Bonjour schreef: ↑27 apr 2025 10:44Dat stempeltje probeer je steeds op ons te drukken, maar die weiger ik.ChaimNimsky schreef: ↑26 apr 2025 19:12 De vraag is echter: waar komt de selectieve verontwaardiging bij jou of Dikkemick vandaan?
In Darfur werden zoveel mogelijk dorpen platgebrand om de Masalit en Zaghawa uit te roeien, zoveel mogelijk van hun mannen en jongens geëxecuteerd door hen de keel door te snijden of levend te begraven; hun vrouwen werden massaal verkracht, vaak herhaaldelijk door groepen soldaten, hun kinderen werden doodgeslagen tegen muren, in putten gegooid of neergeschoten voor de ogen van hun ouders, hun ouderen werden levend in hun huizen verbrand, en zoveel mogelijk van hun families werden uitgeroeid louter vanwege hun etniciteit. Het conflict is nog gaande en er zijn nog steeds etnische zuiveringen en verkrachtingen, maar daar ben je - selectief genoeg - nagenoeg stil over.
In Myanmar werden Rohingya-babies uit de armen van hun moeders gerukt en levend in het vuur gegooid, mannen werden afgemaakt met kogels, messen en knuppels, vrouwen systematisch verkracht en soms vermoord na de verkrachting, dorpen in as gelegd en complete gemeenschappen weggevaagd om een volk uit te wissen. Ook dat conflict is nog steeds gaande, maar eveneens daar ben je - selectief genoeg - nagenoeg stil over.
Vanwaar die selectiviteit?
Nee, in het topic dat helaas gesloten is, kan aan de hand van de grootste experts op het gebied van stedelijke oorlogvoering vrij hard worden gemaakt dat in die oorlog juist wordt geprobeerd de terroristen en hun organisatie te vernietigen en de bevolking zoveel als mogelijk is te sparen, hoe moeilijk het ook zijn moge in een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld, waar terroristen zich in burger tussen de burgers verschuilen, hetgeen ook het NATO rapport toont.Hier op het forum wordt het ombrengen van één volk vergoelijkt, omdat het nodig zou zijn om een ander volk te beschermen.
Dat dit lang niet altijd lukt en er m.i. ook oorlogsmisdaden zijn gepleegd door Israel, betekent niet dat ik zou moeten vinden dat de oorlog moet stoppen voordat de terroristen militair en politiek zijn vernietigd. Ook is in dat andere topic getoond dat het mogelijk is vrijwel alle terroristische dreiging aangaande mijn volk in de toekomst volledig in te dammen. Het ombrengen van een volk wordt zeker niet vergoelijkt.
Net als Hamas, worden de Houthies vrijwel non-stop vernietigd door bombardementen, en dat ik daar volledig achter sta, had ik reeds een aantal malen aangegeven. Hoor ik je niet over.Zodra er in een ander iets vergelijkbaar zou gebeuren richting een ander volk, zal ik daar ook tegenin gaan.
De militaire interventie van de door Saoedi-Arabië geleide coalitie in Jemen begon in maart 2015 om de internationaal erkende regering van president Hadi te ondersteunen tegen de Houthi-rebellen, die door Iran werden gesteund en die het land destabiliseerden. Ondanks dat de coalitie herhaaldelijk luchtaanvallen uitvoerde op civiele infrastructuur - waaronder markten, scholen en ziekenhuizen, waarbij niet alleen terroristen, maar ook duizenden burgers omkwamen en miljoenen mensen werden gedwongen hun huizen te verlaten, terwijl de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en andere westerse landen de coalitie ondersteunden met wapens, logistieke hulp en politieke bescherming, wat hen mede verantwoordelijk maakt voor de humanitaire crisis die volgde - sta ik, net als velen, achter deze oorlog tegen de Houthi's (die nu vooral door de VS wordt gevoerd), al vallen de burgerslachtoffers helaas te betreuren.
Vind het eveneens geweldig dat Hezbollah in Libanon is gedecimeerd, reeds alles heeft toegezegd dat Israel wilde en ze zich tot over de Litani-rivier hebben teruggetrokken. Ook daar zijn burgerdoden bij gevallen, maar daar heb ik je niet zoveel over gehoord.
Vind het prachtig dat door de enorme verzwakking van Hezbollah Syrië eveneens is gevallen. Net als velen, sta ik achter dit alles en vindt de onbedoelde slachtoffers die erbij zijn gevallen, te betreuren, zoals in iedere oorlog; al hebben de meeste oorlogen de luxe van een frontlinie waar de burgers van hun militairen en hun frontlinie vandaan kunnen vluchten, in tegenstelling tot de assymetrische oorlogsvoering van Hamas in Gaza, en daarover discussiëren we in het topic dat helaas gesloten is.
Het tegendeel wordt in het andere topic verdedigd dat helaas gesloten is.... moordpartij, ...en ordinaire wraakpartij die door Israël worden uitgevoerd. ...