Peter van Velzen schreef: ↑24 apr 2025 04:44
Tot mijn grote teleurstelling heeft - behalve ChaimNimsky - niemand ook maar een van mijn vragen beantwoord. Ik hoop dat HierEnNu zijn voornemen om straks wel on-topic te reageren waar maakt. Maar het blijft een sobere besef, dat het de meesten nog te weinig interesseert om te vertellen dat het hen weinig interesseert, maar allleen reageren op wat anderen (off topic) te berde brengen.
Na het aandachtig doorlezen van dit topic kan ik jouw analyse alleen maar onderschrijven.
Zulks is echter voor mij bepaald geen motivator om veel aandacht, tijd en energie in dit
topic te gaan steken. Zo ontgaat me waarom dit topic in
'Ethische dilemma's' staat, want
als ik jouw bedoeling enigszins goed aan
voel, hoort het eerder thuis in hoofdstuk
'Feedback van deelnemers naar Forumbeheer.'. Maar dat gezegd hebbende, het doel
begrijpen van dit topic doe ik dus niet en mijn speculaties houd ik voor me.
In topic
'Waarom geen aandacht voor burgerslachtoffers elders in de wereld?'
anticipeerde ik met een antwoord waar ik nog steeds volledig achtersta, zie eventueel:
en dat antwoord triggerde Maria tot deze reactie:
- Als je niets wil zeggen of niets te zeggen hebt,
wil je dan dit soort reacties achterwege laten?
Ik weet niet of ik dit nu moet schrijven als medeforummer of als moderator.
Ik houd het voorlopig hierop.
Ik wilde echter zeggen wat ik daadwerkelijk geschreven heb. Niets meer en niets minder.
En zulks geldt ook voor mijn antwoord hier en nu:
- ik reageer slechts op nadrukkelijk verzoek van jou en
vanwege het respect dat ik voor je voel.
Peter van Velzen schreef: ↑22 apr 2025 06:57
In het onderwerp
De doodstraf voor een Christen in Pakistan, vroeg LANFY aan Dikkemick
lost and not found yet! schreef: ↑21 apr 2025 22:04
Kortom, waarom heb je nooit een topic geopend waar meer slachtoffers vielen dan in…….. en je weet wat ik bedoel!
Omdat er blijkbaar behoefte bestaat aan zo'n onderwerp, maar niemand de moeite neemt om de grootste humanitaire ramp van dit moment te bespreken open ik dan maar zelf dit nieuwe topic.
Serieus? Interpreteer jij de vraag van LANFY aan dikkemick echt zo?
- Dat er blijkbaar behoefte bestaat aan dat onderwerp?
Aan welke deelnemer[s] denk je daarbij? Wie op Freethinker heeft er volgens jou blijkbaar behoefte aan dat onderwerp, maar neemt niet de moeite om deze, volgens jou, grootste humanitaire ramp van dit moment te bespreken en daartoe een topic te openen? En waarom en sinds wanneer open jij topics waarvan jij denkt dat er interesse voor bestaat, maar niemand anders moeite wil doen om over dat onderwerp een topic te openen? Ik heb er geen enkele moeite mee als je het bovenstaande als retorische vragen beschouwt en ik heb er ook geen enkele moeite mee als je die vragen toch beantwoordt, want ik ben daar wel nieuwsgierig naar.
Peter van Velzen schreef:
Dat filmpje heb ik nog niet bekeken. Zodra ik het doel van dit topic begrijp doe ik dat misschien alsnog. Is het bekijkluisteren van dat filmpje noodzakelijk om je vragen te kunnen beantwoorden?
Peter van Velzen schreef:
En stel de volgende vragen:
Behalve aan Dikkemick en LANFY, vraag ik ze ook aan HierEnNu (die in de meeste onderwerpen die te maken hadden met Israël als Topic opener staat vermeld en in iets minder mate aan BS, ChaimNImsky en Mus, Maar ook aan mijzelf. Uiteraard mag iedereen die dat wil ook reageren. (maar svp geen ad hominems jegens elkaar
- Waarom heb jij geen onderwerp over Soedan geopend?
Peter: Omdat ik, noch Nederland , noch de VS, noch de Nato. een der strijdende partijen steunt. inmiddels heb ik het wél gedaan.
- Welke partij is begonnen?
Peter: volgens dit wikipedia artikel de RSF.
- Welke partij handelt immoreel"
Peter: Ik denk beiden
- Wat is de achterliggende oorzaak?
Peter: De vorige burgeroorlog, die leidde tot de afsolitsing van zuid-Soedan, en de participatie van de RSF in de burgeroorlogen in LIbië en Jemen. alsmede de staatsgreep im 1989
- Welke partijen zijn er nog meer bij betrokken?
Peter: Aan de kant van de SAF: Iran, Tuirkye, Egypte, Saoedi Arabïe. aan de kant van de RSF: De VAE Tjaad, de Centraal afrikaamse republiek en de Wagner groep.
- Wat kan men doen om er een eind aan te maken?
Peter: Sancties instellen tegen alle staten die een van beide partijen steunen. En een resolutie van de VN Veiligheidsraad.
- Denk je dat er snel een eind aan komt?
Peter: Nee want sancties, noch resolutie zullen worden uitgevoerd. Ongetwijfeld zullen Poetin of Donald T. (of allebei) hun veto uitspreken.
Dankjewel voor je Q&A, nou weet ik ook ietsje meer over dat onderwerp,
maar om die vragen zelf te kunnen beantwoorden zou ik me toch echt eerst
in het onderwerp moeten verdiepen. Komt misschien nog, dat weet ik nog niet.
Ik bestrijd ten stelligste dat ik, HierEnNu in de meeste onderwerpen die te maken hebben
met Israël als Topic opener vermeld sta. Ja, ik vind het van belang zulks nadrukkelijk te
vermelden EN ik begrijp tevens wat je bedoeld. Waarom vind jij het nodig specifiek die
opmerking te maken in dit topic? Wat is de correlatie tussen mijn aandeel in Israël topics
en het ontbreken van enig aandeel mijnerzijds in niet bestaande Soedan topics?
Ik heb wel diep nagedacht over dit onderwerp, want het triggerde ten diepste mijn
voortgaande zelfonderzoek in combinatie met mijn aanwezigheid hier op Freethinker.
Hoewel mijn antwoord niet specifiek een antwoord is op jouw vragen, is het wel een
antwoord waar ik achtersta, en ook in zijn algemeenheid een on-topic antwoord is,
en tevens bijdraagt aan wat volgens mij jouw bedoeling is met dit topic.
Omdat ik vind dat mijn antwoord op jouw vragen het meest thuishoort in mijn voorsteltopic
heb ik dat daar dan ook geschreven, zie eventueel:
Mochten daar eventueel vragen over zijn, dan ga ik daar graag hier verder op in!