Waarom geen aandacht voor burgerslachtoffers elders in de wereld?

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Afgesplitst van De doodstraf voor een christen in Pakistan. door Maria
Peter van Velzen
dikkemick schreef: 21 apr 2025 18:59]]bij naam noemen ) worden er andere emotionele nieuws-topics gesloten?
Executies zijn altijd vreselijk, burgerslachtoffers ook. En ja, ook ik slaap er niet minder om en draag deze ellende niet om mijn nek maar helemaal begrijpen doe ik het niet.
Ik begrijp jou ook niet! Als je zo met burgerslachtoffers te doen hebt, waarom heb je nooit een topic geopend over de burgerslachtoffers in Yemen?

Ga je gang:

https://www.oxfamnovib.nl/persberichten ... g-in-jemen

Snap je! Jij denkt gewoon alweer selectief! Één slachtoffer opbrengen terwijl er tienduizenden dood gaan! Zie jij het verschil of kun jij dat uitleggen?

Kortom, waarom heb je nooit een topic geopend waar meer slachtoffers vielen dan in…….. en je weet wat ik bedoel!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Waarom geen aandacht voor burgerslachtoffers elders in de wereld?

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 21 apr 2025 22:04
dikkemick schreef: 21 apr 2025 18:59 Het ging mij om de selectieve verontwaardiging. Waarom is 1 executie het vermelden (een topic) waard en (ik zal het niet bij naam noemen ) worden er andere emotionele nieuws-topics gesloten?
Executies zijn altijd vreselijk, burgerslachtoffers ook. En ja, ook ik slaap er niet minder om en draag deze ellende niet om mijn nek maar helemaal begrijpen doe ik het niet.
Ik begrijp jou ook niet! Als je zo met burgerslachtoffers te doen hebt, waarom heb je nooit een topic geopend over de burgerslachtoffers in Yemen?

Ga je gang:

https://www.oxfamnovib.nl/persberichten ... g-in-jemen

Snap je! Jij denkt gewoon alweer selectief! Één slachtoffer opbrengen terwijl er tienduizenden dood gaan! Zie jij het verschil of kun jij dat uitleggen?

Kortom, waarom heb je nooit een topic geopend waar meer slachtoffers vielen dan in…….. en je weet wat ik bedoel!
Mag ik vragen waarom JIJ dat niet hebt gedaan?
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 21 apr 2025 22:04 Kortom, waarom heb je nooit een topic geopend waar meer slachtoffers vielen dan in…….. en je weet wat ik bedoel!
Dit verdient een antwoord.
Op 1 voorwaarde, dat het geen Israël topic wordt! Helaas moet ik dit onderwerp wel in mijn antwoord verwerken om je eerlijk antwoord te geven

Jemen zou een veilig topic zijn omdat we het daar allen wel over eens zijn. Er spelen, voor zover ik weet, geen Europese/Nederlandse belangen.
In de Israël -topics bestaat dit fenomeen wel. We hebben tegenstanders van deze waanzin daar en er zijn forummers die alles lijken goed te keuren/door de vingers te zien (het soms te verheerlijken!)
Tot zover Israël. Er kwamen slotjes.

Nu de executie. Dit onderwerp. Ik denk dat we gelijkgestemden onder elkaar zijn en deze (religieuze executie) massaal afkeuren.
Maar stel!
Stel er zitten een paar felle voorstanders van dit executie beleid op dit forum? Dan zou je materiaal hebben om over 'van gedachten te wisselen '. Het onderwerp zou wrschl ontploffen met een slotje als gevolg. Er zal maar een forum deelnemer zijn die zegt te gaan dansen op het graf van de geëxecuteerde....

En dat is de reden voor mijn vraag mbt selectiviteit in de verontwaardiging. 1 executie versus het uitmoorden van een hele bevolking (waarbij het dan zelfs uitmaakt wie die bevolking is, wil je er voor of tegen zijn). Jemen levert wat dat betreft weinig gespreksstof op, 1 executie ook niet.
.
Aantal berichten afgesplitst van zowel Waarom geen topic omtrent Soedan?
als De doodstraf voor een christen in Pakistan. Maria
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Re: De doodstraf voor een christen in Pakistan.

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 22 apr 2025 08:07
lost and not found yet! schreef: 21 apr 2025 22:04 Kortom, waarom heb je nooit een topic geopend waar meer slachtoffers vielen dan in…….. en je weet wat ik bedoel!
Op 1 voorwaarde, dat het geen Israël topic wordt! Helaas moet ik dit onderwerp wel in mijn antwoord verwerken om je eerlijk antwoord te geven

Jemen zou een veilig topic zijn omdat we het daar allen wel over eens zijn. Er spelen, voor zover ik weet, geen Europese/Nederlandse belangen.
In de Israël -topics bestaat dit fenomeen wel. We hebben tegenstanders van deze waanzin daar en er zijn forummers die alles lijken goed te keuren/door de vingers te zien (het soms te verheerlijken!)

Blijkbaar blijven jouw gedachten in het Midden Oosten ronddwalen,
Hier verder off topic.

Ondertussen heeft Peter al een topic geopend, waar je Soedan kunt bespreken.
Waarom geen topic omtrent Soedan?
Nu de executie. Dit onderwerp. Ik denk dat we gelijkgestemden onder elkaar zijn en deze (religieuze executie) massaal afkeuren.
Maar stel!
Stel er zitten een paar felle voorstanders van dit executie beleid op dit forum? Dan zou je materiaal hebben om over 'van gedachten te wisselen '. Het onderwerp zou wrschl ontploffen met een slotje als gevolg. Er zal maar een forum deelnemer zijn die zegt te gaan dansen op het graf van de geëxecuteerde....

En dat is de reden voor mijn vraag mbt selectiviteit in de verontwaardiging. 1 executie versus het uitmoorden van een hele bevolking (waarbij het dan zelfs uitmaakt wie die bevolking is, wil je er voor of tegen zijn). Jemen levert wat dat betreft weinig gespreksstof op, 1 executie ook niet.
Waarom moet je toch weer herinneren aan reacties vanuit het Midden Oosten topic?
De executie van een christen in Pakistan is totaal iets anders.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Maria schreef: 22 apr 2025 08:39 Blijkbaar blijven jouw gedachten in het Midden Oosten ronddwalen,
Hij werd uitgedaagd.
En we weten allemaal waar de ……. voor staan. Dus zo raar is het niet.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria
Hier verder off topic.
Dit vind ik echt totaal onterecht. Ik leg het godbetert uit! GEEN Israël topic, maar ik had dit gegeven nodig voor mijn antwoord!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Omdat ik door Maria terecht werd gewezen in mijn antwoord aan LANFY, zal ik dat hier nogmaals geven. Het geeft aan waarom dit topic niet bestaat (bestond)

Ik citeer mezelf:

Maar stel!

Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 22 apr 2025 09:05 Omdat ik door Maria terecht werd gewezen in mijn antwoord aan LANFY, zal ik dat hier nogmaals geven. Het geeft aan waarom dit topic niet bestaat (bestond)

Ik citeer mezelf:
...................
Maria schreef: 22 apr 2025 08:39 ..........knip.........
Waarom moet je toch weer herinneren aan reacties vanuit het Midden Oosten topic?
De executie van een christen in Pakistan is totaal iets anders.
De vraag is meermaals gesteld door diegenen, die het vreemd vinden waarom alle verontwaardiging zich concentreert rondom slachtoffers in het Midden Oosten conflict en niet de meerdere andere brandhaarden in de wereld noemde, waaronder ook Soedan.
Mn. ook door ChaimNimski, die hier het hele afgelopen jaar herhaaldelijk op wijst.

Antwoord Bonjour.
Bonjour schreef: 22 apr 2025 08:58
Maria schreef: 22 apr 2025 08:39 Blijkbaar blijven jouw gedachten in het Midden Oosten ronddwalen,
Hij werd uitgedaagd.
En we weten allemaal waar de ……. voor staan. Dus zo raar is het niet.
Juist niet mi.
Vlg. mij gaat het juist om het eerste deel van de zin en niet om door te blijven gaan over ....... :wink:
dikkemick schreef: 22 apr 2025 09:02 Maria
Hier verder off topic.
Dit vind ik echt totaal onterecht. Ik leg het godbetert uit! GEEN Israël topic, maar ik had dit gegeven nodig voor mijn antwoord!
Jouw reactie toont slechts aan wat ik signaleer.
Inclusief je opmerking over "dansen of het graf"
Niets over andere brandhaarden in de wereld, waar meer slachtoffers vielen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria, mijn antwoord is meer dan overduidelijk! Als jij het nodig vindt te filteren en fileren, be my guest.
Ik motiveer nu uiterst genuanceerd mijn antwoord naar Lanfy toe. En jij valt alleen over .....
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mijn tong is scherp geworden van het likken aan mijn wonden ...

... schreef Manja Croiset ooit aan mij,
en bloedend begreep ik toen wat zij bedoelde.

Maar belofte maakt schuld,
en dus bijt ik hier en nu op mijn tong.

Soms is het luidruchtig in stilte likken aan je wonden
beter dan het wapenen van je tong met woorden ...

Wise Man.jpg
Wise Man.jpg (23.51 KiB) 1676 keer bekeken
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 22 apr 2025 12:20
Mijn tong is scherp geworden van het likken aan mijn wonden ...

................
Maar belofte maakt schuld,
en dus bijt ik hier en nu op mijn tong.
Als je niets wil zeggen of niets te zeggen hebt, wil je dan dit soort reacties achterwege laten?
Ik weet niet of ik dit nu moet schrijven als medeforummer of als moderator.
Ik houd het voorlopig hierop.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 22 apr 2025 14:29:scissors:
Als je niets wil zeggen of niets te zeggen hebt, wil je dan dit soort reacties achterwege laten?
Ik weet niet of ik dit nu moet schrijven als medeforummer of als moderator.
Ik houd het voorlopig hierop.
Ik wilde zeggen wat ik daadwerkelijk geschreven heb. Niets meer en niets minder.
Geen uitleg jouwerzijds? Goed zo: laten we verdere metadiscussie maar achterwege laten!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 22 apr 2025 08:07
whataboutism en dus drogreden van lanfy, niets weerhoudt hem om een eigen topic over soedan te openen.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 22 apr 2025 08:07 Jemen zou een veilig topic zijn omdat we het daar allen wel over eens zijn.
Dus allemaal zijn we het erover eens dat de terroristische groepering de Houthi’s nu terecht worden vernietigd vanwege hun terrorisme en hun destabiliserende rol als proxy van Iran, die de regio en de internationale en Israels veiligheid bedreigen? Prima. De VS bombardeert ze momenteel non-stop.
Er spelen, voor zover ik weet, geen Europese/Nederlandse belangen.
De Europese en Nederlandse belangen in de oorlog in Jemen liggen natuurlijk voornamelijk in het herwinnen en waarborgen van regionale stabiliteit, het ondersteunen van bondgenoten zoals Saoedi-Arabië en de VAE, en het bevorderen van handels- en veiligheidsbelangen, terwijl we militaire steun verlenen door wapens te exporteren en diplomatieke steun te bieden aan de coalitie. Sinds november 2023 hebben de Terroristische Houthi's minstens 88 aanvallen uitgevoerd op commerciële schepen in de Rode Zee, Bab el-Mandeb en de Golf van Aden, waaronder raket- en droneaanvallen, boordschietincidenten en het opblazen van schepen. Ze worden nu flink gebombardeerd door de VS met behulp van het VK. Nederland heeft niet-operationele militaire steun verleend aan de Amerikaanse en Britse luchtaanvallen op Houthi-doelen in Jemen als adviseur en informatieverbinder binnen de operatie en politieke steun. En Nederland heeft voor 2023 wapens geleverd aan landen die betrokken zijn bij het conflict in Jemen, zoals Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten, zoals pantserhouwitsers en radarapparatuur.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 22 apr 2025 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wel of geen drogreden, ik gaf een antwoord op zijn vraag en mijn antwoord werd gefileerd door er 1 woord uit te halen (een woord waarvoor ik me op voorhand indekte!)

Burgerslachtoffers elders in de wereld zou een veilig topic zijn omdat we het daar allen wel over eens zijn. Er spelen, voor zover ik weet, geen Europese/Nederlandse belangen.
In de ...... -topics bestaat dit fenomeen wel. We hebben tegenstanders van deze waanzin en er zijn forummers die alles lijken goed te keuren/door de vingers te zien (het soms te verheerlijken!) Geen ad hominem hier!
Tot zover ....... Er kwamen slotjes.

Nu de executie. Ik denk dat we gelijkgestemden onder elkaar zijn en deze (religieuze executie) massaal afkeuren.
Maar stel!
Stel er zitten een paar felle voorstanders van dit executie beleid op dit forum? Dan zou je materiaal hebben om over 'van gedachten te wisselen '. Het onderwerp zou wrschl ontploffen met een slotje als gevolg. (Zwart balkje)

En dat is waarvoor er geen aandacht is voor burgers elders in de wereld. We zijn het allen eens!

IEDER BURGERSLACHTOFFER IS ER 1 TEVEEL.

@Chaimnimsky. Er zit op dit forum geen Houti rebel (sympathisant), vandaar.
Einstein/Mick
Plaats reactie