Selectieve verontwaardiging

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Selectieve verontwaardiging

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 27 apr 2025 10:44
ChaimNimsky schreef: 26 apr 2025 19:12 De vraag is echter: waar komt de selectieve verontwaardiging bij jou of Dikkemick vandaan?
Dat stempeltje probeer je steeds op ons te drukken, maar die weiger ik.

In Darfur werden zoveel mogelijk dorpen platgebrand om de Masalit en Zaghawa uit te roeien, zoveel mogelijk van hun mannen en jongens geëxecuteerd door hen de keel door te snijden of levend te begraven; hun vrouwen werden massaal verkracht, vaak herhaaldelijk door groepen soldaten, hun kinderen werden doodgeslagen tegen muren, in putten gegooid of neergeschoten voor de ogen van hun ouders, hun ouderen werden levend in hun huizen verbrand, en zoveel mogelijk van hun families werden uitgeroeid louter vanwege hun etniciteit. Het conflict is nog gaande en er zijn nog steeds etnische zuiveringen en verkrachtingen, maar daar ben je - selectief genoeg - nagenoeg stil over.

In Myanmar werden Rohingya-babies uit de armen van hun moeders gerukt en levend in het vuur gegooid, mannen werden afgemaakt met kogels, messen en knuppels, vrouwen systematisch verkracht en soms vermoord na de verkrachting, dorpen in as gelegd en complete gemeenschappen weggevaagd om een volk uit te wissen. Ook dat conflict is nog steeds gaande, maar eveneens daar ben je - selectief genoeg - nagenoeg stil over.

Vanwaar die selectiviteit?

Hier op het forum wordt het ombrengen van één volk vergoelijkt, omdat het nodig zou zijn om een ander volk te beschermen.
Nee, in het topic dat helaas gesloten is, kan aan de hand van de grootste experts op het gebied van stedelijke oorlogvoering vrij hard worden gemaakt dat in die oorlog juist wordt geprobeerd de terroristen en hun organisatie te vernietigen en de bevolking zoveel als mogelijk is te sparen, hoe moeilijk het ook zijn moge in een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld, waar terroristen zich in burger tussen de burgers verschuilen, hetgeen ook het NATO rapport toont.

Dat dit lang niet altijd lukt en er m.i. ook oorlogsmisdaden zijn gepleegd door Israel, betekent niet dat ik zou moeten vinden dat de oorlog moet stoppen voordat de terroristen militair en politiek zijn vernietigd. Ook is in dat andere topic getoond dat het mogelijk is vrijwel alle terroristische dreiging aangaande mijn volk in de toekomst volledig in te dammen. Het ombrengen van een volk wordt zeker niet vergoelijkt.
Zodra er in een ander iets vergelijkbaar zou gebeuren richting een ander volk, zal ik daar ook tegenin gaan.
Net als Hamas, worden de Houthies vrijwel non-stop vernietigd door bombardementen, en dat ik daar volledig achter sta, had ik reeds een aantal malen aangegeven. Hoor ik je niet over.

De militaire interventie van de door Saoedi-Arabië geleide coalitie in Jemen begon in maart 2015 om de internationaal erkende regering van president Hadi te ondersteunen tegen de Houthi-rebellen, die door Iran werden gesteund en die het land destabiliseerden. Ondanks dat de coalitie herhaaldelijk luchtaanvallen uitvoerde op civiele infrastructuur - waaronder markten, scholen en ziekenhuizen, waarbij niet alleen terroristen, maar ook duizenden burgers omkwamen en miljoenen mensen werden gedwongen hun huizen te verlaten, terwijl de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en andere westerse landen de coalitie ondersteunden met wapens, logistieke hulp en politieke bescherming, wat hen mede verantwoordelijk maakt voor de humanitaire crisis die volgde - sta ik, net als velen, achter deze oorlog tegen de Houthi's (die nu vooral door de VS wordt gevoerd), al vallen de burgerslachtoffers helaas te betreuren.

Vind het eveneens geweldig dat Hezbollah in Libanon is gedecimeerd, reeds alles heeft toegezegd dat Israel wilde en ze zich tot over de Litani-rivier hebben teruggetrokken. Ook daar zijn burgerdoden bij gevallen, maar daar heb ik je niet zoveel over gehoord.

Vind het prachtig dat door de enorme verzwakking van Hezbollah Syrië eveneens is gevallen. Net als velen, sta ik achter dit alles en vindt de onbedoelde slachtoffers die erbij zijn gevallen, te betreuren, zoals in iedere oorlog; al hebben de meeste oorlogen de luxe van een frontlinie waar de burgers van hun militairen en hun frontlinie vandaan kunnen vluchten, in tegenstelling tot de assymetrische oorlogsvoering van Hamas in Gaza, en daarover discussiëren we in het topic dat helaas gesloten is.
... moordpartij, ...en ordinaire wraakpartij die door Israël worden uitgevoerd. ...
Het tegendeel wordt in het andere topic verdedigd dat helaas gesloten is.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 27 apr 2025 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky,
In Darfur werden zoveel mogelijk dorpen platgebrand om de Masalit en Zaghawa uit te roeien, zoveel mogelijk van hun mannen en jongens geëxecuteerd door hen de keel door te snijden of levend te begraven; hun vrouwen werden massaal verkracht, vaak herhaaldelijk door groepen soldaten, hun kinderen werden doodgeslagen tegen muren, in putten gegooid of neergeschoten voor de ogen van hun ouders, hun ouderen werden levend in hun huizen verbrand, en zoveel mogelijk van hun families werden uitgeroeid louter vanwege hun etniciteit. Het conflict is nog gaande en er zijn nog steeds etnische zuiveringen en verkrachtingen, maar daar ben je - selectief genoeg - nagenoeg stil over.
Waarom reageren we hier niet op in een Darfur topic?

Heel eenvoudig. We zijn het acuut met elkaar eens. Niemand zal zeggen: "Dat alle Masalit en Zaghawa maar zsm uitgeroeid zullen worden". Niemand die het in zijn hoofd haalt te gaan beweren op deze graven te zullen gaan dansen.
Het is TE verschrikkelijk voor woorden wat daar gebeurde/gebeurt maar we zijn het acuut eens met elkaar. We hoeven niemand op zijn of haar humane incompetentie/kompas te wijzen.
Er zijn dus topics waar dit wel nodig is. Vandaar de selectiviteit.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 apr 2025 14:04 Chaimnimsky,
Waarom reageren we hier niet op in een Darfur topic?

Heel eenvoudig. We zijn het acuut met elkaar eens. Niemand zal zeggen: "Dat alle Masalit en Zaghawa maar zsm uitgeroeid zullen worden". Niemand die het in zijn hoofd haalt te gaan beweren op deze graven te zullen gaan dansen.
Het is TE verschrikkelijk voor woorden wat daar gebeurde/gebeurt maar we zijn het acuut eens met elkaar. We hoeven niemand op zijn of haar humane incompetentie/kompas te wijzen.
Er zijn dus topics waar dit wel nodig is. Vandaar de selectiviteit.
Allereerst klopt je bewering niet, want je hebt duidelijk geen tegenstand nodig om de Joodse staat te bekritseren. Je kunt je ook zonder opponenten nooit inhouden, hebt alle topics die er ook maar een beetje mee te maken hadden, gekaapt totdat die ook gesloten werden. Zelfs toen Lanfy, HierEnNu en ikzelf besloten een tijd niet meer in het betreffende topic te reageren, ging de selectieve verontwaardiging almaar door.

En nogmaals: net als Hamas, worden de Houthies vrijwel non-stop vernietigd door bombardementen, en dat ik daar volledig achter sta, had ik reeds een aantal malen aangegeven. Hoor ik je nauwelijks over.

De militaire interventie van de door Saoedi-Arabië geleide coalitie in Jemen begon in maart 2015 om de internationaal erkende regering van president Hadi te ondersteunen tegen de Houthi-rebellen, die door Iran werden gesteund en die het land destabiliseerden. Ondanks dat de coalitie herhaaldelijk luchtaanvallen uitvoerde op civiele infrastructuur - waaronder markten, scholen en ziekenhuizen, waarbij niet alleen terroristen, maar ook duizenden burgers omkwamen en miljoenen mensen werden gedwongen hun huizen te verlaten, terwijl de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en andere westerse landen de coalitie ondersteunden met wapens, logistieke hulp en politieke bescherming, wat hen mede verantwoordelijk maakt voor de humanitaire crisis die volgde - sta ik, net als velen, achter deze oorlog tegen de Houthi's (die nu vooral door de VS wordt gevoerd), al vallen de burgerslachtoffers helaas te betreuren.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky,
WIE er ook scholen, markten en ziekenhuizen bombardeert, wij vinden dat ZIEK.
Houthies die afgeslacht worden, vrouwen die worden verkracht, kinderen die worden vermoord, ambulancepersoneel dat in een massagraf beland, daar spreken we ALLEN onze afschuw over uit.

Maar dan Palestijnen, Palestijnse infrastructuur, ziekenhuizen, vrouwen en kinderen. Dan verschillen we ineens van mening en hebben we gespreksstof! Dan lijkt (!!) voor sommigen een levende Palestijn er 1 teveel. Dat is voer voor gesprekken, unanieme verontwaardiging en afkeuring van moord niet.

Vraag: Hoe vaak moet ik dit nog uitleggen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

bombardementen op ziekenhuizen verdedigen maar kritiek daarop selectieve verontwaardiging noemen,
de Vs bombardeerde ook ziekenhuizen in jemen? past in het topic rond afleiding/red herring.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 apr 2025 14:45 Chaimnimsky,
WIE er ook scholen, markten en ziekenhuizen bombardeert, wij vinden dat ZIEK.
Houthies die afgeslacht worden, vrouwen die worden verkracht, kinderen die worden vermoord, ambulancepersoneel dat in een massagraf beland, daar spreken we ALLEN onze afschuw over uit.
Nee, je hebt je niet uitgesproken over al die andere conflicten -- evenmin die waar we over van mening verschillen, zoals Jemen.

Ten tweede ben je niet ingegaan op het feit dat je bewering niet eens klopt, aangezien je duidelijk geen tegenstand nodig hebt om de Joodse staat te bekritseren. Je kunt je ook zonder opponenten nooit inhouden, hebt alle topics die er ook maar een beetje mee te maken hadden, gekaapt totdat die ook gesloten werden. Zelfs toen Lanfy, HierEnNu en ikzelf besloten een tijd niet meer in het betreffende topic te reageren, ging de selectieve verontwaardiging almaar door.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Selectief draaien!

Ik was duidelijk! Israël speelt al vanaf mijn jonge jeugdjaren en komt ALTIJD negatief/agressief in het nieuws. Behalve misschien als ze een songfestival winnen, maar dat boeit me niet.

En WEER draai je jezelf uit dit gesprek door de bal terug te kaatsen. Ik ben tenminste consistent in mijn verontwaardiging en afkeuring omtrent afslachten van burgers.
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Zou dat ook niet komen doordat we juist van Israël als westers land met een behoorlijke beschaving en van een volk dat zo geteisterd is in de Tweede Wereldoorlog een geciviliseerde houding verwachten?

Is juist Israël niet een land dat zich wat aan zou moeten trekken van dit nooit weer?

Zijn er andere volken die al 100 jaar het onderspit delven?

Allerlei andere conflicten hebben partijen die deze norm niet halen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

De hele middag nu slechts herhalingen.
Hoelang gaat dit nog door?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 27 apr 2025 15:23 De hele middag nu slechts herhalingen.
Totdat niet om de hete brij heen gedraaid wordt en op een initiële vraag een fatsoenlijk antwoord volgt?
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Een mooie aanleiding om mijn nog altijd onbeantwoorde vraag aan ChaimNimsky nog weer eens terug te halen.

Antwoord is nog steeds zeer gewenst.
Mus schreef: 24 apr 2025 23:37 ……. ook al een paar keer aan je gesteld in een ander topic, en steeds onbeantwoord is gebleven na al die dagen dat hij eerder werd gesteld en ik nog altijd graag beantwoord wil zien.
Mus schreef: 14 apr 2025 15:34Het gaat mij veel meer om het punt hoe het kan dat een volk dat zelf zoveel heeft geleden - een volk waar jij onderdeel vanuit maakt - niet (h)erkent dat zij het zelfde leed een ander volk aandoen, zonder, zoals gezegd, in een ver-plas wedstrijdje te belanden, en hoe het dat dan vervolgens voor zichzelf goedpraat. Ik ben er oprecht nieuwsgierig naar? Wat ligt er onder? Hoe rechtvaardig je dat?
hoe kun je leven met die verantwoordelijkheid op je nek? Hoe doe je dat?
Bij voorbaat dank.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 apr 2025 15:13 Ik was duidelijk! Israël speelt al vanaf mijn jonge jeugdjaren en komt ALTIJD negatief/agressief in het nieuws. Behalve misschien als ze een songfestival winnen, maar dat boeit me niet.
Je geeft toe dat jij je laat leiden door de media.

Israel heeft wereldwijd veel positieve aandacht gekregen op vele fronten. Van alle Nobelprijzen die Israel de afgelopen twintig jaar heeft gewonnen, zijn de laatste 4 voor scheikunde allemaal essentieel gebleken voor de medische wetenschap: de Nobelprijs voor de ontdekking van het ubiquitinesysteem, dat essentieel is voor de afbraak van eiwitten in cellen, wat heeft geleid tot een beter begrip van cellulaire processen en toepassingen in de behandeling van kanker en neurodegeneratieve ziekten heeft. De Nobelprijs voor de structuur en functie van ribosomen heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van antibiotica, ontdekte de werkingsmechanismen van meer dan twintig antibiotica en heeft het begrip van eiwitsynthese verdiept. De nobelprijs voor de ontdekking van quasicrystals, een nieuwe vorm van materie die de traditionele definitie van kristallen uitdaagt en heeft geleid tot nieuwe inzichten in materiaalkunde en mogelijke toepassingen in de geneeskunde, zoals in medische implantaten.

De kunstmatige hartklep was het "Israelische medische wonder" waarbij Israelische artsen een revolutionaire techniek voor het vervangen van hartkleppen ontwikkelden zonder dat een openhartoperatie nodig is. Deze medische doorbraak, die wereldwijd werd geprezen, maakte het mogelijk om patiënten sneller en minder invasief te behandelen, wat de zorg voor hartpatiënten wereldwijd veranderde.

Israel heeft zich gepositioneerd als een leider in hernieuwbare energie, het land heeft baanbrekende landbouwtechnologieën ontwikkeld, zoals druppelirrigatie, die helpen om gewassen te telen in droge omgevingen en wereldwijd worden toegepast om de voedselproductie te verbeteren. Israel lanceerde het Tami 4-project, een van de grootste ontziltingsinstallaties ter wereld. Dit werd wereldwijd geprezen als een belangrijke stap in het aanpakken van de mondiale waterschaarste, en het stelde Israel in staat om grote hoeveelheden zoet water te produceren uit zout water.

Wat betreft onderwijs en wetenschappelijk onderzoek heeft Israel enkele van de beste universiteiten en onderzoeksinstellingen ter wereld, en Israelische wetenschappers maken belangrijke doorbraken op verschillende terreinen, van biotechnologie tot nanotechnologie. De Israelische economie heeft de afgelopen decennia indrukwekkende groei doorgemaakt, ondanks politieke uitdagingen, en het heeft zich gepositioneerd als een technologisch geavanceerde natie met een hoog inkomen per inwoner.

In 2020 ondertekende Israel de Abraham-akkoorden met de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Soedan en Marokko, wat leidde tot diplomatieke normalisatie en economische samenwerking. Recentelijk heeft Syrië aangegeven ook open te staan voor het idee van normalisatie van de betrekkingen met Israel via de Abraham-akkoorden. Dit zou een belangrijke stap zijn, aangezien Syrië een van de landen is die Israel al decennialang niet erkent en zich heeft verzet tegen Israel's eerdere conflicten. Ook Saoedie Arabië is dichtbij het tekenen ervan.

Etc., etc., etc., ...
Ik ben tenminste consistent in mijn verontwaardiging en afkeuring omtrent afslachten van burgers.
Je laat je in die gevallen alleen horen als je de Joodse staat kunt bekritiseren. Zelfs waar het gaat om conflicten waar wehet oneens zijn.

En nogmaals ben je niet ingegaan op het feit dat je bewering niet eens klopt, aangezien je duidelijk geen tegenstand nodig hebt om de Joodse staat te bekritseren. Je kunt je ook zonder opponenten nooit inhouden, hebt alle topics die er ook maar een beetje mee te maken hadden, gekaapt totdat die ook gesloten werden. Zelfs toen Lanfy, HierEnNu en ikzelf besloten een tijd niet meer in het betreffende topic te reageren, ging de selectieve verontwaardiging almaar door.
Tot Dikkemick hier eindelijk eens op ingaat.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

ChaimNimsky schreef: 27 apr 2025 16:04
dikkemick schreef: 27 apr 2025 15:13 Ik was duidelijk! Israël speelt al vanaf mijn jonge jeugdjaren en komt ALTIJD negatief/agressief in het nieuws. Behalve misschien als ze een songfestival winnen, maar dat boeit me niet.

Israel heeft wereldwijd veel positieve aandacht gekregen op vele fronten. Van alle Nobelprijzen die Israel de afgelopen twintig jaar heeft gewonnen, zijn de laatste 4 voor scheikunde allemaal essentieel gebleken voor de medische wetenschap: de Nobelprijs voor de ontdekking van het ubiquitinesysteem, dat essentieel is voor de afbraak van eiwitten in cellen, wat heeft geleid tot een beter begrip van cellulaire processen en toepassingen in de behandeling van kanker en neurodegeneratieve ziekten heeft. De Nobelprijs voor de structuur en functie van ribosomen heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van antibiotica, ontdekte de werkingsmechanismen van meer dan twintig antibiotica en heeft het begrip van eiwitsynthese verdiept. De nobelprijs voor de ontdekking van quasicrystals, een nieuwe vorm van materie die de traditionele definitie van kristallen uitdaagt en heeft geleid tot nieuwe inzichten in materiaalkunde en mogelijke toepassingen in de geneeskunde, zoals in medische implantaten.

De kunstmatige hartklep was het "Israelische medische wonder" waarbij Israelische artsen een revolutionaire techniek voor het vervangen van hartkleppen ontwikkelden zonder dat een openhartoperatie nodig is. Deze medische doorbraak, die wereldwijd werd geprezen, maakte het mogelijk om patiënten sneller en minder invasief te behandelen, wat de zorg voor hartpatiënten wereldwijd veranderde.

Israel heeft zich gepositioneerd als een leider in hernieuwbare energie, het land heeft baanbrekende landbouwtechnologieën ontwikkeld, zoals druppelirrigatie, die helpen om gewassen te telen in droge omgevingen en wereldwijd worden toegepast om de voedselproductie te verbeteren. Israel lanceerde het Tami 4-project, een van de grootste ontziltingsinstallaties ter wereld. Dit werd wereldwijd geprezen als een belangrijke stap in het aanpakken van de mondiale waterschaarste, en het stelde Israel in staat om grote hoeveelheden zoet water te produceren uit zout water.

Wat betreft onderwijs en wetenschappelijk onderzoek heeft Israel enkele van de beste universiteiten en onderzoeksinstellingen ter wereld, en Israelische wetenschappers maken belangrijke doorbraken op verschillende terreinen, van biotechnologie tot nanotechnologie. De Israelische economie heeft de afgelopen decennia indrukwekkende groei doorgemaakt, ondanks politieke uitdagingen, en het heeft zich gepositioneerd als een technologisch geavanceerde natie met een hoog inkomen per inwoner.

In 2020 ondertekende Israel de Abraham-akkoorden met de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Soedan en Marokko, wat leidde tot diplomatieke normalisatie en economische samenwerking. Recentelijk heeft Syrië aangegeven ook open te staan voor het idee van normalisatie van de betrekkingen met Israel via de Abraham-akkoorden. Dit zou een belangrijke stap zijn, aangezien Syrië een van de landen is die Israel al decennialang niet erkent en zich heeft verzet tegen Israel's eerdere conflicten. Ook Saoedie Arabië is dichtbij het tekenen ervan.

Etc., etc., etc., ...
Ik ben tenminste consistent in mijn verontwaardiging en afkeuring omtrent afslachten van burgers.
Je laat je in die gevallen alleen horen als je de Joodse staat kunt bekritiseren. Zelfs waar het gaat om conflicten waar wehet oneens zijn.

En nogmaals ben je niet ingegaan op het feit dat je bewering niet eens klopt, aangezien je duidelijk geen tegenstand nodig hebt om de Joodse staat te bekritseren. Je kunt je ook zonder opponenten nooit inhouden, hebt alle topics die er ook maar een beetje mee te maken hadden, gekaapt totdat die ook gesloten werden. Zelfs toen Lanfy, HierEnNu en ikzelf besloten een tijd niet meer in het betreffende topic te reageren, ging de selectieve verontwaardiging almaar door.
Mij lijkt dit een verheerlijking van het eigen volk.
Het is ook nog eens Zionistische Propaganda van een bedenkelijke soort.
Dat is gevaarlijke ideologie, dat heeft het verleden geleerd.

PS.
Ook is het nog eens volledig Off Topic.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 apr 2025 16:14
ChaimNimsky schreef: 27 apr 2025 16:04

Etc., etc., etc., ...

Mij lijkt dit een verheerlijking van het eigen volk.
Nee, er werd gesteld dat Israel al vanaf Dikkemicks jonge jeugdjaren ALTIJD negatief/agressief in het nieuws komt, behalve misschien als ze een songfestival winnen. Dat is absoluut onwaar en dat is hetgeen m'n reactie aan hem toont.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik zie nu waar de onvoorwaardelijke liefde voor Israël bij Chaimnimsky vandaan komt.

https://nos.nl/artikel/2560806-israel-w ... propaganda

Het hasbara-programma wordt uitgevoerd door zowel de Israëlische overheid als pro-Israëlische organisaties en individuen en het wordt onder meer ingezet als het gaat om de bombardementen op Gaza. "De boodschap is altijd hetzelfde: Israël verdedigt zichzelf."

Voordat de staat Israël werd gesticht, besloten de zionistische grondleggers bewust om propaganda te gebruiken om hun koloniale ambities en het bestaan van Israël te rechtvaardigen. Het woord propaganda kreeg later een negatieve connotatie en dus werd dat veranderd in hasbara."

Dayan noemt de groeiende druk op landen om geen wapens aan Israël te leveren als voorbeeld. Om dat tegen te gaan, richt Israël zich met zijn propaganda tot het publiek.

De manier waarop het land dat doet, is volgens Cristiano uniek. "Rusland gebruikt staatsmedia zoals RT en Sputnik, die door de Europese Unie zijn verboden. Israëlische propaganda is verfijnder, omdat die systematisch en geïnstitutionaliseerd is en de samenleving als geheel mobiliseert. De Israëlische overheid is daarbij direct betrokken en coördineert het door bijvoorbeeld influencers of nepaccounts op sociale media in te zetten. Daardoor kun je niet snel herkennen of iets hasbara is."

Dan zijn burgerdoden in Jemen natuurlijk van een heel andere orde dan burgerdoden in Gaza!
Ik ga de selectieve verontwaardiging begrijpen. Eindelijk antwoord. Heb het zelf moeten opzoeken maar dit verklaart veel!
Toch Pravda
Einstein/Mick
Plaats reactie