lost and not found yet! schreef: ↑21 apr 2025 22:04
Kortom, waarom heb je nooit een topic geopend waar meer slachtoffers vielen dan in…….. en je weet wat ik bedoel!
Dit verdient een antwoord.
Op 1 voorwaarde, dat het geen Israël topic wordt! Helaas moet ik dit onderwerp wel in mijn antwoord verwerken om je eerlijk antwoord te geven
Jemen zou een veilig topic zijn omdat we het daar allen wel over eens zijn. Er spelen, voor zover ik weet, geen Europese/Nederlandse belangen.
In de Israël -topics bestaat dit fenomeen wel. We hebben tegenstanders van deze waanzin daar en er zijn forummers die alles lijken goed te keuren/door de vingers te zien (het soms te verheerlijken!)
Tot zover Israël. Er kwamen slotjes.
Nu de executie. Dit onderwerp. Ik denk dat we gelijkgestemden onder elkaar zijn en deze (religieuze executie) massaal afkeuren.
Maar stel!
Stel er zitten een paar felle voorstanders van dit executie beleid op dit forum? Dan zou je materiaal hebben om over 'van gedachten te wisselen '. Het onderwerp zou wrschl ontploffen met een slotje als gevolg. Er zal maar een forum deelnemer zijn die zegt te gaan dansen op het graf van de geëxecuteerde....
En dat is de reden voor mijn vraag mbt selectiviteit in de verontwaardiging. 1 executie versus het uitmoorden van een hele bevolking (waarbij het dan zelfs uitmaakt wie die bevolking is, wil je er voor of tegen zijn). Jemen levert wat dat betreft weinig gespreksstof op, 1 executie ook niet.
.
Aantal berichten afgesplitst van zowel Waarom geen topic omtrent Soedan?
als De doodstraf voor een christen in Pakistan. Maria
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick