Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 17 mei 2025 10:53 In dat laatste is Israel niet uniek natuurlijk.
Saoedi Arabie is een van de grootste " bondgenoten" bomvol met westerse wapens en gaat los in Jemen, of op haar eigen burgers als ze atheist of homo wilen zijn. Het schrikbewind van de taliban komt voort uit door Amerikanen gesteunde Mujahedien.

Het punt van Dikkemick is wellicht meer valide, de link tussen de holocaust en de oprichting van Israel.
Er is heel veel ellende veroorzaakt door Amerikanen (en vooral Britten), die ergens met hun vingers aan zaten...
En nog steeds... Ik heb dat voor mijzelf altijd en recent wat teruggedrongen, maar gezien wat er nu gebeurt moet ik toch maar eens eerlijk worden tegen mijzelf. Zij hebben enorm gered en gesteund wie onder lag, vooral in WO2, maar bleef het daar maar bij... De medaille is gekeerd. Opnieuw..
¥¥ Sailing on this dust to nowhere and helplessly hoping...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Meer dan 300 wederom!
https://nos.nl/artikel/2567612-israel-z ... s-begonnen

Sinds donderdag zijn er meer dan driehonderd doden gevallen in Gaza door Israëlische bombardementen. Het Israëlische leger zegt opnieuw dat de aanvallen worden opgevoerd om uiteindelijk de gijzelaars terug te krijgen en Hamas te verslaan.

ALS ik Hamas had geweest, waarom zou ik Allahsnaam dan de gijzelaars vrij gaan laten? Israël heeft laten zien dat ze niet te vertrouwen is

De Nederlander begint wakker te worden!
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... t-den-haag

De organisatoren van een demonstratie in Den Haag tegen het kabinetsbeleid rond Israël zeggen al ruim 37.000 aanmeldingen te hebben gekregen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 mei 2025 12:46:scissors:
ALS ik Hamas had geweest, waarom zou ik Allahsnaam dan de gijzelaars vrij gaan laten?
:shock:
Ik had gehoopt dat jij voldoende menselijkheid in je zou hebben,
dat jij niet eens gijzelaars genomen zou hebben,
maar toch zeker ze meteen allemaal onvoorwaardelijk zou hebben vrij gelaten.
Jammer, een dergelijk AlsDannetje had ik niet van jou verwacht!

De organisatoren van een demonstratie in Den Haag tegen het kabinetsbeleid rond
Israël zeggen al ruim 37.000 aanmeldingen te hebben gekregen.
Zoveel had ik niet verwacht:
  • Meer dan 18.000.000 die zich niet hebben aangemeld?
    Welke conclusie trek je daar uit?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 18 mei 2025 15:23
ALS ik Hamas had geweest, waarom zou ik Allahsnaam dan de gijzelaars vrij gaan laten?
:shock:
Ik had gehoopt dat jij voldoende menselijkheid in je zou hebben,
dat jij niet eens gijzelaars genomen zou hebben,
maar toch zeker ze meteen allemaal onvoorwaardelijk zou hebben vrij gelaten.
Jammer, een dergelijk AlsDannetje had ik niet van jou verwacht!
Is zulks (mijn als-dannetje) je niet duidelijk?
Dan leg ik m met liefde uit!

Hamas weet, wat jij en ik inmiddels weten. Gaza is verloren! Wat Hamas ook besluit: Gaza verloren, westoever volgt.
Gijzelaars vrij? Gaza verloren
Gijzelaars dood? Gaza verloren

Dat IK in eerste instantie geen gijzelaars zou nemen weet ik niet. ALS je puur wanhopig bent en de tegenpartij luistert absoluut nooit naar je, wat rest er DAN behalve terrorisme?

Keur ik hier terrorisme goed?
Nee, HierEnNu maar ik begrijp het.

Is mijn als-dannetje nu duidelijker geworden?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 mei 2025 15:37:scissors:
Is mijn als-dannetje nu duidelijker geworden?
Nee, en ik voel ook geen behoefte aan verdere verduidelijking.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nou hier dan een impressie van protest in Nederland mbt het midden oosten
https://www.nu.nl/316864/video/malievel ... srael.html

En voor de liefhebbers nog een uitleg mbt genocide!
https://nos.nl/artikel/2567736-israel-b ... n-genocide

Het woord genocide valt steeds vaker als het gaat over de oorlog in Gaza. Onderzoekers stellen vast dat Israël genocide pleegt op de Palestijnse bevolking in het belegerde gebied. De directeur van het Nederlands Instituut voor Oorlogs- Holocaust en Genocidestudies (NIOD) sprak pas voor het eerst van "genocidaal geweld".

De conclusie van mensenrechtenorganisaties was al eenduidig: in Gaza is sprake van genocide, dan wel genocidaal geweld. Amnesty International publiceerde in december als eerste een onderzoek van 300 pagina's, waarin staat dat Israël handelt met de genocidale opzet om de Palestijnen "gedeeltelijk of volledig te vernietigen". Ook Human Rights Watch stelde dit vast, net als VN-onderzoekers.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Grootschalig grondoffensief in Noord- en Zuid-Gaza gestart
Het Israëlische leger bevestigt dat het is begonnen met een grootschalig grondoffensief in het noorden en het zuiden van de Gazastrook. Dit maakt deel uit van de al eerder aangekondigde "Operation Chariot"...
https://nos.nl/liveblog/2566914-ruim-10 ... -in-israel
dikkemick schreef: 18 mei 2025 15:37 Hamas weet, wat jij en ik inmiddels weten. Gaza is verloren! Wat Hamas ook besluit: Gaza verloren.
Correct, zoals aangekondigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 18 mei 2025 19:25
Grootschalig grondoffensief in Noord- en Zuid-Gaza gestart
Het Israëlische leger bevestigt dat het is begonnen met een grootschalig grondoffensief in het noorden en het zuiden van de Gazastrook. Dit maakt deel uit van de al eerder aangekondigde "Operation Chariot"...
https://nos.nl/liveblog/2566914-ruim-10 ... -in-israel
dikkemick schreef: 18 mei 2025 15:37 Hamas weet, wat jij en ik inmiddels weten. Gaza is verloren! Wat Hamas ook besluit: Gaza verloren.
Correct, zoals aangekondigd.
Ja, bij genocide is alles verloren. Alleen is genocide niet aangekondigd.
Mijn punt echter was: Waarom zou je als Hamas de gijzelaars vrijlaten? Ik neem aan dat Gaza nog wel een appeltje te schillen heeft met Israël??
Zou jij heel erg op je neus kijken bij een eerstvolgende terreur aanslag in Israël door Palestijnen?
Ik niet.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 18 mei 2025 19:49 Mijn punt echter was: Waarom zou je als Hamas de gijzelaars vrijlaten? Ik neem aan dat Gaza nog wel een appeltje te schillen heeft met Israël??
Zou jij heel erg op je neus kijken bij een eerstvolgende terreur aanslag in Israël door Palestijnen?
Ik niet.
Gaza is verloren, Hamas is verloren, zoals aangekondigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 18 mei 2025 20:01
dikkemick schreef: 18 mei 2025 19:49 Mijn punt echter was: Waarom zou je als Hamas de gijzelaars vrijlaten? Ik neem aan dat Gaza nog wel een appeltje te schillen heeft met Israël??
Ik niet.
Gaza is verloren, Hamas is verloren, zoals aangekondigd.
Dat was mijn vraag niet.
Waarom zou Hamas de gijzelaars nog terug 'geven'?
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 18 mei 2025 20:15 Dat was mijn vraag niet.
Hooguit om tijd te rekken en hun eigen hachje te redden. Gaza is verloren, Hamas is verloren, zoals aangekondigd. De strategie van Hamas is in deze fase niet meer ideologisch of militair, maar puur gericht op het redden van de leiders eigen hachje, een exitdeal via gijzelaarsruil en garanties op fysieke veiligheid. De fysieke infrastructuur en commandostructuren van Hamas zijn vernietigd en regionale en Arabische regimes beperken zich tot symbolische veroordelingen.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

ChaimNimsky schreef: 18 mei 2025 20:50
Hooguit om tijd te rekken en hun eigen hachje te redden. Gaza is verloren, Hamas is verloren, zoals aangekondigd. De strategie van Hamas is in deze fase niet meer ideologisch of militair, maar puur gericht op het redden van de leiders eigen hachje, een exitdeal via gijzelaarsruil en garanties op fysieke veiligheid. De fysieke infrastructuur en commandostructuren van Hamas zijn vernietigd en regionale en Arabische regimes beperken zich tot symbolische veroordelingen.
En daarbij, een organisatie die zelfvernietiging voorstaat, zelfs ten koste van burgers, en propaganda voert om 7 oktober over en over te doen, zul je inderdaad gewoon moeten vernietigen! Tijd en eigen hachje, het enige wat ze zouden kunnen redden, maar Palestijnen? Daar geven ze nog minder om dan dat de Israelisch doen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Hartverwarmend voor een hart dat huilt.
Het is even een zit maar zeer de moeite waard.

How Israel became a fascist State
On 7 April 2025 at EartH in Hackney, Aaron Bastani was joined by historian Ilan Pappé for a special live version of Downstream.

They discussed the origins of Britain's Israel lobby, the indoctrination of Israelis and whether the recent atrocities committed in Gaza and the West Bank are signs of Israel's imminent collapse.

Wie is Ilan Pappé
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ilan_Papp%C3%A9
Laatst gewijzigd door Mus op 18 mei 2025 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maar Nimsky, jij ziet niet wat er nu (niet alleen in Gaza) gekweekt wordt door Israël.
Ik vrees dat aanslagen in Israël of op Israëliërs straks de pan uit gaat rijzen.
Nogmaals: ik keur dat af, maar Israël kan de handen absoluut niet in onschuld wassen.
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 18 mei 2025 21:43
Maar Nimsky, jij ziet niet wat er nu (niet alleen in Gaza) gekweekt wordt door Israël.
Ik vrees dat aanslagen in Israël of op Israëliërs straks de pan uit gaat rijzen.
Nogmaals: ik keur dat af, maar Israël kan de handen absoluut niet in onschuld wassen.
Oke, ik denk dat Nimsky dat zeker begrijpt maar misschien heb je een punt. Maar waar vanuit verwacht jij die aanslagen dan? Vanuit Gaza? Vanuit Libanon? Vanuit Iran? Vanuit Syrië? Vanuit moslimradicalisme in Europa om Gaza te promoten? En daarbij, in dit conflict kan echt niemand zijn handen in onschuld wassen! Of vanuit waar wel? Ps, leuke vraag die bij me opkomt, wie kan in dit conflict z’n handen in onschuld wassen?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Gesloten