Selectieve verontwaardiging

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Selectieve verontwaardiging

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 apr 2025 16:14 Mij lijkt dit een verheerlijking van het eigen volk.
Het is ook nog eens Zionistische Propaganda van een bedenkelijke soort.
Dat is gevaarlijke ideologie, dat heeft het verleden geleerd.

PS.
Ook is het nog eens volledig Off Topic.
en drogreden
4 Nobelprijzen = 50 000 Palestijnen vermoorden? gelukkig hebben ze er niet zo veel als Duitsland gewonnen, dat zou wat geven.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 27 apr 2025 16:27 Ik zie nu waar de onvoorwaardelijke liefde voor Israël bij Chaimnimsky vandaan komt.

https://nos.nl/artikel/2560806-israel-w ... propaganda
Allereerst komt mijn liefde niet bij dat programma vandaan (ik kende het niet eens), is deze liefde evenmin onvoorwaardelijk, betekent "hasbarah" evenmin "uitleggen", maar "toelichting" -- הסברה is een zelfstandig naamwoord en geen werkwoord, maar goed, het is maar de NOS en die halen vrij vaak zelfs hun nieuws van het een pro-Palestijnse Al Jazeera en halen de aantallen van het Ministerie van Gezondheid dat onder Hamas valt.

En het belangrijkste: ga eindelijk eens in op de kwestie die ik stelde en die je keer-op-keer negeert door met een volgende afleidingsmanoevre aan te komen die bovendien niet in dit topic past.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 27 apr 2025 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hasbarah Appelfflap. Denk dat de inwoners ers misleid worden.
Kun je het een Rus kwalijk nemen dat die denkt dat Oekraïne vergeven is van nazi's?

En zie ook dat er tegenvragen blijven komen. Drogredenen en tegenvragen maar geen erkenning van zijn selectieve verontwaardiging.

Vraag : Hoe is in Israël bericht over de ambulance medewerkers, NADAT de beelden bekend werden gemaakt?
Laatst gewijzigd door dikkemick op 27 apr 2025 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

ChaimNimsky schreef: 27 apr 2025 16:40 En het belangrijkste: ga eindelijk eens in op de kwestie die ik stelde en die je keer-op-keer negeert door met een volgende afleidingsmanoevre aan te komen die bovendien niet in dit topic past.
En dit past zeker wel hier??????

Je bent gewoon Zionistische Propaganda aan het bedrijven.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

appelfflap schreef: 27 apr 2025 16:37
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 apr 2025 16:14 Mij lijkt dit een verheerlijking van het eigen volk.
Het is ook nog eens Zionistische Propaganda van een bedenkelijke soort.
Dat is gevaarlijke ideologie, dat heeft het verleden geleerd.

PS.
Ook is het nog eens volledig Off Topic.
en drogreden
4 Nobelprijzen = 50 000 Palestijnen vermoorden? gelukkig hebben ze er niet zo veel als Duitsland gewonnen, dat zou wat geven.
Allereerst had ik reeds gezegd dat werd gesteld dat Israel al vanaf Dikkemicks jonge jeugdjaren ALTIJD negatief/agressief in het nieuws komt, behalve misschien als ze een songfestival winnen. Dat is absoluut onwaar en dat is hetgeen m'n reactie aan hem toont. En ja, dat past hier, omdat hij zijn selectieve verontwaardiging van het nieuws zegt te hebben. Ten tweede heeft Israel veel meer dan 4 Nobelprijzen gewonnen, maar waren die 4 die ik noemde waren allemaal voor Chemie en essentieel voor de medische wetenschap en de vooruitgang van de mens en het belangrijkste: die waren in het nieuws (aangezien dit aantoont dat Dikkemicks opmerking niet klopt).

Je opmerking over het vermoorden van 50.000 Palestijnen (waarvan minstens de helft Hamas-terroristen) is m.i. grote onzin, maar daar gaat dat andere topic over dat is gesloten.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 27 apr 2025 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 apr 2025 16:47
ChaimNimsky schreef: 27 apr 2025 16:40 En het belangrijkste: ga eindelijk eens in op de kwestie die ik stelde en die je keer-op-keer negeert door met een volgende afleidingsmanoevre aan te komen die bovendien niet in dit topic past.
Natuurlijk. Dat betreft het topic direct.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 27 apr 2025 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 27 apr 2025 17:00
Ja, dat heb ik zojuist uitgelegd. Allereerst had ik reeds gezegd dat werd gesteld dat Israel al vanaf Dikkemicks jonge jeugdjaren ALTIJD negatief/agressief in het nieuws komt, behalve misschien als ze een songfestival winnen. Dat is absoluut onwaar en dat is hetgeen m'n reactie aan hem toont. En ja, dat past hier, omdat hij zijn selectieve verontwaardiging van het nieuws zegt te hebben.
Dit was dan weer een antwoord en MIJN persoonlijke ervaring op jouw tegenvraag omdat je het blijft verdommen Israël ter verantwoording te roepen voor alle inhumane moordpartijen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Je laat telkens delen van reacties weg, dat is zeker geen toeval.
Je bent gewoon propaganda aan het bedrijven.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 apr 2025 17:02

Ja, dat heb ik zojuist uitgelegd. Allereerst had ik reeds gezegd dat werd gesteld dat Israel al vanaf Dikkemicks jonge jeugdjaren ALTIJD negatief/agressief in het nieuws komt, behalve misschien als ze een songfestival winnen. Dat is absoluut onwaar en dat is hetgeen m'n reactie aan hem toont. En ja, dat past hier, omdat hij zijn selectieve verontwaardiging van het nieuws zegt te hebben.
Dit was dan weer een antwoord en MIJN persoonlijke ervaring op jouw tegenvraag omdat je het blijft verdommen Israël ter verantwoording te roepen voor alle inhumane moordpartijen!
Dit weerlegt je claim dat het slechts tegenstand is dat jou tot selectieve verontwaardiging zou drijven: Je laat je in die gevallen alleen horen als je de Joodse staat kunt bekritiseren -- zelfs waar het gaat om andere conflicten waar we het ook oneens zijn.

Dit weerlegt ook je claim: en nogmaals ben je niet ingegaan op het feit dat je bewering niet eens klopt, aangezien je duidelijk geen tegenstand nodig hebt om de Joodse staat te bekritseren. Je kunt je ook zonder opponenten nooit inhouden, hebt alle topics die er ook maar een beetje mee te maken hadden, gekaapt totdat die ook gesloten werden. Zelfs toen Lanfy, HierEnNu en ikzelf besloten een tijd niet meer in het betreffende topic te reageren, ging de selectieve verontwaardiging almaar door.

En dit weerlegt je claim dat Israel altijd maar negatief in het nieuws zou zijn sinds je kinderjaren.

Ga hier a.u.b. eens op in, want dat is direct gerelateerd aan het topic.
... omdat je het blijft verdommen Israël ter verantwoording te roepen voor alle inhumane moordpartijen!
Nee, allereerst ben ik het oneens met de kwantiteit van de hoeveelheid inhumane moordpartijen. Ten tweede ontken ik niet dat Israel ook fouten heeft gemaakt en zelfs enkele oorlogsmisdaden. Ten derde betreft het hier de discussie aangaande selectieve verontwaardiging en niet de discussie over of je vindt dat een specifiek geval bijkomende schade is of een inhumane oorlogsmisdaad zou zijn, want dat hoort thuis in dat andere topic dat helaas gesloten is.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 27 apr 2025 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 apr 2025 17:14

Lees het zelf en zie dat er direct wordt gereageerd op de bewering van Dikkemick dat Israel vanaf zijn kinderjaren altijd negatief in het nieuws zou zijn. Dat is absoluut niet waar en dat is daarmee aangetoond.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

ChaimNimsky schreef: 27 apr 2025 17:24
Lees het zelf en zie dat er direct wordt gereageerd op de bewering van Dikkemick dat Israel vanaf zijn kinderjaren altijd negatief in het nieuws zou zijn. Dat is absoluut niet waar en dat is daarmee aangetoond.
Ik had het over jou, niet over anderen.

Ik stop er een tijdje mee, ik discussieer niet met propagandisten.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, je ondertekent al met "zionist". Voor mij (!) staat dat gelijk aan ondertekenen met bv "Nazi"
En ga nu niet in de touwen door te beweren dat ik zionisten en nazi's gelijk stel maar aan beiden heb ik een hekel omdat beiden totaal onmenselijke dingen doen.
Verder heb ik talloze malen uitgelegd waarom IK selectief zou reageren. Nu jij nog waarom je de discussie naar Jemen wilt verplaatsen.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 apr 2025 17:30
ChaimNimsky schreef: 27 apr 2025 17:24
Ik had het over jou, niet over anderen.
Ik had het eveneens over mij en niet over anderen.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 apr 2025 17:32 Chaimnimsky, je ondertekent al met "zionist". Voor mij (!) staat dat gelijk aan ondertekenen met bv "Nazi"
En ga nu niet in de touwen door te beweren dat ik zionisten en nazi's gelijk stel...
Zionisme is een nationale beweging die eind 19e eeuw ontstond met als doel een veilige, eigen staat voor het Joodse volk te creëren -- wat uiteindelijk leidde tot de oprichting van Israel. Het draait om zelfbeschikking, identiteit en overleven na eeuwen van vervolging.

Nazisme daarentegen was een racistische, totalitaire ideologie die verantwoordelijk was voor de doelgerichte massamoord op miljoenen mensen, waaronder zes miljoen Joden om hun Jood-zijn.

Je kunt kritiek hebben op aspecten van Israelisch beleid of het moderne zionisme, maar zeggen dat voor jou ondertekenen met "zionist" gelijk staat aan ondertekenen met "Nazi" is historisch onjuist, moreel verwerpelijk en kan worden gezien als een vorm van antisemitisme, zoals ook erkend in de IHRA-definitie en voorbeelden van antisemitisme, aangezien het vergelijken van het hedendaagse Israelische beleid met dat van de nazi’s, Israel demoniseert en de Holocaust bagatelliseert.
... maar aan beiden heb ik een hekel omdat beiden totaal onmenselijke dingen doen.
Ik heb ook een hekel aan bepaalde daden van Churchill, zoals zijn rol in de hongersnood in Bengalen in 1943, waarbij miljoenen Indiërs stierven door nalatig en racistisch beleid. Maar dat maakt hem nog niet vergelijkbaar met de nazi’s.

En zou je eindelijk kunnen ingaan op de posting waar jouw punten worden weerlegd of gewoon toegeven dat hetgeen je zei niet klopt?
Nu jij nog waarom je de discussie naar Jemen wilt verplaatsen.
Exact omdat we het oneens zijn, hetgeen eveneens weerlegt dat je selectieve verontwaardiging slechts op tegenstand van anderen zou stoelen. Net als Hamas, worden de Houthies vrijwel non-stop vernietigd door bombardementen, en dat ik daar volledig achter sta, had ik reeds een aantal malen aangegeven. Hoor ik je niet of nauwelijks over.

De militaire interventie van de door Saoedi-Arabië geleide coalitie in Jemen begon in maart 2015 om de internationaal erkende regering van president Hadi te ondersteunen tegen de Houthi-rebellen, die door Iran werden gesteund en die het land destabiliseerden. Ondanks dat de coalitie herhaaldelijk luchtaanvallen uitvoerde op civiele infrastructuur - waaronder markten, scholen en ziekenhuizen, waarbij niet alleen terroristen, maar ook duizenden burgers omkwamen en miljoenen mensen werden gedwongen hun huizen te verlaten, terwijl de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en andere westerse landen de coalitie ondersteunden met wapens, logistieke hulp en politieke bescherming, wat hen mede verantwoordelijk maakt voor de humanitaire crisis die volgde - sta ik, net als velen, achter deze oorlog tegen de Houthi's (die nu vooral door de VS wordt gevoerd), al vallen bijna 400.000 burgerslachtoffers helaas te betreuren.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, het gaat mij niet om Houthies, nazi's of Hamas. Het gaat mij om burgerslachtoffers.
Het gaat mij om de annexaties. Het gaat mij om massagraven en leugens. Het gaat mij om een te veroordelen corrupte premier. Het gaat mij om humaan besef in deze situatie!
De situatie waar ik vanaf kinds af aan mee geconfronteerd word.
Israël als overheerser en bezetter
Waar jij een simpele acceptabele collateral damage ziet, zie ik onnodig veel burgerslachtoffers.

Sinds 2 maart geen voedsel meer in Gaza. Uithongeren dus. Collateral damage!
Schaam je
Einstein/Mick
Plaats reactie