Angst voor Putin? Buigen voor Erdogan!
Moderator: Moderators
Re: Angst voor Putin? Buigen voor Erdogan!
Wijs citaat HierEnNu!
Maar het is wel degelijk van belang of je pro of contra dictatuur bent . Dan weet je gesprekspartner waar hij of zij aan toe is. Jij lijkt een dictatuur te accepteren. Meerderen zelfs!
Maar het is wel degelijk van belang of je pro of contra dictatuur bent . Dan weet je gesprekspartner waar hij of zij aan toe is. Jij lijkt een dictatuur te accepteren. Meerderen zelfs!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je lijkt nu te insinueren dat ik dictaturen accepteer,
omdat je geen argumenten meer hebt.
terwijl ik duidelijk aangaf:
Jij negeert kennelijk het gevaar dat keuzes vanuit zwart-wit denken er toe kunnen
leiden dat wij zelf in een dictatuur komen te leven ... onder een dictator ...
... vind jij zulks dan niet erger dan samenwerken met een dictator als dat noodzakelijk blijkt?
Ik ben eerlijk, die zekerheid kan ik je geven.
Wat wil je nog meer van mij als gesprekspartner?
Dat ik jouw gevoel van onzekerheid wegneem door te liegen? Dat ga ik niet doen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
HierEnNu, ik insinueer niet.
Ik constateer!
Jij pleit min of meer voor een dictator bij de EU
Jij verdedigt continu een dictator (democratisch gekozen, I know) in het midden oosten
Doet mij concluderen dat je dictators accepteert. Ik doe dat niet. Wat is je probleem?
Zulks moet toch mogelijk zijn?
Stel nou toch dat Netanyahu het in Nederland voor het zeggen krijgt. Geweldig toch? Jij bent het continu eens met zijn "beleid'. Maar, HierEnNu laten we het hier maar bij houden, anders forceer je hier ook weer een slotje.
Ik buig niet voor dictator Erdogan!
Ik constateer!
Jij pleit min of meer voor een dictator bij de EU
Jij verdedigt continu een dictator (democratisch gekozen, I know) in het midden oosten
Doet mij concluderen dat je dictators accepteert. Ik doe dat niet. Wat is je probleem?
Zulks moet toch mogelijk zijn?
Stel nou toch dat Netanyahu het in Nederland voor het zeggen krijgt. Geweldig toch? Jij bent het continu eens met zijn "beleid'. Maar, HierEnNu laten we het hier maar bij houden, anders forceer je hier ook weer een slotje.
Ik buig niet voor dictator Erdogan!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Stoer hoor Dikkemick, zo'n eind buiten Turkije...
Misschien zou een paar jaar onder iemand als Netanyahu wel eens goed voor je kunnen zijn...
Voor de tigste keer Netanyahu is geen dictator, maar een polariserende politicus, ook omdat mensen gretig aan willen haken bij zijn opgeroepen rol als haatfiguur. (En weer wordt een onderwerp geïnfecteerd door...)
Ondertussen sinds woensdag tig opmerkingen tussen twee polariserende reageerders waarbij wat er nu gebeurt in Turkije er amper zelf toe doet...
Misschien zou een paar jaar onder iemand als Netanyahu wel eens goed voor je kunnen zijn...
Voor de tigste keer Netanyahu is geen dictator, maar een polariserende politicus, ook omdat mensen gretig aan willen haken bij zijn opgeroepen rol als haatfiguur. (En weer wordt een onderwerp geïnfecteerd door...)
Ondertussen sinds woensdag tig opmerkingen tussen twee polariserende reageerders waarbij wat er nu gebeurt in Turkije er amper zelf toe doet...
-
ChaimNimsky
- Superposter
Israel is een democratie; geen dictatuur. Maak je nu ook hier weer een Israel-draadje van nu het andere topic even gesloten is, net zoals je zojuist ook al met je ergernissen-topic hebt gedaan?
Zionist
Laten we het daarom bij de ergernis babbelbox houden. Kan ik mijn frustratie en jij je waardering uitspreken mbt dictator(s)ChaimNimsky schreef: ↑21 mar 2025 13:46Israel is een democratie; geen dictatuur. Maak je nu ook hier weer een Israel-draadje van nu het andere topic even gesloten is, net zoals je zojuist ook al met je ergernissen-topic hebt gedaan?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Als hier de Israel discussie verder gaat, kan ook dit topic tot nader order dicht.
En ook ergernissen-topic, want ook de BBbox is er niet voor om de moderatie te omzeilen.
En ook ergernissen-topic, want ook de BBbox is er niet voor om de moderatie te omzeilen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Die nu uiteraard ook gesloten. In ieder geval zijn er nu massale protesten in Turkije. Hopen dat dit het einde van Erdogan inluid. We kunnen Turkije erg goed gebruiken voor hulp aan Oekraine en het zou mooi zijn dat er een meer Europa-vriendelijke leider in Turkije aan de macht komt. In Servië is het gelukt: na de recentelijke grootschalige protesten tegen president Aleksandar Vucic die bekendstaat om zijn nauwe banden met Poetin, zijn er nu nieuwe vervroegde parlementaire verkiezingen op 8 juni dit jaar.dikkemick schreef: ↑21 mar 2025 14:16Laten we het daarom bij de ergernis babbelbox houden. Kan ik mijn frustratie en jij je waardering uitspreken mbt dictator(s)ChaimNimsky schreef: ↑21 mar 2025 13:46Israel is een democratie; geen dictatuur. Maak je nu ook hier weer een Israel-draadje van nu het andere topic even gesloten is, net zoals je zojuist ook al met je ergernissen-topic hebt gedaan?
Zionist
Dus je hebt begrip voor inlandse protesten en je wilt in TURKIJE een wat vriendelijker beleid?ChaimNimsky schreef: ↑21 mar 2025 14:34Die nu uiteraard ook gesloten. In ieder geval zijn er nu massale protesten in Turkije. Hopen dat dit het einde van Erdogan inluid. We kunnen Turkije erg goed gebruiken voor hulp aan Oekraine en het zou mooi zijn dat er een meer Europa-vriendelijke leider in Turkije aan de macht komt. In Servië is het gelukt: na de recentelijke grootschalige protesten tegen president Aleksandar Vucic die bekendstaat om zijn nauwe banden met Poetin, zijn er nu nieuwe vervroegde parlementaire verkiezingen op 8 juni dit jaar.dikkemick schreef: ↑21 mar 2025 14:16Laten we het daarom bij de ergernis babbelbox houden. Kan ik mijn frustratie en jij je waardering uitspreken mbt dictator(s)ChaimNimsky schreef: ↑21 mar 2025 13:46
Israel is een democratie; geen dictatuur. Maak je nu ook hier weer een Israel-draadje van nu het andere topic even gesloten is, net zoals je zojuist ook al met je ergernissen-topic hebt gedaan?
Ik ben de weg kwijt. Dat iemand er diametraal andere opinies op na kan houden mbt 1 zelfde onderwerp.
Anyway: Ook Turkije wat mij betreft met een dictator niet in de EU.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Absoluut! Als gezegd, ben ik er heel erg voor dat er naar de protesten geluisterd wordt en Erdogan wordt vervangen. Jij niet?
En nee, niet een vriendelijker beleid, maar een Europa-vriendelijker beleid. Van mij mag het best een dictator zijn, zolang hij maar goed is voor Europa en vooral Oekraine. We kunnen die Turkse wapens goed gebruiken nu Rusland aan de deur klopt.
Zionist
Vertel. Welke dictator is te vertrouwen? Denkt een dictator doorgaans niet aan eigen gewin?ChaimNimsky schreef: ↑21 mar 2025 14:51Absoluut! Als gezegd, ben ik er heel erg voor dat er naar de protesten geluisterd wordt en Erdogan wordt vervangen. Jij niet?
En nee, niet een vriendelijker beleid, maar een Europa-vriendelijker beleid. Van mij mag het best een dictator zijn, zolang hij maar goed is voor Europa en vooral Oekraine. We kunnen die Turkse wapens goed gebruiken nu Rusland aan de deur klopt.
Ik kan je een overduidelijk voorbeeld noemen maar zal het risico nu niet lopen.
Mijn vraag dus: Mag en kan je als fatsoenlijk intelligent mens achter een dictator staan?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
https://www.nu.nl/buitenland/6350016/oo ... nboel.html
De Turkse autoriteiten hebben vrijdag ook demonstraties in Ankara en Izmir verboden. Eerder werden in Istanboel protesten niet toegestaan. In de drie grootste steden van Turkije zijn duizenden mensen de straat opgegaan na de arrestatie van burgemeester Ekrem Imamoglu van Istanboel.
In de EU?
De Turkse autoriteiten hebben vrijdag ook demonstraties in Ankara en Izmir verboden. Eerder werden in Istanboel protesten niet toegestaan. In de drie grootste steden van Turkije zijn duizenden mensen de straat opgegaan na de arrestatie van burgemeester Ekrem Imamoglu van Istanboel.
In de EU?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hoezo in de EU? Ik lees niets over EU in dat artikel!
Maar goed, nee, dat is niet in de EU, zulks gebeurt in Turkije! Mij doet zulks deugd,
dat in de drie grootste steden van Turkije duizenden mensen de straat zijn
opgegaan na de arrestatie van burgemeester Ekrem Imamoglu van Istanboel.
Zulks toont het verschil tussen moedige mensen die daadwerkelijk de rug recht houden
en internetreaguurders die vanachter hun toetsenbordje anoniem durven schrijven:
"Ik buig niet voor dictators!"
.
.
.
.
Waar het mij om gaat is het volgende HierEnNu. Ik zal duidelijk zijn voor je zodat je zulks begrijpt.
De EU moet niet alleen haar defensie versterken maar ook weten wat ze verdedigt!
De EU moet niet alleen haar defensie versterken maar ook weten wat ze verdedigt!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Kennelijk schrijf je niet alleen bij voorkeur oneliners, maar denk je ook in oneliners, klopt dat?
Ik veronderstel zulks nu, omdat je alvorens je oneliner te schrijven, eerst ff benadrukt:
- "Ik zal duidelijk zijn voor je zodat je zulks begrijpt."
Over het algemeen vul jij die context bij navraag aan met je nietszeggende
- "Jij weet best wel wat ik bedoel!"
Voor ik inhoudelijk reageer op jouw oneliner waarmee jij claimt duidelijkheid te scheppen,
wil ik weten vanuit welke context jij dat beweert:
- Kun je uitleggen waarom je vindt dat de EU haar defensie moet versterken en
wat de EU volgens jou concreet zou moeten verdedigen.
Twijfel jij er aan dat men bij de EU weet wat ze moeten verdedigen?
Waar tegen MOET de EU volgens jou WAT verdedigen?
- betekent zulks dat je bang bent dat bondgenoot Turkije de EU binnenvalt?
Moet de EU haar defensie versterken omdat jij niet wilt samenwerken met Erdogan,
en moet de EU met militaire middelen jouw principes vededigen,
zoals dat jij niet wilt buigen voor Erdogan?

- Beste vriend, als je het bovenstaande te uitgebreid vindt,
laat het dan weten. Ik kan het ook stap voor stap uitleggen,
zonodig in oneliners.
... tenslotte voel ik me medeverantwoordelijk
voor jouw interpretatie van hetgeen ik daadwerkelijk schijf.
.
.
.
.