet te raken dan vooral burgerdoelen en civiele infrastructuur, heeft Israel gezegd dat het zich naast de voorgaande doelen, eveneens zal richten op andere doelen. Mocht Iran de Israelische burgers blijven bombarderen, zal de hele Iraanse economie kapot worden gebombardeerd en zal het land geen cent aan inkomsten meer krijgen. Ze hebben reeds een klein schotje voor de boeg gegeven door twee olievelden te vernietigen en de Staatsmedia.Gerard R. schreef: ↑16 jun 2025 18:02 https://www.aljazeera.com/news/liveblog ... aking_NewsWas live te zien via Aljazeerah. Zie je niet vaak zoiets.Iran’s state television says it has been attacked by Israel in latest wave of missile strikes on Iran’s capital, Tehran.
Multiple explosions have been heard around Tehran as Israel issues new evacuation threats, warning of imminent attacks. Iranian forces also warn residents of Israel’s Tel Aviv to evacuate.
Daar zaten zeker ook atoombommen in of zie maar..
Dit heeft veel van een potje Gaza.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 16 jun 2025 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Vanuit het Israëlisch standpunt zal het allemaal wel prima zijn.ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 18:23Come on, Iran bombardeert burgerdoelen en burgerinfrastructuur. Israel richtte zich slechts op de militaire doelen, het atoomprogramma, de atoomgeleerden en leden van de Revolutionaire Garde en doet dat enorm effectief. Nu Iran blijkbaar niets weet te raken dan vooral burgerdoelen en civiele infrastructuur, heeft Israel gezegd dat het zich naast de voorgaande doelen, eveneens zal richten op andere doelen. Mocht Iran de Israelische burgers blijven bombarderen, zal de hele Iraanse economie kapot worden gebombardeerd en zal het land geen cent aan inkomsten meer krijgen. Ze hebben reeds een klein schotje voor de boeg gegeven door twee olievelden te vernietigen.Gerard R. schreef: ↑16 jun 2025 18:02 https://www.aljazeera.com/news/liveblog ... aking_NewsWas live te zien via Aljazeerah. Zie je niet vaak zoiets.Iran’s state television says it has been attacked by Israel in latest wave of missile strikes on Iran’s capital, Tehran.
Multiple explosions have been heard around Tehran as Israel issues new evacuation threats, warning of imminent attacks. Iranian forces also warn residents of Israel’s Tel Aviv to evacuate.
Daar zaten zeker ook atoombommen in of zie maar..
Dit heeft veel van een potje Gaza.
Maar ik ben er na al die maanden wel uit hoor.
Het is gewoon bommen en granaten. En dat is dat.
O ja... met een mooi rationeel verhaal.
Nou ja... Iran is geen lieverd. Dat is zeker waar. Allemaal etters in het MO.
En Israël heeft een suikeroompje plus....
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Israel is de enige liberale parlementaire democratie in de regio, met vrije verkiezingen, onafhankelijke rechtspraak en een actieve pers. Dat is uniek vergeleken met de autocratische of theocratische regimes in de regio. Israel kent een veel hogere mate van persvrijheid, demonstratierecht en onafhankelijkheid van de media dan de meeste buurlanden. Israel is wereldwijd bekend als Startup Nation en loopt voorop in technologie, cyberbeveiliging, medische innovaties en agritech. Het land investeert zwaar in hoger onderwijs en onderzoek. Universiteiten zoals die in Tel Aviv, Haifa en Jeruzalem behoren tot de beste in de regio. Israel heeft een modern, universeel en efficiënt gezondheidszorgsysteem dat hoog scoort op levensverwachting en medische innovatie. Zoals eerder genoemd, zijn vrouwen en LGBTQ+-personen relatief goed beschermd in vergelijking met buurlanden. Israel is koploper in watertechnologie, hergebruik van afvalwater, en landbouw in droge gebieden. De infrastructuur, rechtshandhaving, sociale voorzieningen en digitale diensten zijn vergelijkbaar met die van westerse landen.
De rest in het Midden Oosten zijn etters.
Zionist
https://www.russiamatters.org/blog/russ ... ition-iran
En inderdaad, hier kan van alles uit opborrelen. Ook weer kernwapens. Er is genoeg hardware in de regio.
Ja, Syrië kwijt, Iran weg... Ik snap 't. China vindt dit ook een rampje, denk ik.As of Friday afternoon, Russian President Vladimir Putin was yet to directly weigh in on Israel’s overnight attacks on military, nuclear and other targets in Iran, though his spokesman Dmitry Peskov did speak out. In his statement, Peskov avoided blaming Israel explicitly, saying Russia is concerned and condemns “the sharp escalation” of tensions between Isael and Iran. As for Peskov’s boss and Russia’s ultimate decision-maker, Putin was to take a call from Benjamin Netanyahu on the strikes, according to Peskov. Putin’s deputy in the Russian Security Council, Dmitry Medvedev, invoked the threat of a nuclear war in his response to the attacks. "I am often accused of whipping up nuclear hysteria. Take that! When I write about a nuclear conflict, it's not just like that. It's real,” he wrote in his Telegram channel. (..)
En inderdaad, hier kan van alles uit opborrelen. Ook weer kernwapens. Er is genoeg hardware in de regio.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Ja, mooi, maar ik heb de laatste jaren gezien wat democratie kan doen. Dat heeft ook zo zijn schuurplekken...ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 18:43Israel is de enige liberale parlementaire democratie in de regio, met vrije verkiezingen, onafhankelijke rechtspraak en een actieve pers. Dat is uniek vergeleken met de autocratische of theocratische regimes in de regio. Israel kent een veel hogere mate van persvrijheid, demonstratierecht en onafhankelijkheid van de media dan de meeste buurlanden. Israel is wereldwijd bekend als Startup Nation en loopt voorop in technologie, cyberbeveiliging, medische innovaties en agritech. Het land investeert zwaar in hoger onderwijs en onderzoek. Universiteiten zoals die in Tel Aviv, Haifa en Jeruzalem behoren tot de beste in de regio. Israel heeft een modern, universeel en efficiënt gezondheidszorgsysteem dat hoog scoort op levensverwachting en medische innovatie. Zoals eerder genoemd, zijn vrouwen en LGBTQ+-personen relatief goed beschermd in vergelijking met buurlanden. Israel is koploper in watertechnologie, hergebruik van afvalwater, en landbouw in droge gebieden. De infrastructuur, rechtshandhaving, sociale voorzieningen en digitale diensten zijn vergelijkbaar met die van westerse landen.
De rest in het Midden Oosten zijn etters.
En ja, Israël doet het fantastisch nadat ze een beetje gedumpt werden in het MO door de Britten enzo.
Maar vertel míj nou niet dat een staat, die zich zó!!! 'verdedigt' tegen/na een groep idioten van Hamas die een
weliswaar vreselijke aanslag hebben gepleegd op Israël, een staat die vervolgens het hele MO in de fik zet, een fijne staat is.
Dat gaat een geestelijk gezond mens dan toch echt ietsje anders zien. Maar dat had ik ook met Gaza en de Westbank.
En met het hele nederzettingenbeleid.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ja, Israel gooit roet in het eten van Rusland en China. De Derde Wereldoorlog was al begonnen, maar bestaat in de vorm van een proxy-oorlog waarbij grote mogendheden, waaronder Rusland, China, de VS en de EU elkaar niet rechtstreeks bevechten, maar via conflicten in derde landen, zoals in Oekraïne, Syrië of mogelijk Taiwan. Deze oorlog wordt niet alleen met wapens gevoerd, maar ook via economische sancties, cyberaanvallen, desinformatie en geopolitieke druk -- een wereldwijde machtsstrijd in fases en lagen, en geen klassieke oorlog.
Israel heeft echter de proxies van Rusland en China in het Midden Oosten nu zo goed als uitgeschakeld.
Zionist
Stel dat ik zo euforisch ga reageren op het feit dat er in Israël ook doelen worden geraakt. Afgevuurd door een land dat aangevallen is, zodat de agressor (Het Heilige Land) eindelijk gerechtigheid te verwerken krijgt.ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 17:49Helemaal mee eens. Israel behaalt in dichtbevolkt stedelijk gebied, waar terroristen zich in burger tussen burgers schuilhouden, een ratio van 1 terrorist per 1 burgerslachtoffer -– aanzienlijk lager dan in eenvoudigere conflicten.
Ja, ze gaan zeker zo door; ook al heeft wat er nog over is van Hamas reeds aangeboden de macht af te willen staan.Ga zo door!
Want heb je nu wel of niet door dat je met je euforische Israël dood-en-verderf-halleluja-reacties alle krediet verspeeld?
Het klinkt als de Rus die al kwijlend, dansend en lachend Poetin blijft verheerlijken omdat die Oekraïne verruineerd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Ja, weer een spaak uit het balancerend wiel. Als daar maar geen problemen van komen, denk je dan weer als buitenstaander.ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 18:58Ja, Israel gooit roet in het eten van Rusland en China. De Derde Wereldoorlog was al begonnen, maar bestaat in de vorm van een proxy-oorlog waarbij grote mogendheden, waaronder Rusland, China, de VS en de EU elkaar niet rechtstreeks bevechten, maar via conflicten in derde landen, zoals in Oekraïne, Syrië of mogelijk Taiwan. Deze oorlog wordt niet alleen met wapens gevoerd, maar ook via economische sancties, cyberaanvallen, desinformatie en geopolitieke druk -- een wereldwijde machtsstrijd in fases en lagen, en geen klassieke oorlog.
Israel heeft echter de proxies van Rusland en China in het Midden Oosten nu zo goed als uitgeschakeld.
Op dit moment zorgt 1 uitpuilende kloppende zwerende etter(gezwel) voor totale vernietiging van het midden oosten.
En ik kan je 1 ding ter overweging meegeven in je kwijlende euforie: Ook Israël, Israëliërs en ambassades wereldwijd gaan het bekopen met dood en verderf.
Zeg dan niet: Ich habe es nicht gewusst, want je weet dondersgoed wat agressor Israël uitvreet.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Israel behaalt in dichtbevolkt stedelijk gebied, waar terroristen zich in burger tussen burgers schuilhouden, een ratio van 1 terrorist per 1 burgerslachtoffer -– aanzienlijk lager dan in andere vergelijkbare en zelfs eenvoudigere conflicten.
Als jij in je schuimbekkende obsessie met Israel nog iets helder kunt overwegen, hoor ik het graag.En ik kan je 1 ding ter overweging meegeven in je kwijlende euforie
Als jij anderen waarschuwt voor "Ich habe es nicht gewusst", kijk dan eerst eens in de spiegel: jij legitimeert nu openlijk geweld tegen burgers en ambassades -- dat klinkt eerder als het begin van 20e-eeuwse duisternis dan als een moreel kompas.Ook Israël, Israëliërs en ambassades wereldwijd gaan het bekopen met dood en verderf.
Zeg dan niet: Ich habe es nicht gewusst, want je weet dondersgoed wat agressor Israël uitvreet.
Zionist
Ik las dat Iran bij de golfstaten een staakt-het-vuren wil bewerkstelligen, en dan welwillender zullen zijn in de atoomonderhandelingen. (NRC)
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/06/14/mi ... i-a4896956 (Betaalmuur)
Laatst gewijzigd door Leon op 16 jun 2025 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien…
Heren, heren....!!ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 19:13Israel behaalt in dichtbevolkt stedelijk gebied, waar terroristen zich in burger tussen burgers schuilhouden, een ratio van 1 terrorist per 1 burgerslachtoffer -– aanzienlijk lager dan in andere vergelijkbare en zelfs eenvoudigere conflicten.
Als jij in je schuimbekkende obsessie met Israel nog iets helder kunt overwegen, hoor ik het graag.En ik kan je 1 ding ter overweging meegeven in je kwijlende euforie
Als jij anderen waarschuwt voor "Ich habe es nicht gewusst", kijk dan eerst eens in de spiegel: jij legitimeert nu openlijk geweld tegen burgers en ambassades -- dat klinkt eerder als het begin van 20e-eeuwse duisternis dan als een moreel kompas.Ook Israël, Israëliërs en ambassades wereldwijd gaan het bekopen met dood en verderf.
20ste eeuwse duisternis is er al zo'n beetje en moreel/juridisch/normen en waarden etc. compas is er niet meer zozeer.
Hoor wie dit DURFT te zeggen. Wat ik natuurlijk bedoelde is dat ik er vanuit ga dat er 1 Israelier versus 1 willekeurig onschuldig slachtoffer valt. Dat de aanslagplegers even zorgvuldig te werk gaan als jouw flyerende IDF.ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 19:13 Als jij anderen waarschuwt voor "Ich habe es nicht gewusst", kijk dan eerst eens in de spiegel: jij legitimeert nu openlijk geweld tegen burgers en ambassades -- dat klinkt eerder als het begin van 20e-eeuwse duisternis dan als een moreel kompas.
Ja! Op dit moment durf ik er openlijk voor uit te komen dat ik Israël intens haat. De dagelijkse beelden op tv voedt die haat iedere dag weer! Dat jij misinformatie/pravda voorgeschoteld krijgt, daar kun jij dan niets aan doen.
Dan kun je oprecht zeggen: Ich habe es nicht gewusst!
Zo zie je zionistische propaganda zorgt alleen maar voor heftige polarisatie.dikkemick schreef: ↑16 jun 2025 19:23Hoor wie dit DURFT te zeggen. Wat ik natuurlijk bedoelde is dat ik er vanuit ga dat er 1 Israelier versus 1 willekeurig onschuldig slachtoffer valt. Dat de aanslagplegers even zorgvuldig te werk gaan als jouw flyerende IDF.ChaimNimsky schreef: ↑16 jun 2025 19:13 Als jij anderen waarschuwt voor "Ich habe es nicht gewusst", kijk dan eerst eens in de spiegel: jij legitimeert nu openlijk geweld tegen burgers en ambassades -- dat klinkt eerder als het begin van 20e-eeuwse duisternis dan als een moreel kompas.
Ja! Op dit moment durf ik er openlijk voor uit te komen dat ik Israël intens haat. De dagelijkse beelden op tv voedt die haat iedere dag weer! Dat jij misinformatie/pravda voorgeschoteld krijgt, daar kun jij dan niets aan doen.
Dan kun je oprecht zeggen: Ich habe es nicht gewusst!
Laatst gewijzigd door Leon op 16 jun 2025 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien…
Een staakt het vuren? Hier de reactie van Netanyahu:Leon schreef: ↑16 jun 2025 19:15 Ik las dat Iran bij de golfstaten een staakt-het-vuren wil bewerkstelligen, en dan welwillender zullen zijn in de atoomonderhandelingen. (NRC)