Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door lost and not found yet! »

Mus schreef: 18 mei 2025 21:39 Hartverwarmend voor een hart dat huilt.
Het is even een zit maar zeer de moeite waard.

How Israel became a fascist State
On 7 April 2025 at EartH in Hackney, Aaron Bastani was joined by historian Ilan Pappé for a special live version of Downstream.

They discussed the origins of Britain's Israel lobby, the indoctrination of Israelis and whether the recent atrocities committed in Gaza and the West Bank are signs of Israel's imminent collapse.

Wie is Ilan Pappé
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ilan_Papp%C3%A9
Je kunt mij niet dwingen om 01:11 uur naar iets te kijken! Wat is je punt? Wat wil je duidelijk maken? Dank je wel alvast!

Ps, de dreigende ineenstorting van Israël is niet meer dan wensdenken en niet gebaseerd op binnenlandse feiten in Israël!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Mus schreef:
Ja en? Je hebt hier in Nederland honderdduizenden mensen die het niet met de regering eens zijn! Maar ze hoeven daarom niet hun land te ontvluchten!

Waarom verhuisde Ilan Pappé naar UK?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 18 mei 2025 19:25
Grootschalig grondoffensief in Noord- en Zuid-Gaza gestart
Het Israëlische leger bevestigt dat het is begonnen met een grootschalig grondoffensief in het noorden en het zuiden van de Gazastrook. Dit maakt deel uit van de al eerder aangekondigde "Operation Chariot"...
https://nos.nl/liveblog/2566914-ruim-10 ... -in-israel
Ik verlies me wel vaker in details waardoor ik te ver doordenk en dan iets vind waar ik niet naar zocht, maar de naamgeving zoals ik die vond in jouw link, 𝐎𝐩𝐞𝐫𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧 “𝐆𝐢𝐝𝐞𝐨𝐧’𝐬 𝐂𝐡𝐚𝐫𝐢𝐨𝐭𝐬” geeft bij mij wel aanleiding tot zorg. Onder andere vanwege 'Gideon vs. de Midianieten [Rechters 6–8]'

Deze naam kiezen suggereert dat de operatie wordt gevoerd met strategische precisie en vanuit een morele rechtvaardiging voor wat de te verwachten gevolgen zullen zijn. Maar over Gideon kan ik verder niets vinden in de Bijbel dan [Rechters 6–8].

Operation Gideon werd echter wel al eerder gebruikt als naam en
was kennelijk onderdeel van Plan Dalet

Die historie is geschiedenis, daarover discussiëren laat ik aan anderen over, want in de illusie om het heden te kunnen verbeteren door het verleden te veranderen geloof ik niet in. Maar wat betekent in het nu kiezen voor deze naam? Ik kan daar op dit moment niets anders van maken dan een bewuste keuze voor etnische zuivering en het opzettelijk veroorzaken van Naqba 2.0.
  • Hoe sta jij daar met al je kennis tegenover?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 18 mei 2025 22:17 Ps, leuke vraag die bij me opkomt, wie kan in dit conflict z’n handen in onschuld wassen?
Suwar Ashur. Hoewel hij dat waarschijnlijk niet zelf meer kan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dieren ('levens'vormen), wanhopig op zoek naar voedsel:
https://www.nu.nl/316876/video/uitdelen ... -gaza.html
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 19 mei 2025 10:37 Dieren ('levens'vormen), wanhopig op zoek naar voedsel:
https://www.nu.nl/316876/video/uitdelen ... -gaza.html
Ik vind jouw one-liner weer onnodig misleidend en bovendien een walgelijke manier
om je punt te maken! Je hoeft niet zelf die mensen te dehumaniseren omdat je van
mening bent dat ze gedehumaniseerd worden, de kop van het artikel was
bepaald niet misleidend EN duidelijk genoeg:
  • "Uitdelen van voedsel slaat om in chaos in Gaza"
Ik trek uit die beelden de conclusie dat het de hoogste tijd wordt om het plan
van Gaza Humanitarian Foundation te actualiseren en ten uitvoer te brengen!
Zie eventueel mijn eerdere reactie:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Eindelijk!

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... nemen.html

Het Israëlische leger gaat een "ongekende aantal" uitvoeren op Khan Younis. Inwoners van de zuidelijke stad in Gaza en omliggende gebieden hebben het bevel gekregen om te vertrekken. Premier Benjamin Netanyahu zegt dat Israël de controle over de hele Gazastrook zal overnemen

Zet de (doden)teller maar weer op 0

Veldkamp laat er geen gras over groeien! Een duidelijke RODE lijn! #-o
Laatst gewijzigd door dikkemick op 19 mei 2025 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

De topic-opening is weer aangepast.
De nieuwe NOS-blog van deze week is toegevoegd.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Operation Gideon’s Chariots

• 19 mei 2025

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft aangekondigd dat Israël de volledige
    controle over Gaza op zich zal nemen onder "Operation Gideon’s Chariots" en zal
    voorkomen dat Hamas humanitaire hulp plundert.

Zijn verklaring volgde op Israëls besluit om de hulpblokkade te versoepelen en beperkte
    voedselvoorzieningen toe te laten tot Gaza. Palestijnse en Israëlische media meldden
    de aankomst van vrachtwagens met essentiële goederen, waaronder babyvoeding.

Hamas ontkende de beschuldigingen van plundering. Terwijl de internationale druk
    toeneemt en de vrees voor hongersnood groeit, heeft Israël zijn grondoperaties opgevoerd. Palestijnse functionarissen melden honderden doden bij recente aanvallen.
BRON:

VIDEO duurt 4 minuten:

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Sorry, maar "Bibi's" (den Haag tribunaal -waardig) hoofd kan ik niet meer zien.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Uit de nieuwe NOS-blog van deze week:

NOS - vandaag 11:32 schreef:
Netanyahu noemt druk van bondgenoten als reden voor toelaten hulp

De Israëlische premier Netanyahu heeft in een nieuwe videoboodschap gezegd dat zijn beslissing om weer voedselhulp toe te laten tot Gaza het gevolg is van "druk vanuit onze bondgenoten". In de boodschap op sociale media zegt hij dat die bondgenoten bij hem geklaagd hadden over de "beelden van hongerlijden" die vanuit Gaza kwamen. "De beste vrienden die wij hebben, hebben mij verteld: 'er is één ding dat we niet kunnen accepteren. En dat is beelden van massale honger. We kunnen je hierin niet steunen.'"

Om welke bondgenoten het gaat, is niet bekend.

"Om de overwinning te bereiken", vervolgt Netanyahu, "moeten we op een of andere manier dit probleem oplossen." Het resultaat is dus hernieuwde aanvoer van voedselhulp aan Gaza, al voegt de premier eraan toe dat die 'minimaal' zal zijn.

De videoboodschap van Netanyahu duurt 1,5 minuut

.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 18 mei 2025 22:48
ChaimNimsky schreef: 18 mei 2025 19:25
Grootschalig grondoffensief in Noord- en Zuid-Gaza gestart
Het Israëlische leger bevestigt dat het is begonnen met een grootschalig grondoffensief in het noorden en het zuiden van de Gazastrook. Dit maakt deel uit van de al eerder aangekondigde "Operation Chariot"...
https://nos.nl/liveblog/2566914-ruim-10 ... -in-israel
Ik verlies me wel vaker in details waardoor ik te ver doordenk en dan iets vind waar ik niet naar zocht, maar de naamgeving zoals ik die vond in jouw link, 𝐎𝐩𝐞𝐫𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧 “𝐆𝐢𝐝𝐞𝐨𝐧’𝐬 𝐂𝐡𝐚𝐫𝐢𝐨𝐭𝐬” geeft bij mij wel aanleiding tot zorg. Onder andere vanwege 'Gideon vs. de Midianieten [Rechters 6–8]'

Deze naam kiezen suggereert dat de operatie wordt gevoerd met strategische precisie en vanuit een morele rechtvaardiging voor wat de te verwachten gevolgen zullen zijn. Maar over Gideon kan ik verder niets vinden in de Bijbel dan [Rechters 6–8].

Operation Gideon werd echter wel al eerder gebruikt als naam en
was kennelijk onderdeel van Plan Dalet
Israel staat bekend om strategische sluwheid en Gid'on is daar een verwijzing naar. De Mossad heeft ook eenheden genaamd "Gid'oniem" -- kleine undercover eenheden die opereren in burgerkleding in vijandige en gevoelige omgevingen, toeslaan en weer spoorloos verdwijnen.
Ik kan daar op dit moment niets anders van maken dan een bewuste keuze voor etnische zuivering en het opzettelijk veroorzaken van Naqba 2.0.
  • Hoe sta jij daar met al je kennis tegenover?
De Nakba betrof ongeveer 700.000 Palestijnen. Uit bronnen heb ik vernomen dat Israel van plan is ditmaal aan het eind een miljoen Palestijnen naar Libië uit te zetten.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 19 mei 2025 14:34 De Nakba betrof ongeveer 700.000 Palestijnen. Uit bronnen heb ik vernomen dat Israel van plan is aan het eind een miljoen Palestijnen naar Libië uit te zetten.
Een volk dat ooit ethnisch gezuiverd zou moeten worden maakt zich hier nu zelf schuldig aan. De vraag is: Hoe sta je daar tegenover?
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De BBC meldt dat de WHO heeft gesteld, dat 2 miljoen Palestijnen in Gaza sterven.
Ik wil het melden. Het is misdadig, maar dat was het plaatselijk al.
Israël zal wel gaan meedelen dat de WHO niet deugt. Dat is normaal voor Israël.
** In een wereld barstens vol 'ruis' regeert nog slechts virtualiteit.. ook zó tijdelijk.. **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 19 mei 2025 14:37
ChaimNimsky schreef: 19 mei 2025 14:34 De Nakba betrof ongeveer 700.000 Palestijnen. Uit bronnen heb ik vernomen dat Israel van plan is aan het eind een miljoen Palestijnen naar Libië uit te zetten.
Een volk dat ooit ethnisch gezuiverd zou moeten worden ...
Vind je?
maakt zich hier nu zelf schuldig aan.
Het is nog niet 100% zeker en vrijwel niemand weet het verder nog. Tevens zal het vrijwillig zijn en geen ethische zuivering.
Zionist
Gesloten